Gå til innhold

Når man trodde at bacheloroppgaven var god…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så sitter jeg her, med en E.. har bedt om begrunnelse, for jeg kan ikke fatte å begripe at oppgaven er SÅ dårlig, samtidig vet jeg ikke om jeg tørr å klage i tilfelle jeg da skulle få stryk. Samboeren min skjønner ingenting, og han er i overkant nøyaktig og observant når det kommer til slik, han leste over før jeg leverte. Veilederen min mente at dette ville bli en veldig god oppgave. Så hvor i alle dager har det gått galt 😣 Kjenner selvtilliten fikk seg en skikkelig knekk… må bare jobbe for å snakke meg opp en karakter når jeg skal forsvare den muntlig. 
 

måtte bare syte litt og håpe at noen har noen trøstende ord. Føler liksom på at 3 år med jobbing er bortkastet. 

Anonymkode: ada58...14f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om til og med veileder mener det er en god oppgave så hadde jeg klaget. Om du stryker så må du ta den på nytt, men vil du virkelig ha en E på bachelor? Kan det være formalia du har feilet på?

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (1 minutt siden):

Om til og med veileder mener det er en god oppgave så hadde jeg klaget. Om du stryker så må du ta den på nytt, men vil du virkelig ha en E på bachelor? Kan det være formalia du har feilet på?

Jeg hadde ikke kommet så langt på drøftingen når jeg hadde siste veiledning, så det er jo mulig at noe har gått galt der. 
Jeg har sjekket at alle kravene er med, og at oppsettet er ryddig og oversiktlig, alle kilder er korrekte osv. Kan evt konte, da får jeg muligheten til å bearbeide den og får ny muntlig, så det er jo ikke helt fullstendig krise å stryke kanskje. 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke kommet så langt på drøftingen når jeg hadde siste veiledning, så det er jo mulig at noe har gått galt der. 
Jeg har sjekket at alle kravene er med, og at oppsettet er ryddig og oversiktlig, alle kilder er korrekte osv. Kan evt konte, da får jeg muligheten til å bearbeide den og får ny muntlig, så det er jo ikke helt fullstendig krise å stryke kanskje. 

Anonymkode: ada58...14f

Jeg kjenner ikke din livssituasjon, men selv hadde jeg heller risikert stryk (og måtte skrive ny oppgave) enn å ha E i bachelor. Hvor mange poeng er bacheloroppgaven på?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner ikke din livssituasjon, men selv hadde jeg heller risikert stryk (og måtte skrive ny oppgave) enn å ha E i bachelor. Hvor mange poeng er bacheloroppgaven på?

15. Så det er ikke en voldsomt stor oppgave heller. 8000 ord 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be om begrunnelse for karakteren før du evt leverer klage? 

Anonymkode: 35e90...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du be om begrunnelse for karakteren før du evt leverer klage? 

Anonymkode: 35e90...31c

Ja jeg ba om det så fort jeg fikk karakteren. Så håper den kommer fort 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville klagd, men les begrunnelsen først. Har det skjedd noe feil når du leverte oppgaven? At en del av oppgaven ikke ble levert eller noe sånt?

Anonymkode: 74f39...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville klagd, men les begrunnelsen først. Har det skjedd noe feil når du leverte oppgaven? At en del av oppgaven ikke ble levert eller noe sånt?

Anonymkode: 74f39...b2f

Alt skal ha blitt levert, men det skal jeg dobbeltsjekke

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Hvilket fakultet er det innenfor? 

Fakultet for helse- og sosialvitenskap (sosialt arbeid) 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarer du den godt på muntlig, kan det hende du får flere karakterer bedre. Forbered deg godt, se på styrker og svakheter gjennom hele oppgaven og presenter disse. Lykke til. 

Anonymkode: 55b82...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forsvarer du den godt på muntlig, kan det hende du får flere karakterer bedre. Forbered deg godt, se på styrker og svakheter gjennom hele oppgaven og presenter disse. Lykke til. 

Anonymkode: 55b82...133

Hadde jeg bare fått en D så skulle jeg vært mer fornøyd. E føles rett og slett ydmykende akkurat nå 

Anonymkode: ada58...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan evt sende til meg om du vil ha en vurdering (ila uka, for nå er det natta).

Kan høres ut som strukturelle feil eller formalia når veileder har vært så positiv. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Du kan evt sende til meg om du vil ha en vurdering (ila uka, for nå er det natta).

Kan høres ut som strukturelle feil eller formalia når veileder har vært så positiv. 

 

Takk, du er veldig snill ❤️ Men jeg vet ikke om jeg føler meg trygg nok på å sende oppgaven min til en fremmed, jeg ser først hva begrunnelsen sier. 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sove litt på det, å se om jeg får en åpenbaring i morgen. Så svarer jeg evt mer her i morgen hvis det dukker opp flere svar. Takk for det dere har kommet med hittill ❤️

Anonymkode: ada58...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fakultet for helse- og sosialvitenskap (sosialt arbeid) 

Anonymkode: ada58...14f

Det er mitt fagfelt.. Har du drøftet godt nok, ikke bare ramset opp teorier og resultater?

Anonymkode: fcc4c...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (6 timer siden):

Om til og med veileder mener det er en god oppgave så hadde jeg klaget. Om du stryker så må du ta den på nytt, men vil du virkelig ha en E på bachelor? Kan det være formalia du har feilet på?

Jeg er også der at jeg ikke hadde orket tanken på en E i bachelor. Det betyr jo basically at du ikke har utviklet seg siden du begynte på studiet, og at oppgaven din er veldig dårlig. 

Klag, skriv ny oppgave hvis du må. (det er jo ikke krise, nå vet du hva som skal til). Eller er det sånn at man ikke kan skrive ny om man klager og fortsatt består? 

Anonymkode: e2f85...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min studievenninne på vernepleie fikk E på bachelor. Jeg trodde hun skulle få A, den var utrolig bra! Hun klagde ikke for hun orket ikke tanken på noe mer. 

Anonymkode: a3057...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er mitt fagfelt.. Har du drøftet godt nok, ikke bare ramset opp teorier og resultater?

Anonymkode: fcc4c...32f

Skal lese grundig over med nye kritiske øyne. Noe må jeg ha misset. 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...