Gå til innhold

Har du opplevd å bli forlatt for en yngre kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 19.11):

For et års tid siden opplevde jeg å bli forlatt av kjæresten min for en yngre og "bedre" utgave. Vi var sammen i et par år, men ble aldri samboere da vi begge har barn fra tidligere forhold, og hadde det best med å være særboere. Jeg hadde under hele forholdet en litt ekkel følelse på at ikke det kom til å vare, men jeg hadde likevel håpet det skulle vare.

Når han gjorde det slutt kunne han bekrefte at han aldri hadde gitt forholdet en sjanse, for han visste fra første stund at ikke det var levedyktig. Ikke så lenge etterpå fant jeg ut av at han allerede hadde funnet seg ei ny, og jeg mistenker at de holdt på mens vi fremdeles var sammen. At han forlot meg for henne. De er fremdeles sammen.

Sliter med å komme meg videre, ikke fordi jeg ikke kan leve uten han, men fordi jeg følte meg så lurt og bedratt, og er redd for å oppleve det samme igjen. Har du opplevd å bli forlatt for en yngre kvinne? Hvordan kom du deg videre slik at du klarte å ha gode forhold til fremtidige menn?

Anonymkode: 1b966...000

Han får nok karma og blir forlatt av denne kvinnen. Hvis han blir kjempe forelsket å hun forlater han for en yngre sprek mann.

Anonymkode: a3e69...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det må være kjipere og bli forlatt til fordel for ei som er mye eldre og i tillegg mye mindre attarktiv, da har han ikke forlatt deg på grunn av utseendet, men på grunn av........"

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det finnes da flere eldre kvinner som ser bedre ut enn mange av de yngre, med mindre du tenker bare 20 vs 80? Jeg kjenner hvertfall mange damer i 40 og 50 årene (og noen som har bikket 60 også) som tar godt vare på seg selv og som enda til er heldig med utseendet. De damene er mye mer sexy enn mange jeg vet om som er i 20 årene. De utstråler ofte mye mer selvtillit,  det kan nok være skremmende for endel menn i midtlivskrise.

Anonymkode: 8ace2...89e

Det sa jeg ingenting om, det er klart det finnes mange damer som er penere eller mer attraktiv enn sine yngre medsøstre. Men mitt innlegg sier at visst du blir forlatt for en eldre og mindre attraktiv dame, så blir du ikke forlatt for utseendet sin del, men på grunn av (fyll inn det som passer)  

Det er et inspill til de som sier at det værste er å bli forlatt for en yngre og mer attraktiv jente, for da er du kanskje bortvalgt på grunn av utseendet, i motsening til at du visst du ble valgt bort til fordel for noen som var mye mindre attraktiv enn deg selv, ja da har du blitt valgt bort mest sannsynlig for at du er jævla vanskelig å leve med. Vet ikke hva som er værst?

Anonymkode: c6889...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være kjipere og bli forlatt til fordel for ei som er mye eldre og i tillegg mye mindre attarktiv, da har han ikke forlatt deg på grunn av utseendet, men på grunn av.........

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvem forlater noen pga utseende? Hallo! Hvor enkel er du da?

Anonymkode: 559d1...5fd

 

Tror kanskje du er litt enkel også, som ikke klarer å sette dette i riktig kontekst, med mindre du var ironisk. Please si at alle som trykket "like" på innlegget gjorde det av den grunn av at de tok det ironisk, visst ikke så har jeg overvurdert klientellet her.

Anonymkode: c6889...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (8 timer siden):

Festlig at du tror jeg var den «eldre» parten. Jeg var faktisk den yngre, og til og med jeg skjønte hva slags menn som søker seg mot yngre kvinner.💁🏻‍♀️

Kan jo få nøtteallergi av mindre. Ok da sier vi at verden er akkurat som du har konkludert på grunnlag av research av en stykk mann. Festlig eller ikke, nei jeg trodde ikke at du var den eldre parten, og akkurat nå tror jeg kanskje du var den veldig mye yngre parten. Så visst vi skal forholde oss til din stereotype betraktning så måtte du være en golddigger.  

Anonymkode: c6889...717

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er den yngre kvinnen som har sittet på andre enden og "fått" den eldre mannen.

At jeg var yngre enn kona er på ingen måte årsaken til at han forlot henne. Aldersforskjellen er og blir et minus for han, ikke fordi vi merker noe nå, men når vi tenker fremover mot pensjonsalder. Han synes heller ikke det er spesielt kult å være "den fyren"... Så kan man si at ungdom=skjønnhet og at det sånn sett var medvirkende med tanke på tiltrekning, men han brøt ikke opp et ekteskap bare fordi jeg er pen liksom. 

Det var egentlig ikke jeg som var grunnen til at han forlot henne i det hele tatt, de hadde hatt problemer i ekteskapet omtrent fra dagen de giftet seg. Forholdet var dødsdømt og tanken om å gå var der lenge før jeg møtte han. Jeg ga han nok et push, men jeg var ikke årsaken.

Du skriver det jo selv TS, han så jo aldri noe med deg. Han hadde forlatt deg uansett. Noen menn trenger bare et spark i baken for å slå opp, eller de tør ikke gå fra uten å ha noe å gå til. 

Anonymkode: 55daa...316

Ifølge Macademia nøtta så er dette ikke mulig, han ble sammen med deg kun for at han trengte noen å kontrollere, kona var for gammal så hun gikk ikke an å kontrollere lenger 🙂

Anonymkode: c6889...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jo få nøtteallergi av mindre. Ok da sier vi at verden er akkurat som du har konkludert på grunnlag av research av en stykk mann. Festlig eller ikke, nei jeg trodde ikke at du var den eldre parten, og akkurat nå tror jeg kanskje du var den veldig mye yngre parten. Så visst vi skal forholde oss til din stereotype betraktning så måtte du være en golddigger.  

Anonymkode: c6889...717

Like festlig at du tror jeg var en golddigger. Jeg var vel ca 15 år yngre og mannen (i likhet med de 3 andre eldre herrene jeg datet/var sammen med på andre tidspunkt) var blakke som lus.

 

Teorien din holder rett og slett ikke vann. Livet har lært meg en leksjon i hva slags menn som går etter så mye yngre damer - enten du liker det eller ei. (Eller er sånn selv💁🏻‍♀️)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacadamiaNut skrev (49 minutter siden):

Like festlig at du tror jeg var en golddigger. Jeg var vel ca 15 år yngre og mannen (i likhet med de 3 andre eldre herrene jeg datet/var sammen med på andre tidspunkt) var blakke som lus.

 

Teorien din holder rett og slett ikke vann. Livet har lært meg en leksjon i hva slags menn som går etter så mye yngre damer - enten du liker det eller ei. (Eller er sånn selv💁🏻‍♀️)

Like festlig at du ikke skjønner hva jeg skriver denne gangen heller, jeg snakker om å generalisere. Du generaliserer alle menn som går for en yngre dame, og jeg svarte med å generalisere alle damer som går for en eldre mann. Jeg har slett ikke tro på at det går an å generalisere slik du gjør. 

Men siden du har datet 4 eldre menn som var fattige, så må jeg sette en annen generalisernde merkelapp på deg. Da led du sikkert av et farskompleks, for enten er man golddigger eller så har man daddy issues. 

Sånn da fikk jeg unnagjort generaliseringen, men personlig så tror jeg kanskje du skulle skiftet miljø visst alle menn var sånn som du sier, at alle hadde ett formål, og det var å finne seg en yngre dame som de kunne kontrollere.

Nei jeg er ikke sånn selv, dama er 5 år yngre enn meg, men har allikevel nesten full kontroll på meg, vi har vært sammen i snart 30 år. Har heller ikke vurdert å bytte henne ut med en yngre dame heller 🙂

Anonymkode: c6889...717

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (1 time siden):

Like festlig at du tror jeg var en golddigger. Jeg var vel ca 15 år yngre og mannen (i likhet med de 3 andre eldre herrene jeg datet/var sammen med på andre tidspunkt) var blakke som lus.

 

Teorien din holder rett og slett ikke vann. Livet har lært meg en leksjon i hva slags menn som går etter så mye yngre damer - enten du liker det eller ei. (Eller er sånn selv💁🏻‍♀️)

Du virker veldig generalisere.  Love is love sier vi. Men det gjelder tydeligvis bare homofile. Jeg er 32. Om jeg finner ei i 20 årene som jeg virkelig liker og hun liker meg, så driter jeg i hva andre mener. Hadde bare blitt sammen med noen jeg har følelser for. Samme om hun er 34, 32 eller 20. Hadde ikke prøvd å kontrollere noen uansett.  Hadde jeg følt at ei på 20 var "the one", så hadde jeg ikke brydd meg om hva dere med dårlig erfaring på kg sier. 

Selv om dere har dårlig erfaring så betyr ikke det at det er sånn i alle tilfeller. 

Anonymkode: 6d626...79a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli forlatt gjør alltid vondt. Var gift med en mann som løy for meg før vi ble gift, men som slapp alt han hadde i hendene da vi ble gift. Dessverre fant jeg det ut, tok ut separasjon, og gjorde noe vanvittig sårende mot ham. Han tok hevn, og var i kontakt med flere kvinner for å hevne seg mens han holdt meg på gress. De var både yngre og eldre, og jeg har sett bilder av de fordi han ville såre meg. Jeg klarte ikke gå videre.
 

Jeg har valgt å gi forholdet en ny sjanse, etter mange runder med meg selv.

1. Flere av disse kvinnene var flotte og yngre, men han ville ikke ha de fordi de blant annet var aggressiv ift sex, noe jeg aldri har vært. 
 

2. Livet mitt er bra uten ham, og jeg kunne fått meg en ny mann hvis jeg ville. Jeg er 48, og har tatt en del valg ift utseende som gjør at jeg holder meg bra. Aldri sol i ansiktet, alltid dagkrem med solfaktor, yoga, meditasjon og mye mat fra bunnen av, holder kroppen myk og bevegelig, med lite rynker. Ikke sylslank, men har former, og er glad i kroppen min slik den er. 
 

3. Bruker bilen minst mulig, og sykler og går de stedene jeg kan. 

4. Fornuftig ift økonomi. Har hus og bil,  og økonomi er ikke noe problem. Ungene får alltid det de trenger, og jeg kjøper ikke mannen, selv om han har dårligere råd enn meg. 
 

Jeg tror selvtillit er tiltrekkende. At man er glad og lykkelig og føler seg god nok i egen kropp. Hvis han er idiot og forlater deg, vær glad du er kvitt ham. Mitt tilfelle er litt annerledes, for da han hevnet seg, klarte han ikke gi slipp og gå videre. Det gjorde ikke jeg heller. Han er 11 år yngre, og vi blir begge forsøkt sjekket opp hvis vi går ut. Ikke pga utseende, men fordi vi er lykkelige og går ut for å danse og ha det gøy. 
 

Anbefaler alle å se «stekte, grønne tomater», lese «Eat, pray, love», meditere, gjøre yoga og nyte den vakre kvinnen du er, uansett alder. 

Anonymkode: 928d3...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 3.08):

Like festlig at du ikke skjønner hva jeg skriver denne gangen heller, jeg snakker om å generalisere. Du generaliserer alle menn som går for en yngre dame, og jeg svarte med å generalisere alle damer som går for en eldre mann. Jeg har slett ikke tro på at det går an å generalisere slik du gjør. 

Men siden du har datet 4 eldre menn som var fattige, så må jeg sette en annen generalisernde merkelapp på deg. Da led du sikkert av et farskompleks, for enten er man golddigger eller så har man daddy issues. 

Sånn da fikk jeg unnagjort generaliseringen, men personlig så tror jeg kanskje du skulle skiftet miljø visst alle menn var sånn som du sier, at alle hadde ett formål, og det var å finne seg en yngre dame som de kunne kontrollere.

Nei jeg er ikke sånn selv, dama er 5 år yngre enn meg, men har allikevel nesten full kontroll på meg, vi har vært sammen i snart 30 år. Har heller ikke vurdert å bytte henne ut med en yngre dame heller 🙂

Anonymkode: c6889...717

Jeg står fremdeles på mitt da; det er en viss type damer som går etter eldre menn, og en viss type menn som går etter yngre damer.

Nå tror jeg ikke jeg orker å diskutere mer, må fortsette på nattevakten min😅

Ps. 5 år er ingenting, når du begynner å komme opp i 15-20 års forskjell, da kan du begynne å snakke🤠

Endret av MacadamiaNut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 21.51):

 

Det var jo en veldig enkel forklaring som hjelper meg sette merkelapp på alle menn med yngre partner.

Ser at det var mange som støttet den teorien her, kan det være at dere finner litt trøst i en forklaring som bekrefter hvor dust alle menn som finner seg yngre dame er.

Aldersforskjellen spiller jo en vesentlig rolle her, om han er 50 og hun er 20 eller om han er 40 og hun er 30. Ikke nok med at dere setter merkelapper på mannen, men sier samtidig at i forhold hvor kvinnen er yngre enn mannen, så lar hun seg hersje med og mangler mest sannsylig selvfølelese og trygghet. 

Kan heller forklaringen være at ungdommeliget universellt blir sett på som et skjønnhetstegn, og at den som faller for en yngre kvinne blir betatt av dette. For det er en kjennsgjerning at et av kriteriene vi setter til en partner er skjønnhet.

At noen velger å gå fra partneren sin skjer hele tiden av ulike årsaker, men her fremstiller dere det som at visst det skjer til fordel for en yngre kvinne så er det utelukkende mannen sin feil, for han vil ha noen å sjefe rundt på. Kan det hende at han ikke trivdes med sin nåværende partner av ulike årsaker, kanskje hun var ei som hersjet med han og ikke var verdens enkleste å leve sammen med. 

Anonymkode: c6889...717

Det er vel heller den forklaringen du presentere her vi hører mest. Det var en som presenterte en annen gyldig grunn også. Noe som stemmer i mange tilfeller. Langt i fra alle unge er veldig vakre. De fleste er normale. Hender da at den eldre dama er flottere enn den yngre. 

Er det så galt å se flere sider av en sak? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2022 at 2:04 AM, MacadamiaNut said:

Like festlig at du tror jeg var en golddigger. Jeg var vel ca 15 år yngre og mannen (i likhet med de 3 andre eldre herrene jeg datet/var sammen med på andre tidspunkt) var blakke som lus.

 

Teorien din holder rett og slett ikke vann. Livet har lært meg en leksjon i hva slags menn som går etter så mye yngre damer - enten du liker det eller ei. (Eller er sånn selv💁🏻‍♀️)

Så basert på 4 hendelser så sitter du med en slags fasit på alle menn? All den tid den røde tråden i hele greia er DEG. Så egentlig har man lært lite om hvilken menn som prefererer yngre damer, fordi det er de aller fleste, men vi har lært mye om hva slags menn som velger DEG. 
 

Tldr; du er problemet

Anonymkode: 604d2...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2022 at 8:11 PM, AnonymBruker said:

For et års tid siden opplevde jeg å bli forlatt av kjæresten min for en yngre og "bedre" utgave. Vi var sammen i et par år, men ble aldri samboere da vi begge har barn fra tidligere forhold, og hadde det best med å være særboere. Jeg hadde under hele forholdet en litt ekkel følelse på at ikke det kom til å vare, men jeg hadde likevel håpet det skulle vare.

Når han gjorde det slutt kunne han bekrefte at han aldri hadde gitt forholdet en sjanse, for han visste fra første stund at ikke det var levedyktig. Ikke så lenge etterpå fant jeg ut av at han allerede hadde funnet seg ei ny, og jeg mistenker at de holdt på mens vi fremdeles var sammen. At han forlot meg for henne. De er fremdeles sammen.

Sliter med å komme meg videre, ikke fordi jeg ikke kan leve uten han, men fordi jeg følte meg så lurt og bedratt, og er redd for å oppleve det samme igjen. Har du opplevd å bli forlatt for en yngre kvinne? Hvordan kom du deg videre slik at du klarte å ha gode forhold til fremtidige menn?

Anonymkode: 1b966...000

Bare sånn av nysgjerrighet...

Dere var sammen i et par år og særboere, og du vet at han byttet deg ut på grunn av alder fordi...

Selv kan jeg komme på et utall av grunner for å ikke ville ha kjæresten lengre og  ingen av dem trenger være alder. Ingen av disse kunne vært grunnen? Det virker mer enn bare litt usannsynlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/24/2022 at 9:19 PM, AnonymBruker said:

Vet du hva alle hadde til felles?

Anonymkode: a69e2...c21

Alle? Og da setter du deg ikke ned å tenker at "Hmm... Kanskje det er noe jeg gjør som ikke er riktig her"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 20.04):

Hvorfor skulle det være verre å bli forlatt for en yngre kvinne enn for en jevngammel?

Anonymkode: 64f84...3e6

Det er i prinsippet ikke verre, men mange kvinner føler nok på det fordi alt relatert til alder og utseende er litt sårbart, og noe mange av oss blir konfrontert med veldig hyppig i samfunnet.

I tilfeller der den yngre er barnløs, så er kanskje det også en faktor? Dersom TS hadde barn fra før kan det hende at mannen egentlig ikke ville ha hele stefar-rollen, og det ble litt tidsfordriv før han fant en kvinne uten bagasje som han kunne starte på ny frisk med. 

Det betyr ikke at hun egentlig har tapt noe - hun fortjener tross alt noe bedre - men jeg kan godt forstå at det bringer opp mange følelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/24/2022 at 8:09 PM, AnonymBruker said:

At man bare var et fittehøl og nå skal han ha ferskt kjøtt!

Derfor er det verre.

Anonymkode: d51ae...563

Tenker det er bedre å bli forlatt for noen yngre, det viser at han er en dust og at det ikke er en selv som det er noe galt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke i et fast forhold, men datet i 2,5 år. Han var hele tiden usikker både fordi han ikke visste om han ville ha barn, og fordi jeg har fra før (skal ikke ha fler). Jeg er også fem år eldre enn ham (begge er nå over 40). 

Jeg var så forelsket at jeg ikke klarte å legge fra meg håpet om st det skulle bli oss. Til slutt fant han ei som vel er 10+ år yngre enn ham, uten «bagasje», og avsluttet oss. Hadde egentlig full forståelse, unnet ham å bli forelsket, men da jeg traff ham igjen nå, nesten ett år etter det ble slutt, er det første som skjer at han prøver seg (jeg vet de fortsatt er sammen fordi jeg spurte hvor hun var).

Riktig nok var han full, så tok det med en klype salt, men innså at jeg «dodget a bullet», han ville aldri vært min. Jeg trodde virkelig han ville være trofast om han kom i et forhold med ei han var forelsket i, men tydeligvis ikke.   Jeg holdt meg på matta, og antar/håper han våknet med tidenes fyllenerver 😄

Anonymkode: a13c9...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 20.40):

Nei, jeg ble forlatt for en 10 år eldre kvinne faktisk!

Anonymkode: 36830...58f

Mulig det er meg🙈 Neida😅 Men mannen min er ca 10 år yngre enn meg og var sammen med ei på samme alder. Det ble derimot slutt med eksen noen måneder før vi fant hverandre, så kan vel ikke direkte si han forlot henne for meg. Men skjønte det slik at hun opplevde det slik.

Anonymkode: d61ef...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er desperate etter de høyeste og største mennene. Alle kvinner i alle aldre kjemper om de største mennene. Og blir sinte om de ikke får en av dem. Som vi ser av denne tråden.

Om du har hatt en stor mann i noen år så er det kanskje det beste du kan håpe på? Noen yngre og mer attraktiv står i kø og venter på tur

Anonymkode: 27fdc...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...