Gå til innhold

Slaget om sommerkroppen...


Lunalu

Anbefalte innlegg

Takk @KaBom jeg har i hverfall blitt flinkere. Får se hvordan det blir når høsten/førvinteren, mørket og ikke minst snøen kommer…🤷‍♀️ Jeg går mye fordi det er godt å lufte hodet, og så er det sikkert godt for kroppen også, selv om det nok er mye mer «slankende» å løpe eller drive med annen høyintensitet som f.eks hiit-trening.

Nå er det endelig helg, og jeg har ingen  planer…. Herlig!👏😍💜  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig flink til å gå :duskedame: Jeg sliter selv med å komme i gang igjen. Været hjelper heller ikke til :roll: Og lurt å justere maten ja. Er veldig viktig med nok energiinntak :nikke: Merker såå godt at terskelen for å spise noe tull på kvelden er lav dersom jeg ikke har spist mye og næringsrik mat utover dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeendeliiiiig! Ble nesten hallelujastemning i heimen da vekta endelig bikka 95,0 kg i dag👏🤩 Enn å bli så glad for å ha gått ned 0,3 kg da…😅😅

Målte cm i dag også, da jeg synes det gir best pekepinn om hvordan det egentlig står til. So here we go:

Måling  uke 22/22               uke 24/23    uke 28/23   uke 34/23

Under pupp: 97cm                92 cm            92 cm          91 cm

Arm: 37 cm                             36 cm            36cm           36 cm

Midje: 100 cm                         95 cm           94cm           89 cm

Mage v/navle: 124 cm          116cm          114 cm       107 cm

Rumpe: 124cm                      116 cm         115 cm        113 cm

Lår: 70,5 cm                            67 cm           65 cm         64 cm

Tapte cm: 52

For meg er dette langt hyggeligere lesing enn de få grammene jeg går ned, og stemmer bedre med at klærne sitter løsere. Men det er noe med den vekta….vil jo så gjerne at den skal ned også 😓

Nei, nå er jeg ferdig med kaffekosen, så nå skal jeg ut og gå, handle mat, rydde i heimen, vaske klær og så nyte lørdagskvelden med vin, tørka mango (har fått helt dilla på det) og litt snacs😊

 

Endret av Lunalu
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whooo! Jeg kan forstå følelsen din!! Noen tall blir man bare SÅ glad for å se. Og det er lov 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange cm det der ja! Må være deilig å se, men klart at man blir glad av et lavere tall på vekta også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt uke 22/2022:  102 kg

Vekt uke 30/22: 95,8 kg

‐--------------------------------------------------2023

vekt uke7/23: 96,4kg

Vekt uke 24: 98,3 kg

Vekt uke 25: 97,2 kg

Vekt uke 27: 96,9 kg

Vekt uke 30: 96,3 kg

vekt uke 31: 96,1 kg, fredag 95,6 kg

vekt uke 33: 95,3

vekt uke 34: 95,0

vekt uke 35: 94,8 kg

 

Første delmål: 95 kg er nådd.

Andre delmål er 93 kg


Kiloene drypper av meg, dråpe for dråpe. Men det går da nedover - og digg å se 94 tallet. Kanskje man kan håpe på 93 tallet om en 2 ukers tid…

i forrige uke hadde jeg 5 dager med over 10 000 skritt, veldig fornøyd med det. Denne uka blir jeg fornøyd med 4 dager. Ble ingen gåtur i dag, da jeg har litt vondt i beina og kroppen generelt. Ute og gikk både i går og på mandag, så litt har jeg jo fått rørt meg.

I går lagde jeg meg en veldig god eggewrap til kvelds/middag. Vispa sammen 2 egg + litt salt og stekte i panna som en pannekake. Hadde skinke på ene halvdelen og litt smøreost m/urter, salat og tomat på den andre siden. Bretta i to og så i 2 igjen - Nam! Kunne sikkert fylt på med mer, men det var det jeg hadde for hånden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvert nytt kilotall ned er utrolig deilig ja! :duskedame: Vel fortjent da - såå flink med skritt! Har masse å si for den generelle formen at man går mye. Veldig imponert over så mange dager med 10k+ altså! Jeg må jobbe med mine 8k 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Amatariel jeg prøver å gå turer, for på jobben ligger jeg bare rundt 3-4000 skritt. Men jeg kjenner at det ikke bare er godt for kroppen å røre seg, det gjør utrolig godt å få lufta hodet også.

Var på vekta i dag i forbindelse med Vi  som skal ned i vekt-tråden, og jaggu hadde ikke vekta krøpet ned 0,4 siden onsdag, til 94,4. Herlig🤩 så da er det bare å ta på joggesko og ut å gå, med biiiitte litt lettere ben enn onsdag😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (7 timer siden):

på jobben ligger jeg bare rundt 3-4000 skritt.

Samme her! Så da må det nesten bli noe heftig husarbeid eller ut på kveldstur. Sistnevnte er absolutt å foretrekke 😅 som du sier - luft er skikkelig godt for hodet. Spesielt nå som høstlufta begynner å gjøre seg gjeldende 🍂

Kjempefint at vekten tikker nedover! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I morgen er det fredag igjen….. skjønner altså ikke hvor det blir av dagene. Og i morgen er det veiedag igjen også - kjenner på meg at vekta ikke har rørt seg noe særlig. Og det gir mening, for jeg har vært i for lite aktivitet. Sliter med søvn, lite energi og mye hodepine. Krysser fingrene for bedre uker framover. 
Heldigvis så går det greit med kostholdet og det går fremdeles greit å ta de gode valgene, så jeg krysser fingrene for at vekta ihvertfall ikke går opp..

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med at man bare kjenner på seg at det ikke blir noe jubelresultat på vekta. Men hvem vet - noen ganger overrasker den. Håper du fikk et hyggelig svar i dag :klem: Uansett - det er HELG! Nyt den ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt uke 22/2022:  102 kg

Vekt uke 30/22: 95,8 kg

‐--------------------------------------------------2023

vekt uke7/23: 96,4kg

Vekt uke 24: 98,3 kg

Vekt uke 25: 97,2 kg

Vekt uke 27: 96,9 kg

Vekt uke 30: 96,3 kg

vekt uke 31: 96,1 kg, fredag 95,6 kg

vekt uke 33: 95,3

vekt uke 34: 95,0 

vekt uke 35: 94,8 kg

vekt uke 37: 93;6 kg

 

Første delmål: 95 kg er nådd.

Andre delmål er 93 kg

Overraskende resultat i dag, da jeg mer eller mindre forventet lite eller ingen nedgang. Jeg synes jeg har vært ganske så inaktiv men har hatt litt mer energi på tampen av uka, og har derfor klart å gå 3/6 dager. I dag ble det en lengre tur på 6 km. Bruker vanligvis å gå en sløyfe på ca 4 km. Tror jeg må legge inn en en liten tur i morgen også - Ble jo litt motivert nå😄

Det har blitt merkbart kaldere ute, og i dag var det første gang jeg hadde jakke på da jeg var ute og gikk. Masse gule blad på stien også. Vet at mange synes høsten er så fin… jeg er derimot ikke så glad i den. Synes den er trist. Vakker til tider, men trist likevel. Mørkt og ofte surt og kaldt. Og vinteren….fysjom. Hadde gladlig hatt 1 mnd høst, vinter og vår - og resten sommer😍😍

i dag har jeg spist lunsj - ny favoritt - inspirert av @Amatariel proteinrundstykker med cottage cheese og spekeskinke, samt epler. Veldig godt👏🤩 elsker at andre legger ut tips til digg mat!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for herlig resultat! :danse2: Deilig med positiv overraskelse noen ganger, når man ikke forventet nedgang.

Så moro at jeg kunne inspirere litt til lunsj da ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kjenner meg igjen i det å ha ambivalente tanker om høsten. Særlig i år synes jeg høsten kom veldig tidlig og lurer litt på hvordan det neste halvåret skal gå 😅 Prøver å fokusere på alt det fine med høsten: finne frem gode strikkegensere, varm te eller kakao etter tur og tenne lys på kveldene. :) 

Nå fikk jeg også lyst på proteinrundstykker! ☺️ Må absolutt bake neste gang jeg får ånden over meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...