Gå til innhold

Slaget om sommerkroppen...


Lunalu

Anbefalte innlegg

Bra start! 👏🏻 
jeg heier fra sidelinja og gleder meg til å følge deg 🌸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slanking av vesker er alltid like gøy, finner mye av det samme som deg! Hauger av tamponger, hårstrikker, ringer, smykker osv😅 Synes du spiser så sunt og bra, masse lykke til videre 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg avgårde for å se om jeg finner kokos- og sesammel. Klarer ikke se for meg ( smake for meg…?🤔) hvordan f.eks pizza med mandel- og sesammel smaker. Men det er jo spennende å prøve noe nytt. Er iallfall glad i mandelsmak.

Dagens utfordring blir at vi er bedt på feiring av runddag - og vi ble bedt om å komme sultne…Arrrrgh 😩Vet det kommer til å være både mye drikke og mat. Får prøve å drikke mye vann til maten, spise mest mulig salat og bare nippe til vinen. En strålende plan….på papiret🤪🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk sånn passe i går. Klarte forsåvidt å nippe til vinen, men det hjalp lite da verten sjenket i både hytt og gevær🙄

Men det ble en koselig kveld, heldigvis var det tapas så da var det jo bare velge unna f.eks poteter. Var heldigvis for mett for dessert.

I kveld har vi spist pizza bianca - godt men mettende. Ble stappmett av 1 bit, og fyllet  av en 1/2 bit… Nå skal jeg begynne med et forstykke på genseren jeg strikker, men jeg smågløtter/lytter til fotballkamp.


Trening: gått en runde rundt sjøen, ca 4 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (2 timer siden):

Gikk sånn passe i går. Klarte forsåvidt å nippe til vinen, men det hjalp lite da verten sjenket i både hytt og gevær🙄

Men det ble en koselig kveld, heldigvis var det tapas så da var det jo bare velge unna f.eks poteter. Var heldigvis for mett for dessert.

I kveld har vi spist pizza bianca - godt men mettende. Ble stappmett av 1 bit, og fyllet  av en 1/2 bit… Nå skal jeg begynne med et forstykke på genseren jeg strikker, men jeg smågløtter/lytter til fotballkamp.


Trening: gått en runde rundt sjøen, ca 4 km.

Tenk at den jobben du har gjort med å snu tankegangen til å tenke "hvordan gjøre det beste ut av situasjonen jeg er i" er jo en stor del av en livsstilsendring! 👏 Man kan ikke løpe fra enhver feiring eller krype bak et gavebord for å komme unna sjokoladekaka, men rett og slett gjøre som deg, spis tapas men styr unna de mest kaloririke komponentene, kos deg på fest men spis med måte! Det er jo supert jobba og jeg håper du kosa deg, uten dårlig samvittighet i dag. Spist er spist 😁 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt uke 22: 102 kg

Første delmål: 95 kg

 

Vekt uke 23:  - 2,4    99,6 kg

————————————————————————-

Total nedgang: 2;4 kg

Vekt igjen til delmål 1: 4,6 kg

 

Måling  uke 22               Uke 23

Under pupp: 97cm   - 2cm

Arm: 37 cm

Midje: 100 cm  - 2 cm

Mage v/navle: 124 cm - 3  cm

Rumpe: 124 cm - 5 cm

Lår: 70,5 cm - 2 cm

 

Glemte å veie meg i dag, så det får jeg sette inn senere. Men veldig fornøyd med å ha mista noen cm. Merker det det godt på dongribuksa, den må jeg gå og dra opp hele tida 🙌🤩

Ellers lang dag på jobb i dag, tror jeg tar en hviledag mtp gåing. Frister mer å sitte ute i sola🌞

 

 

 

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Green_Harmony  Takk🥰   Jeg kosa meg masse og hadde ikke dårlig samvittighet. Var jo bare noen dager inn i «programmet» 😊Spist er spist, er jeg veldig enig i😁 

 

Nå har jeg vært uten snacks og søtsaker i 17 dager🙌 Så over halve tida på 1 måned med godtestopp. Både jeg om min kjære har det, så da går det greit. Ingen som frister den andre. Og det har gått overraskende greit, ingen søthunger enda i allefall! Og så er jeg kjempefornøyd med å ha mista 14 cm ila første uka 🤩

 

Endret av Lunalu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut og gå igjen. Det er sooool ute, men ikke så varmt. I går fikk jeg vaska vinduer og bad. Dagens «hustrening» 🤭🤭 blir å rydde alle bord og benkeflater.

Skal begynne med mobilitetstrening i dag, det kommer nok til å gjøre godt, for jeg føler meg så stiv i kroppen.

Men først må jeg ha frokost. I dag blir det smoothie med jordbær og blåbær😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sol i dag, trist😔 men dagens ryddemål får likevel være i hagen. Flytte møbler og plante de siste blomkarsene.

Jeg skal også ut å gå en runde rundt sjøen, 4 km runden. Det er så fint å gå i skogen🌲🌳☘️🌱

Helgekosen ble 2 glass vin på fredag og i går spiste jeg noen lavkarbosaltkjeks, urteost og druer - digg!

Søtsuget har fremdeles ikke meldt seg, men nå har ikke sjokolade vært det jeg får cravings for - potetgull derimot…

Det som fungerer for meg er å handle etter liste, og å ikke ha noen fristelser i skapet.

Men nå er det…strikketid! 🤭🤭 ferdig med for- og bakstykke og en arm. Satser på å begynne på Fantasijakke i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaaaandaaaag…vel har hatt en god start på dagen. Nyter nå en nydelig mango/ananassmoothie som brunsh. Fikk tips om å ha basilikum oppi - og det satte en ekstra spiss på den! 😋😋

Mens smoothieblandingen tinte litt, så prøvde jeg meg på en 20-min Hiit-trening for nybegynnere. Ble supersvett og den fikk opp blodpumpa. Men siden den ikke varte så lenge, så er det absolutt noe jeg vil prøve igjen. Men da skal jeg bruke matte og sko.

 

I dag skal jeg bake polarbrød av mandel- og sesammel, og kanskje knekkebrød også, om ånden tar meg😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støøøøøl 🙄🙈🙈

treningsfri i dag. Har montert ermene, så nå er genseren ferdig! Gleder meg til å begynne med sommerjakken😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du prøvde basilikum! Anbefaler ingefær også, det er spesielt godt sammen med bringebær. Jeg pleier å renske masse ingefærrot i slengen, også hakker jeg det i biter og har det i en ziplockpose i frysen, så er det bare å ha det i smoothien sammen med annen frossen frukt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (9 timer siden):

Så gøy at du prøvde basilikum! Anbefaler ingefær også, det er spesielt godt sammen med bringebær. Jeg pleier å renske masse ingefærrot i slengen, også hakker jeg det i biter og har det i en ziplockpose i frysen, så er det bare å ha det i smoothien sammen med annen frossen frukt :) 

Det var lurt! Så kjekt med gode tips og ideer👍😊 Jeg laga noen porsjonsposer på mandag - også etter tips fra deg. Så lettvindt!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt uke 22: 102 kg

Første delmål: 95 kg

 

Vekt uke 23:  - 2,4    99,6 kg

vekt uke 24    - 0,8   98,8 kg

————————————————————————-

Total nedgang:  3,2 kg

Vekt igjen til delmål 1:  3,8 kg

 

Måling  uke 22           Uke 23                Uke 24

Under pupp: 97cm   - 2cm                     95 cm - 2 cm

Arm: 37 cm                                               37 cm - 1 cm

Midje: 100 cm  - 2 cm                              98 cm  - 1 cm

Mage v/navle: 124 cm - 3  cm                121 cm - 3 cm

Rumpe: 124 cm - 5 cm                            119 cm - 2 cm

Lår: 70,5 cm - 2 cm.                                 68,5cm  - 1,5 cm

 

Totalt tapte cm:  24,5 cm

Endret av Lunalu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det ny runde med Hiit-trening  samt litt bevegelighetstrening.

Skal ut med jobben i kveld. Tenker jeg får prøve å nyte maten og spise mye kjøtt og lite potet...🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har fornuftig måte å tenke vektnedgangen på. Det er ikke alltid en streng slankekur er det som passer best. For mange så er det faktisk det å legge seg til en livsstil som passer for fremtiden også som er viktig. Da slipper du å få store "sprekker" og dårlig samvittighet.

Livet tar oss innimellom, og da blir ikke alltid maten slik som du har planlagt. Det er på en måte greit, for det er jo sånn det er for alle. Det er nesten helt umulig å holde seg på et kjempestrengt matregime over veldig lang tid. Ihverfall føler jeg det sånn. Men det å lære hvordan jeg tar fornuftige valg når jeg først må spise anderledes enn jeg hadde tenkt har vært kjempeviktig for meg.

Lykke til du er flink 👍👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk 🥰 @Wit for gode ord og innspill. Selv om jeg nå prøver å gå ned en del kilo ved å følge et program som er basert på karboredusert og lite prossesert mat, så vil jeg ikke følge det like strengt for alltid. Men jeg føler at dette gjør så godt for kroppen at jeg ønsker å ta en del endringer med meg. For eksempel periodisk fasting - dette fungerer kjempegodt for meg. Har alltid tvinget i meg frokost før jobb, fordi det liksom er det viktigste måltidet. Nå spiser jeg heller mellom 10 - 12, og det fungerer utmerket. Når jeg nå snart skal 2 uker til utlandet/syden, så vet jeg at kostholdet blir en utfordring, men jeg føler jeg har lært så mye om kroppen min disse ukene at jeg ikke er helt vettskremt. Jeg kommer til å ha med knekkebrød, og ellers kose meg med gode middager hvor det ikke er chips/poteter jeg skal spise meg mett på. No alkohol blir det nok - men jegkan drikke mye vann i stedet for brus, og styre unna/redusere potetgullspising.

 

I går var jeg og kjøpte noen capribukser. Jeg bruker fremdeles str 44, men nå er denne str ikke trang lenger. Men den ene buksa jeg prøvde (også str 44) fikk jeg bare halvveis opp på låra før det stoppa opp. Det er så syyykt demotiverende å prøve klær som helt klart er fryktelig små i størrelsen😣🥺 Heldigvis fant jeg et par som satt fint😊

Nå har jeg gjort unna en hiit- og en stabilitetstrening. God og sliten i kroppen. Nå blir det godt med kaffe og litt strikking🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig soldag i dag🌞🌞 Har fått trent hiit og tøyd godt. Nå er det kaffe, strikke og soletid💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt uke 22: 102 kg

Første delmål: 95 kg

 

Vekt uke 23:  - 2,4    99,6 kg

vekt uke 24    - 0,8   98,8 kg

vekt uke 25    - 1, 1  97,7 kg

————————————————————————-

Total nedgang:  4, 3 kg

Vekt igjen til delmål 1:  2,7 kg

 

Måling  uke 22           Uke 23                Uke 24                           Uke 25

Under pupp: 97cm   - 2cm                     95 cm - 2 cm             93 cm

Arm: 37 cm                                               37 cm - 1 cm             36 cm

Midje: 100 cm  - 2 cm                              98 cm  - 1 cm           97 cm

Mage v/navle: 124 cm - 3  cm                121 cm - 3 cm           118 cm - 1 cm

Rumpe: 124 cm - 5 cm                            119 cm - 2 cm           117 cm - 1 cm

Lår: 70,5 cm - 2 cm.                                 68,5cm  - 1,5 cm       67 cm - 2 cm

 

Totalt tapte cm:  28,5 cm

Endret av Lunalu
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Startvekt uke 22: 102 kg

Første delmål: 95 kg

 

Vekt uke 23:  - 2,4    99,6 kg

vekt uke 24    - 0,8   98,8 kg

vekt uke 25    - 1, 1  97,7 kg

vekt uke 28    +  2     99,7 kg

————————————————————————-

Total nedgang:  2, 3 kg

Vekt igjen til delmål 1:  4,7 kg

 

Måling  uke 22           Uke 23                Uke 24                           Uke 25                Uke 28

Under pupp: 97cm   - 2cm                     95 cm - 2 cm             93 cm                    93 cm

Arm: 37 cm                                               37 cm - 1 cm             36 cm                    36 cm

Midje: 100 cm  - 2 cm                              98 cm  - 1 cm           97 cm                    97 cm

Mage v/navle: 124 cm - 3  cm                121 cm - 3 cm           118 cm - 1 cm    117 - 4cm

Rumpe: 124 cm - 5 cm                            119 cm - 2 cm           117 cm - 1 cm     116  cm

Lår: 70,5 cm - 2 cm.                                 68,5cm  - 1,5 cm       67 cm - 2 cm       65 cm

 

Totalt tapte cm:  32,5 cm

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...