Gå til innhold

Informerer bhg dere om pride?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pride toget er fylt av folk som kler seg i sex kostymer og upassende oppførsel, transaktivisme etc. Hvordan passer det i en barnehage synes du? 

Anonymkode: ac20f...ced

De kan da vel snakke om regnbueflagg og at man kan være kjæreste med en av samme kjønn fordi om? Er ikke som at de vrenger ut alle de groteske detaljene om lidelseshistorien i påsken heller liksom. Jul og påske på detaljnivå passer ho ikke i det helet tatt for barn.

Har ikke markering her. Jeg synes egentlig at det er tidlig nok i skolen. Tror ikke barna tenker så mye på det å være par ennå. Men ville ikke hatt noe imot at barnehagen tok opp temaet. Vi kjører jo uansett forbi regnbueflagget i sentrum så de spør jo oss om hva det er uansett. 

Anonymkode: fb453...3d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pride toget er fylt av folk som kler seg i sex kostymer og upassende oppførsel, transaktivisme etc. Hvordan passer det i en barnehage synes du? 

Nå er det vel strengt tatt ikke sånne tog de har i en barnehage? 

Anonymkode: 43939...b55

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hallo ❤️ jeg tenkte å spørre barnehagen, men jeg har vært inne på appen og sjekket månedsplan som vanlig, og det står ingenting om de skal markere pride eller ikke, og jeg lurer veldig på om det er noe de har tenkt å snakke med barna om og eventuelt hva. Altså det er ingen info. 

Så tenkte jeg skal spørre da hva eller om de har tenkt å gjøre noe.. 

Så det jeg lurer på.. Får dere i andre bhg noe info? Vet dere om det er slik at "ingen info ergo de skal ikke markere", eller markerer de uten å informere eller hvordan er det i deres barnehager? 

Vi markerer ikke. Jeg jobber i bhg selv. 

Barnet mitt går i en kristen barnehage (ja, de finnes), de har pleid å markere ved å tegne regnbuer og snakke om at alle er like mye verdt osv. Kaller det ikke pride, men det er mye regnbuer og kjærlighet. 

Anonymkode: 38674...b7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg syntes det er en fullstendig uting uansett hva slags kjønn barnet er. 
Reagerer på at barnehagen tar seg slike friheter og drar på arrangementer som ikke er informert oss som foreldre.

Når vi klagde (sammen med flere andre foreldre) fikk vi beskjed om at det er 2020 og vi informerer ikke foreldrene nettopp fordi vi ikke vil at noen skal sette stopper for at barna blir eksponert for holdninger foreldrene muligens ikke deler.

Dette fra avdelingsledere i 20 årene, uten barn, som tror de sitter med fasiten på alt.

Vi skiftet faktisk barnehage pga dette og mange andre tvilsomme handlinger fra barnehagen sin side.

-Jeg som skrev innlegget du svarte på

Anonymkode: cfc90...b0c

Enig. Synes ikke barn skal ha neglelakk. Ville ha reagert jeg også hvis barnehagen hadde lakket neglene til jenta mi, men ville nok ikke ha turt å sagt ifra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, i vår barnehage dro de på Pride arrangement med barna uten å informere på forhånd.

Barnet vårt hadde neglelakk på i regnbuens farger når det ble hentet.

Helt uakseptabelt.

Men legges pride-parader og andre arrangement opp på dagtid? Er ikke folk på jobb? Sorry hvis dumt spørsmpl - vi har ikke pride-tog her, kun flagg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men legges pride-parader og andre arrangement opp på dagtid? Er ikke folk på jobb? Sorry hvis dumt spørsmpl - vi har ikke pride-tog her, kun flagg. 

Ja det var ett Pride arrangement i nærområde som var i barnehagetiden.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, de er for små til det. La barn være barn.

Anonymkode: 06665...ac5

Da håper jeg du går i deg selv og aldri aldri antyder at to barn av motsatt kjønn som leker sammen kanskje er kjærester. At en fin liten gutt kommer til å bli en skikkelig hjerteknuser. At pappa nok må låse døra når denne prinsessa blir stor, ja. 

For de er for små til å vite om sånne ting. Æsj.

Forøvrig så bør du ikke kalle jenter prinsesser eller gutter prinser. Det handler om kjønn, og det er de for små til å høre om. Æsj.

Anonymkode: 83591...5e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkers barn. De får ikke være barn lenger. 

Anonymkode: 2416b...4a7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Politiske ideologier har ingenting i barnehagen eller skolen å gjøre, særlig ikke det som har med seksuelle preferanser å gjøre. Det er ikke snakk om å ikke kunne elske den du vil, men hele greia bak. Så snart noen er litt imot blir man uglesett og fordømt. Synes ikke det er greit. 

Det syns jeg er greit. Du bør virkelig fordømmes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja det var ett Pride arrangement i nærområde som var i barnehagetiden.

Pride-arrangement kan være så mangt. Det kan være et lite dukketeater for barn hvor det tematiserer at Thomas har to mødre og nå skal bli storebror. Det er ikke nødvendigvis slik at det er parade (har man ikke ofte de på lørdager?) med homofile menn i bikini og sminke som råkliner med tre fire ulike menn i løpet av 30 sekunder. 

Anonymkode: 1f0bf...8eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pride-arrangement kan være så mangt. Det kan være et lite dukketeater for barn hvor det tematiserer at Thomas har to mødre og nå skal bli storebror. Det er ikke nødvendigvis slik at det er parade (har man ikke ofte de på lørdager?) med homofile menn i bikini og sminke som råkliner med tre fire ulike menn i løpet av 30 sekunder. 

Det spiller ingen rolle.

Jeg vil ha meg frabedt at barnet mitt blir tatt med på arrangement uten mitt samtykke.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle.

Jeg vil ha meg frabedt at barnet mitt blir tatt med på arrangement uten mitt samtykke.

Pride-arrangement eller hvilket som helst arrangement? Jeg er enig i at jeg vil vite det når barnet mitt skal oppholde seg utenfor barnehagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en halvgammel heterofil dame. Vanligvis er jeg ganske konservativ også 😉. For meg er Pride følgende: fest, glede, farger, kjærlighet pluss masse alvor og kampen for å få være den man er, og elske den man vil. Er ikke det en helt fantastisk miks ❤️?

Husker ikke hvor gamle barna var da jeg snakket med dem om at kjærlighet mellom likekjønnede er like fin og vakker som mellom mann og dame . De var ganske små. Jeg ville aldri risikere at mine barn skulle få problemer med å fortelle meg det om en av dem hadde forelsket seg i en av samme kjønn. Da ville jeg virkelig ha skammet meg. 

Anonymkode: 8d8bb...4af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har de opplegg for barn som har psykisk utviklingshemmed søsken også? Der mor er fra Kina og far fra Sverige? 

Anonymkode: 050d8...db5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syntes det er en fullstendig uting uansett hva slags kjønn barnet er. 
Reagerer på at barnehagen tar seg slike friheter og drar på arrangementer som ikke er informert oss som foreldre.

Når vi klagde (sammen med flere andre foreldre) fikk vi beskjed om at det er 2020 og vi informerer ikke foreldrene nettopp fordi vi ikke vil at noen skal sette stopper for at barna blir eksponert for holdninger foreldrene muligens ikke deler.

Dette fra avdelingsledere i 20 årene, uten barn, som tror de sitter med fasiten på alt.

Vi skiftet faktisk barnehage pga dette og mange andre tvilsomme handlinger fra barnehagen sin side.

-Jeg som skrev innlegget du svarte på

Tuller du?? Så barnehagen hever seg over foreldrenes rett til å avgjøre hva egna barn skal eksponeres for eller ikke? Jeg hadde blitt så forbanna at jeg har ikke ord. 

Nå er det en stund til min sønn begynner i bhg, men kjenner jeg blir helt skremt. Har ikke vi foreldre noe vi skulle ha sagt i oppdragelsen av egne barn? Tragisk at samfunnet er lagt opp på en sånn måte at vi må sende fra oss barna våre 1/3 av tiden for å oppdras av bedrevitere.

Kjenner at jeg skal følge særdeles nøye med på hva som foregår i den barnhagen og hva slags ideologier som presses på mitt barn. Og nei, helt enig med de som reagerer på barn som kommer hjem med neglelakk, bhg har ingen verdens ting med å sette sånt kliss på våre barn.

Anonymkode: a1ff5...4ac

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tuller du?? Så barnehagen hever seg over foreldrenes rett til å avgjøre hva egna barn skal eksponeres for eller ikke? Jeg hadde blitt så forbanna at jeg har ikke ord. 

Nå er det en stund til min sønn begynner i bhg, men kjenner jeg blir helt skremt. Har ikke vi foreldre noe vi skulle ha sagt i oppdragelsen av egne barn? Tragisk at samfunnet er lagt opp på en sånn måte at vi må sende fra oss barna våre 1/3 av tiden for å oppdras av bedrevitere.

Kjenner at jeg skal følge særdeles nøye med på hva som foregår i den barnhagen og hva slags ideologier som presses på mitt barn. Og nei, helt enig med de som reagerer på barn som kommer hjem med neglelakk, bhg har ingen verdens ting med å sette sånt kliss på våre barn.

Det er virkeligheten i mange barnehager.

Spør MANGE spm før du velger barnehage er mitt råd.

• Nyttig 1
Skrevet
Spyflua skrev (30 minutter siden):

Det syns jeg er greit. Du bør virkelig fordømmes.

Du også.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du vil oppdra ditt eget barn, så er du hjertelig velkommen til å gjøre det. Barnehage er ikke obligatorisk. Men nå har du jo valgt å la staten ta seg av oppdragelsen, så da blir det statlig ideologi og verdier som formidles. 

Anonymkode: bd6aa...56d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil oppdra ditt eget barn, så er du hjertelig velkommen til å gjøre det. Barnehage er ikke obligatorisk. Men nå har du jo valgt å la staten ta seg av oppdragelsen, så da blir det statlig ideologi og verdier som formidles. 

Anonymkode: bd6aa...56d

Valgt og valgt… vi har ikke økonomi til at jeg skal gå arbeidsledig. Hadde vi hatt økonomi til det, finnes det ingen sjans i verden for at jeg hadde satt barnet mitt i bhg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe imot homofile,men synes ikke pride har noe i barnehage å gjøre. La barn få lov til å være barn. 

Anonymkode: 3b1a4...49b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...