Gå til innhold

Kjæresten kysset en annen dame i fylla, jeg vil ikke gå. Hvordan klare å tilgi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min gjennom 9 år var for noen helger siden på et forsinket julebord sammen med jobben, de fikk ikke gjennomført det i desember derfor tok de det senere. De drakk en god del utover kvelden, jeg fikk tilsendt bilder på snap i løpet av den kvelden. Et bilde som ble lagt ut på facebook av en kompis og kollega av kjæresten min viser en dame som sitter lent over kjæresten min og de kysser på munnen. Dette ble dagen etterpå fjernet relativt kjapt selvfølgelig. Jeg kjenner at dette er veldig ugreit og han la seg paddeflat når jeg konfronterte han med det når han kom hjem. Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid opp i det hele, har ikke fortalt det til han enda og vi har nettopp flyttet inn i vår første leilighet sammen. Jeg nekter å la dette knekke forholdet vårt, spesielt ikke nå som jeg har et lite gull i magen. Men jeg er såra. Hvordan skal jeg klare å tilgi? Jeg reiste hjem til foreldrene mine nå helgen som var for å rase litt fra meg. Men det stikker fortsatt, det verste er tiltroen. Og usikkerheten rundt om det skjedde noe mer.(De sov over på hotell). Råd? ❤️ Han kjøpte en stor bukett til meg, disket opp med en bedre middag og brukte hele kvelden på å fortelle meg hvor lei seg han var og hvor høyt han elsket meg, første dagen i uken etter den helga. 

Anonymkode: 90d2b...fde

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja slikt er ikke greit men husk at et helt liv sammen vil aldri være uten at dere begge blir utsatt for fristelser og det at dere vil føle dere tiltrukket av andre mennesker, av begge kjønn kanskje? Uansett så er et liv sammen så langt og med så mye opplevelser at når dere skal gjøre opp når dere sitter i hver sin gyngestol om 50-60 år så vil det ene kysset være den minste bagatellen du kan tenke deg, Og hadde det vært alt så ville du vært evig lykkelig og takknemlig, men det er selvsagt mer i løpet av et helt liv. Mennesker er svake for fristelser og dere vil befinne dere i flere forskjellige faser av livet sammen med ulike humør, følelser og sårbarheten for å bli fristet av det ukjente. Da må en stole på moral og personlige holdninger, kanskje han vil huske dette og lære av det?

Uansett, det kysset må du bare legge bak deg så snart som mulig og ikke tenke på. Han var beruset og du vet ikke hvor innpåsliten hun var etc. Nei det kysset der er ikke noe å tenke på og legg det i kurven for tabber og så gå videre. Det er tross alt ikke nakne mennesker i en seng med heftig sex, det er en sterkere avgjørelse og et sterkere ønske om å virkelig ville det. Det kysset var neppe planlagt og ikke sikkert at han ville engang. 

Barnet deres er det viktigste nå og fokuser på det gode dere har og si til han at han må være ekstra forsiktig for at du skal få full tillit til ham igjen. Du merker på ham om han er fokusert på deg eller glir over i en fase hvor du er uint mens andre damer er gøy.....! Men satser på den ikke kommer.

Et kyss i fylla skal da ikke være mer viktig enn forholdet og et barn!? Selvsagt ikke, men du får bruke tid på å klare å ikke bry deg, men prøv å ikke vise han at du bryr deg for mye om du skulle føle det sterkt. Han vil da tro at du ikke vil eller klarer å komme over det...

Lykke til, dette er bare en liten dump i veien, bånn gass og vær positiv så ordner dette seg!

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (3 minutter siden):

Ja slikt er ikke greit men husk at et helt liv sammen vil aldri være uten at dere begge blir utsatt for fristelser og det at dere vil føle dere tiltrukket av andre mennesker, av begge kjønn kanskje? Uansett så er et liv sammen så langt og med så mye opplevelser at når dere skal gjøre opp når dere sitter i hver sin gyngestol om 50-60 år så vil det ene kysset være den minste bagatellen du kan tenke deg, Og hadde det vært alt så ville du vært evig lykkelig og takknemlig, men det er selvsagt mer i løpet av et helt liv. Mennesker er svake for fristelser og dere vil befinne dere i flere forskjellige faser av livet sammen med ulike humør, følelser og sårbarheten for å bli fristet av det ukjente. Da må en stole på moral og personlige holdninger, kanskje han vil huske dette og lære av det?

Uansett, det kysset må du bare legge bak deg så snart som mulig og ikke tenke på. Han var beruset og du vet ikke hvor innpåsliten hun var etc. Nei det kysset der er ikke noe å tenke på og legg det i kurven for tabber og så gå videre. Det er tross alt ikke nakne mennesker i en seng med heftig sex, det er en sterkere avgjørelse og et sterkere ønske om å virkelig ville det. Det kysset var neppe planlagt og ikke sikkert at han ville engang. 

Barnet deres er det viktigste nå og fokuser på det gode dere har og si til han at han må være ekstra forsiktig for at du skal få full tillit til ham igjen. Du merker på ham om han er fokusert på deg eller glir over i en fase hvor du er uint mens andre damer er gøy.....! Men satser på den ikke kommer.

Et kyss i fylla skal da ikke være mer viktig enn forholdet og et barn!? Selvsagt ikke, men du får bruke tid på å klare å ikke bry deg, men prøv å ikke vise han at du bryr deg for mye om du skulle føle det sterkt. Han vil da tro at du ikke vil eller klarer å komme over det...

Lykke til, dette er bare en liten dump i veien, bånn gass og vær positiv så ordner dette seg!

Jeg tenker at når man først har krysset den grensa, er sjansen for at det stoppet ved et kyss når de hadde full anledning til å gjøre mer enn det, ganske liten.

Anonymkode: 7a8db...797

  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tenker at når man først har krysset den grensa, er sjansen for at det stoppet ved et kyss når de hadde full anledning til å gjøre mer enn det, ganske liten.

Anonymkode: 7a8db...797

Ja slik kan en jo tenke men det er jo veldig negativt uten å vite sikkert. Men her må en videre fra dette og hvis han sier det ikke skjedde mer så må hun stole på ham og så må en se positivt på tingene og heller være glad det ikke skjedde mer enn å velge å se alt mulig som en ikke aner skjedde. 

Nei her må en være positiv og se fremover og ha forholdet i fokus nå frem til de får barn!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et bilde som ble lagt ut på facebook av en kompis og kollega av kjæresten min viser en dame som sitter lent over kjæresten min og de kysser på munnen.

Hadde aldri klart å tilgi, glemme eller gå videre i forholdet. 

Alle kollegene vet hva som skjedde i tillegg, når de kan kline foran alle, kan de også knulle på hotellrommet. 

Ikke for å fyre oppunder på noe, men denne mannen kan du ikke stole på! Hadde gått på flekken. 

Man setter ikke et godt forhold på spill for litt klining, hjelper ikke at det var et feilsteg, tillitten er brutt. 

Anonymkode: 9d11e...a2b

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså...var det et tørt lite nuss, eller lidenskapelig tungeklining vi snakker om? Og hva er forhistorien til dette kysset? Hadde de hengt sammen som noen turtelduer hele kvelden før de kysset,  eller var det en kjapp "tjo og hei, få et kyss av deg" før de splittet opp? Dét hadde jeg ville ha fått svar på. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dustete
2 minutter siden, chi said:

Men altså...var det et tørt lite nuss, eller lidenskapelig tungeklining vi snakker om? Og hva er forhistorien til dette kysset? Hadde de hengt sammen som noen turtelduer hele kvelden før de kysset,  eller var det en kjapp "tjo og hei, få et kyss av deg" før de splittet opp? Dét hadde jeg ville ha fått svar på. 

Eeeeeller om de er kollegaer å dette kan ha pågått en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min (nå ektemann) kysset en annen (helt tilfeldig dame) da vi var i utlandet. Jeg var syk på hotellrommet (!) og han var ute med gutta... var utrolig skuffet og sur, men han sa det med en gang han kom hjem. Fikk bekreftet at det bare var et nuss, ikke noe mer. Etter et par dager var jeg over det, men sa klart ifra at om noe skjer igjen er jeg vekk. Ingenting har skjedd etter dette (og ja jeg er 100% sikker).

Jeg vet ikke hvordan du spesifikt kan kommer over det eller om det går. Men det virker som at han angrer. Allikevel ville jeg vært veldig obs siden det er en kollega av han. Jeg hadde ikke godtatt det selv skal jeg være ærlig. Lurer også på om det var klining eller et lite kyss osv.

Anonymkode: 4f037...7ea

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjæresten min (nå ektemann) kysset en annen (helt tilfeldig dame) da vi var i utlandet. Jeg var syk på hotellrommet (!) og han var ute med gutta... var utrolig skuffet og sur, men han sa det med en gang han kom hjem. Fikk bekreftet at det bare var et nuss, ikke noe mer. Etter et par dager var jeg over det, men sa klart ifra at om noe skjer igjen er jeg vekk. Ingenting har skjedd etter dette (og ja jeg er 100% sikker).

Jeg vet ikke hvordan du spesifikt kan kommer over det eller om det går. Men det virker som at han angrer. Allikevel ville jeg vært veldig obs siden det er en kollega av han. Jeg hadde ikke godtatt det selv skal jeg være ærlig. Lurer også på om det var klining eller et lite kyss osv.

Anonymkode: 4f037...7ea

Hos deg sa han i alle fall fra selv, ts oppdaget bildet på fb.

Anonymkode: cac82...5b8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har garantert skjedd noe mer.

Jeg ville dumpet dritten.

Endret av MacadamiaNut
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han var veldig full? Noen ganger kan sånt skje selv om det bare er litt kyssing. Det er jo ikke greit, men det er ikke det samme som full sexkveld. Da jeg var i 20-årene skjedde det en gang at jeg var så full at jeg klinte med en studiekamerat selv om jeg hadde kjæreste. Jeg var så full at jeg nesten ikke husket det en gang. Jeg angret og skammet meg ekstremt mye. Hvis han virkelig forklarer hva som skjedde, er lei seg og skjerper seg slik at sånne fyllekuler ikke skjer igjen bør det være mulig å tilgi. 

Anonymkode: d4a50...331

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dumpet ham. Du fortjener bedre. Du vil aldri klare å stole fullstendig på ham igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han i det hele tatt klarer å gjøre "kjæresteting" med en annen dame - uansett om det er for tull eller ikke, så er det jo åpenbart fordi han har lyst. Hadde han elsket deg 100% hadde han ikke gjort det, beklager. Jeg har gått gjennom utroskap 3 ganger med samme mann fordi jeg var dum og tilga. Første gangen hendte i fylla slik som dette. Man vet hva man gjør selvom det er alkohol i bildet - så det er ikke en unnskyldning. Du kommer til å fortsette å tenke på dette og tilliten kommer til å være knekt. Du har neppe lyst til å la han gå ut og drikke, eller være på samme sted med denne damen mer? Hvordan skal det gå i fremtiden? og hvordan vil du føle det at han jobber med dama (som mest sannsnynlig vet om deg, da dere har vært sammen i 9 år) ? Det kan utvikle seg på jobben, eller på fritiden for den saksskyld. Har han så dårlige mennesker rundt seg som også synes det er gøy at han er utro og dokumenterer det, så sier det vel sitt.

Bare fordi dere har historie sammen og du er gravid, trenger du ikke å holde sammen med en som åpenbart ikke er 100% commited til deg. Det er ikke GREIT å kysse andre når man har kjæreste. Hva hadde du rådet din datter til eller bestevenninne om dette skjedde med dem? De fortjener bedre, hadde du sagt. Og d gjør du også. Jeg har gått i fella så mange ganger selv, utroskapen knekker deg bare og ødelegger tilliten, det blir ikke bedre. Jeg ville rådet deg til å gjøre det slutt.

Første gang jeg opplevde utroskap var i 2019, den siste i 2020. Jeg tenker fortsatt på det og har vanskeligheter med å stole på nye menn grunnet dette. Å være i forhold med han som var utro gikk ikke, det ble bare krangling og "kontrollerende" sider fra meg, hver gang det var jenter i nærheten eller bare damer på jobben hans så ødela tankene mine meg og ga meg en knekk. Å være med noen du ikke kan stole på at er lojal med deg når dere har valgt å være KJÆRESTER er ikke vits å være med. Det finnes noe bedre der ute. 

Anonymkode: 1f82c...f7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du ødelegge samlivet deres fordi han kyssa en dame i FYLLA? Hadde henne i analen eller dr dreke så hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: d3af6...1bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å lære seg å stole på han igjen. Den tiden er individuell. Noen bruker dager, andre år... Ta tiden til hjelp. 

Anonymkode: 44825...8a3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal du ødelegge samlivet deres fordi han kyssa en dame i FYLLA? Hadde henne i analen eller dr dreke så hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: d3af6...1bb

Alkohol er ikke en unnskyldning for å gjøre ting som ikke er greit - utroskap er fortsatt utroskap avhengig av forholdene. Når man forplikter seg til noen går man ikke rundt å holder på sånn. Også er det jo faktisk han som velger å ødelegge samlivet deres, fordi HAN kyssa en dame, ikke ts. Blir aldri det samme.

Anonymkode: 1f82c...f7f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde aldri klart å tilgi, glemme eller gå videre i forholdet. 

Alle kollegene vet hva som skjedde i tillegg, når de kan kline foran alle, kan de også knulle på hotellrommet. 

Ikke for å fyre oppunder på noe, men denne mannen kan du ikke stole på! Hadde gått på flekken. 

Man setter ikke et godt forhold på spill for litt klining, hjelper ikke at det var et feilsteg, tillitten er brutt. 

Anonymkode: 9d11e...a2b

Enig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke bare en dame - det var en kollega. Noen han skal treffe på x antall firmafester fremover. Jeg skjønner at ting kan skje i fylla og at det ikke trenger å ligge noe særlig bak, men ville vært mer skeptisk når det var en kollega enn en tilfeldig på byen...

Anonymkode: beed0...954

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på i hvilken setting dette kysset skjedde. og ikke minst om det var et lite nuss på munnen eller klining.

Det kan jo være at denne damen var veldig pågående og ga han et kyss uten at han var forberedt på det, og heller ikke besvarte det.

Fruen her fikk et lite nuss på munnen av en annen mann en gang og fortalte det umiddelbart. Kunne ikke finne på å forlate henne for et slikt lite "hendelig uhell". Jeg er nær venn med han og vet at dette var et engangstilfelle i gledesrus, og at det ikke skjedde noe mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (3 timer siden):

Det har garantert skjedd noe mer.

Jeg ville dumpet dritten.

Det vet vi ikke

Anonymkode: 23627...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...