Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg som er allergisk mot melk har fått tilbud på melk, enda jeg har skrevet det, nå fikk jeg 10% på 1,75 literen, hurra gi melkeallergikeren MER melk lissom.

Fikk 10^på makrell i tomat, eneste fornuftige. 

Anonymkode: d56f0...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Denne gang ble jeg overrasket. For det ser ut til at Rema har gått 6 år tilbake i tid for å finne fram tilbudsvarer til meg, før jeg fikk melkeallergi. I alt fra potetgull til melk til en spesiell type WOK-blanding til O'boy faktisk! Akkurat slik handlekurven min så ut for 6 år siden. 

Ingenting er nyttig for meg nå. 

Har faktisk kun ett tilbud som går an for meg å bruke denne uken. 1!

Jeg ser MANGE reagerer på mye melketilbud via Æ.

En liten konspirasjonsteori: Det er helt opplagt at Rema vil at nordmenn skal kjøpe mer melkeprodukter fra Tine. Denne tilbudsoppdateringen til Rema ser ut til å lede forbrukerne mot spesifikke varer. Kanskje har dem samarbeid med Tine, og sådan får BETALT for å veilede kundene opp mot Tines produkter ?? Som en "bestevennsstrategi".... ? Vet ikke, men synes det er helt sprøtt at folk som aldri har handlet melk, eller ikke har handlet melkeprodukter på mange, mange år, skal nedlesses av Tineprodukter under såkalte "kundedesignede tilbud".

Og disse tilbakemeldingene FUNGERER IKKE! 

Anonymkode: 10f28...227

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg som er allergisk mot melk har fått tilbud på melk, enda jeg har skrevet det, nå fikk jeg 10% på 1,75 literen, hurra gi melkeallergikeren MER melk lissom.

Fikk 10^på makrell i tomat, eneste fornuftige. 

Anonymkode: d56f0...2ea

Her og.... Liker ikke. Har mulig kjøpt en melk en gang, i forbindelse med besøk, for mange år siden. Og ikke nok med det; 20% på sjokomelk. 

Men ellers er jeg fortsatt strålende fornøyd. 30% på all tubeost, det går det MYE av her, og har lang holdbarhet. Og 20% på feta og 15% på mutti tomater er heller ikke dumt. 

Anonymkode: a8e10...e18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fortsatt blandt de heldigere. 6 av 10 tilbud er aktuelle. Dt andre 4 er ting jeg har kjøpt 1 eller to ganger over flere år, og der er det bl.a. h-melk fra Tine. Så kanskje Tine-teorien har noe for seg? (Jeg har også hatt tilbud på q-meierienes yoghurt en gang, men kjøper den naturelle innimellom så det er ikke unaturlig at den ble plukket opp)

Noen ganger så kommer jeg gjennom med tilbakemeldingene - og får beskjed om det. Andre ganger står det bare å spinner. 

Anonymkode: 25478...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noen ganger så kommer jeg gjennom med tilbakemeldingene - og får beskjed om det. Andre ganger står det bare å spinner. 

Kommer gjennom? Hm... her skjer det ingenting når jeg trykker, skal det komme noe ala din tilbakemelding er mottatt? Det skjer ingenting her, heller ingenting som spinner. Må bare trykke på tilbakeknappen og gå ut igjen.

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Fruktninja said:

Våre fantastiske tilbud denne uken, vi som er omtrent 90% melkefri: 

271AF7C9-407E-452B-975E-EBCD633CF9F4.png

Kanskje vi må lage en bytteklubb for tilbud, hadde gjerne tatt vaniljekremen og rømmen 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer gjennom? Hm... her skjer det ingenting når jeg trykker, skal det komme noe ala din tilbakemelding er mottatt? Det skjer ingenting her, heller ingenting som spinner. Må bare trykke på tilbakeknappen og gå ut igjen.

Jeg prøvde i dag. Når jeg klikket på èn stjerne og send, så skjedde ingenting. Når jeg klikket på èn stjerne, skrev i tilbakemeldingen og så send, da fikk jeg tilbake "takk for din tilbakemelding". 

Så det ser ut til at du må skrive noe også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fornøgd. Stor norwegia 15%. Creme Frech, Wasa knekkebrød 30%, egg 15%, kremost 25%. Noko var samme som forrige uke da. Ser mangen får melk, eg har lyst å få det men får aldri. Sikkert fordi melk er billigere på coop og da har eg kjøpt det der. Får det ofte på kupong på coop og. Får kjøpe ein melk på rema så kommer det sikkert neste veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener det har stått "takk for tilbakemelding". Jeg har i alle fall fått en beskjed. Fant ut første gangen at jeg burde gjøre det senere i uka - det er kanskje mindre "trafikk" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje vi må lage en bytteklubb for tilbud, hadde gjerne tatt vaniljekremen og rømmen 😅

Jeg har vært inne på tanken. Iallefall at man samarbeider med familien rundt. For strekkoden kan screenshottes og brukes av andre. Men "regnskapet" går ikke opp da, og du kan i verstefall bli plaget med mye tilbud på varer du aldri har kjøpt fordi andre har brukt koden din når de handler.

Jeg tenker også at single har en ulempe her. Et par kan ha to forskjellige Æ-profiler, og dermed få 20 tilbud i uka, og handle forskjellige ting på de to ulike profilene. En singel kan bare ha en profil, og da kun 10 tilbud i uka. Slik var det dog også før, men det er litt skjevt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her jeg bor så ligger kiwi og rema vegg i vegg. så jeg løser det fint med å gå på kiwi. er kun 3 ting jeg kjøper på rema og de kjøper jeg uansett fordi de ikke har de på kiwi. men disse ser jeg ikke snurten til i æ appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg prøvde i dag. Når jeg klikket på èn stjerne og send, så skjedde ingenting. Når jeg klikket på èn stjerne, skrev i tilbakemeldingen og så send, da fikk jeg tilbake "takk for din tilbakemelding". 

Så det ser ut til at du må skrive noe også...

Men det står jo at det er valgfritt. Ser uansett at de som har skrevet tekst om allergier osv fortsatt får de samme tilbudene, så det er nok uansett ingen som leser tilbakemeldingene. Da måtte de jo hatt et digert team av folk bare til det. Men burde jo være mulig legge det inn så ting som fikk 1-2 stjerner ble fjernet fra kommende tilbud. Tror jeg har gitt noe som ca 1,5 stjerne i snitt på mine tilbakemeldinger så langt, så de har ikke truffet godt. Og de få tilbudene som treffer har lavere prosent enn det man fikk før omleggingen. Fikk blant annet ofte 30% på en vare som i tillegg var på topplisten, altså 40%. Nå er det maks 25%, og for det meste 10-15. Synes Rema bare skulle innrømme at det forrige opplegget var for dyrt for dem. Men da innrømmer de jo samtidig at det var for gunstig for kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det står jo at det er valgfritt. Ser uansett at de som har skrevet tekst om allergier osv fortsatt får de samme tilbudene, så det er nok uansett ingen som leser tilbakemeldingene. Da måtte de jo hatt et digert team av folk bare til det. Men burde jo være mulig legge det inn så ting som fikk 1-2 stjerner ble fjernet fra kommende tilbud. Tror jeg har gitt noe som ca 1,5 stjerne i snitt på mine tilbakemeldinger så langt, så de har ikke truffet godt. Og de få tilbudene som treffer har lavere prosent enn det man fikk før omleggingen. Fikk blant annet ofte 30% på en vare som i tillegg var på topplisten, altså 40%. Nå er det maks 25%, og for det meste 10-15. Synes Rema bare skulle innrømme at det forrige opplegget var for dyrt for dem. Men da innrømmer de jo samtidig at det var for gunstig for kundene.

Tilbakemeldingene fungerer ikke uansett, så... 

Det forrige opplegget var ikke for dyrt for Rema. De håvet uansett inn millioner og milliarder. Men de fant ut at profitten kunne bli enda bedre med å kutte det, og tilby "tilbud" som leverandører også investerer i. Så istedenfor å kun tjene flesk, så kan Rema nå tjene til smør på flesket også. 

Fy fader matvarebransjen er muggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det forrige opplegget var ikke for dyrt for Rema. De håvet uansett inn millioner og milliarder. Men de fant ut at profitten kunne bli enda bedre med å kutte det

Altså var det for dyrt. Det som ikke maksimerer profitt er for dyrt for alle som forsøker å maksimere profitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne uken er jeg ganske fornøyd med priskuttene. Det eneste er vel at jeg aldri har kjøpt Liv laga, men jeg prøver å kjøpe en del økologiske/veganske produkter. 
F0BE441F-7BA0-4CC3-8C8F-D37DFC840D8D.thumb.png.62deb052f9a7a1774a742e43ccbb4d41.pngDDB5AD44-4567-4674-A8E6-7833F50AB36A.thumb.png.cabb0a680cb7a97d41cd3ba38d75c912.png

Anonymkode: a88dd...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det meste på ukas liste er slikt jeg har hatt på 10 på topp på et eller annet tidspunkt det siste året. Noe er slikt jeg bare handler et par ganger i året. Kan ikke uttale meg om Tine-konspirasjonsteorien siden jeg bruker mye melkeprodukter uansett.

Jeg har gitt tilbakemeldinger med kun stjerner hver uke siden skiftet, og synes å huske jeg fikk opp "Takk for tilbakemeldingen" i starten, men ikke nå lenger. Testet med å skrive noe og da kom det.

Jeg tviler uansett for at tilbakemeldingene leses, forestiller meg heller at det er en algoritme som håndterer det på et eller annet vis.

Anonymkode: f8210...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått 3 uker og jeg har bare fått tilbud på ting som jeg aldri har kjøpt. Jeg brukte appen lenge før de byttet, så det er ikke sånn at de ikke har info om tidligere kjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 10.38):

Jeg mener det har stått "takk for tilbakemelding". Jeg har i alle fall fått en beskjed. Fant ut første gangen at jeg burde gjøre det senere i uka - det er kanskje mindre "trafikk" da?

man får tilbakemelding ja…

E2A774E9-E5EF-4A93-9260-8424B0D12921.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har kun fått nyttige tilbud og jeg digger den nye ordningen. Dette er produkter vi handler hver ukeshandel som er våre tilbud nå: 

056FEECC-2B9A-48F3-850D-72A4508A39EB.png

687CA31D-F1C9-4F81-A748-0C81715CE83F.png

Anonymkode: c423f...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...