Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

Anbefalte innlegg

Lillevanilje92
Laura80 skrev (16 minutter siden):

Ja jeg hadde heller betalt for en privat ul da.

Takk! Skal prøve det. Noen som har opplevd SA og hatt sterke tester en stund etterpå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillevanilje92 skrev (1 time siden):

Takk! Skal prøve det. Noen som har opplevd SA og hatt sterke tester en stund etterpå?

Jeg synes det virker litt merkelig. Jeg vil tro at du enten fortsatt er gravid eller at det fortsatt er igjen rester. Hvis det er igjen rester så må dette sjekkes med ultralyd sånn at de får det ut. Hvis du snakker med legen om det så slipper du nok å betale for privat ultralyd.

Anonymkode: a6fda...ef2

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hva gjør at du er sikker på at du har hatt en SA? Mange blør tidlig i svangerskapet uten at det er noe galt :) 

Anonymkode: a454a...cbc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi

Hei dere. Jeg hadde spontanabort for 2 uker siden i uke 6 . (Tror jeg da) legen og jeg var iallfall enige om at det mest sannsynlig var det. 

Men testene mine har blitt enda sterkere. Er det mulig for en test å være så positiv 2 uker etter SA? Vet de kan slå ut positivt i opptil 4-6 uker, men synes den er så veldig positiv. 

håper på hjelp til tolkning 😅 kjenner litt stikninger i livmor og vært veldig hormonell. Men det er vel normalt etter en SA? 

hjelp 😅😅

5F20639A-1ED0-40C9-B074-964B0E966EE1.jpeg

Hvordan vet dere at det var en spontanabort hvis du ikke har blitt sjekket. Lege skal uansett hvor tidlig i svangerskapet,  sende deg til ul for å se om alt er ute. Blødde du mye? Lenge? Etter en spontanabort er det vanlig å blø i flere uker. Jeg tror nok du fortsatt er gravid. Ville sjekket dette på mandag, altså ASAP.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hadde i uke 5. og de ble bare smalere og svakere frem til blødning og deretter var det ingen strek bare etter to dager 

Anonymkode: 1cf8c...789

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laura80

Nei, jeg har hatt sa for flere år siden men de var normale igjen 2 uker etterpå, altså negative. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Lillevanilje92
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva gjør at du er sikker på at du har hatt en SA? Mange blør tidlig i svangerskapet uten at det er noe galt :) 

Jeg blødde i 3 dager og mye koagulering. Kom også en «klump». Legen mente jeg hadde hatt en SA og ville ikke undersøke mer 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92
Juneasi skrev (43 minutter siden):

Hvordan vet dere at det var en spontanabort hvis du ikke har blitt sjekket. Lege skal uansett hvor tidlig i svangerskapet,  sende deg til ul for å se om alt er ute. Blødde du mye? Lenge? Etter en spontanabort er det vanlig å blø i flere uker. Jeg tror nok du fortsatt er gravid. Ville sjekket dette på mandag, altså ASAP.

Blødde i 3-4 dager, ganske mye. Koaguleringer og en liten «klump». Legen mente det var en SA når jeg forklarte og ville ikke undersøke meg mer. Huff tørr ikke håpe for mye, men har bestilt time til UL tirsdag nå, første ledige time. Takk ❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92
Laura80 skrev (29 minutter siden):

Nei, jeg har hatt sa for flere år siden men de var normale igjen 2 uker etterpå, altså negative. 

Ja jeg mente også at de i allefall burde vært svakere nå 😳

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan  dere se noe her? 7 dager til mensen. 

20211107_145238.jpg

Anonymkode: b9c42...e5d

Ser antydning til strek her ja ☺️ Men usikker på om det kan være skyggestrek? Ta ny test i morgen tidlig 

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juneasi
Lillevanilje92 skrev (13 minutter siden):

Blødde i 3-4 dager, ganske mye. Koaguleringer og en liten «klump». Legen mente det var en SA når jeg forklarte og ville ikke undersøke meg mer. Huff tørr ikke håpe for mye, men har bestilt time til UL tirsdag nå, første ledige time. Takk ❤️

Samme skjedde meg, men da mistet jeg en tvilling. Så burde absolutt sjekkes.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92
Juneasi skrev (1 minutt siden):

Samme skjedde meg, men da mistet jeg en tvilling. Så burde absolutt sjekkes.

Ja jeg hadde ikke tenkt over at det var mulig før jeg begynte å lese her 😳 det blir lang ventetid til tirsdag 😶

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Laura80

Ja jeg hadde ikke tenkt over at det var mulig før jeg begynte å lese her 😳 det blir lang ventetid til tirsdag 😶

Åh så spennende !! Hold oss oppdatert 😍 Krysser fingrene for deg! 😍

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Lillevanilje92 skrev (12 timer siden):

Du burde vel egentlig få dekket ultralydundersøkelse i dette tilfellet her?? 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du burde vel egentlig få dekket ultralydundersøkelse i dette tilfellet her?? 

Ja jeg er helt enig.. men jeg orker ikke enda en runde til fastlegen for å argumentere. Jeg tar en privat time hos UL nå så kan jeg heller gå til fastlegen etterpå å fortelle om magefølelsen min var sann eller ikke. 😶😣

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillevanilje92
Laura80 skrev (10 timer siden):

Åh så spennende !! Hold oss oppdatert 😍 Krysser fingrene for deg! 😍

Takk ❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laura80
Lillevanilje92 skrev (45 minutter siden):

Ja jeg er helt enig.. men jeg orker ikke enda en runde til fastlegen for å argumentere. Jeg tar en privat time hos UL nå så kan jeg heller gå til fastlegen etterpå å fortelle om magefølelsen min var sann eller ikke. 😶😣

Enig , jeg hadde gjort det samme selv. Tar sikkert enda lenger tid også å gå gjennom fastlege. Først time og så henvise. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
mammahjarte skrev (25 minutter siden):

Hmm... oki?

IMG_20211108_085204325.jpg

Jeg tror jeg ville testet med en annen test. Jeg tolker denne som negativ da jeg stort sett alltid har fått svak strek på disse her og ikke vært gravid. Streken burde vel blitt mye sterkere siden da du startet med å teste.. Håper en annen test kan gi deg bedre svar 🤞🏼💕

Anonymkode: a91f0...19a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...