Gå til innhold

Når man trodde at bacheloroppgaven var god…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er også der at jeg ikke hadde orket tanken på en E i bachelor. Det betyr jo basically at du ikke har utviklet seg siden du begynte på studiet, og at oppgaven din er veldig dårlig. 

Klag, skriv ny oppgave hvis du må. (det er jo ikke krise, nå vet du hva som skal til). Eller er det sånn at man ikke kan skrive ny om man klager og fortsatt består? 

Anonymkode: e2f85...93c

Ja jeg føler jo at jeg har gjort det godt, men denne oppgaven gjør jo at jeg begynner å tvile på meg selv. Så jeg kunne nok skrevet en ny. Skal uansett møte på muntlig for å få en grundig tilbakemelding så jeg vet hva jeg må forandre på. Hvis jeg klager og står, så får jeg vel ikke skrevet ny (vet ikke om jeg kan melde meg opp til levering med neste kull?) 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min studievenninne på vernepleie fikk E på bachelor. Jeg trodde hun skulle få A, den var utrolig bra! Hun klagde ikke for hun orket ikke tanken på noe mer. 

Anonymkode: a3057...69c

Vet du grunnen til at de ga henne E? 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er resten av karakterene ok? Tror ikke arbeidsgiver nødvendigvis vektlegger det så mye, om du gjør et godt inntrykk på intervju pluss andre faktorer, som referanser osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv arbeidsgiver, og ser ikke på karakterer. Men det spørs selvfølgelig på studieretning og arbeidsfelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (Akkurat nå):

Er resten av karakterene ok? Tror ikke arbeidsgiver nødvendigvis vektlegger det så mye, om du gjør et godt inntrykk på intervju pluss andre faktorer, som referanser osv.

Karakterene er midt på treet. Jeg har gode referanser, mennesker som ønsker at jeg skal få en god jobb fordi de kjenner meg som person. Det er jo et yrke med fokus på mennesker og relasjoner, så personlig egnethet blir ofte vektlagt før «skoleflink» 

Anonymkode: ada58...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal lese grundig over med nye kritiske øyne. Noe må jeg ha misset. 

Anonymkode: ada58...14f

Det kan virke slik. Dersom alt det tekniske er på plass er det ofte drøftingen som er avgjørende. Uansett, ikke gjør noe som helst før du får begrunnelsen, jeg håper den vil gi deg en forklaring på hvorfor det ble som det ble.

Anonymkode: fcc4c...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan virke slik. Dersom alt det tekniske er på plass er det ofte drøftingen som er avgjørende. Uansett, ikke gjør noe som helst før du får begrunnelsen, jeg håper den vil gi deg en forklaring på hvorfor det ble som det ble.

Anonymkode: fcc4c...32f

Ja jeg satser på det. Ellers får jeg bare gjøre en knall muntlig hvor jeg viser at jeg ser feilene og hva jeg kunne gjort, vise at jeg faktisk kjenner faget. 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare si at jeg endte opp med en D på min bacheloroppgave etter en litt vel krevende periode det siste året. Karakterene ellers var gode, men opplevde som deg, en knekk i selvtilliten. Nå har jeg den kuleste jobben blant mine kullere og ingen har noensinne spurt meg om denne karakteren. Personlige egenskaper teller mer! Lykke til!

Anonymkode: e3926...195

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så sitter jeg her, med en E.. har bedt om begrunnelse, for jeg kan ikke fatte å begripe at oppgaven er SÅ dårlig, samtidig vet jeg ikke om jeg tørr å klage i tilfelle jeg da skulle få stryk. Samboeren min skjønner ingenting, og han er i overkant nøyaktig og observant når det kommer til slik, han leste over før jeg leverte. Veilederen min mente at dette ville bli en veldig god oppgave. Så hvor i alle dager har det gått galt 😣 Kjenner selvtilliten fikk seg en skikkelig knekk… må bare jobbe for å snakke meg opp en karakter når jeg skal forsvare den muntlig. 
 

måtte bare syte litt og håpe at noen har noen trøstende ord. Føler liksom på at 3 år med jobbing er bortkastet. 

Anonymkode: ada58...14f

Mye som tyder på at det er avvik i forhold til struktur og oppsett. Det hjelper i grunnen ikke hvor godt man skriver om man ikke forholder seg til det oppsettet. Eksamener på høyskole og universitet handler mest om å forstå det språk og den struktur som ønskes, og egentlig lite om fag. Det tok meg to år for å forstå det, så selv om jeg synes jeg gjorde mine beste oppgaver og eksamener i begynnelsen av studiene, så har jeg klart best karakter fra selve bachelor-oppgaven og masteren. Så ikke la dette få knekke selvtilliten din, du kan være flinkere enn de fleste i ditt fag, bare at du ikke har forstått hvordan oppgaven skal skrives. 

Anonymkode: cc93f...1fb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei! Ville bare si at jeg endte opp med en D på min bacheloroppgave etter en litt vel krevende periode det siste året. Karakterene ellers var gode, men opplevde som deg, en knekk i selvtilliten. Nå har jeg den kuleste jobben blant mine kullere og ingen har noensinne spurt meg om denne karakteren. Personlige egenskaper teller mer! Lykke til!

Anonymkode: e3926...195

Takk for trøstende ord ❤️ Jeg håper jo at jeg evt klarer å snakke meg opp til en D, da skal jeg være mer fornøyd 

Anonymkode: ada58...14f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mye som tyder på at det er avvik i forhold til struktur og oppsett. Det hjelper i grunnen ikke hvor godt man skriver om man ikke forholder seg til det oppsettet. Eksamener på høyskole og universitet handler mest om å forstå det språk og den struktur som ønskes, og egentlig lite om fag. Det tok meg to år for å forstå det, så selv om jeg synes jeg gjorde mine beste oppgaver og eksamener i begynnelsen av studiene, så har jeg klart best karakter fra selve bachelor-oppgaven og masteren. Så ikke la dette få knekke selvtilliten din, du kan være flinkere enn de fleste i ditt fag, bare at du ikke har forstått hvordan oppgaven skal skrives. 

Anonymkode: cc93f...1fb

Ja jeg er redd for det. Vi har jo knapt nok skrevet noe alene de 3 årene da vi har hatt enormt med gruppearbeid, i tillegg er det veldig mye «godkjent/ikke godkjent» som gjør det vanskelig å vite helt hvor man ligger. Det er veldig godt å se at det ikke nødvendigvis er det faglige det står på, så får jeg bare se hva begrunnelsen sier 

Anonymkode: ada58...14f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Mye som tyder på at det er avvik i forhold til struktur og oppsett. Det hjelper i grunnen ikke hvor godt man skriver om man ikke forholder seg til det oppsettet. Eksamener på høyskole og universitet handler mest om å forstå det språk og den struktur som ønskes, og egentlig lite om fag. Det tok meg to år for å forstå det, så selv om jeg synes jeg gjorde mine beste oppgaver og eksamener i begynnelsen av studiene, så har jeg klart best karakter fra selve bachelor-oppgaven og masteren. Så ikke la dette få knekke selvtilliten din, du kan være flinkere enn de fleste i ditt fag, bare at du ikke har forstått hvordan oppgaven skal skrives. 

Anonymkode: cc93f...1fb

Det der er helt feil. Selvsagt (!) er forståelsen av faget særdeles viktig.

Anonymkode: fcc4c...32f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det der er helt feil. Selvsagt (!) er forståelsen av faget særdeles viktig.

Anonymkode: fcc4c...32f

Enig. En bacheloroppgave skal kort sagt, forklare om du i det hele tatt har lært noe gjennom de 3 årene du har studert.

Anonymkode: 72341...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så sitter jeg her, med en E.. har bedt om begrunnelse, for jeg kan ikke fatte å begripe at oppgaven er SÅ dårlig, samtidig vet jeg ikke om jeg tørr å klage i tilfelle jeg da skulle få stryk. Samboeren min skjønner ingenting, og han er i overkant nøyaktig og observant når det kommer til slik, han leste over før jeg leverte. Veilederen min mente at dette ville bli en veldig god oppgave. Så hvor i alle dager har det gått galt 😣 Kjenner selvtilliten fikk seg en skikkelig knekk… må bare jobbe for å snakke meg opp en karakter når jeg skal forsvare den muntlig. 
 

måtte bare syte litt og håpe at noen har noen trøstende ord. Føler liksom på at 3 år med jobbing er bortkastet. 

Anonymkode: ada58...14f

Du er ikke alene TS ! Jeg måtte jeg jobbe med gruppe som jeg ikke skjente så godt, vi er veldig uenig og det ble en del diskusjoner ( krangler) om den bacheloroppgaven. For å si det sånn ! så viste jeg at vi kommer til å få en dårlig karakter !

Så når jeg skulle ha muntlig høring av min bachelor oppgave, så kritiserte jeg oppgaven og ga dem min versjon av bachelor oppgave ! oppet 4 karakterer opp , i mens de andre fikk E-en de fortjente 😂

Anonymkode: 64055...04f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er ikke alene TS ! Jeg måtte jeg jobbe med gruppe som jeg ikke skjente så godt, vi er veldig uenig og det ble en del diskusjoner ( krangler) om den bacheloroppgaven. For å si det sånn ! så viste jeg at vi kommer til å få en dårlig karakter !

Så når jeg skulle ha muntlig høring av min bachelor oppgave, så kritiserte jeg oppgaven og ga dem min versjon av bachelor oppgave ! oppet 4 karakterer opp , i mens de andre fikk E-en de fortjente 😂

Anonymkode: 64055...04f

Ops ! 

kjente * 🙃

Anonymkode: 64055...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er ikke alene TS ! Jeg måtte jeg jobbe med gruppe som jeg ikke skjente så godt, vi er veldig uenig og det ble en del diskusjoner ( krangler) om den bacheloroppgaven. For å si det sånn ! så viste jeg at vi kommer til å få en dårlig karakter !

Så når jeg skulle ha muntlig høring av min bachelor oppgave, så kritiserte jeg oppgaven og ga dem min versjon av bachelor oppgave ! oppet 4 karakterer opp , i mens de andre fikk E-en de fortjente 😂

Anonymkode: 64055...04f

Oj 😂 skjønner godt at du gjorde det slik. Jeg har dessverre bare meg selv å takke 🙈 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja, så de gir ikke begrunnelse før ETTER muntlig del. Så nå skal jeg jobbe 24/7 frem til da med å løfte oppgaven (og meg selv), satse på en D som minimum, og evt klage om det blir dårligere, risikere stryk, og heller skrive ny oppgave. 
Jeg setter virkelig pris på alle kommentarene deres. Jeg føler meg litt mindre alene, og det føles litt mindre håpløst. Jeg skal klare å få en bedre karakter, må bare sette meg ned å vurdere min egen oppgave som om den er noen andres for å se hva jeg skulle gjort annerledes/bedre. 

Anonymkode: ada58...14f

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye som tyder på at det er avvik i forhold til struktur og oppsett. Det hjelper i grunnen ikke hvor godt man skriver om man ikke forholder seg til det oppsettet. Eksamener på høyskole og universitet handler mest om å forstå det språk og den struktur som ønskes, og egentlig lite om fag. Det tok meg to år for å forstå det, så selv om jeg synes jeg gjorde mine beste oppgaver og eksamener i begynnelsen av studiene, så har jeg klart best karakter fra selve bachelor-oppgaven og masteren. Så ikke la dette få knekke selvtilliten din, du kan være flinkere enn de fleste i ditt fag, bare at du ikke har forstått hvordan oppgaven skal skrives. 

Anonymkode: cc93f...1fb

Jeg tenker også det, eventuelt at det er problematikk knyttet til et eller flere av disse områdene: 

- problemstillingen (formulering etc)

- ikke svart på problemstillingen 

- det etiske er ikke i orden

- store mangler ved referanser og lignende 

Anonymkode: f10f9...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan ha falt helt gjennom i metode/resultatkapittelet (feil med statistikk, ikke beskrevet metoder ordentlig), evt at diskusjonen er helt på jordet. 

Anonymkode: f10f9...4ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker også det, eventuelt at det er problematikk knyttet til et eller flere av disse områdene: 

- problemstillingen (formulering etc)

- ikke svart på problemstillingen 

- det etiske er ikke i orden

- store mangler ved referanser og lignende 

Anonymkode: f10f9...4ef

 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Eller du kan ha falt helt gjennom i metode/resultatkapittelet (feil med statistikk, ikke beskrevet metoder ordentlig), evt at diskusjonen er helt på jordet. 

Anonymkode: f10f9...4ef

Tar til meg alt dette og skal se på det mens jeg går gjennom oppgaven og pensum for å forberede meg. Takk! 

Anonymkode: ada58...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...