Maleficenta Skrevet 2. juni 2022 #41 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan aldri vite... Anonymkode: 86f6b...e34 det gjør de garantert ikke 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #42 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er vi fundamentalt uenige. Jeg mener at små barn har godt av å høre at alle er like mye verdt. At selv om Per sitter i rullestol er det viktig at vi fikser slik at også han får muligheten til å være med på det samme som andre. At Anne har to mammaer, og det er kanskje sjeldnere, men ikke dårligere, enn å ha en mamma og en pappa. Jeg tenker at et er fint at de får høre dette, og det kan da ikke skade på noen måte? Hvorfor er det for tidlig at de får høre dette i barnehagen? Anonymkode: 36b59...32a Små barn skal få høre at alle er like mye verdt, og vi skal fremme mangfold, likestilling m.m. MEN, Pride symboliserer så mye mer enn det. Pride HAR en politisk agenda, og når man stiller seg bak regnbueflaggene og går i Pride-tog så gir man, for mange nokså ubevisst tydeligvis, sin støtte til et mer radikalt og ideologisk tankesett! Støtter du politikken som organisasjoner og aktivister bak Pride står for? Anonymkode: 18dcd...0d2 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #43 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, de er for små til det. La barn være barn. Anonymkode: 06665...ac5 Men de er ikke for små for å høre om Askepott som møter prinsen og de lever lykkelig alle sine dager? Eller at Tante Mona er forelsket i Nils som hun skal flytte sammen med? Anonymkode: 1f0bf...8eb 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #44 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Rettigheten til å elske er langt fra politisk. Alle barn bør få feire den dagen de blir feiret for å være den de er. Anonymkode: aad43...61a Rettigheten til å elske er ikke politisk, men Pride er politisk! Anonymkode: 18dcd...0d2 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #45 Skrevet 2. juni 2022 Seksuelle preferanser og feiring av sådan har ingenting i hverken bhg eller barneskole å gjøre. Hvorfor kan ikke barn bare få lov til å være barn uten å få tredd all denne woke-dritten nedover ørene? Jeg er 100% for at folk skal få elske hvem de vil, og jeg vil på ingen måte mystifisere dette for min sønn - MEN jeg ønsker å ha et naturlig avslappet forhold til dette. I vår omgangskrets har vi et homofilt ektepar, sønnen vår skal få forholde seg til de på akkurat samme måte som alle andre vi omgås med. Det betyr ikke at jeg på noen måte vil godta at bhg skal påtvinge min sønn å stille i pride feiring. Får jeg vite at slik feiring skal avholdes i bhg, kommer ikke gutten min i bhg den dagen. Det har faktisk ingenting med barn å gjøre. Anonymkode: a1ff5...4ac 4 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #46 Skrevet 2. juni 2022 Vi har fått info om at de markerer pride i hele juni. De skal gå en parade, de skal lage flagg og de skal snakke mye om forskjellige familier hvor noen har to mammaer, noen har to pappaer og noen har bare en forelder. De skal lære om at alle kan være glad i alle. Anonymkode: 64d98...bb0
Karamellpudding Skrevet 2. juni 2022 #47 Skrevet 2. juni 2022 Jobber som barnehagelærer, og vi skal markere pride. Dette gjør vi for å feire mangfold. Vi lærer at mennesker er ulike, og vi kan være den vi er. Vi har forskjellige interesser, kjønn, hudfarger og religioner. Noen forelsker seg i gutter, andre i jenter. Alle skal inkluderes uansett hvem de er. Selv om vi er forskjellige, kan vi fortsatt være venner. Jeg synes i alle fall at dette er gode verdier å fremme i en barnehage. 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #48 Skrevet 2. juni 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Det er jo barn som går i barnehage som har homofile foreldre. Hvis et av de andre barna har spørsmål rundt det, så skal det ties ihjel? Fordi barn må få være barn? 🤔 Tror ikke det er så veldig aktuelt. De aller fleste har en mamma og en pappa. Men om noen har homofile foreldre, så får man svare på eventuelle spørsmål der og da. Trenger ikke en hel Pride dag i bgh for det. Anonymkode: 06665...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #49 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke det er så veldig aktuelt. De aller fleste har en mamma og en pappa. Men om noen har homofile foreldre, så får man svare på eventuelle spørsmål der og da. Trenger ikke en hel Pride dag i bgh for det. Anonymkode: 06665...ac5 Eller man kan snakke om det i forkant så det faktisk ikke blir noen spørsmål om det fordi barna synes det er helt naturlig. Anonymkode: 64d98...bb0 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #50 Skrevet 2. juni 2022 Karamellpudding skrev (1 minutt siden): Jobber som barnehagelærer, og vi skal markere pride. Dette gjør vi for å feire mangfold. Vi lærer at mennesker er ulike, og vi kan være den vi er. Vi har forskjellige interesser, kjønn, hudfarger og religioner. Noen forelsker seg i gutter, andre i jenter. Alle skal inkluderes uansett hvem de er. Selv om vi er forskjellige, kan vi fortsatt være venner. Jeg synes i alle fall at dette er gode verdier å fremme i en barnehage. Men synes du virkelig det er greit å påtvinge andres barn en ideologi?? Bør ikke akkurat denne biten være opp til foreldrene å lære bort til eget barn?? Må si jeg hater utviklingen i samfunnet. Vi andre er da inkluderende vi og, dette på tross av at vi hverken tegnet regnbueflagg eller gikk i parade fir seksuelle preferanser i bhg. Anonymkode: a1ff5...4ac 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #51 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan aldri vite... Anonymkode: 86f6b...e34 Joda. Det kan du. Anonymkode: 36b59...32a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #52 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men synes du virkelig det er greit å påtvinge andres barn en ideologi?? Bør ikke akkurat denne biten være opp til foreldrene å lære bort til eget barn?? Må si jeg hater utviklingen i samfunnet. Vi andre er da inkluderende vi og, dette på tross av at vi hverken tegnet regnbueflagg eller gikk i parade fir seksuelle preferanser i bhg. Anonymkode: a1ff5...4ac De lærer jo om alle mulige ideologier i bhg. Mangfold! De markerer eid, holi, jul osv også. Anonymkode: bc1a4...a28 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #53 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hallo ❤️ jeg tenkte å spørre barnehagen, men jeg har vært inne på appen og sjekket månedsplan som vanlig, og det står ingenting om de skal markere pride eller ikke, og jeg lurer veldig på om det er noe de har tenkt å snakke med barna om og eventuelt hva. Altså det er ingen info. Så tenkte jeg skal spørre da hva eller om de har tenkt å gjøre noe.. Så det jeg lurer på.. Får dere i andre bhg noe info? Vet dere om det er slik at "ingen info ergo de skal ikke markere", eller markerer de uten å informere eller hvordan er det i deres barnehager? Anonymkode: ac20f...ced Å påtre små barn skjevheter i samfunnet synes jeg ikke noe om. Anonymkode: 0ac62...31f 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #54 Skrevet 2. juni 2022 Pride i barnehager er ikke "politisk ideologi", barna lærer bare at de skal få lov til å være som de vil, og at kjærlighet er fint og regnbuefarger er fint. Om det er en ideologi så er det en åpenhetsideologi hvor barn lærer å respektere og akseptere alle. Det gir en trygghet hos små barn. Det er det motsatte av å presse dem inn i politiske eller religiøse smale bokser. Når det er sagt så er det lite av det som går inn hos 4-åringer. De syns bare det er kjekt å tegne regnbuer. Anonymkode: 9a691...941 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #55 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pride i barnehager er ikke "politisk ideologi", barna lærer bare at de skal få lov til å være som de vil, og at kjærlighet er fint og regnbuefarger er fint. Om det er en ideologi så er det en åpenhetsideologi hvor barn lærer å respektere og akseptere alle. Det gir en trygghet hos små barn. Det er det motsatte av å presse dem inn i politiske eller religiøse smale bokser. Når det er sagt så er det lite av det som går inn hos 4-åringer. De syns bare det er kjekt å tegne regnbuer. Anonymkode: 9a691...941 Men hvorfor i alle dager skal 4-åringer lære at de kan elske hvem de vil? 4 åringer elsker mammaen og pappaen sin og skal ikke behøve forholde seg til seksuelle preferanser. Jeg begriper ikke hvordan dette i det hele tatt er noe å debattere. Anonymkode: a1ff5...4ac 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #56 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pride i barnehager er ikke "politisk ideologi", barna lærer bare at de skal få lov til å være som de vil, og at kjærlighet er fint og regnbuefarger er fint. Om det er en ideologi så er det en åpenhetsideologi hvor barn lærer å respektere og akseptere alle. Det gir en trygghet hos små barn. Det er det motsatte av å presse dem inn i politiske eller religiøse smale bokser. Når det er sagt så er det lite av det som går inn hos 4-åringer. De syns bare det er kjekt å tegne regnbuer. Anonymkode: 9a691...941 Men hvorfor ha Pride-markering dersom man ikke støtter konseptet fullt ut? Hvorfor ikke bruke et annet navn for markeringen? Anonymkode: 18dcd...0d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #57 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor i alle dager skal 4-åringer lære at de kan elske hvem de vil? 4 åringer elsker mammaen og pappaen sin og skal ikke behøve forholde seg til seksuelle preferanser. Jeg begriper ikke hvordan dette i det hele tatt er noe å debattere. Anonymkode: a1ff5...4ac Helt enig. Anonymkode: ac20f...ced 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #58 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor i alle dager skal 4-åringer lære at de kan elske hvem de vil? 4 åringer elsker mammaen og pappaen sin og skal ikke behøve forholde seg til seksuelle preferanser. Jeg begriper ikke hvordan dette i det hele tatt er noe å debattere. Anonymkode: a1ff5...4ac Seksualitet blir ikke diskutert. Alltid skal motstandere mot Pride trekke det ned i det seksuelle. I barnehagen så blir Pride markert som en feiring av kjærlighet. Og flere 4-åringer har to mammaer eller to pappaer. Homofile har faktisk lov til å gifte seg og reprodusere. Så om du mener at 4-åringer skal "prakkes på" at kun en mamma og en pappa har lov til å elske hverandre så henger du ikke med i tiden. Anonymkode: 9a691...941 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #59 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva er du redd for at barnet skal oppleve? At de voksne sier at alle er like mye verdt og alle like viktige? At det er viktig at alle har lov til å være glad i den de vil, og at om to gutter eller to jenter er kjærester så er det like fint som om en gutt og en jente er kjærester? At selv om noen har en sykdom eller skade så er det fint og viktig at de får mulighet til å delta på det samme som andre? At hvordan du ser ut ikke er det som er viktig for hvem du er? At de tegner regnbueflagg? Jeg lurer oppriktig. Anonymkode: 36b59...32a Det eneste jeg er "redd" for (kanskje ikke på barnehagestadiet, men etterhvert på skolen) er denne kjønnsforvirringen jeg har fått med meg at foregår enkelte steder. At det er så innmari mye å forholde seg til og at flere og flere barn/unge føler seg "født i feil kjønn" (forbigående). Jeg er for å snakke om det som noe enkelte opplever, men ikke tre det ned over hodene på barn og usikre og søkende ungdommer på den måten det gjøres i blant. Så jeg lurer på om Pride-fokuset på skolen medfører dette? Eller bare snakk om at man kan bli kjæreste av begge kjønn liksom? Førstnevnte synes jeg er ugreit, sistnevnte er greit (fint) for min del. Anonymkode: cb5c7...7aa 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #60 Skrevet 2. juni 2022 Vi markerer ikke pride. Nå jobber jeg med 1- og 2-åringer så de skjønner det jo ikke uansett. Vet ikke om storbarnsavdelingen skal markere det på noe vis. Anonymkode: 6e6e2...dda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå