Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Cylon skrev (På 24.5.2022 den 20.53):

Tror nok ikke Rema taper penger på meg akkurat, tross for at jeg handler mye av det samme.

Jeg har handlet ALT jeg har kjøpt hos dem i alle år, fordi dem har tilbydd meg 10% på en del av varene. 

Etter endringen ser jeg ikke særlig mange grunner for å handle hos dem videre. 

Coop tilbyr 11% på frukt og grønt, Rema 10%. Prisene er stort sett lik. Samtidig gir Coop kuponger og har MYE større utvalg. 

Mitt handlemønster er som ditt. Nesten bare det som er på 10 på 10. blir mer coop ekstra her og. Trur heller ikkje det er den lokale rema butikken som gir de 10 prosentene, de har sagt at de har ingenting med Æ å gjøre. Men er usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pilleville skrev (5 minutter siden):

Mitt handlemønster er som ditt. Nesten bare det som er på 10 på 10. blir mer coop ekstra her og. Trur heller ikkje det er den lokale rema butikken som gir de 10 prosentene, de har sagt at de har ingenting med Æ å gjøre. Men er usikker. 

Rema-butikkene har ingenting med Æ å gjøre. De får tilbake penger fra Rema for kuttene kundene får når de handler hos dem.

Anonymkode: 428ca...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cylon skrev (På 24.5.2022 den 20.53):

Tror nok ikke Rema taper penger på meg akkurat, tross for at jeg handler mye av det samme.

Jeg har handlet ALT jeg har kjøpt hos dem i alle år, fordi dem har tilbydd meg 10% på en del av varene. 

Etter endringen ser jeg ikke særlig mange grunner for å handle hos dem videre. 

Coop tilbyr 11% på frukt og grønt, Rema 10%. Prisene er stort sett lik. Samtidig gir Coop kuponger og har MYE større utvalg. 

Handlet hos dem i alle år pga 10% ordningene? Kjære deg, Æ har vært i typ 6 år….

Anonymkode: 05310...b60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang kuttet ikke gikk gjennom i kassa.. Da måtte jeg ta kontakt med kundeservice inne på Æ og få hjelp der sånn. Utrolig tungvindt.. De kunne ikke bare gi meg kuttet rett i kassa. 
 

 

Anonymkode: 428ca...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10på10 virker enda så kommer til å handle inn fra lista no før de stenger. Kvitost, brunost ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker en gang kuttet ikke gikk gjennom i kassa.. Da måtte jeg ta kontakt med kundeservice inne på Æ og få hjelp der sånn. Utrolig tungvindt.. De kunne ikke bare gi meg kuttet rett i kassa. 
 

 

Anonymkode: 428ca...474

Har opplevd det et par ganger, men syntes egentlig det var kjekkest å kunne ta henvendelsen via appen når jeg kom hjem i stedet for å stå i kassa og surre med det mens folk ventet. >.>

Anonymkode: f8210...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alenforsørger med 3 små her, har spart 17.000 (ca 8% av kjøpssum) siden jeg fikk Æ. Har alltid Melk, brød og grøt på topplista. Og det går det mye av.

"Dine personlige tilbud" går stort sett i iskaffe, 0.5 liters brus og potetgull. Ting vi kjøper, joda  - men en i uka, ikke 10 i uka som med melk. Så vi kommer nok til å tape på endringen.

Ikke at jeg er i harnisk over det, altså. Nesten litt godt at det blir like greit å handle på Kiwi igjen, så kan vi bytte på litt mer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Veggdyret said:

"Dine personlige tilbud" går stort sett i iskaffe, 0.5 liters brus og potetgull. Ting vi kjøper, joda  - men en i uka, ikke 10 i uka som med melk. Så vi kommer nok til å tape på endringen.

 

En av fordelene med æ så langt er at man har kunnet kjøpe mange av samme produkt og få prosenter på alt. Jeg er spent på om de nå legger seg på en kupong-ordning som hos Coop der man bare får en til nedsatt pris. Da blir det ikke så store summer å spare selv med 30%. Hos Coop har jeg også et inntrykk av at mange får de samme kupongene, siden de varene ofte er utsolgt. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 20.40):

Har ikke Æ

Anonymkode: 6ed1a...9a8

Det var et bra innlegg!! Veldig informativt i fht utgangspunktet!

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så kuttet meny rabatten til 30%, og  Kiwi/spar/rema fulgte etter, så nå er rabatten 25-30%, i tillegg så er  det mat som i beste fall går ut på dato i dag, men det er ofte ting som gikk ut på dato for en dag eller to siden.

Her legger Spar-butikkene ut rabatterte varer på Throw no more-appen, og det er alltid -40 og -50%.

Noen kjølevarer ligger der i flere dager, gjerne fra dagen før siste forbruksdag til det som må være noen dager etter.

Slikt varierer tydeligvis fra butikk til butikk, men om det stemmer som du skriver så kan det være endringer på vei flere steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (31 minutter siden):

Her legger Spar-butikkene ut rabatterte varer på Throw no more-appen, og det er alltid -40 og -50%.

Noen kjølevarer ligger der i flere dager, gjerne fra dagen før siste forbruksdag til det som må være noen dager etter.

Slikt varierer tydeligvis fra butikk til butikk, men om det stemmer som du skriver så kan det være endringer på vei flere steder.

Jeg og bruker TNM appen aktivt, og det meste er 30% nå, unntaket er noen få poser med ferdig salat, de lå til 50%, gikk ut på dato i går og er brune/sleipe..

7CDB5AEA-C493-4837-A9FB-FE3F062E360E.jpeg

7080C892-3598-48C6-964A-F35CA5931C17.jpeg

Anonymkode: 45ea5...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og bruker TNM appen aktivt, og det meste er 30% nå, unntaket er noen få poser med ferdig salat, de lå til 50%, gikk ut på dato i går og er brune/sleipe..

7CDB5AEA-C493-4837-A9FB-FE3F062E360E.jpeg

7080C892-3598-48C6-964A-F35CA5931C17.jpeg

Anonymkode: 45ea5...add

Hvilken kjede er dette? Etter å ha gått gjennom alle varene på de fire nærmeste Spar og Eurospar finner jeg foreløpig ingen -30%, men der var noen til -39%. Resten var -40%, -50% og opp til -69%.

Kjedene er jo raske til å følge hverandre, så når Rema nå fjerner rabatter er det ikke rart om andre gjør det samme.

Men de bør absolutt ikke la det gå utover rabatterte datovarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg og bruker TNM appen aktivt, og det meste er 30% nå, unntaket er noen få poser med ferdig salat, de lå til 50%, gikk ut på dato i går og er brune/sleipe..

7CDB5AEA-C493-4837-A9FB-FE3F062E360E.jpeg

7080C892-3598-48C6-964A-F35CA5931C17.jpeg

Anonymkode: 45ea5...add

 

applestories skrev (14 minutter siden):

Hvilken kjede er dette? Etter å ha gått gjennom alle varene på de fire nærmeste Spar og Eurospar finner jeg foreløpig ingen -30%, men der var noen til -39%. Resten var -40%, -50% og opp til -69%.

Kjedene er jo raske til å følge hverandre, så når Rema nå fjerner rabatter er det ikke rart om andre gjør det samme.

Men de bør absolutt ikke la det gå utover rabatterte datovarer.

Dette er Spar i byen der jeg bor…. Lenge siden jeg har sett noe med 50% avslag som ikke har vært dårlig frukt/grønnsaker (det er 50%, men ofte muggen eller slimete salat, eller grønne poteter med groer…)

Anonymkode: 45ea5...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippokrates

Husk at lørdag er siste frist å handle inn på 10-på-10-listen. 

Jeg skal fare ned imorgen å handle inn varer for flere uker fremover.

Særlig karbonadedeig og kylling som jeg kan fryse ned. 

Så får vi se hvilke tilbud som vil komme spesifikt til meg etterhvert. Tviler enda på at den nye endringen skal gagne meg, selv om Rema 1000 later som det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ting på Rema som ikke kiwi har. Når jeg er der, handler jeg tingene jeg har på 10 lista. Nå kommer jeg kun til og handle et par varer der i ny og ne istedet. Ikke store tapet, men irriterende nok, siden jeg f. Eks. fikk sun oppvasktabletter I personlig kutt som jeg nettopp da har handlet og ikke kommer til å kjøpe før neste år🙄 Garantert mindre bonus med personlig kutt i stedet for 10 lista. 

Anonymkode: 0ef06...c5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere fornøyd med de nye tilbudene deres? For min del et par av de jeg hadde på 10 på 10, og noen helt irrelevante jeg ikke vet hvor de har fått ideen til. Ett tilbud er på 25%, de øvrige 10-15%. Før var de personlige kuttene færre, men større. Så litt mellomfornøyd så langt. På den positive siden har de åpnet for å registrere kredittkort i appen igjen. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså.. jeg fikk ingenting fra 10 på 10. ingenting jeg noensinne har handlet. Jeg fikk 5 tilbud- 10% på håndsåpe, syltetøy og wok mix. 15% på nøtte og fruktmix og tørkepapir. Jeg skal ikke ha noe av dette. Trippel trumf på torsdag, så da blir ukeshandel på meny og kiwi. 

Anonymkode: f2760...222

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 8 personlige tilbud i Æ-appen i dag, alt fra 10% til 30%. Alle er varer jeg har handlet før, de fleste mange ganger.

Yndlingssjokoladen min var med, så jeg kjøpte noen og fikk 15%, noe som er 5% mer enn den vanlige 10-på-10 rabatten tidligere. 

Så langt virker det altså ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere fornøyd med de nye tilbudene deres? For min del et par av de jeg hadde på 10 på 10, og noen helt irrelevante jeg ikke vet hvor de har fått ideen til. Ett tilbud er på 25%, de øvrige 10-15%. Før var de personlige kuttene færre, men større. Så litt mellomfornøyd så langt. På den positive siden har de åpnet for å registrere kredittkort i appen igjen. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Jeg var virkelig positivt overrasket over kuttene mine! Trodde det skulle bli mye verre.

10% på melk (som jeg alltid hadde inne på 10-på-10-lista), 30% på normalt smør (som jeg skulle kjøpe i dag uansett), 15% på grøttypen vi bruker mest av. I tillegg til (mindre sunt, men det er produkter vi kjøper en del av) rabatt på smågodt i løsvekt, brus og iskaffe. Eneste helbom var en brødtype vi vel har kjøpt én gang og som barna ikke likte noe særlig. 

Så selv om jeg ikke tror jeg ender opp med noe i nærheten av 10% rabatt totalt på handleturen i dag, så kan det nok hende det blir iallefall 5%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mange gode rabatter, alt på ting vi faktisk kjøper. Men pga flytting skal vi handle minimalt de neste ukene 😛

Anonymkode: ee5f7...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...