Gå til innhold

Slaget om sommerkroppen...


Lunalu

Anbefalte innlegg

Eeeendelig helg! Og for et nydelig vær☀️ I dag har jeg vært flink - og har vært ute på min første gåtur i skogområde. Og det var sykt digg. Stien går rundt et vann og er ca 4 km lang, med både opp- og nedoverbakker. Det er så grønt og fint ute nå  og man får så god ro i kroppen av å høre på all fuglekvitteret🌿☘️🌸

Vel hjemme ble det klipping av hekk og raking - men nå...Nå ligger jeg langflat og soler meg, drikker kaffe og hører på Undergrunn. Tenkte å laste ned den siste boka om Harry Hole, Blodmåne. Så nå blir det full avkobling😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt uke 22/2022:  102 kg

Vekt uke 30/22: 95,8 kg

‐--------------------------------------------------2023

vekt uke7/23: 96,4kg

Vekt uke 24: 98,3 kg

Vekt uke 25: 97,2 kg

Første delmål er fremdeles 95 kg.

 

Godt å være i gang - og er fornøyd med 1,1 kg vektnedgang  selv om det sikkert er vannvekt. Dessuten,  så mye vann jeg har drukket de siste dagene, burde jeg heller ha økt 1 kg i vannvekt....🤭🤭

Noe merker jeg godt på kroppen er at jeg feks  ikke har drukket Pepsi Max de siste 14 dagene. Jeg har funnet ut at jeg får mye luft i magen av det. Jeg har også gått ned til max 2 kopper kaffe. Håper det kan hjelpe på søvnproblemene mine. Men siden det er så varmt vet jeg ikke om det hjelper enda. Har også vært ganske flink på godteri-fronten + at jeg har klart å bevege meg litt ekstra på jobb. 9017 skritt i dag. 

So far so good - nå er det bare å holde flyten😎

 

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så utrolig flott resultat..! Vekten er nå en ting, men virker som du har det bedre også. Er i flyt, mindre luft i magen osv 😊 det er kjempebra! Fortsett slik ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Amatariel🥰

Er heldigvis ikke særlig plaget med luft i magen, men jeg har nå erfart at jeg får det om jeg drikker mye Pepsi. Jeg er i gang med å endre kostholdet en periode, og ikke spise f.eks grønnsaker, nøtter, brød osv.  Det er en slags eliminasjonsdiett, hvor tanken er å gi kroppen en boost og bli kjent med hva slags mat kroppen fungerer best på. Forhåpentligvis gjør det noe med forbrenningen også. Uansett spennende å prøve🤩

7823 skritt i dag. Nå nyter jeg den fine sommerkvelden med et glass vin. Ja, vet….synder litt der🤭🤭

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag, og nok en nydelig soldag☀️ Har blitt en gåtur og noe hagearbeid. Men også mye tid til å slaraffe. Lagde meg en deilig salat i dag, med egg, melon, mango og kylling. Har begynt på lydbok, siste om Harry Hole; Blodmåne. Så langt liker jeg den. Fant den ikke på norsk, så jeg lytter til den svenske lydboka- og jeg virkelig elsker stemmen til oppleseren. Eneste er at han sier Øystein veldig rart😄😄

Avslutter med noe jeg hørte i en sang evt dikt til musikk?

When things go wrong, as they sometimes will,

When the road you’re trudging seems all uphill,

When the funds are low but the debts are high,

And you want to smile but you have to sigh,

When care is pressing you down a bit,

Rest if you must, but don’t you quit.

God helg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like varmt i dag, sukk - rene sydentilstander. Og det blir vel ikke bedre enn når soldagene kommer i helgene også☀️☀️

Titter egentlig innom for å notere meg  smoothien jeg nettopp lagde. Den ble veldig god😋 4 egg, pasjonsfruktjuice, passe mengde smoothieblanding mango/banan og en neve basilikumblader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den smoothien hørtes veldig god ut! Jeg har tenkt flere ganger på å kakke noen egg oppi, mest på grunn av 4-åringen som er så grusomt kresen at hun nesten ikke får i seg proteiner. Påvirkes konsistensen av dette, synes du? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (2 timer siden):

Påvirkes konsistensen av dette, synes du? :)

Nei, det tror jeg ikke. Og ikke smaker det noe av eggene heller😊 Tilsett gjerne banan, den gir god sødme og smoothien blir kremete og fin i konsistensen 🤩

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt uke 22/2022:  102 kg

Vekt uke 30/22: 95,8 kg

‐--------------------------------------------------2023

vekt uke7/23: 96,4kg

Vekt uke 24: 98,3 kg

Vekt uke 25: 97,2 kg

vekt uke 26: 96,4

Første delmål er fremdeles 95 kg.

 

juhuuu, nå veier jeg det samme som i uke 7 - før corona kom igjen og ødela. Skulle kanskje venta med å veie meg til neste uke, for i morgen drar vi på en liten ferietur. Det blir bare noen dager, men siden det er den ferien jeg har så orker jeg ikke ha dårlig samvittighet for evt dårlige valg..🤪🙈

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på å følger deg :) Spennende reise :)  Ferie er ferie, det er alle de andre dagene som er viktigst :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en veldig fin ferietur, selv om den var vel kort, med solbading, sykkeltur, flott hotell, fantastisk utsikt og deilig mat. så får det heller være at det også ble en »opptur» på vekta…. 
uke 27: 96,9

I går gikk jeg en tur på ca 40 min, og det gjorde faktisk godt. Så har planer om en liten gåtur i dag også😊Jeg lagde også proteinmuffins i går, synes de er veldig gode. Må huske å kjøpe mer skinke sånn at jeg kan lage mer, og få brukt opp resten av kesamen og cottage cheesen. I dag skal jeg teste ut en gulrotsalat…små, små steg mot en sunnere livsstil🤭🥰

Takk for støttende ord @Amatariel og @sunnfriskogpositiv, så koselog at du vil følge meg🥰

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (23 minutter siden):

solbading, sykkeltur, flott hotell, fantastisk utsikt og deilig mat.

Ja mer kan man ikke ønske av en ferietur 🥰 Høres heerlig ut! Og forståelig med litt oppgang ettersom det blir veldig utenom det vanlige. Men høres virkelig ut som du har fokuset på riktig sted nå da, og det er jo ikke verst. Både proteinmuffins og gulrotsalat høres kjempegodt ut 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag igjen….omg som dagene flyr! Ja, timene også - plutselig var klokka ett liksom🙈 Nyter frokosten, som faktisk har blitt en favoritt; gresk yoghurt med litt nøttesmør og granola mmmmm

i dag satt jeg og regna på bmi’en. Må ned til 89 kg før jeg går fra fedme til overvektig. Det er «bare» 7 kg. Men bare, er likevel ikke barebare… what a good saying😅🙈 Første delmål er fremdeles 95 kg, og det målet ser jeg ryggen på nå🤩 Så får neste delmål være å bli overvektig!👏

Nå skal jeg ut og gå, og har lastet ned ny lydbok - Nullpunkt med Horst/Enger. Men hører den på svensk da jeg foretrekker Jonas Malmsjö over Helge Winther-Larsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter det samme målet som deg der ja..! Vil føles mentalt bedre å "bare" være overvektig. Syns fedme høres så fælt ut 🙄

Kos deg med gåtur og lydbok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 6.7.2023 den 18.14):

Syns fedme høres så fælt ut 🙄

Er så enig! Og det er egentlig noe av det som gir meg størst grunn til å få vekta ned. 
 

En liten oppsummering på tampen av uke 27.

Har ikke drukket brus siden oppstart juni.

Har ikke spist sjokolade siden oppstart juni.

Har spist chips, men har bytta fra vanlig potetgull til French fries og Superchips.

Nyter fremdeles litt vin i ny og ne.

Har kutta drastisk ned på bakverk med hvetemel.

Har klart å spise sunnere og mindre ultraprossesert mat.

Har vært ute og gått nesten hver dag siste uka, og også prøvd en pilatesøkt - for nybegynnere, så veldig overkommelig.

Så alt i alt er det jo noe å være fornøyd med, og noe jeg fremdeles kan jobbe med.


I dag er planen å gå en tur, samt kjøre 1 økt med pilates. Lytte ferdig lydboken og starte på en ny. Gjøre hagearbeid - gjett hvem som kom over plantesalg i går….😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow dette var ikke småting du har endret på i det siste heller. Kjempebra! Kan du kjenne noe på at du føler deg bedre hittil av å ha sluttet/kuttet ned på disse tingene?

Kos deg med hagearbeid :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og veiedag. Har egentlig ikke skjedd så mye, men har gått ned til 96,4 igjen. Har også målt meg, og har mistet noen få cm. Nå er jeg ca der jeg var i fjor i uke 29

 

Måling  uke 22/22          Uke 29/22     uke 24/23    uke 28/23

Under pupp: 97cm                93cm          92 cm            92 cm

Arm: 37 cm                             34cm          36 cm           36cm

Midje: 100 cm                         95cm           95 cm           94cm

Mage v/navle: 124 cm          113cm          116cm          114 cm

Rumpe: 124cm                       116cm         116 cm         115 cm

Lår: 70,5 cm                            63cm          67 cm           65 cm

Tapte cm: 36cm

 


Startvekt uke 22/2022:  102 kg

Vekt uke 30/22: 95,8 kg

‐--------------------------------------------------2023

vekt uke7/23: 96,4kg

Vekt uke 24: 98,3 kg

Vekt uke 25: 97,2 kg

vekt uke 26: 96,4 kg

vekt uke 27: 96,9 kg

vekt uke 28: 96,4 kg

 Selv om jeg ikke har gått ned så mye, så føler jeg meg lettere i kroppen @Amatariel, men det har jo kanskje like mye sammenheng med at jeg har tatt opp gåturer igjen, og ikke bare kostholdsendringer.

Jeg vet at å gå ned x antall kg tar tid, men jeg har troen på at det er er lettere å gå ned om man føler seg bra. Jeg har ikke handlet mye klær siste året, så nå har jeg slått ut håret og handlet/bestilt flere topper og kjoler i snitt og farger som kler meg og heller omfavnet at jeg er en XL og kommer til å være det en stund til. 

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (8 timer siden):

Jeg vet at å gå ned x antall kg tar tid, men jeg har troen på at det er er lettere å gå ned om man føler seg bra.

Ja det er hemmeligheten! Etter å ha dykket litt ned i litt selvutvikling denne våren så har jeg absolutt lært det. At for å kunne bli glad i seg selv, så må man være glad i den kroppen man har først. Etter det kan man tenke på vektnedgang. Vanskelig i praksis, men etter å ha vært igjennom litt prosess og verktøy så merker jeg at det sakte men sikkert fungerer. Jeg forsøker å tenke at jeg ikke jakter et spesifikt vekttall, men jeg jakter den lykken jeg tror det tallet vil gi meg. Og den lykken er mulig å oppnå nå, hvis jeg gjør ting riktig. Og da vil vekten kunne komme etter som en bonus.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag igjen. Og nå er jeg på en ny ferietur til mamsen og papsen. Vekta har ikke rikka seg et gram en gang😞 men er redd den kommer til å bevege seg feil vei igjen etter noen dager her…. - Litt kaffe? - jeg har bakt kanelboller. - Nå blir det kake til kaffen…. - I dag skal vi ha favorittmiddagen din….🤭🤭🤭 Mødre altså😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...