Gå til innhold

Kjæresten kysset en annen dame i fylla, jeg vil ikke gå. Hvordan klare å tilgi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MacadamiaNut skrev (4 timer siden):

Det har garantert skjedd noe mer.

Jeg ville dumpet dritten.

Jeg ville gjerne likt en logisk utbrodering rundt denne kommentaren.

 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjæresten min gjennom 9 år var for noen helger siden på et forsinket julebord sammen med jobben, de fikk ikke gjennomført det i desember derfor tok de det senere. De drakk en god del utover kvelden, jeg fikk tilsendt bilder på snap i løpet av den kvelden. Et bilde som ble lagt ut på facebook av en kompis og kollega av kjæresten min viser en dame som sitter lent over kjæresten min og de kysser på munnen. Dette ble dagen etterpå fjernet relativt kjapt selvfølgelig. Jeg kjenner at dette er veldig ugreit og han la seg paddeflat når jeg konfronterte han med det når han kom hjem. Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid opp i det hele, har ikke fortalt det til han enda og vi har nettopp flyttet inn i vår første leilighet sammen. Jeg nekter å la dette knekke forholdet vårt, spesielt ikke nå som jeg har et lite gull i magen. Men jeg er såra. Hvordan skal jeg klare å tilgi? Jeg reiste hjem til foreldrene mine nå helgen som var for å rase litt fra meg. Men det stikker fortsatt, det verste er tiltroen. Og usikkerheten rundt om det skjedde noe mer.(De sov over på hotell). Råd? ❤️ Han kjøpte en stor bukett til meg, disket opp med en bedre middag og brukte hele kvelden på å fortelle meg hvor lei seg han var og hvor høyt han elsket meg, første dagen i uken etter den helga. 

Anonymkode: 90d2b...fde

Slik jeg ser det, så har du to valg — enten godtar du unnskyldningen, eller så gjør du det ikke. Det er trist at du endte opp i denne situasjonen, men valget du har er rimelig enkelt. Og godtar du unnskyldningen, så går dere videre i livet.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kjæresten min gjennom 9 år var for noen helger siden på et forsinket julebord sammen med jobben, de fikk ikke gjennomført det i desember derfor tok de det senere. De drakk en god del utover kvelden, jeg fikk tilsendt bilder på snap i løpet av den kvelden. Et bilde som ble lagt ut på facebook av en kompis og kollega av kjæresten min viser en dame som sitter lent over kjæresten min og de kysser på munnen. Dette ble dagen etterpå fjernet relativt kjapt selvfølgelig. Jeg kjenner at dette er veldig ugreit og han la seg paddeflat når jeg konfronterte han med det når han kom hjem. Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid opp i det hele, har ikke fortalt det til han enda og vi har nettopp flyttet inn i vår første leilighet sammen. Jeg nekter å la dette knekke forholdet vårt, spesielt ikke nå som jeg har et lite gull i magen. Men jeg er såra. Hvordan skal jeg klare å tilgi? Jeg reiste hjem til foreldrene mine nå helgen som var for å rase litt fra meg. Men det stikker fortsatt, det verste er tiltroen. Og usikkerheten rundt om det skjedde noe mer.(De sov over på hotell). Råd? ❤️ Han kjøpte en stor bukett til meg, disket opp med en bedre middag og brukte hele kvelden på å fortelle meg hvor lei seg han var og hvor høyt han elsket meg, første dagen i uken etter den helga. 

Anonymkode: 90d2b...fde

Hadde pakket sakene å reist. Og sagt at han nettopp hadde kastet bort forholdet og om det var vert det. Hvis du tilgir han så tror han at han kan slippe unna flere ganger.

Anonymkode: 0259a...974

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å tilgi så kyss en annen mann selv sånn at dere er skuls.

Anonymkode: 0259a...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meltzer skrev (4 timer siden):

Jeg ville gjerne likt en logisk utbrodering rundt denne kommentaren.

 

Slik jeg ser det, så har du to valg — enten godtar du unnskyldningen, eller så gjør du det ikke. Det er trist at du endte opp i denne situasjonen, men valget du har er rimelig enkelt. Og godtar du unnskyldningen, så går dere videre i livet.

Vis meg den mann som kysser en annen kvinne på julebord (foran alle attpåtil..) med hotellovernatting, for så å si NEI til sex???! Hallo… jeg har aldri hørt om en, tror ikke du heller har det.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offh, for en vanskelig situasjon. Dette kan selvfølgelig være helt uskyldig fylleting, som ikke vil gjenta seg. Men jeg ville likevell spurt han ut en del rundt dette.

Ville latt han føle litt på det, før jeg har kommet tilbake og sagt at han hadde en sjanse til å fortelle alt. Spørr om spørsmål angående situasjonen, og få ut mest mulig informasjon. På denne måten kan du iallefall bedre danne deg et lite bilde av omfanget, (selv om han selvfølgelig kan lyve) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så han sov på hotellet sammen med henne? Eller du lurte på om dem gjorde det? Han har nok vært utro før men vært flink til å skjule det. Hvor lang er du på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

vet du med sikkerhet at det bare var kyssing, kan det tenkes at det var mer? Om det bare var kyss så er det lettere å jobbe seg gjennom det enn om det var sex. Begge deler er ugreit så lenge man ikke har åpent forhold. Viktig å finne ut hva som skjedde, jobbe med det og legge det bak seg. 
Opplevde selv utroskap for mange år siden hvor sambo hadde sex med kollega, kom hjem og prøvde å ro seg i land med bullshit forklaringer. Resultat var at hun fikk 24 timer på seg til å flytte, noe jeg aldri har angret på.

Ønsker dere lykke til

Anonymkode: 15e41...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da spesiell arbeidsplass at folk legger ut slikt på nett... så jeg hadde nok ikke stolt på at det var bare ett kyss egentlig.  Men uansett,  han må nok finne seg en ny jobb. Hadde aldri godtatt det uten at en av dem hadde funnet seg en ny jobb eller bare sluttet. 

Anonymkode: 76ed0...df9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var da spesiell arbeidsplass at folk legger ut slikt på nett... så jeg hadde nok ikke stolt på at det var bare ett kyss egentlig.  Men uansett,  han må nok finne seg en ny jobb. Hadde aldri godtatt det uten at en av dem hadde funnet seg en ny jobb eller bare sluttet. 

Anonymkode: 76ed0...df9

Er nok også lurt å si om graviditeten slik at han får veie litt. Tror det er mye lettere å gå og bli fristet før barna kommer. ... og for damer å gå etter. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde tilgitt...

Anonymkode: 76ed0...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din har en dårlig kompis, som tar og legger ut et sånt bilde. 

Et kyss på julebord trenger ikke å bety noe som helst. Selv om de lå på hotell, så er terskelen for å ha sex med en kollega veldig mye høyere enn å ta i mot et lite kyss. Du skrev at hun lente seg over ham. Det tyder på at hun tok initiativet, og at det var et kort kyss, siden det høres ut som en ubehagelig stilling. 

Ikke la dette ødelegge for et godt forhold. La vær å tenke mer på dette. Gled deg over graviditeten (gratulerer så mye!) og del det med samboeren din. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eks av meg kom skamfull og litt redd og fortalte at han hadde klint med en random dame på et utested en kveld. 

Jeg bare lo, det brydde meg ingenting.

Men jeg hadde slitt litt mer med dette altså, jeg hadde iallfall gravd litt i hva som var relasjonen til den kollegaen, hvor det kysset kom fra.

Anonymkode: 98ae8...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (4 timer siden):

Vis meg den mann som kysser en annen kvinne på julebord (foran alle attpåtil..) med hotellovernatting, for så å si NEI til sex???! Hallo… jeg har aldri hørt om en, tror ikke du heller har det.

Vis meg den kvinne som ligger med alle hun flørter med..

Jeg kan kysse folk vennskapelig på munnen, har til og med råklint med menn uten at jeg har ligget med dem. 

Anonymkode: 98ae8...c28

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vis meg den kvinne som ligger med alle hun flørter med..

Jeg kan kysse folk vennskapelig på munnen, har til og med råklint med menn uten at jeg har ligget med dem. 

Anonymkode: 98ae8...c28

Man kysser ikke andre 'vennlig' når man er i et forhold, spesielt ikke folk av motsatt kjønn. 

Jeg har vært sammen med min samboer omtrendt like lenge som ts og hennes, og jeg kunne aldri i verden tenke meg å kysse en annen. Sånt gjør man ikke mot folk man er glad i. 

Det at han ikke fortalte det uoppfordret, men ble oppdaget via et bilde på Facebook gjør bare saken enda verre. Hadde mannen kommet tidlig hjem å fortalt det uoppfordret, så kunne jeg kanskje trodd på at det bare var et kyss, og at han angret. Når han ikke sier en dritt, overnatter på hotell, og plutselig har så dårlig samvittighet etter at han ble oppdaget på Facebook...? 

Anonymkode: eac40...140

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil fortsette forholdet ville jeg vurdert parterapi med psykolog som kan hjelpe dere på veien. 

Anonymkode: 29f6f...7d9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. ❤️ Jeg er 9 uker på vei.  Han nekter for at det skjedde noe mer den kvelden, han var på gråten når jeg spurte han ut om det i går kveld. Han lovet meg at han ikke skulle drikke så mye og ikke sendte han meg en natta melding heller noe som er veldig ulikt han. Han sa at han kom opp igjen på hotell rommet i 12-halv 1 tiden, men han ville ikke sende melding for han var redd for å vekke meg. Vekke meg av en melding? virkelig? nei, det er bare så mye jeg føler skurrer. Samtidig så vil jeg bare glemme det, velge å tro på han og ikke tro at det skjedde noe mer og glede meg over graviditeten. Dette var ikke en kollega av han, hun var fra et annet firma som var på hotellet samtidig som dem.  Men uansett, det spiller søren ikke noen rolle i det store og hele, han gikk over grensa. Det var ikke tungekyss, men det var et skikkelig smask så det ut som, og man kunne se på øynene hans at han var glad(og drita). Verste er at bilde har festa seg også..argh!

Anonymkode: 90d2b...fde

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker at når man først har krysset den grensa, er sjansen for at det stoppet ved et kyss når de hadde full anledning til å gjøre mer enn det, ganske liten.

Anonymkode: 7a8db...797

Da konstruerer du en virkelighet du ikke vet noe om. Ta utgangspunkt i det man vet, ikke det man tror man vet.

Anonymkode: b927e...780

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en kjip situasjon. Dere har vært sammen så lenge, og du er gravid i tillegg. 
Jeg hadde synes det var mye som skurret. At han heller ikke sendte melding når han la seg (hvis han pleier det) støtter ikke akkurat hans sak i at han var trofast. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å tilgi, eller stole på han i at det ikke skjedde noe mer. Teit er det kanskje, men jeg hadde også synes det var griseflaut at alle kollegaene hans visste det. Dersom jeg skulle klart å tilgi tror jeg at jeg hadde trengt at ingen andre visste. Du skriver du ikke ønsker å gå, men vil tilgi. På det du skriver virker det ikke som du tror på han i at det ikke skjedde noe mer, og da er det vel vanskeligere. 

Anonymkode: 6aa7c...32a

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting er ikke hyggelig. Men dette er så menneskelig. Det er alkohol, det er god stemning, det er mennesker i godt humør... Da er det så veldig menneskelig å gjøre en liten feil. Det er opp til TS å tilgi her, men en bommert av denne typen mener jeg kan skje med alle en og annen gang. Det virker som om mannen hennes har lagt seg så flat han kan nå så dette ligger nå hos TS.

Anonymkode: b927e...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det verre at du måtte spørre ham om det. Jeg kunne tilgitt et random kyss dersom mannen kom angrende hjem og la alle kortene på bordet. Men hadde blitt veldig skeptisk her fordi du fant ut av det på et bilde på Facebook. Virker som om han er lei seg for at han ble tatt. Hva hadde skjedd hvis bildet ikke hadde blitt publisert? Har det skjedd flere ganger?

Anonymkode: f7591...266

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...