zemer Skrevet 21. juni 2022 #61 Del Skrevet 21. juni 2022 Optimo skrev (52 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/corona-markant-okning/76424320 Er de innlagt pga covid, eller er det andre årsaker og covid ble oppdaget ved testing? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 21. juni 2022 #62 Del Skrevet 21. juni 2022 zemer skrev (Akkurat nå): Er de innlagt pga covid, eller er det andre årsaker og covid ble oppdaget ved testing? Uansett hva det er, så er det jo en økning i antall tilfeller. Sykehusene har sikkert ikke plutselig endret rutinene på testing osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 21. juni 2022 #63 Del Skrevet 21. juni 2022 Optimo skrev (1 minutt siden): Uansett hva det er, så er det jo en økning i antall tilfeller. Sykehusene har sikkert ikke plutselig endret rutinene på testing osv. Fremstillingen blir jo helt feil. Hadde de samme pasientene blitt lagt inn om det var kun covid de hadde? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 21. juni 2022 #64 Del Skrevet 21. juni 2022 Problemet med viruset er at det ikke blir tatt seriøst nok til at alle land gjør noe med det. Samtidig mangler vi nok sengeplasser til å leve fritt. Med masse reising over landegrensene er det klart vi går inn i en ny bølge. Forstår ikke hvorfor vi må bytte på mellom åpent og lockdown. Er mer for et system som begrenser smitte uten å ha stor innvirkning på dagliglivet til folk eller næringslivet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LastSummer Skrevet 21. juni 2022 #65 Del Skrevet 21. juni 2022 zemer skrev (1 time siden): Fremstillingen blir jo helt feil. Hadde de samme pasientene blitt lagt inn om det var kun covid de hadde? FHI/Helsedir. sluttet å rapportere innlagte pga andre årsaker for flere måneder siden. Det rapporteres kun de som er lagt inn med Covid som hovedårsak i statistikkene som VG refererer til i hvert fall. Hva hvert sykehus melder, vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 21. juni 2022 #66 Del Skrevet 21. juni 2022 Det var en økning på 61 innlagte covidpasienter i forrige uke jf VGs oversikt. Smittetallene er ikke reelle, for de fleste hjemmetester blir visst ikke registrert lenger. Så ja, det er visst starten på en ny bølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 22. juni 2022 #67 Del Skrevet 22. juni 2022 Hvor mange av de innlagte er dobbel eller trippel vaksinerte? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 22. juni 2022 #68 Del Skrevet 22. juni 2022 Tunique skrev (4 minutter siden): Hvor mange av de innlagte er dobbel eller trippel vaksinerte? Burde ikke være noen. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 22. juni 2022 #69 Del Skrevet 22. juni 2022 (endret) Tunique skrev (9 timer siden): Hvor mange av de innlagte er dobbel eller trippel vaksinerte? Det er mange, for det er en stund siden vaksine og effekten avtar. Dessuten er det visst vanskelig å sikre seg mot den nyeste omikronvarianten. Godt at den er så mild mot de fleste. Huff, tenk på alt som har skjedd siden 12.mars 2020 av usikkerhet, farligere virus og vaksineforskning, 2 meter, 1 meter, munnbind, hytteforbud, sprit… osv. kan sannelig le av noen av tiltakene i ettertid, men det var jo nytt og skremmende for mange inkl.meg. Og jeg er stadig litt på vakt uansett hva noen påstår. Endret 22. juni 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 22. juni 2022 #70 Del Skrevet 22. juni 2022 Adobyen skrev (2 timer siden): Det er mange, for det er en stund siden vaksine og effekten avtar. Dessuten er det visst vanskelig å sikre seg mot den nyeste omikronvarianten. Godt at den er så mild mot de fleste. Huff, tenk på alt som har skjedd siden 12.mars 2020 av usikkerhet, farligere virus og vaksineforskning, 2 meter, 1 meter, munnbind, hytteforbud, sprit… osv. kan sannelig le av noen av tiltakene i ettertid, men det var jo nytt og skremmende for mange inkl.meg. Og jeg er stadig litt på vakt uansett hva noen påstår. Det er egentlig en mye at nye omikron BA5 er så mild. Det er egentlig deltacron, en mutant med blanding av delta og omikron. Delta bitene gjør at lungene infiseres i større grad enn BA1 og BA2. Så nå går vi egentlig mot en variant som er farligere enn den vi hadde sist. Mindre farlig enn delta, men mer farlig enn BA1. https://www.santepubliquefrance.fr/content/download/445484/file/analyse_risque_variants_20220615.pdf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 22. juni 2022 #71 Del Skrevet 22. juni 2022 (endret) Sermina skrev (1 time siden): Det er egentlig en mye at nye omikron BA5 er så mild. Det er egentlig deltacron, en mutant med blanding av delta og omikron. Delta bitene gjør at lungene infiseres i større grad enn BA1 og BA2. Så nå går vi egentlig mot en variant som er farligere enn den vi hadde sist. Mindre farlig enn delta, men mer farlig enn BA1. https://www.santepubliquefrance.fr/content/download/445484/file/analyse_risque_variants_20220615.pdf Oi, det visste jeg ikke. Takk for info. Jeg er litt pingle pga dårlig immunforsvar og diverse, så liker å være litt forsiktig. Endret 22. juni 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 26. juni 2022 #72 Del Skrevet 26. juni 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, helseskadelig innhold og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 26. juni 2022 #73 Del Skrevet 26. juni 2022 Sermina skrev (På 22.6.2022 den 20.05): Det er egentlig en mye at nye omikron BA5 er så mild. Det er egentlig deltacron, en mutant med blanding av delta og omikron. Delta bitene gjør at lungene infiseres i større grad enn BA1 og BA2. Så nå går vi egentlig mot en variant som er farligere enn den vi hadde sist. Mindre farlig enn delta, men mer farlig enn BA1. https://www.santepubliquefrance.fr/content/download/445484/file/analyse_risque_variants_20220615.pdf Opplysende statistikk 👆 takk. Må si jeg reagerer på de som går på jobb og sosiale sammenkomster når de nylig har fått påvist smitte , men føler seg bra. Selv er jeg redd for å få det en gang til . Syns det har snudd FOR mye andre veien nå. Fra hysteri til likegyldighet . 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 26. juni 2022 #74 Del Skrevet 26. juni 2022 Anonymus1986 skrev (På 15.6.2022 den 20.38): Det er åpenbart det det har. Immunitetsgjeld på andre virus vil også forekomme med masse tiltak. Og de som så inderlig vil ha tiltak til høsten igjen mot dette, må også da akseptere det samme mot neste harde influensabølge: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/norske-sykehus-hadde-langt-flere-innlagte-i-2017-18-og-19-uten-at-noen-da-ville-stenge-ned-samfunnet/o/5-95-354347 Ellers er man en hykler. Så du viser til statistikk over hvor effektive titlakene faktisk var, for å argumetnere mot dem. Skulle tro du var nobelpriskandidat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 26. juni 2022 #75 Del Skrevet 26. juni 2022 https://www.nrk.no/trondelag/flere-sykehus-hever-beredskapsnivaet-for-sommeren-1.16013933 De har nå 150 akuttinnleggelser i døgnet. Dette er dobbelt så mange som normalt. På onsdag måtte syv av pasientene på hjerteavdelingen ligge på gangen. Antallet akuttpasienter har økt, og Aasved sier det er snakk om indremedisinske lidelser, og ikke knyttet til ulykker. Egentlig mer nysgjerrig på dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 26. juni 2022 #76 Del Skrevet 26. juni 2022 Betasuppe skrev (4 minutter siden): https://www.nrk.no/trondelag/flere-sykehus-hever-beredskapsnivaet-for-sommeren-1.16013933 De har nå 150 akuttinnleggelser i døgnet. Dette er dobbelt så mange som normalt. På onsdag måtte syv av pasientene på hjerteavdelingen ligge på gangen. Antallet akuttpasienter har økt, og Aasved sier det er snakk om indremedisinske lidelser, og ikke knyttet til ulykker. Egentlig mer nysgjerrig på dette. Så det. Dette passer jo dårlig når sykehus har halv drift pga ferie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 26. juni 2022 #77 Del Skrevet 26. juni 2022 Betasuppe skrev (54 minutter siden): https://www.nrk.no/trondelag/flere-sykehus-hever-beredskapsnivaet-for-sommeren-1.16013933 De har nå 150 akuttinnleggelser i døgnet. Dette er dobbelt så mange som normalt. På onsdag måtte syv av pasientene på hjerteavdelingen ligge på gangen. Antallet akuttpasienter har økt, og Aasved sier det er snakk om indremedisinske lidelser, og ikke knyttet til ulykker. Egentlig mer nysgjerrig på dette. Vel, vi som leser forskning så dette komme på en mils avstand og dessverre kommer det bare til å bli værre. Korona er en systemisk sykdom som skader organene litt etter litt for hver reinfeksjon. Konsekvenene er økt indremedisinske lidelser i befolkningen. Det som er skremmende er at befolkningen ikke får informasjon om hvilke helserisiko man tar ved å la seg reinfisere mange ganger. En studie med mer enn 200.000 deltagere viser at i 6 mnd etter reinfeksjon er sjansene mangedobblet for hjerte kar problemer, diabetes, utmattelse, nyreproblem, psykiske problem, skjellettlidelser og nevrologiske lidelser. Prosentvis fordeler det seg slik: lung 5.0%, cardiovascular 5.0%, blood disorders 2.6%, fatigue 3.3%, gastrointestinal 2.7%, kidney 1.4%, mental health 12.1%, diabetes 2.2%, neurologic 3.6% https://www.researchsquare.com/article/rs-1749502/v1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 26. juni 2022 #78 Del Skrevet 26. juni 2022 Å det jeg ikke skjønner, er folk som tester positivt og drar ut blant folk?! Er det så vanskelig å holde seg inne noen dager? Jeg driter i om folk sier at det er ikke no farlig. Jeg vil ikke ha det igjen,rett og slett. Jeg er i risikogruppe, og ønsker ikke å bli liggende rett ut. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 26. juni 2022 #79 Del Skrevet 26. juni 2022 Vi har visst at smitten fortsatt vil spre seg, og ny variant er mer smittsom. Tallene på nye innleggelser øker hver uke, smittetallene også, men det er mindre dokumenterte tester. Likevel er det nå forventet at livet er tilbake til normalt med klemming og trengsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 26. juni 2022 #80 Del Skrevet 26. juni 2022 Mamajune11 skrev (På 15.6.2022 den 19.40): Ærlig talt, det fins da ikke folk som fortsatt er redd covid?? Alle har da skjønt det er mer eller mindre ufarlig? Mine svigers på 70 merket det knapt, min oldemor ble bare litt syk. Alle mine nærmeste ++ har hatt det og ingen ble særlig syke. Jeg trodde alle nå visste regjeringen og media hauset dette opp en million ganger størrw enn det var. Mens min mamma døde av det, etter to runder i respirator og til slutt multiorgansvikt. Kjenner også flere med longcovid. En ung kollega i midten av tyveårene, frisk og rask. Hun er nå så syk at hun ikke lenger kan jobbe. Begge fullvaksinerte. Men for all del, jeg skjønner jo at vi ikke kan holde på med massive restriksjoner lenger. Jeg lever også som vanlig, og tålte covid lett. 2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg