Gå til innhold

Når man trodde at bacheloroppgaven var god…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venke 87 skrev (47 minutter siden):

Huff, det var leit å hørre, hva ble det til ? Klagde du ?

Hei. Jeg måtte forsvare den muntlig før jeg kunne klage/be om begrunnelse. Begrunnelsen fikk jeg under veis, og jeg forstår i ettertid hva jeg skulle gjort annerledes. Jeg har rett og slett fått veldig dårlig veiledning i tillegg når jeg ser hva resultatet ble ut fra det veileder tipset om. Men jeg fikk snakket meg opp på en D siden de forsto at kunnskapen lå der, den kom bare ikke tydelig nok frem i oppgaven. Så jeg sa meg fornøyd med den. 

Anonymkode: ada58...14f

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg måtte forsvare den muntlig før jeg kunne klage/be om begrunnelse. Begrunnelsen fikk jeg under veis, og jeg forstår i ettertid hva jeg skulle gjort annerledes. Jeg har rett og slett fått veldig dårlig veiledning i tillegg når jeg ser hva resultatet ble ut fra det veileder tipset om. Men jeg fikk snakket meg opp på en D siden de forsto at kunnskapen lå der, den kom bare ikke tydelig nok frem i oppgaven. Så jeg sa meg fornøyd med den. 

Anonymkode: ada58...14f

Så bra, TS! :) En D er mye mer innafor enn en E hvert fall, og sjansen for at en arbeidsgiver velger deg bort på grunn av dette er minimal.

Anonymkode: b01c2...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så bra, TS! :) En D er mye mer innafor enn en E hvert fall, og sjansen for at en arbeidsgiver velger deg bort på grunn av dette er minimal.

Anonymkode: b01c2...14f

Ja jeg føler ikke at en D er like «fientlig» som en E 😅 men, nå er jeg i det minste ferdig, å godt er det. 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. Jeg måtte forsvare den muntlig før jeg kunne klage/be om begrunnelse. Begrunnelsen fikk jeg under veis, og jeg forstår i ettertid hva jeg skulle gjort annerledes. Jeg har rett og slett fått veldig dårlig veiledning i tillegg når jeg ser hva resultatet ble ut fra det veileder tipset om. Men jeg fikk snakket meg opp på en D siden de forsto at kunnskapen lå der, den kom bare ikke tydelig nok frem i oppgaven. Så jeg sa meg fornøyd med den. 

Anonymkode: ada58...14f

 Ja noen veiledere er ikke alltid like flinke. Synd det ødela for deg denne gang, men bra for du klarte å snakke deg til en D. Takk for du delte dine erfaringer, og masse lykke til videre 🙂🌸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venke 87 skrev (3 timer siden):

 Ja noen veiledere er ikke alltid like flinke. Synd det ødela for deg denne gang, men bra for du klarte å snakke deg til en D. Takk for du delte dine erfaringer, og masse lykke til videre 🙂🌸

Jeg tar det som en lærdom til jeg evt skal studere mer senere 🙌🏼 
takk 🥰

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var det som var problemet med veiledningen/oppgaven? (Jeg er veileder selv, alltid fint hvis man kan unngå slike feller gjennom å lære av andre…)

Anonymkode: f10f9...4ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva var det som var problemet med veiledningen/oppgaven? (Jeg er veileder selv, alltid fint hvis man kan unngå slike feller gjennom å lære av andre…)

Anonymkode: f10f9...4ef

Hovedfeilen lå nok på problemstillingen. I følge henne var den helt spot on og kjempegod. Mens sensorene mente at jeg skulle spisset den enda mer for at oppgaven ikke skulle bli såpass stor (å det ser jeg selv nå). Hun ga meg også tips om å ta med noe som jeg i ettertid ser at har spist for mye av hovedessensen i oppgaven. Så selv om jeg svarte på problemstillingen så ble omfanget for stort og det jeg fikk tips om å ta med tok for mye av oppgaven. Jeg vet jeg skulle stolt mer på magefølelsen, men jeg trodde jo at veilederen hadde kunnskap om hva en god bacheloroppgave var så jeg stolte på henne. 

Anonymkode: ada58...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...