Gå til innhold

Slaget om sommerkroppen...


Lunalu

Anbefalte innlegg

Da var en 2 ukerstur til sydens varme unnagjort. Grudde meg fryktelig til å veiing og måling da det i snitt ble ca 2 øl pr dag, lyst brød/loff til frokost og lunsj, samt pizza/pasta evt. kjøtt med poteter/fries til. Vi spiste middag ute hver dag - skikkelig luksus🤩 Merkelig nok har jeg gått ned ytterligere 7 cm ved navelen ellers uendra. Vekta har gått opp 2 kg da, men oooooooo lykke, ikke over 100 kg igjen.

kjenner jeg er motivert for å starte pån igjen med karboredusert mat. Men er så forkjøla og snørrer og hoster noe så jævlig😩 og så har vi bryllupsdag ila uka også, da blir det 3 retters + vinpakke. Blir koselig. Men etter det, da…..

Hopefully back on track!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig veiedag i dag…men tenker at jeg utsetter litt da jeg gjorde det på mandag. Vurderer også å bytte dag, for det blir så travelt før jobb. Så da blir ny veiemåledag på…mmmjaa ehhh Lørdag!

Generelt lite planer i dag. Bytte om på noen lamper, rydde bort siste rest av sydenferien, fortsette strikkingen og lese mer i En nasjon i sjakk😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Startvekt uke 22: 102 kg

Første delmål: 95 kg

 

Vekt uke 23:  - 2,4    99,6 kg

vekt uke 24    - 0,8   98,8 kg

vekt uke 25    - 1, 1  97,7 kg

vekt uke 28    +  2     99,7 kg

Vekt uke 29  - 3,1     96,6

————————————————————————-

Total nedgang:  5,4 kg

Vekt igjen til delmål 1:  1,4 kg

 

Måling  uke 22           Uke 23                Uke 24                           Uke 25                Uke 28      uke 29

Under pupp: 97cm   - 2cm                     95 cm - 2 cm             93 cm                    93 cm          93 cm

Arm: 37 cm                                               37 cm - 1 cm             36 cm                    36 cm          36 -2 cm

Midje: 100 cm  - 2 cm                              98 cm  - 1 cm           97 cm                    97 cm         97  - 2 cm

Mage v/navle: 124 cm - 3  cm                121 cm - 3 cm           118 cm - 1 cm    117 - 4 cm    113 cm

Rumpe: 124 cm - 5 cm                            119 cm - 2 cm           117 cm - 1 cm     116  cm       116 cm

Lår: 70,5 cm - 2 cm.                                 68,5cm  - 1,5 cm       67 cm - 2 cm       65 cm        65 - 2 cm

 

Totalt tapte cm: 38,5 cm

 

 Johooo har gått ned sydenkiloene og litt til! Nå nærmer jeg meg første delmål 🙌 

Forrige helg gikk bort i oppussing, men denne helga skal jeg bare slappe av. Bare strikke, se serie og kose meg…og noen kjedelige ting som å handle, støvsuge, vaske bad og klær…🤭

Men først..Litt kaffe 👌

Endret av Lunalu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (1 time siden):

Du har jo vært superflink! Det er ikke bare bare når det er ferietid :) 

Nei, sant det - men ferietid hjemme går ganske bra, ferie borte...not so much🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter (les: utfordringer). I dag klarte jeg tilslutt å overvinne dørstokkmila og gjennomføre en 20 min hiit. Skal ikke akkurat si jeg var inspirert av Jakop, men det rørte iallfall litt i samvittigheten å se dem slite ræva av seg på 5000m, mens jeg bare satt på den....😄😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny 20 min hiit trening i dag, 25 min gåtur og 10 min tøying. Nå er det på tide med frokost. Den ble litt forsinka da mamma sef ringte for å skravle rett før treningsøkten🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuhuuu er på 95 tallet (95,8) 🎉 Bare 0,8 igjen til første delmål!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både veide og målte meg i dag, og det er i grunnen ikke store forandringene.. Ned 0,8 til 95,8 kg fra forrige helg. Ellers på stedet hvil når det gjelder tap av cm. Men så lenge jeg går ned så er jeg fornøyd😊

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
270919 skrev (På 3.6.2022 den 7.54):

Har bestemt meg for å gå ned koronakiloene og bli stram i fisken. Har kjøpt 2 mnd opplegg med V Shred og det funker fjell. Jeg har aldri før klart å følge noe opplegg eller "diett ". Prøvde opplegg med Mari og Fatburn men jeg gidder ikke lavkarbo. Har gått ned over 1 kg på en uke men mer i cm. Har dessverre ikke målt meg..men den fluffy magen er helt borte og låra er strammere, etc. 7 uker igjen   så det må jo bare bli bedre 👍

Jeg har lest et par opplevelser om Vshred her, og dette var foreløpig den mest positive. Hvordan har det gått siden? Har det blitt en livsstil? 

Jeg så en time video nå, og nå vil de selge meg kokebok, og en full pakke med ting. Tror det er kostholdsplan og tips til forskjellig type trening. Jeg blir litt skeptisk, men litt nysgjerrig og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu der Anette skrev (12 timer siden):

Jeg har lest et par opplevelser om Vshred her, og dette var foreløpig den mest positive. Hvordan har det gått siden? Har det blitt en livsstil? 

Jeg så en time video nå, og nå vil de selge meg kokebok, og en full pakke med ting. Tror det er kostholdsplan og tips til forskjellig type trening. Jeg blir litt skeptisk, men litt nysgjerrig og.

Hei, håper jeg svarer riktig person nå. Hadde jeg fortsatt..så hadde jeg nok gått ned ihvertfall et par kg til og gått inn i cm. Men jeg har tydeligvis et problem med meg selv. Når kvelden kommer, alenemor og fulltjobbende: føler jeg at jeg fortjent noe godt. Jeg orker ikke bruke en liten halvtime engang, på trening i stua. Jeg er lat som faen.. Og jeg prøver stadig vekk å skjerpe meg, men det går ikke. Vshred var bra, var litt sulten i starten - men en må jo følge kostplanen og trene litt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Halloen livsstildagboka   😊

Da var jeg endelig tilbake 1 år senere….. Kommer tilbake med mål senere i dag. Begynner på nytt kostholdskurs i morgen. Det blir spennende👏😊 ( prøver å motivere meg selv🤭🤭)

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg tid til å fullføre det jeg begynte på i formiddag. Har fremdeles mange kg å gå ned, så akkurat slaget om sommerkroppen er nok tapt i år også…🤭🙈

selv om jeg slutta med karboredusert kost etter sommeren i fjor, så har jeg fortsatt med periodisk faste - sånn ca i hvertfall. Men det er jo vare fordi jeg aldri har vært sulten om morgenen. Så da blir det 12-16 timer mellom middag/kveldsmat og frokost/brunsj.

Tenkte å oppdatere/klargjøre oversikten over vekt og cm, sånn at jeg er klar til oppstart i morgen.

 

Startvekt uke 22 - 2022: 102 kg

Vekt uke 30/22: 95,8 kg

vekt uke7/23: 96,4 kg

 

Måling  uke 22/22          Uke 29/22     uke 24/23

Under pupp: 97cm                93cm

Arm: 37 cm                             34cm

Midje: 100 cm                         95cm

Mage v/navle: 124 cm          113cm

Rumpe: 124cm                       116cm

Lår: 70,5 cm                            63cm

 

 

 

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buck skrev (11 minutter siden):

Min sommerkropp er perfekt. Kjekt å ha en mage å hvile tallerkenen på når man er ute å griller.

Haha ja, sånn kan man jo også se på det👏😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (4 minutter siden):

Haha ja, sånn kan man jo også se på det👏😄

Hehe, ja. Men må innrømme jeg ikke er fornøyd. Men, jeg jobber sakte men sikkert med det. 

Har troen på at litt fysisk aktivitet kombinert med å redusere mengden man man spiser burde være nok til å nå en vekt jeg kan trives med.

Problemet er at fysisk aktivitet er det store hinderet. Men, jeg tenker på det og det er en god start 😆

Jeg har tidligere med den metoden gått fra 118 til 95 på relativt kort tid.

Nå ligger jeg stabilt på 110, men er jækla høy og kraftig bygget. Har ikke hatt store fokuset på det, men har begynt med å ta trapper, gå av/på bussen på feil busstopp når jeg skal på jobb og slike ting.

Redusere maten det funker som bare juling. Etterhvert så ble magesekken så liten at jeg ikke klarer å spise opp når vi er på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Buck skrev (4 minutter siden):

 

Problemet er at fysisk aktivitet er det store hinderet. Men, jeg tenker på det og det er en god start 😆

Jeg har tidligere med den metoden gått fra 118 til 95 på relativt kort tid.

Nå ligger jeg stabilt på 110, men er jækla høy og kraftig bygget. Har ikke hatt store fokuset på det, men har begynt med å ta trapper, gå av/på bussen på feil busstopp når jeg skal på jobb og slike ting.

 

Kjenner meg igjen i at dørstokkmila føles uoverkommelig til tider. Livet kommer stadig med små snubletåder og humper + at jeg generelt er for dårlig til å ta meg selv i nakken og pushe meg i gang...🙈

Wooow 23 kg på kort tid👏👏👏 det er jo fantastisk og sikkert en god motivasjon i seg selv🤩

Har også begynt å fokusere mer på å gå mer i hverdagen, men har altså ikke kommet meg ut enda. Håper å få hull på den "byllen" snsrt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt uke 22 - 2022: 102 kg

Vekt uke 30/22: 95,8 kg

vekt uke7/23: 96,4

vekt uke 24/23: 98,3 kg

 

 

Måling  uke 22/22          Uke 29/22     uke 24/23

Under pupp: 97cm                93cm          92 cm

Arm: 37 cm                             34cm           36 cm

Midje: 100 cm                         95cm           95 cm

Mage v/navle: 124 cm          113cm          116cm

Rumpe: 124cm                       116cm         116 cm

Lår: 70,5 cm                            63cm.            67 cm

 

Ja,ja. Opp noen kg. Men uansett fornøyd med at jeg bare har økt 9 cm - trodde det skulle være mer. Tror jeg velger onsdag som veiedag, så slipper jeg « blåmandag «.

Har ikke gått tur i dag, men har hatt en styrketrening i hagen med flytting av planter🤭 skrittmåleren viser straks 6800 skritt, så det får greie seg i dag. Nå er det middag - kyllingsalat😋😋

 

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til dagboken din :klem: Vil gjerne følge deg videre fremover her. Selv om det ikke blir den sommerkroppen du ønsker deg i år, så kan man jo ha fokuset på bare "kroppen"? :) Jeg tenker i alle fall at det er fint å ha det som mål. Og så er det fint å være flere her sammen. Heia oss! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du vil følge meg @Amatariel 🥰 Jeg tenker også at det viktigste kanskje ikke er å nå sommerkroppen, men å kunne føle sunnhet i egen kropp🤩

I går hadde vi lakseburger til middag  og i dag var det kyllingsalat igjen. Jeg elsker kyllingsalat😋😋 I dag hadde jeg rucculasalatblanding, fetaost, pesto, melon, egg og kylling. + at jeg "syndet" med noen skiver hvitløksbrød til....🙈

Jeg har funnet ut at jeg drøyer å starte med kostholdsendringer - dvs jeg begynner med noe, slik st det ikke blir så stor overgang. Så i går begynte jeg med å redusere kaffe fra3-4 kopper til 2. I dag kuttet jeg ut tomater og så må jeg huske å handle inn yoghurt, bær og masser av frukt i morgen.

Veide meg i dag, siden ny veiedag blir onsdager. Vekta viste 98,1, altså ned svimlende 200 gram 😅😅

Ant. Skritt i dag (på jobb) 6450.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...