AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #81 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da får du la være å komme da. Er det noen anledning en kvinne faktisk kan tillate seg å være diva, så er det på sin bryllupsdag. Jeg er allergiker og forventer ingen tilrettelegging i selskaper. Tar med noe mat selv om det serveres noe jeg ikke kan spise. Kanskje det er vanlig i din familie, men jeg har aldri i mitt liv vært i noe bryllup der kakene ble servert kl. 23. Anonymkode: d60d3...d1e Jeg har vært i flere der det har vært så sent. Du kan også lese tråden om å ha medbrakt i bryllup. Der mange skisserer nettopp denne tidsplanen. Det er ikke så vanskelig å havne så sent. Hvis middagen begynner fem og varer i 4-5 timer noe det ofte gjør hvis det er treretters og mange taler så er klokken 22 innen middagen er ferdig. Så skal gjestene gå fra bordet og bordene skal ryddes rundt og gjøres klar for dans. Og SÅ kommer kakene. Da er ofte kl 23. at det er sent, det kan vi være enig i. Men ikke uvanlig. Anonymkode: 1fc64...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #82 Del Skrevet 22. juni 2022 Jeg tror ikke jeg ville nektet noen å ha med barn, MEN det ville heller ikke blitt servert barnevennlig mat, ikke noe lekerom, det ville ikke blitt tilrettelagt for barn på noen som helst måte, og de fleste ville nok inntatt en del alkohol. At noen foreldre likevel synes det er en passende arena for små barn får bli deres vurdering. Tror dog de fleste foreldre ville valgt å dra uten, sende hjem ungene med barnevakt etter vielsen, eller selv dra hjem tidlig sammen med ungene i en slik situasjon. Anonymkode: e6906...9fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 22. juni 2022 #83 Del Skrevet 22. juni 2022 Klarer ikke se en grunn til å ta med barn annet enn problemer med barnevakt 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 22. juni 2022 #84 Del Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trvides veldig godt som barn i forsamlinger som bryllup selv om det inkluderer taler osv. Man får god mat og kan ha det skikkelig gøy med andre barn som er til stede. Men jeg skjønner for så vidt at noen velger å ikke ha med barn, bare at de ikke alltid bør ekskluderes fra sånn type selakap. Barn kan også finne glede i det. Anonymkode: 9bd5a...91f Det var én av flere grunner. Greit at noen barn ikke bryr seg, men veldig mange barn ville bare vært forstyrrende. Og det ønsket ikke vi på vår dag. Men det var flere grunner som du ser. Barna er med i alt av bursdager, konfirmasjoner osv. Akkurat bryllup klarer de seg uten når de er små. De får jo være med i kirken. Det er ofte det morsomste for barn uansett ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoknit Skrevet 24. juni 2022 #85 Del Skrevet 24. juni 2022 Jeg vil ha barnefritt bryllup fordi jeg ikke ønsker bråk, gråting, osv., samt at jeg i utgangspunktet synes som barn er slitsomme. Tenåringer som sitter ved bordet kunne fått vært med på middag og kaker. Jeg er foreløpig frivillig barnløs og alle andre tilstelninger jeg er på er sentert rundt andres barn. Alle avtaler jeg gjør med andre avtales med hensyn til disse barna. Jeg er alltid den som må tilpasse meg. Det er helt greit, men da må jeg få lov til å ønske at den eneste dagen i livet som er samboer og min skjer på VÅRE premisser uten å tilrettelegge for andres barn som vi allerede tilrettelegger hele vårt sosiale liv for. Om noen ikke ønsker å komme pga det, så får de bare bli hjemme. Jeg synes ikke at jeg skal bli stwmplet som bridezilla for å mene dette? Du som beskrev pumping og spurte hvor du liksom skulle gjøre det: hvor hadde du tenkt til å amme? 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #86 Del Skrevet 24. juni 2022 Kokoknit skrev (10 timer siden): Jeg vil ha barnefritt bryllup fordi jeg ikke ønsker bråk, gråting, osv., samt at jeg i utgangspunktet synes som barn er slitsomme. Tenåringer som sitter ved bordet kunne fått vært med på middag og kaker. Jeg er foreløpig frivillig barnløs og alle andre tilstelninger jeg er på er sentert rundt andres barn. Alle avtaler jeg gjør med andre avtales med hensyn til disse barna. Jeg er alltid den som må tilpasse meg. Det er helt greit, men da må jeg få lov til å ønske at den eneste dagen i livet som er samboer og min skjer på VÅRE premisser uten å tilrettelegge for andres barn som vi allerede tilrettelegger hele vårt sosiale liv for. Om noen ikke ønsker å komme pga det, så får de bare bli hjemme. Jeg synes ikke at jeg skal bli stwmplet som bridezilla for å mene dette? Du som beskrev pumping og spurte hvor du liksom skulle gjøre det: hvor hadde du tenkt til å amme? 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 4f455...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #87 Del Skrevet 24. juni 2022 10 hours ago, Kokoknit said: Du som beskrev pumping og spurte hvor du liksom skulle gjøre det: hvor hadde du tenkt til å amme? Det er hypotetisk, men jeg ville virkelig helst være fri for å skulle i noen form for selskap med et spedbarn. Poenget var at det er utfordringer ved amming som ikke bare-bare løses med barnevakt. Og opprinnelig i svar til en som ikke lot til å skjønne hvorfor og tro at kun mor-trengende nyfødte kunne være til hinder for å delta i bryllup. Her i tråden er det omtrent konsensus for at spedbarnsforeldre bare må bli hjemme. (Ikke uenig). Men hvis man ser på de tråder som opprettes om konkrete enkeltsituasjoner, så er problemet gjennomgående at bruden/brudeparet blir sinte og ikke skjønner hvorfor folk med småbarn ikke bare kan skaffe barnevakt og stille opp. For å svare på spørsmålet, hvor kan man amme i et bryllup (hvis det ikke skal være ved middagsbordet)?: Ja, kanskje det er en litt privat krok med en stol et sted uten for selskapslokalet. Kanskje vertene har sett til at det finnes et amme-vennlig sted til gjester som trenger det. Eller hvis bryllupet er på hotell/sted med overnatting hvor man har rom: på rommet. Men det tar tid, og legg till stelling av ungen. Det blir fort at man er borte fra selskapet en halv time, hver gang. Kort sagt er det overhodet ikke en ideel situasjon for noen av de involverte. Anonymkode: 40d9d...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #88 Del Skrevet 25. juni 2022 Kokoknit skrev (På 24.6.2022 den 10.29): Jeg vil ha barnefritt bryllup fordi jeg ikke ønsker bråk, gråting, osv., samt at jeg i utgangspunktet synes som barn er slitsomme. Tenåringer som sitter ved bordet kunne fått vært med på middag og kaker. Jeg er foreløpig frivillig barnløs og alle andre tilstelninger jeg er på er sentert rundt andres barn. Alle avtaler jeg gjør med andre avtales med hensyn til disse barna. Jeg er alltid den som må tilpasse meg. Det er helt greit, men da må jeg få lov til å ønske at den eneste dagen i livet som er samboer og min skjer på VÅRE premisser uten å tilrettelegge for andres barn som vi allerede tilrettelegger hele vårt sosiale liv for. Om noen ikke ønsker å komme pga det, så får de bare bli hjemme. Jeg synes ikke at jeg skal bli stwmplet som bridezilla for å mene dette? Du som beskrev pumping og spurte hvor du liksom skulle gjøre det: hvor hadde du tenkt til å amme? I lokalet, selvfølgelig? På badet, i gangen, på bakrommet, eventuelt i bilen. Anonymkode: 6244a...6cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #89 Del Skrevet 25. juni 2022 Første bryllupet mitt var barnefritt fordi jeg tenkte det var normalt. Men nå skal jeg ha bryllup med en fra sørover i Europa og der er det helt motsatt. Så nå blir barn invitert. I tillegg har jeg barn selv og de må jo å komme de også. Tror det er sunt for barn å delta i samfunnet og vite at ikke alt handler om dem hele tiden også og lære om livet som voksen. Anonymkode: 16b6b...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 25. juni 2022 #90 Del Skrevet 25. juni 2022 Det vil naturligvis være barnefritt i mitt. Betyr det at noen må melde avbud er det leit men greit. Det er vår dag. Ikke gjestenes, og jeg kommer til å ta de valgene som sikrer oss en best mulig dag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #91 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 18.52): Alle jeg kjenner med barn har en svigermor eller lignende som kan passe barna mens foreldrene er i bryllup. Anonymkode: b67a1...2b5 Svigermor er vel invitert i bryllupet siden hun er moren til en av de som gifter seg😉 Anonymkode: d7518...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #92 Del Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Svigermor er vel invitert i bryllupet siden hun er moren til en av de som gifter seg😉 Anonymkode: d7518...c12 Hun snakket jo om når man er gjest, regner ikke med alle gjester tar med seg moren sin i bryllup😅 Anonymkode: 5e820...98e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #93 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 12.31): Da er vi forskjellige. Jeg hadde ikke risikert å ødelegge ammingen og sitte i selskapet med vond melkespreng bare fordi bruden ønsket å være diva. Anonymkode: 6244a...6cf Var jeg diva fordi jeg ikke ønsker å kombinere småbarn og alkohol? Jeg ville ikke kunnet slå meg løs i mitt eget bryllup dersom det hadde vært babyer til stede, det syns jeg ikke lar seg kombinere. Heldigvis hadde ingen av oss søsken med barn, men vi hadde et par vennepar som måtte finne løsninger. Babyene ble med i vielsen, og så dro de hjem etter vielsen (i fotograferingspausen), fikk barnevakt under middagen, dro hjem en liten tur igjen mellom middag og kaker for å legge babyene og så var de på plass igjen resten av kvelden til bryllupet var over. Det er jeg utrolig takknemlig for at de gadd! Heldigvis bodde begge parene rett i nærheten av festlokalet, slik at det ble enkelt for dem å reise til og fra. Et par søskenbarn måtte bli hjemme, eller etterlate partneren sin hjemme fordi de ikke fikk barnepass. Det var kjipt, men det hadde overhodet ikke vært greit for meg å servere alkohol på et arrangement med barn. Dette var min og mannens dag, og vi ville ha fri flyt uten å måtte være "skjerpet" fordi det var barn til stede. Er vi divaer på grunn av det? Anonymkode: 7de0a...40c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #94 Del Skrevet 27. juni 2022 Alkohol Anonymkode: 23567...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #95 Del Skrevet 27. juni 2022 Fordi jeg ikke blander fulle folk og unger i samme lokale. Hadde nermeste familie med barn til stede til middag. De fikk være med på kaffe og kake. Etter kl 19. Måtte alle barna dra. Sa var det voksen fest. Syntes det blir som å spørre, hvorfor tar man ikke barn med på pub.... Anonymkode: 0ff14...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #96 Del Skrevet 27. juni 2022 Uoppdragne barn i familien, evt alkohol og ikke barn. Veldig mange barn i familiennog vil heller ha voksenselskap Anonymkode: fbac5...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #97 Del Skrevet 27. juni 2022 Vi hadde barnevakt til 3 åringen, men h*n på 8 var med. Middag som severes i bryllup er sjeldent noe for barn. Så her ble det ikke noe mat på 8 åringen vår, da det som ble servert var absolutt ikke noe h*n likte. Så da ble h*n sittende der sulten. Utover kvelden ble h*n vitne til at flere familimedlemmer drakk seg mer eller mindre snydens. Blant annet en av besteforledrene. Dette er noen år siden og man var ikke så nøye på dette med barn og alkohol da. Barnet tok ihvertfall ingen skade av det og det var glemt dagen etter. Anonymkode: 1dbf2...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #98 Del Skrevet 27. juni 2022 Vi ønsker barnefritt bryllup, fordi vi selv ønsker oss barnefri akkurat den kvelden. Vi har to små barn under fire år - og de reiser hjem så fort middagen er ferdig. Da er det min svigermor som tar dem med seg, så vi kan slå oss løs og feire uten barn tilstedet. Hadde ikke ønsket at andre hadde med seg sine barn - men vi har gjort unntak for min samboers nevøer. De er alle over 11 år, og der har vi latt det være opp til foreldrene. Har sagt de kan være med, men at det ikke blir tatt hensyn med tanke på alkohol (vi er en festglad gjeng, blir ofte en del alkohol når vi holder på). Det var helt greit for de. I min krets, og i min familie, så er det vanlig med barnefrie bryllup, enten helt barnefritt, eller etter et visst tidspunkt på kvelden. Sist gang jeg var i et bryllup med barn, var jeg selv et barn og min mor var bruden. Det er 20 år siden. Akkurat på bryllupsdagen, så synes jeg man kan få være egoistisk. Er det gjester som ikke kan komme pga bruden/brudgommens ønsker - så får det være opp til brudeparet selv hvordan man velger å løse det. Er gjesten så viktig for brudeparet at de ønsker å åpne opp for at barnet skal være med, så er jo det greit. Anonymkode: 2675a...cbb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #99 Del Skrevet 27. juni 2022 Jeg elsket å være med i bryllup da jeg vokste opp. Satt som et tent lys under kirken og middagen, og koste meg skikkelig under bryllupsfesten. Det ble selvfølgelig servert alkohol, men kan aldri huske å ha opplevd voksne som ikke oppførte seg fint, eller at jeg følte meg utrygg. Noen av mine koseligste barndomsminner er relatert til bryllup. Da vi selv giftet oss, var det helt uaktuelt å ikke invitere barna i familien (nieser og nevøer). Nå hadde vi riktignok et relativt lite bryllup med kun de aller nærmeste (under 50 gjester), men for oss føltes det helt feil å ekskludere noen av de viktigste personene i våre liv. Barna var på dette tidspunktet i alderen 1-9 år, men det var ingen gråting, roping eller høylytt klaging. De oppførte seg fint og var med så lenge de orket (fikk med seg kakene og brudevalsen). Det var åpen bar og folk drakk, men det var ingen som drakk seg sanseløse. Et slikt bryllup la vi heller ikke opp til. Kan godt hende barna kjedet seg under deler av bryllupet, men det var heldigvis ikke noe de ga uttrykk for til oss. I pausene var de ute og lekte sammen. De bidro stort til at vi fikk en fin dag, og jeg er veldig glad for at alle var tilstede. Tror forresten ikke at våre nieser og nevøer er mer veloppdragne enn andre barn, de kan være både viltre og sure som alle andre. Har deltatt i mange bryllup i voksen alder, men kan ikke huske at det har vært et problem de gangene barn har vært med. Vi har forresten ikke egne barn. TS: Jeg ville spurt foreldrene hva de tenker om å ha med sitt barn i bryllupet, om så bare deler av dagen. Anonymkode: 54e7e...e97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #100 Del Skrevet 27. juni 2022 Fordi barn ødelegger alt?! Anonymkode: 657de...aa3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå