Gå til innhold

Hva er grunnen til at man velger barnefritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar!

Er enig i at det fort kan bli litt høylytt med barn tilstedet. Samtidig så vet jeg at en del potensielle gjester har problemer med å få noen til å passe barna. Vil jo helst ha alle med.

Tenkte i utgangspunktet på at de kunne bli til en viss tid, men igjen poenget med taler og lang middag...

Ts

Anonymkode: 759c4...5f4

Vi sendte hjem barn (alle under typ 15år) etter kaffe og kake. Og det ble ikke servert alkohol annet enn velkomstdrink før det. 

Jeg har en tante som tok seg av barna og underholdt de som syns middag/taler osv var veldig kjedlig og fikk makk i rumpa 🙊😂 Vi hadde kjøpt inn tegnesaker, såpebobbler, hoppetau, hadde med ei kasse med lego/dupo, og andre div småleker som sto ved en sittegruppe i gangen av lokalet. Der kunne barna da trekke seg tilbake å holde på, under oppsyn av tanta mi så klart. Det fungerte kjempe flott! Noen av de større barna hadde med egne ipader/telefoner da. Men jeg syns jo det var mye bedre de satt i gangen å spilte enn ved bordet. De fleste barna hos oss var 0-8. Ungdommer greier jo å sitte stille gjennom en lang middag. 

Anonymkode: fca84...64d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er SÅ mange andre fester og anledninger som barn er med på og som er bedre tilrettelagt for barn, så ser ingen grunn til å ta de med på absolutt alt :)

men det er jo opp til brudeparet - ønsker man en barnefri voksenfest eller en familiefest? Folk er forskjellige! 

Anonymkode: 9cf1e...1ee

Et bryllup er et minne for livet mener jeg. Jeg mener at barn skal taes med og inkluderes i alle livets fester. Bryllup, konfirmasjon, begravelse. Det er spesielt å bli utelatt fra slik, man går glipp av et minne alle andre i familien har. 

Anonymkode: 64ee3...f2a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

1: fordi vi ville ha alkohol i bryllupet vårt og vi syns ikke barn og alkohol hører sammen. 

2: barn syns taler og voksenhumor er kjedelig. Det er mye av begge deler i et bryllup. 

3: det må settes en grense et sted. Skal alle ha med barna sine blir det fort 10-15 stk ekstra. 

4: det må gå an å ha enkelte ting som er forbeholdt voksne. Barn er med på stort sett alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi en ikke vil ha masse mas og tjas under middagen, kanskje? Slitsomt med barn som løper omkring og voksende som løper haltende etter under en lang middag med flere retter og taler.

Har vært i flere bryllup hvor barn til brudeparet bare har vært med til vielsen, men ikke på festen.

 

Anonymkode: aac27...d4e

Nja, kommer ann på alder. Jeg kan godt ha med meg 7-åringen, men han på 2, nei 😂🙊

Anonymkode: fca84...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja, kommer ann på alder. Jeg kan godt ha med meg 7-åringen, men han på 2, nei 😂🙊

Anonymkode: fca84...64d

Svarte på feil innlegg, sorry 😅

Anonymkode: fca84...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Et bryllup er et minne for livet mener jeg. Jeg mener at barn skal taes med og inkluderes i alle livets fester. Bryllup, konfirmasjon, begravelse. Det er spesielt å bli utelatt fra slik, man går glipp av et minne alle andre i familien har. 

Anonymkode: 64ee3...f2a

Som over her sier, det er ikke alt barn trenger å være med på :) Jeg var i et bryllup som barn og husker bare at det var gørrkjedelig 🙈

Anonymkode: 9cf1e...1ee

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et bryllup er et minne for livet mener jeg. Jeg mener at barn skal taes med og inkluderes i alle livets fester. Bryllup, konfirmasjon, begravelse. Det er spesielt å bli utelatt fra slik, man går glipp av et minne alle andre i familien har. 

Anonymkode: 64ee3...f2a

Tenker du får respektere at ikke alle tenker som deg. Alt dreier seg ikke om barna. Bryllup er ofte en voksen fest.  Dessuten er det kjedelig å ha med barn dersom festen ikke er tilpasset det. Da bør det helst være løs buffet, og mulighet til å løpe rundt litt og ikke så mange lange taler hvor man må ta barna med på gangen for at det skal være stille nok

Anonymkode: 1fc64...332

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som over her sier, det er ikke alt barn trenger å være med på :) Jeg var i et bryllup som barn og husker bare at det var gørrkjedelig 🙈

Anonymkode: 9cf1e...1ee

Samme her! Døds kjedlig! Bare masse prating, hilse på ukjente slektninger, kleine bilder. 

Anonymkode: fca84...64d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi sendte hjem barn (alle under typ 15år) etter kaffe og kake. Og det ble ikke servert alkohol annet enn velkomstdrink før det. 

Jeg har en tante som tok seg av barna og underholdt de som syns middag/taler osv var veldig kjedlig og fikk makk i rumpa 🙊😂 Vi hadde kjøpt inn tegnesaker, såpebobbler, hoppetau, hadde med ei kasse med lego/dupo, og andre div småleker som sto ved en sittegruppe i gangen av lokalet. Der kunne barna da trekke seg tilbake å holde på, under oppsyn av tanta mi så klart. Det fungerte kjempe flott! Noen av de større barna hadde med egne ipader/telefoner da. Men jeg syns jo det var mye bedre de satt i gangen å spilte enn ved bordet. De fleste barna hos oss var 0-8. Ungdommer greier jo å sitte stille gjennom en lang middag. 

Anonymkode: fca84...64d

I vanlige norske bryllup er det vanlig at kakene først serveres kl 23. da blir det mange gjester som kjeder seg og tyller i seg drikke når de endelig får lov

Anonymkode: 1fc64...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de som arrangerer barnefritt bryllup er de samme som ikke lar barn komme i begravelser.

Anonymkode: f629c...83d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker de som arrangerer barnefritt bryllup er de samme som ikke lar barn komme i begravelser.

Anonymkode: f629c...83d

Må barn være med i begravelser? 

Anonymkode: c92b7...5b1

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i mange bryllup siste årene, og de færreste har barn tilstedet. En del av de som har hatt barn, har hatt barn kun til middag, men med litt opplegg for barna. Har vært i 2 stk der middag og taler stort sett ble ødelagt av barn som bare grein eller sprang rundt å ropte.

Anonymkode: 25119...4f2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle dere med barnefritt bryllup i alle fall forstår at dere må gjøre unntak for spedbarn.

Anonymkode: 6fae5...665

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe usikker, men har vel en del å gjøre med at man ikke vil ha barn der. Kan være jeg tar feil.

Anonymkode: c1b64...7f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg syns det er stusslig at ikke barna skal få oppleve bryllup og jeg. For meg er det familiefest og da blir det rart og utelate unger. Tenk på erfaringer og opplevelsen det er for et barn!

Anonymkode: 64ee3...f2a

Erfaring? Trenger en femåring å sitte ved et bord i flere timer og høre på (for barna) dødskjedelige taler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha barn i mitt bryllup, først og fremst fordi at jeg ikke har barn, og ikke skal ha det heller. Men også veldig fordi barna i min familie og også i min forlovedes familie er… særdeles aktive, høylytte, masete og for å si det pent, mor og fars små prinser og prinsesser som aaaaldri kan gjøre noe galt🙄 jeg skjønner at barn har energi og trenger å få utløp for det, men det blir ikke å skje i vårt bryllup. 

Anonymkode: 98ca1...f37

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi vi ikke ville passe barn, men slappe av i eget bryllup, og vi hadde lite koronabryllup så kun nødvendige gjester. Barnet  vårt var ett og et halvt år og kom ikke til hverken å huske eller skjønne noe av bryllupsmiddagen, og vi får knapt spist middag før den er kald i hverdagen så ville ha barnefri på bryllupsmiddagen. Barnet var med på vielsen, selvfølgelig, men dro hjem med barnevakten etter det. 

Anonymkode: 9e775...9bc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel innlysende. Det er brudeparets dag. Ikke interessant å få dette ødelagt av skrikerunger.

Anonymkode: bb18e...9a5

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn, men ville hatt barnefritt bryllupp. Barn tar mye fokus. I et bryllupp synes jeg brudeparet skal få ha fokus å seg selv. 

Anonymkode: 488bd...b37

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...