AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Hallo ❤️ jeg tenkte å spørre barnehagen, men jeg har vært inne på appen og sjekket månedsplan som vanlig, og det står ingenting om de skal markere pride eller ikke, og jeg lurer veldig på om det er noe de har tenkt å snakke med barna om og eventuelt hva. Altså det er ingen info. Så tenkte jeg skal spørre da hva eller om de har tenkt å gjøre noe.. Så det jeg lurer på.. Får dere i andre bhg noe info? Vet dere om det er slik at "ingen info ergo de skal ikke markere", eller markerer de uten å informere eller hvordan er det i deres barnehager? Anonymkode: ac20f...ced 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Vi opplyser om alle markeringer. Det er vanlig praksis. Anonymkode: 238d5...539 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Takk for svar 😊 har det skjedd noe sted at de har markert det uten å gi info til foreldre? Anonymkode: ac20f...ced
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar 😊 har det skjedd noe sted at de har markert det uten å gi info til foreldre? Anonymkode: ac20f...ced Har det noe å si egentlig, eller vil du ikke at barnet ditt skal være med på pride? Anonymkode: 7569d...0b8 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 2. juni 2022 Jeg skjønner ikke alle disse trådene. Kan noen fortelle meg hva problemet er? Folk blir drept på grunn av legningen sin i andre land. Syns dere virkelig det er ok? Hva er det som er galt med at barn skal lære at alle mennesker er like mye verdt og skal ha samme rettigheter? Anonymkode: 84734...b2e 44 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke alle disse trådene. Kan noen fortelle meg hva problemet er? Folk blir drept på grunn av legningen sin i andre land. Syns dere virkelig det er ok? Hva er det som er galt med at barn skal lære at alle mennesker er like mye verdt og skal ha samme rettigheter? Anonymkode: 84734...b2e Pride toget er fylt av folk som kler seg i sex kostymer og upassende oppførsel, transaktivisme etc. Hvordan passer det i en barnehage synes du? Anonymkode: ac20f...ced 18 2 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 De hadde pridefeiring i går og i dag i barnehagen der barnet vårt går. Synes det er helt greit jeg 🤗 Anonymkode: a0129...e2b 8
BobbySocks Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Tenk at ungen skal lære at alle er like mye verd! Nei, fy og skam! 13 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 BobbySocks skrev (Akkurat nå): Tenk at ungen skal lære at alle er like mye verd! Nei, fy og skam! Det er ikke det flagget står for. Den ekskluderer vanlige heterofile. Anonymkode: ac20f...ced 9 4
BobbySocks Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke det flagget står for. Den ekskluderer vanlige heterofile. Anonymkode: ac20f...ced Hahaaha, ja, du lever i en alternativ virkelighet. Jeg skjønner. 21 2
applestories Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pride toget er fylt av folk som kler seg i sex kostymer og upassende oppførsel, transaktivisme etc. Hvordan passer det i en barnehage synes du? Anonymkode: ac20f...ced Tror du det er sånn en eventuell markering i en barnehage ser ut? 25 2 10
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 BobbySocks skrev (Akkurat nå): Hahaaha, ja, du lever i en alternativ virkelighet. Jeg skjønner. Politiske ideologier har ingenting i barnehagen eller skolen å gjøre, særlig ikke det som har med seksuelle preferanser å gjøre. Det er ikke snakk om å ikke kunne elske den du vil, men hele greia bak. Så snart noen er litt imot blir man uglesett og fordømt. Synes ikke det er greit. Anonymkode: ac20f...ced 10 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke alle disse trådene. Kan noen fortelle meg hva problemet er? Folk blir drept på grunn av legningen sin i andre land. Syns dere virkelig det er ok? Hva er det som er galt med at barn skal lære at alle mennesker er like mye verdt og skal ha samme rettigheter? Anonymkode: 84734...b2e Og din løsning er pride? Du oppnår ikke støtte ved å være plagsom og delta i en feiring som bare har blitt mer ekstrem for hvert år som går. De fleste av oss bryr seg ikke hvem andre liker eller hva de påstår at de er, men vi må likevell feire eller så er vi homofobiske og transfobiske. Jeg kjenner ikke en eneste homofil som har noe positivt å si om pride. Anonymkode: a3b5f...57a 8 1 4
mingus Skrevet 2. juni 2022 #15 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke alle disse trådene. Kan noen fortelle meg hva problemet er? Folk blir drept på grunn av legningen sin i andre land. Syns dere virkelig det er ok? Hva er det som er galt med at barn skal lære at alle mennesker er like mye verdt og skal ha samme rettigheter? Anonymkode: 84734...b2e Snakker ikke med så små barn om drap, rettigheter eller pride. Hva er problemet med å vente til de blir lit større? 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #16 Skrevet 2. juni 2022 mingus skrev (1 minutt siden): Snakker ikke med så små barn om drap, rettigheter eller pride. Hva er problemet med å vente til de blir lit større? Enig.. Anonymkode: ac20f...ced 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 Barnehagen til mine barn markerer ikke. Det gjør heller ikke barnehagen jeg jobber i. Jeg tenker allikevel på at det er en fin ting å markere. Det handler om likeverd, inkludering og at alle skal få være sin autentiske selv. Sexy klær og bdsm kostymer opplever de selvfølgelig ikke i en barnehage 🤦🏻♀️ Anonymkode: 9cabe...021 10
BobbySocks Skrevet 2. juni 2022 #18 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Politiske ideologier har ingenting i barnehagen eller skolen å gjøre, særlig ikke det som har med seksuelle preferanser å gjøre. Det er ikke snakk om å ikke kunne elske den du vil, men hele greia bak. Så snart noen er litt imot blir man uglesett og fordømt. Synes ikke det er greit. Anonymkode: ac20f...ced Ja, de som er i mot er nok stakkarne her. De som blir uglesett og fordømt. Stakkars stakkars folk. Skit i at andre blir drept grunnet kjærlighet - det er de privilegerte vi skal synes synd på. Ungene kan jo lære om menneskeverd. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 Altså de aller fleste som går i tog eller er i pride park i Oslo er helt vanlige mennesker i vanlige klær? Har dere som klager vært med på pride eller bare sett bildene i media? Media velger naturlig nok de som er mest ekstremt pyntet, og da kan man få et litt feil bilde... Anonymkode: 84734...b2e 11
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #20 Skrevet 2. juni 2022 Det er feiring av "regnbuedagen" den 16. juni hos oss. Det er ei markering av at folk er forskjellige, og at det er lov og bra å være forskjellig. Det er skrevet i månedsplanen, sånn at barna kan kle seg regnbueklær/fargerike klær den dagen. Regner med det blir servering av litt ekstra god mat. Jeg har ikke hørt annet enn at barna ser fram til en annerledes dag i barnehagen, på samme måte som nissefest, karneval, påskelunsj osv. Anonymkode: c9743...e6a 9 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå