Gå til innhold

Har du opplevd å bli forlatt for en yngre kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et års tid siden opplevde jeg å bli forlatt av kjæresten min for en yngre og "bedre" utgave. Vi var sammen i et par år, men ble aldri samboere da vi begge har barn fra tidligere forhold, og hadde det best med å være særboere. Jeg hadde under hele forholdet en litt ekkel følelse på at ikke det kom til å vare, men jeg hadde likevel håpet det skulle vare.

Når han gjorde det slutt kunne han bekrefte at han aldri hadde gitt forholdet en sjanse, for han visste fra første stund at ikke det var levedyktig. Ikke så lenge etterpå fant jeg ut av at han allerede hadde funnet seg ei ny, og jeg mistenker at de holdt på mens vi fremdeles var sammen. At han forlot meg for henne. De er fremdeles sammen.

Sliter med å komme meg videre, ikke fordi jeg ikke kan leve uten han, men fordi jeg følte meg så lurt og bedratt, og er redd for å oppleve det samme igjen. Har du opplevd å bli forlatt for en yngre kvinne? Hvordan kom du deg videre slik at du klarte å ha gode forhold til fremtidige menn?

Anonymkode: 1b966...000

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det være verre å bli forlatt for en yngre kvinne enn for en jevngammel?

Anonymkode: 64f84...3e6

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle det være verre å bli forlatt for en yngre kvinne enn for en jevngammel?

Anonymkode: 64f84...3e6

At man bare var et fittehøl og nå skal han ha ferskt kjøtt!

Derfor er det verre.

Anonymkode: d51ae...563

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, etter 17 år.

Anonymkode: b6014...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel det samme som når en mann blir forlatt for en høyere eller større mann? Sånn er livet

Anonymkode: 27fdc...40d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å mist fokuset på at personen er yngre. Det spiller nok ikke noe rolle. Men kanskje han mistet følelsen, og traff en ny. Dumt hvis dette skjedde mens dere var sammen, men vær ærlig med neste fyr å si at du er redd fornå bli forlatt i forhold til noen andre, og vær åpen om frykten din. Kanskje han da slår opp før han går i den fellen om han føler at han ikke har følelser for seg lengre

Anonymkode: 00b7e...04d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,  men jeg er den yngre dama flere menn har gått etter, og en mann forlot sin familie for meg, UTEN at jeg var klar over at han hadde familie.

Vet du hva alle hadde til felles? De fikser ikke et forhold med en jevnaldrende kvinne fordi en kvinne i den alderen har fått selvfølelse, trygghet og tro på hva hun vil og ikke vil ha i livet, og det vet de mennene, at de ikke kan stille opp med hverken nærhet,  lojalitet, eller kjærlighet, så de jager yngre jenter som meg og venninnene mine og håper de finner ei som de kan sjefe rundt med. 

Anonymkode: a69e2...c21

  • Liker 27
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei,  men jeg er den yngre dama flere menn har gått etter, og en mann forlot sin familie for meg, UTEN at jeg var klar over at han hadde familie.

Vet du hva alle hadde til felles? De fikser ikke et forhold med en jevnaldrende kvinne fordi en kvinne i den alderen har fått selvfølelse, trygghet og tro på hva hun vil og ikke vil ha i livet, og det vet de mennene, at de ikke kan stille opp med hverken nærhet,  lojalitet, eller kjærlighet, så de jager yngre jenter som meg og venninnene mine og håper de finner ei som de kan sjefe rundt med. 

Anonymkode: a69e2...c21

Spot on.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ble forlatt for en 10 år eldre kvinne faktisk!

Anonymkode: 36830...58f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ille å bli forlatt for en annen uansett om hun er yngre eller eldre. 
-Yngre: byttet ut med en yngre og sprekere utgave, jeg har blitt gammel og stygg- ingen vil ha meg. 
-Eldre: byttet ut med en som var eldre. Så kjip og dum er jeg at han heller vil ha en mer sliten utgave. 
Jeg mener selvfølgelig ingen av disse tingene, men poenget er at det som skjer deg selv føles alltid verst. Ja, det er skikkelig dritt du ble forlatt, og det føles vel ekstra ille at han allerede hadde funnet en annen. At han sier til deg at du «aldri betydde noe» vitner uansett om at han er en dritt. En ordentlig mann/kvinne har ikke behov for å tråkke på noen. Det avslører han som den dritten han er. 

Anonymkode: 3d1ef...5f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei,  men jeg er den yngre dama flere menn har gått etter, og en mann forlot sin familie for meg, UTEN at jeg var klar over at han hadde familie.

Vet du hva alle hadde til felles? De fikser ikke et forhold med en jevnaldrende kvinne fordi en kvinne i den alderen har fått selvfølelse, trygghet og tro på hva hun vil og ikke vil ha i livet, og det vet de mennene, at de ikke kan stille opp med hverken nærhet,  lojalitet, eller kjærlighet, så de jager yngre jenter som meg og venninnene mine og håper de finner ei som de kan sjefe rundt med. 

Anonymkode: a69e2...c21

Dette 🙌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For et års tid siden opplevde jeg å bli forlatt av kjæresten min for en yngre og "bedre" utgave. Vi var sammen i et par år, men ble aldri samboere da vi begge har barn fra tidligere forhold, og hadde det best med å være særboere. Jeg hadde under hele forholdet en litt ekkel følelse på at ikke det kom til å vare, men jeg hadde likevel håpet det skulle vare.

Når han gjorde det slutt kunne han bekrefte at han aldri hadde gitt forholdet en sjanse, for han visste fra første stund at ikke det var levedyktig. Ikke så lenge etterpå fant jeg ut av at han allerede hadde funnet seg ei ny, og jeg mistenker at de holdt på mens vi fremdeles var sammen. At han forlot meg for henne. De er fremdeles sammen.

Sliter med å komme meg videre, ikke fordi jeg ikke kan leve uten han, men fordi jeg følte meg så lurt og bedratt, og er redd for å oppleve det samme igjen. Har du opplevd å bli forlatt for en yngre kvinne? Hvordan kom du deg videre slik at du klarte å ha gode forhold til fremtidige menn?

Anonymkode: 1b966...000

Eks gjorde det slutt med dama si for meg som var 3 år eldre. Jeg gjorde det slutt med han senere og fant meg en yngre kar. Alder har ikke så mye å si da nåværende er mye mer moden enn eks. 

Anonymkode: 501c8...c61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei,  men jeg er den yngre dama flere menn har gått etter, og en mann forlot sin familie for meg, UTEN at jeg var klar over at han hadde familie.

Vet du hva alle hadde til felles? De fikser ikke et forhold med en jevnaldrende kvinne fordi en kvinne i den alderen har fått selvfølelse, trygghet og tro på hva hun vil og ikke vil ha i livet, og det vet de mennene, at de ikke kan stille opp med hverken nærhet,  lojalitet, eller kjærlighet, så de jager yngre jenter som meg og venninnene mine og håper de finner ei som de kan sjefe rundt med. 

Anonymkode: a69e2...c21

 

MacadamiaNut skrev (1 time siden):

Spot on.

Det var jo en veldig enkel forklaring som hjelper meg sette merkelapp på alle menn med yngre partner.

Ser at det var mange som støttet den teorien her, kan det være at dere finner litt trøst i en forklaring som bekrefter hvor dust alle menn som finner seg yngre dame er.

Aldersforskjellen spiller jo en vesentlig rolle her, om han er 50 og hun er 20 eller om han er 40 og hun er 30. Ikke nok med at dere setter merkelapper på mannen, men sier samtidig at i forhold hvor kvinnen er yngre enn mannen, så lar hun seg hersje med og mangler mest sannsylig selvfølelese og trygghet. 

Kan heller forklaringen være at ungdommeliget universellt blir sett på som et skjønnhetstegn, og at den som faller for en yngre kvinne blir betatt av dette. For det er en kjennsgjerning at et av kriteriene vi setter til en partner er skjønnhet.

At noen velger å gå fra partneren sin skjer hele tiden av ulike årsaker, men her fremstiller dere det som at visst det skjer til fordel for en yngre kvinne så er det utelukkende mannen sin feil, for han vil ha noen å sjefe rundt på. Kan det hende at han ikke trivdes med sin nåværende partner av ulike årsaker, kanskje hun var ei som hersjet med han og ikke var verdens enkleste å leve sammen med. 

Anonymkode: c6889...717

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventer det siden jeg er en god del eldre enn eksen..😅

Anonymkode: 0ec0b...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Når han gjorde det slutt kunne han bekrefte at han aldri hadde gitt forholdet en sjanse, for han visste fra første stund at ikke det var levedyktig. 

Anonymkode: 1b966...000

Du henger deg opp i at han har møtt en yngre kvinne. Tror jeg hadde blitt mer såret av dette jeg har sitert. 

Anonymkode: f890f...c0c

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en skjebne svært mange middelaldrende kvinner møter. Vet om haugevis av damer bare i min egen bekjentskapskrets som er blitt vraket til fordel for yngre og penere eksemplarer. Utrolig mange nedrige menn. 

Anonymkode: 0b0ef...523

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen min forlot meg for en yngre. Jeg hang meg ikke så voldsomt opp i at hun var BEDRE for at hun var yngre. Han har yngre venner og har alltid vært noe umoden. De har like interesser og liker å feste annenhver helg når de ikke har barna. De er mye mer like enn han og jeg var. Og vi bare irriterte oss over hverandre. Glad for at vi endelig fant noen vi passet sammen med. Jeg fant en som var like gammel som meg som jeg har det kjempefint sammen med. Vinn vinn for alle!

Anonymkode: 9bae0...449

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen forlot meg for en yngre dame etter 12 år sammen. De var sammen 1 år så sto han på døra mi. Men da var det for sent.

Nå har jeg funnet meg en ny mann som er vanvittig mye bedre enn eksen. Høyere, mer muskuløs, mer intelligent, bedre i senga og mer moden. Eksen prøver seg med jevne mellomrom men er helt uaktuelt. 

Eksen sikla alltid på unge damer så det kom ikke som noe sjokk. Min nye mann har heldigvis kun øyne for meg og gjør ingenting som trigger sjalusi eller andre vonde følelser. 

Anonymkode: 96976...037

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp, etter 17 år.

Anonymkode: b6014...468

Etter 17 år ble jeg også bedratt og forlatt for ei 16 år yngre.

Anonymkode: 1c7e4...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg tror at å erstattet alltid er vondt, særlig om man ble forlatt. 

Anonymkode: 109db...de3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...