Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Mammatilsukkertopp skrev (47 minutter siden):

Umulig å vite detta😂 takk for svar uansett. Tok en ny i mårrest med en biiittelitt sterkere, men stadig utolkbar strek. Så irriterende, men nå velger jeg å vente til IKM. 

IMG_20211124_084830.jpg

Du er vel 10dpo i dag? Bare vente to dager til så bør det være strek der om det har gått denne gangen. Jeg ser en svak svak strek på den der også😂😅 Men den er så svak at jeg ville ikke begynt å glede meg enda, for det kan bare være en dum skygge.

Anonymkode: e8a23...353

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juneasi
Mammatilsukkertopp skrev (4 timer siden):

Umulig å vite detta😂 takk for svar uansett. Tok en ny i mårrest med en biiittelitt sterkere, men stadig utolkbar strek. Så irriterende, men nå velger jeg å vente til IKM. 

IMG_20211124_084830.jpg

Disse testene kan også gi disse skyggestreker. Og jeg syns ikke de er de beste å teste tidlig med. Du kan jo Evy prøve et annet merke og se om du får strek der å?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Komlerull

Kjenner på at jeg ikke er fornøyd med stigningen på testene jeg har tatt. 

Kan åsså leggw til at jeg har gått fra ømme bryster til mye mindre ømme bryster siden i går. 

Dere som er erfarne testere, hva tenker dere om disse testene? 

Øverst er fra i dag 17 dpo, nederst for to dager siden på 15 dpo. Andre tester jeg har sett fra 17 dpo har vært supersterk strek, mens min er bare omtrent lik som den vannrette streken.. 

IMG_20211124_154501.jpg

IMG_20211124_154435.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Komlerull skrev (5 minutter siden):

Kan åsså leggw til at jeg har gått fra ømme bryster til mye mindre ømme bryster siden i går. 

Øverst er fra i dag 17 dpo, nederst for to dager siden på 15 dpo. Andre tester jeg har sett fra 17 dpo har vært supersterk strek, mens min er bare omtrent lik som den vannrette streken.. 

IMG_20211124_154501.jpg

IMG_20211124_154435.jpg

Syns det er bra stigning jeg! Definitivt sterkere enn 15 dpo. 

Anonymkode: 8ca84...8a1

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Mammatilsukkertopp

Har følt på endel ting som jeg ikke har følt på siden jeg var gravid for over 5 år siden. Kvalmebølger, ømme pupper og er ekstremt varm. Spesielt i dag. Klarte ikke å slå meg til ro med de supersvake testene, og kjente at NÅ må jeg snart få vite hva som er på gang. Denne er fra nå, 4 timer urin. Streken kom med en gang. Kan det virkelig være?! 😭❤️

IMG_20211124_162838.jpg

Endret av Mammatilsukkertopp
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Patriotpaula
Mammatilsukkertopp skrev (2 timer siden):

Har følt på endel ting som jeg ikke har følt på siden jeg var gravid for over 5 år siden. Kvalmebølger, ømme pupper og er ekstremt varm. Spesielt i dag. Klarte ikke å slå meg til ro med de supersvake testene, og kjente at NÅ må jeg snart få vite hva som er på gang. Denne er fra nå, 4 timer urin. Streken kom med en gang. Kan det virkelig være?! 😭❤️

IMG_20211124_162838.jpg

Ville egentlig sagt positiv. Men det er kanskje en stund igjen til IKM?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Patriotpaula
Komlerull skrev (2 timer siden):

IMG_20211124_154501.jpg

IMG_20211124_154435.jpg

Er jo superfin stigning 🙉

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Komlerull
Patriotpaula skrev (37 minutter siden):

Er jo superfin stigning 🙉

Så bra at du synes det 😅

Tok bare et kjapt søk på google og synes alle bildene jeg fant av andres tester fra 17dpo har supersterke streker. 

Når da i tillegg symptomene har vært på retur siden i går så ble to+to=ramme alvor i hodet mitt 🙈

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Patriotpaula
Komlerull skrev (1 time siden):

Så bra at du synes det 😅

Tok bare et kjapt søk på google og synes alle bildene jeg fant av andres tester fra 17dpo har supersterke streker. 

Når da i tillegg symptomene har vært på retur siden i går så ble to+to=ramme alvor i hodet mitt 🙈

Men du kan ikke legge så mye i det å sammenligne andres tester, du må kun se på egen hcg-stigning 🥰

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mammatilsukkertopp
Patriotpaula skrev (2 timer siden):

Ville egentlig sagt positiv. Men det er kanskje en stund igjen til IKM?

Ja, IKM er på lørdag. Positiv rfsu test ofte også i ettermiddag, så jeg slår meg høvelig til ro med at det er en spire der. Bare å håpe den klorer seg fast❤️

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Messi8081

Kan denne tidlig testen være positiv 3-4 dager før "forventet ikm"? synes jeg ser en megaaa svak teststrek men redd for at det evt kan være en skyggestrek:( noen som kan se noe?

(Har uregelmessig syklus så er jo ikke 100% sikkert heller at jeg tester på riktig tidspunkt, men hadde el-smerter fra 10-14 nov med el beregnet til 12 nov- som også var min mest fruktbare uke ifølge Flo appen, og som går altså ut ifra syklus på 40 dager dvs jeg skal være 13 dpo idag)

Ikke tatt på morgenurin da jeg ikke klarte vente idag.. tatt ca 15:30. Har altså tenkt å ta en til imorgen tidlig.

bilde nr 2 tok jeg 20 min etter den første bare for evt sammenligning...

13B5D1BF-8874-4FFA-89ED-789FCF1B0766.jpeg

69B2C28E-8CC1-40A1-959B-A90A5606998F.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Babysjuk321

Heisann! 
skal ha menstrasjon om 4 dager men tok likevel en test i dag, kom ikke noe strek.. men etter å ha sjekket testen etter nesten 4 timer vises dette? Er det ett lite håp på svært lav Hcg enda? Og håpe på at Tr ikke vil komme? Eller er det helt på tryne siden man ikke skal lese testen etter 10 min..?

image.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Messi8081 skrev (15 timer siden):

Kan denne tidlig testen være positiv 3-4 dager før "forventet ikm"? synes jeg ser en megaaa svak teststrek men redd for at det evt kan være en skyggestrek:( noen som kan se noe?

(Har uregelmessig syklus så er jo ikke 100% sikkert heller at jeg tester på riktig tidspunkt, men hadde el-smerter fra 10-14 nov med el beregnet til 12 nov- som også var min mest fruktbare uke ifølge Flo appen, og som går altså ut ifra syklus på 40 dager dvs jeg skal være 13 dpo idag)

Ikke tatt på morgenurin da jeg ikke klarte vente idag.. tatt ca 15:30. Har altså tenkt å ta en til imorgen tidlig.

Ser dessverre ikke noe, men bildet er jo veldig mørkt også .

Anonymkode: 080a7...e7b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Babysjuk321 skrev (5 minutter siden):

Heisann! 
skal ha menstrasjon om 4 dager men tok likevel en test i dag, kom ikke noe strek.. men etter å ha sjekket testen etter nesten 4 timer vises dette? Er det ett lite håp på svært lav Hcg enda? Og håpe på at Tr ikke vil komme? Eller er det helt på tryne siden man ikke skal lese testen etter 10 min..?

image.jpg

Er jo alltid et håp, men det bør jo komme strek før tiden neste gang 

Anonymkode: 080a7...e7b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
Babysjuk321 skrev (32 minutter siden):

Heisann! 

image.jpg

Det er jo ikke gyldig hvis du ser strek etter tidsfrist. Du får ta en ny og lese av før tidsfrist. Og kaste testen etterpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
Messi8081 skrev (15 timer siden):

Ser dessverre ingen strek. Dårlig lys på bildet. Og tenker om dette er dagen før ikm så ville det nok vært en godt synlig strek der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Babysjuk321 skrev (40 minutter siden):

Heisann! 

image.jpg

Fikk akuratt samme da min test lå lenge og fikk mensen rett etterpå 

Anonymkode: c0103...210

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Messi8081

Denne ble tatt på morgen urin imorges.

føler fortsatt jeg ser tegn til en kommende strek eller er jeg bare helt innbilsk nå??:(

forventet ikm er om 2 dager men som sagt det er heller ikke 100% sikkert så derfor forhåpningene enda er der.. har også et par symptomer utenom ømme bryst:/

48D6E062-6AB0-455B-9809-AC7AA13EDE56.jpeg

0E550508-5B89-4DC8-9A0E-09C6DD80D370.jpeg

Endret av Messi8081
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...