Gå til innhold

Kona mi klikket pga medisin til barnet vårt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ene barnet mitt har en sykdom som krever medisiner to ganger om dagen. Legen har sagt at disse skal gis på cirka likt tidspunkt. Kona mi er helt fiksert på at de må gis til akkurat samme tid hver dag. Jeg mener at en halvtime fra eller til ikke gjør noe.

Uansett klikket hun helt til morgen i dag. Jeg sa at det ikke betydde noe og skulle gi barnet vårt medisin, også sa jeg at jeg hadde gitt det en halvtime/time fra eller til hver gang jeg hadde gitt. Da begynte hun å gråte hysterisk,  og sa at jeg ikke tok hensyn til hennes følelser og at hun er bekymret og redd for barnet vårt hver eneste dag. Men at jeg ikke kunne gi henne den at vi ga medisin likt tidspunkt , når det ikke betydde noe for meg. Hun fikk nesten ikke puste , og begynte å hyperventilere. Jeg mener at hun må slappe av,  og at hun ikke kan gå rundt å være bekymret hele tiden. Dette nektet hun å høre på.. 

Nå vil hun ikke snakke med meg, og sier at siden ikke jeg klarer å bry meg om et så sterkt behov hun har , så orker hun ikke være sammen med meg. Jeg mener at hele denne situasjonen er absurd, og at hun overdriver totalt.

Hva kan jeg si for å få henne til å slappe av? Og bare få henne til å forstå at dette ikke betyr noe ?

Anonymkode: 39e66...b26

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud. Hun må roe ned🤦‍♀️ Ikke du som burde ha dårlig samvittighet, det er hun som burde ha. Hun var direkte frekk og antydet jo litt der og da at du svikter som pappa? 

Anonymkode: b0cf4...e23

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medisiner er det?

Anonymkode: b8e28...5ce

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager gir du ikke medisinen på riktig tidspunkt? Du kan jo bare sette alarm på klokka!

  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva slags medisiner det er. Feks immundempende skal gis til riktig tid - ikke med halvtime/times slingringsmonn. Og som det blir sagt her; når det er SÅ viktig for partneren din, hva er problemet med å bare gjøre det? 

Anonymkode: 7bf67...677

  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilke medisiner er det?

Anonymkode: b8e28...5ce

Epilepsimedisin.  Legen sa at det skulle gis på cirka samme tidspunkt til oss, men da vi skulle ta blodspeil gjorde det ikke noe at vi ga etter ( som var noen timer etter vi pleide å gi) så da er det jo ikke noe farlig å gi den time fra/til. Hun kan jo ikke gå rundt med et så ekstremt kontrollbehov.

Ts

Anonymkode: 39e66...b26

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker begge parter hadde tjent på å få ordentlig informasjon om denne medisinen samtidig fra legen, 

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Epilepsimedisin.  Legen sa at det skulle gis på cirka samme tidspunkt til oss, men da vi skulle ta blodspeil gjorde det ikke noe at vi ga etter ( som var noen timer etter vi pleide å gi) så da er det jo ikke noe farlig å gi den time fra/til. Hun kan jo ikke gå rundt med et så ekstremt kontrollbehov.

Ts

Anonymkode: 39e66...b26

Og det skal du bare bestemme? Du kan ikke styre hennes følelser rundt dette, selvsagt er hun redd for ungen sin. Det minste du kan gjøre er å hjelpe henne med noe så enkelt, det koster deg ikke noe. 

Anonymkode: 7bf67...677

  • Liker 36
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at du misforstår din kone. Det er jo ikke deg hun vil kontrollere. Hun vil at sjansen for at barnet deres får anfall skal bli redusert mest mulig. Det er forskjell på at det ikke gjør noe å gi medisinen for sent en enkelt gang, og at du keker deg med å variere tidspunktet for medisinen hver gang!

Samtidig er det ikke nødvendig å legge opp til et nazi regime på medisinene, vis det ikke er nødvendig, noe bare en lege kan utale seg om. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Epilepsimedisin.  Legen sa at det skulle gis på cirka samme tidspunkt til oss, men da vi skulle ta blodspeil gjorde det ikke noe at vi ga etter ( som var noen timer etter vi pleide å gi) så da er det jo ikke noe farlig å gi den time fra/til. Hun kan jo ikke gå rundt med et så ekstremt kontrollbehov.

Ts

Anonymkode: 39e66...b26

Du tar ikke barnets helse på alvor. Det er det verste en mor kan oppleve. 

Anonymkode: a9531...3d2

  • Liker 40
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du tar ikke barnets helse på alvor. Det er det verste en mor kan oppleve. 

Anonymkode: a9531...3d2

Er mors følelser viktigere en barnets helse? De må selvfølgelig ha gode rutiner på medisinhåndteringen, men det bør ikke nødvendigvis bety at de bør ha et strengt regime.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (1 time siden):

Koster det deg en eneste kalori å gjøre det på "hennes" klokkeslett? Noen ganger kan det være litt hyggelig å gjøre ting som ikke har noe å si for deg hvis de er ekstremt viktig for partneren. Akkurat som hun sier.

Og du har liksom gjort det hver eneste gang også? Det får det til å høres ut som du gjør det på trass. Og oppi dette bør dere være et team, ikke jobbe mot hverandre.

Jeg synes ikke man skal gi etter for hysteri, bare fordi den nevrotiske personen lager mest støy. Jeg har vokst opp med en mor som tenderer mot nevrotisk, og en far som er mye mer laidback. Som voksen ser jeg at mye av hans jobb var å dempe henne og beskytte oss barna mot hysteri, og jeg er veldig glad for at han gjorde det, så ingen av oss tok etter henne, og vi er alle blitt normale, velfungerende voksne. Hysteri og nevroser eskalerer gjerne dersom man lar det få fritt spillerom. 

Når det gjelder medisinen tenker jeg at dere bør ta opp akkurat dette, med en lege, sammen. 

Anonymkode: b9c90...816

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (6 minutter siden):

Er mors følelser viktigere en barnets helse? De må selvfølgelig ha gode rutiner på medisinhåndteringen, men det bør ikke nødvendigvis bety at de bør ha et strengt regime.

Hva mener du? Her sammenfaller jo mors følelser og barnets helse. Det er ikke uheldig for barnet å få medisin til nøyaktig samme tidspunkt hver dag. 

Tvert i mot så kan det få store konsekvenser for barnets helse å ta hensyn til fars følelser, siden slurv med medisineringen kan gi unødvendige epileptiske anfall.

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (3 minutter siden):

Hva mener du? Her sammenfaller jo mors følelser og barnets helse. Det er ikke uheldig for barnet å få medisin til nøyaktig samme tidspunkt hver dag. 

Tvert i mot så kan det få store konsekvenser for barnets helse å ta hensyn til fars følelser, siden slurv med medisineringen kan gi unødvendige epileptiske anfall.

En lege må avgjøre om det du kaller slurv kan ha noe som helst betydning. Dersom det viser seg at det ikke er viktig med presiser tidspunkter for medisinering så er det ingen grunn til at han hun skal få bestemmer dette mer enn han. Å binde seg opp  til et tidspunkt uten at det er nødvendig kan virke temmelig stressende det også.

Anonymkode: 2c240...cf1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...