AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #21 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er feiring av "regnbuedagen" den 16. juni hos oss. Det er ei markering av at folk er forskjellige, og at det er lov og bra å være forskjellig. Det er skrevet i månedsplanen, sånn at barna kan kle seg regnbueklær/fargerike klær den dagen. Regner med det blir servering av litt ekstra god mat. Jeg har ikke hørt annet enn at barna ser fram til en annerledes dag i barnehagen, på samme måte som nissefest, karneval, påskelunsj osv. Anonymkode: c9743...e6a Fint at det blir sagt fra i god tid, sånn at de som ikke støtter dette, kan holde barna hjemme den dagen. Anonymkode: 06665...ac5 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #22 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pride toget er fylt av folk som kler seg i sex kostymer og upassende oppførsel, transaktivisme etc. Hvordan passer det i en barnehage synes du? Anonymkode: ac20f...ced Det må jo være greit at de ansatte i barnehagen kommer utkledd i sexkostymer og slår seg løs med litt kinky oppførsel i barnehagen en dag i året? Alle de andre dagene går de kledd vanlig og oppfører seg anstendig. Og ungene synes sikkert bare det er gøy å kle seg ut i latex, lær og kjettinger og leke litt med håndjern og pisker. Så hva er egentlig problemet liksom?? Alternativt kan de droppe utkledning og sexshow, og fokusere på å snakke med barna om at vi er alle forskjellige, men alle er vi like mye verdt, at vi lever i ulike familiekonstellasjoner og at å ha to mammaer eller to pappaer er like fint som å ha en eller en av hver. Anonymkode: 36b59...32a 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #24 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Politiske ideologier har ingenting i barnehagen eller skolen å gjøre, særlig ikke det som har med seksuelle preferanser å gjøre. Det er ikke snakk om å ikke kunne elske den du vil, men hele greia bak. Så snart noen er litt imot blir man uglesett og fordømt. Synes ikke det er greit. Anonymkode: ac20f...ced Hadde du vært for stening av kvinner som hadde sex utenfor ekteskap, så hadde du nok også blitt litt uglesett. Og det er helt greit, det også. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og din løsning er pride? Du oppnår ikke støtte ved å være plagsom og delta i en feiring som bare har blitt mer ekstrem for hvert år som går. De fleste av oss bryr seg ikke hvem andre liker eller hva de påstår at de er, men vi må likevell feire eller så er vi homofobiske og transfobiske. Jeg kjenner ikke en eneste homofil som har noe positivt å si om pride. Anonymkode: a3b5f...57a Hvor plagsom er egentlig et tog du ikke trenger å delta i? Jeg synes maraton gjennom sentrum er litt upraktisk, men krever ikke at det avlyses av den grunn ... Du kjenner enten ikke så mange homofile, eller så gidder de bare ikke si hva de mener til deg når du er så negativ. mingus skrev (8 minutter siden): Snakker ikke med så små barn om drap, rettigheter eller pride. Hva er problemet med å vente til de blir lit større? Hæ? Det snakkes da masse med barn om rettigheter? Barns rettigheter, FNs bærekraftsmål, demokrati osv. er da vanlige tema i barnehage også? Hva er egentlig problemet med å formidle positive holdninger til barn helt fra de er små? Er det en nedre aldersgrense for å lære at alle er like mye verd? Anonymkode: bd6aa...56d 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #25 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fint at det blir sagt fra i god tid, sånn at de som ikke støtter dette, kan holde barna hjemme den dagen. Anonymkode: 06665...ac5 Hva er du redd for at barnet skal oppleve? At de voksne sier at alle er like mye verdt og alle like viktige? At det er viktig at alle har lov til å være glad i den de vil, og at om to gutter eller to jenter er kjærester så er det like fint som om en gutt og en jente er kjærester? At selv om noen har en sykdom eller skade så er det fint og viktig at de får mulighet til å delta på det samme som andre? At hvordan du ser ut ikke er det som er viktig for hvem du er? At de tegner regnbueflagg? Jeg lurer oppriktig. Anonymkode: 36b59...32a 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #26 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Pride toget er fylt av folk som kler seg i sex kostymer og upassende oppførsel, transaktivisme etc. Hvordan passer det i en barnehage synes du? Anonymkode: ac20f...ced Jeg tviler STERKT på at de gjør dette i en barnehage🙄🙄🙄🙄 Anonymkode: 1f0bf...8eb 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #27 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er du redd for at barnet skal oppleve? At de voksne sier at alle er like mye verdt og alle like viktige? At det er viktig at alle har lov til å være glad i den de vil, og at om to gutter eller to jenter er kjærester så er det like fint som om en gutt og en jente er kjærester? At selv om noen har en sykdom eller skade så er det fint og viktig at de får mulighet til å delta på det samme som andre? At hvordan du ser ut ikke er det som er viktig for hvem du er? At de tegner regnbueflagg? Jeg lurer oppriktig. Anonymkode: 36b59...32a Jeg synes barnehagebarn er altfor små til å høre alt det der. Vent til de begynner på skolen i såfall. Anonymkode: 06665...ac5 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #28 Skrevet 2. juni 2022 Synes at pride har ødelagt for seg selv, det har tatt dårlig av og dermed mistet sin verdi av det de prøver å få frem. Det kan være fokus på at alle mennesker er forskjellige og at man skal godta alle uansett bakgrunn og sexuelle preferanser, men uten og blande flagg og propaganda inn i det. Anonymkode: fd2fb...f84 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #29 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes barnehagebarn er altfor små til å høre alt det der. Vent til de begynner på skolen i såfall. Anonymkode: 06665...ac5 Er de for små for å høre om at gutter kan like gutter og jenter kan like jenter? Noe de kan se på kjøpesenteret, lekeplassen, hjemme hos lille Lise og hos Brillebjørn? Anonymkode: 1f0bf...8eb 11 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #30 Skrevet 2. juni 2022 Unger i den alderen skal jo ikke utforske sin sexualitet... Jeg synes dem kunne spart dem for det til dem er i puberteten... Pride er en veldig over sexualisert ting som bør holdes unna små barn synes jeg. Anonymkode: 86f6b...e34 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #31 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes barnehagebarn er altfor små til å høre alt det der. Vent til de begynner på skolen i såfall. Anonymkode: 06665...ac5 Da er vi fundamentalt uenige. Jeg mener at små barn har godt av å høre at alle er like mye verdt. At selv om Per sitter i rullestol er det viktig at vi fikser slik at også han får muligheten til å være med på det samme som andre. At Anne har to mammaer, og det er kanskje sjeldnere, men ikke dårligere, enn å ha en mamma og en pappa. Jeg tenker at et er fint at de får høre dette, og det kan da ikke skade på noen måte? Hvorfor er det for tidlig at de får høre dette i barnehagen? Anonymkode: 36b59...32a 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #32 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er de for små for å høre om at gutter kan like gutter og jenter kan like jenter? Noe de kan se på kjøpesenteret, lekeplassen, hjemme hos lille Lise og hos Brillebjørn? Anonymkode: 1f0bf...8eb Ja, de er for små til det. La barn være barn. Anonymkode: 06665...ac5 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #33 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes barnehagebarn er altfor små til å høre alt det der. Vent til de begynner på skolen i såfall. Det synes vel du. Men faktum er at de er veldig opptatt av det. Minst to barn i vår barnehage har to mammaer. Ett barn har et multihandikappet søsken. Barna gjør det til et tema selv at familier er forskjellige, at barn og voksne er forskjellige. At man kan klare noe og er noen til tross for utfordringer, hvem man er sammen med, hvilken hudfarge de har osv. Jeg synes ikke det er noe som helst i veien med pride/regnbuedag i barnehagen når det blir lagt fram på slik at barna forstår hva det handler om, og gjennomført på barns premisser Anonymkode: c9743...e6a 10
Maleficenta Skrevet 2. juni 2022 #34 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hallo ❤️ jeg tenkte å spørre barnehagen, men jeg har vært inne på appen og sjekket månedsplan som vanlig, og det står ingenting om de skal markere pride eller ikke, og jeg lurer veldig på om det er noe de har tenkt å snakke med barna om og eventuelt hva. Altså det er ingen info. Så tenkte jeg skal spørre da hva eller om de har tenkt å gjøre noe.. Så det jeg lurer på.. Får dere i andre bhg noe info? Vet dere om det er slik at "ingen info ergo de skal ikke markere", eller markerer de uten å informere eller hvordan er det i deres barnehager? Anonymkode: ac20f...ced hmm når du sier det kanskje jeg og skal spørre om det? Tror ikke de markerer pride i barnehagen her. Har ikke vært snakk om det då lenge min unge har gått der
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #35 Skrevet 2. juni 2022 Synes det er tragisk at foreldre syter og klager over at de blir "uglesett" over å ikke få sympati i at de ikke støtter PRIDE. Det er så mange land i verden som torturere, straffer og dreper mennesker som ikke er heterofile. PRIDE markeres for å fortsette å jobbe for menneskerettighetene - rettigheten til sin egen identitet og til å elske. Det handler ikke om sex - men om kjærlighet. Så kommer Norges foreldre og syter over at PRIDE flagget ikke inkluderer verdens vanligste og mest priviligerte seksualitet. De syter over at barna deres må lære om at alle mennesker skal få elske den de vil- og kaller det politisk (for å få sympati). Rettigheten til å elske er langt fra politisk. Alle barn bør få feire den dagen de blir feiret for å være den de er. Anonymkode: aad43...61a 10 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #36 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er vi fundamentalt uenige. Jeg mener at små barn har godt av å høre at alle er like mye verdt. At selv om Per sitter i rullestol er det viktig at vi fikser slik at også han får muligheten til å være med på det samme som andre. At Anne har to mammaer, og det er kanskje sjeldnere, men ikke dårligere, enn å ha en mamma og en pappa. Jeg tenker at et er fint at de får høre dette, og det kan da ikke skade på noen måte? Hvorfor er det for tidlig at de får høre dette i barnehagen? Anonymkode: 36b59...32a Les svaret til Anonym Bruker over deg. Jeg er helt enig men h*n. Anonymkode: 06665...ac5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #37 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Unger i den alderen skal jo ikke utforske sin sexualitet... Jeg synes dem kunne spart dem for det til dem er i puberteten... Pride er en veldig over sexualisert ting som bør holdes unna små barn synes jeg. Anonymkode: 86f6b...e34 Men du tror da vel ikke, på alvor, at de snakker om sex-biten av Pride i barnehagen? Anonymkode: 36b59...32a 9 1
Hannah80 Skrevet 2. juni 2022 #38 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, de er for små til det. La barn være barn. Anonymkode: 06665...ac5 Det er jo barn som går i barnehage som har homofile foreldre. Hvis et av de andre barna har spørsmål rundt det, så skal det ties ihjel? Fordi barn må få være barn? 🤔 11 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #39 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du tror da vel ikke, på alvor, at de snakker om sex-biten av Pride i barnehagen? Anonymkode: 36b59...32a Kan aldri vite... Anonymkode: 86f6b...e34 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #40 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar 😊 har det skjedd noe sted at de har markert det uten å gi info til foreldre? Anonymkode: ac20f...ced Ja, i vår barnehage dro de på Pride arrangement med barna uten å informere på forhånd. Barnet vårt hadde neglelakk på i regnbuens farger når det ble hentet. Helt uakseptabelt. Anonymkode: cfc90...b0c 6 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå