Gå til innhold

Slaget om sommerkroppen...


Lunalu

Anbefalte innlegg

Håpet er å gå ned noen kg og krympe noen cm til sommeren og i løpet av den.

Jeg følger Mari sin Fatburn 2022.

GO!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Pantoten skrev (1 minutt siden):

Go go! 😄 Hvem er Mari? :)

Mari Krogshus 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Har bikka 100 kg - nå MÅ jeg bare komme i gang. Starter i dag...dvs starta litt i forrige uke. Har ikke spist sjokolade eller snacks på 10 dager. Men nå skal jeg prøve å kutte enda mer sukkerholdig mat. Jeg skal vente med frokost til 10 og ikke spise etter 19, slik at det blir en slags fastetid.

Skal prøve å skrive i denne dagboken for å motivere meg selv.

I dag: 1 skive hjertebrød m/kylling og ost 

2 kaffe

Smootie m/4 egg

Planen er 1 måltid til - middag. Kanskje en frukt i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green_Harmony skrev (8 minutter siden):

Heia Heia dette klarer du! 🥳 

Hva er hjertebrød? 😊 

Takk, jeg krysser både fingrer og tær😅

Brødet heter vel kanskje Bergmannens rugbrød, og er full av grovmel, kli og frø. Bare jeg som kaller det hjertebrød da det skal være sånn "hjertemat"😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en god start med 10 dager uten sjokolade/snacks 👏

Vil bare tipse om å ta «før» bilder (spesielt helfigur foran og siden)  er veldig kjekt å kunne sammenligne med et sted på veien når du ikke «ser» egen vektnedgang. Anbefaler også å måle kroppen (midje, hofte, byste, armer og lår). Kan i perioder være godt å ha sammenligningsgrunnlag når man føler det stopper opp. 

Dette fikser du 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var middagen fortært, flere planter plantet, lydboka er slått av og de siste metrene gått... Nå blir det å sitte på rumpa og strikke resten av kvelden😅😅

Trening: I dag har jeg gått en tur på ca 4 km.

Kom på at jeg må jo skrive opp hvordan ståda er slik at jeg kan følge med på "krympinga".

Dagens vekt: 102kg

Første delmål: 95

Andre delmål: 90kg

Hovedmål: 80 kg

 

Under pupp: 97cm

Arm: 37cm

Midje: 100 cm

Mage v/navle: 124 cm

Rumpe: 124

Lår: 70,5 cm

 

 

 

 

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (12 minutter siden):

For en god start med 10 dager uten sjokolade/snacks 👏

Vil bare tipse om å ta «før» bilder (spesielt helfigur foran og siden)  er veldig kjekt å kunne sammenligne med et sted på veien når du ikke «ser» egen vektnedgang. Anbefaler også å måle kroppen (midje, hofte, byste, armer og lår). Kan i perioder være godt å ha sammenligningsgrunnlag når man føler det stopper opp. 

Dette fikser du 💪

Takk for motivering🤩😊

Jeg kom akkurat på å legge inn målene, slik at jeg kan følge med. Men det var en god idé å ta "før"bilder👍 Selv om jeg akkurat nå synes det gjør vondt å se meg selv uten klær...🙈

Jeg ser du har tatt med måling av arm også, det må jeg ha med. Hadde ikke gjort noe om disse "bestemor"armene hadde krympa lit💪👀🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (6 minutter siden):

Bra du måler i cm fremfor kg :) 

Jeg kommer til å måle begge deler😊 Det jeg ønsker aller mest er å komme inn i en tidligere favorittbukse - som nå er 2 nr for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Lunalu skrev (7 minutter siden):

Jeg kommer til å måle begge deler😊 Det jeg ønsker aller mest er å komme inn i en tidligere favorittbukse - som nå er 2 nr for liten.

Det høres ut som et bra mål :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter. Var uvant å ikke spise frokost før jobb i dag, men det gikk veldig bra. Spiste brunsj kl 10.30. Det ble 1 1/2 skive hjertebrød med skinke, ost og salat. Kl 15.00 ble det en jordbær/blåbær smoothie inkl. 4 egg og 2 spinatbiter.

Har kjøpt inn til kyllingsalat med mango og ruccula - så det blir middagen i dag.😋

Tok førbilder i dag…OMG håper jeg klarer å krympe noen cm😔 Det positive er at dongribuksa mi føles bittelitt romsligere. Kanskje har disse dagene med godtestopp hjulpet på🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag…osv

Gårsdagen gikk fort. Klapper meg selv på skuldra over at jeg stod over pizza på jobb i går, og heller spiste medbragte rester fra kyllingsalaten. Det var litt boost for selvtilliten da lunsjen var over. Vi har fått invitasjon til feiring av stordag til helgen, og den blir det nok verre å komme seg igjennom med tanke på mat og alkohyler🫣

Nå skal jeg lage eggerøre til frokost og planlegge måltider tom søndag. Tenkte også å lage knekkebrød i dag og legge inn en gåtur - så da er det vel bare å hive seg rundt! 
kom igjen nå, opp sa jeg!

Hjeeeelp, jeg sitter fast…🥱😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det med "før-bilder". Jeg hadde ikke så mange av dem, fordi jeg hatet hvordan jeg så ut. Men angrer litt nå, for hodet får ikke helt med seg hva som skjer med kroppen.

Har selv gått ned litt over 30 kilo og enkelte dager syns jeg at jeg ser akkurat den samme Wit i speilet som jeg så for over ett år siden.

Det med å bruke målbånd er kjempelurt, for innimellom vil vekta stoppe litt, og da er målene veldig gode å ha 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å gå ned koronakiloene og bli stram i fisken. Har kjøpt 2 mnd opplegg med V Shred og det funker fjell. Jeg har aldri før klart å følge noe opplegg eller "diett ". Prøvde opplegg med Mari og Fatburn men jeg gidder ikke lavkarbo. Har gått ned over 1 kg på en uke men mer i cm. Har dessverre ikke målt meg..men den fluffy magen er helt borte og låra er strammere, etc. 7 uker igjen   så det må jo bare bli bedre 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

270919 skrev (2 timer siden):

Har bestemt meg for å gå ned koronakiloene og bli stram i fisken. Har kjøpt 2 mnd opplegg med V Shred og det funker fjell. Jeg har aldri før klart å følge noe opplegg eller "diett ". Prøvde opplegg med Mari og Fatburn men jeg gidder ikke lavkarbo. Har gått ned over 1 kg på en uke men mer i cm. Har dessverre ikke målt meg..men den fluffy magen er helt borte og låra er strammere, etc. 7 uker igjen   så det må jo bare bli bedre 👍

Så bra at du har funnet noe som funker for deg👍 Jeg vet jo ikke om fatburn-kurset funker, men så lang5 virker det bra. Mange gode oppskrifter - og endel jeg bare velger bort… Men nå skal det sies at koronakiloene mine bare er toppen av isfjellet😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (9 minutter siden):

Så bra at du har funnet noe som funker for deg👍 Jeg vet jo ikke om fatburn-kurset funker, men så lang5 virker det bra. Mange gode oppskrifter - og endel jeg bare velger bort… Men nå skal det sies at koronakiloene mine bare er toppen av isfjellet😓

Ja det er veldig vanskelig å gå ned i vekt. Jeg har aldri klart det, bare lagt litt jevnt på meg gjennom noen år,og litt ekstra under pandemien. Før jeg fikk barn kunne jeg holde meg i sjakk, jeg trente litt og. Ikke trent på 3 år nå. Jeg trener i stua 30 min x 4 i uka nå og har kjøpt div vekter. Øvelsene er vist på video så jeg kan gjøre dem riktig. Slenger på litt ekstra øvelser som rumpehev, crunch og trener grevinnehenget også, og nå skal jeg ikke gi opp. Men hadde jeg ikke sett noen resultater til nå, på denne uka, hadde jeg nok gitt opp... 🙉. Lykke til med din prosess ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

270919 skrev (6 minutter siden):

Ja det er veldig vanskelig å gå ned i vekt. Jeg har aldri klart det, bare lagt litt jevnt på meg gjennom noen år,og litt ekstra under pandemien. Før jeg fikk barn kunne jeg holde meg i sjakk, jeg trente litt og. Ikke trent på 3 år nå. Jeg trener i stua 30 min x 4 i uka nå og har kjøpt div vekter. Øvelsene er vist på video så jeg kan gjøre dem riktig. Slenger på litt ekstra øvelser som rumpehev, crunch og trener grevinnehenget også, og nå skal jeg ikke gi opp. Men hadde jeg ikke sett noen resultater til nå, på denne uka, hadde jeg nok gitt opp... 🙉. Lykke til med din prosess ❤️

Takk💕 Så bra at du trener så ofte! Jeg startet nå i vår med å gå en ca 4-5 km tur sånn ca annenhver dag. Håper jeg etterhvert blir motivert til å begynne å trene musklene også - spesielt med tanke på grevinneheng og magenedsig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg slanket veskene mine! Har vel 4-5 vesker hengende i gangen, men har liksom bare 1 som favoritt av gangen. Fant ut at det var på tide å rydde, da alle var «fulle». 
Dagens nedtur var 2 utgåtte 200 lapper og en 50 lapp. Oppturen var 1200 i en annen veske - antageligvis bursdagsgave fra mamma fra mange år tilbake🤭. Dagen fangst ble vel 10-12 bind, og like mange penner. 14 lipgloser/leppestifter, 5 hårstrikk, 2 esker paracet og 4 halvfulle tyggispakker😅😅 Og mye ræl som jeg bare kasta. Klapper meg selv på skuldra🙌😊

Ellers har jeg spist en grønn smoothie med jordbær i dag, samt 2 rugsprø med pålegg og avokado til lunsj. I kveld blir det taco. Det står ikke på planen, men tenker jeg kan ha kyllingen i hjertesalat + mango og tomat og ost.

Har gått den lille runden i dag (3,2 km).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...