Gå til innhold

Hva hadde dere gjort her? jeg venter en nytt barn i Oktober, og kan ikke forvente barnehageplass neste år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor har han ikke ferie? Det er særdeles unormalt. Er det fordi han i stedet jobber turnus og har friperioder? I såfall så får han være med barnet og du gå på jobb i friperiodene da. Problem solved. 

Anonymkode: 1cef8...897

Nei

Puny skrev (1 time siden):

Det er kun umulig hvis far nylig har startet i jobben og ikke opptjent seg ferierettigeter, men selv da kunne dere forlenget med din ferie.

Nei

Jeg tror nav har bedre greie på dette en dere, så...

Anonymkode: 7b0ba...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Puny said:

Nei, du har 49 uker hvis du har 100% utbetaling. https://www.nav.no/foreldrepenger-etter-oktober#hvor-lenge
da mangler du 4 uker på å ha «fri» et helt år. Hvis barnet er født 1. oktober, så MÅ minst en av de ha ferie i løpet av de neste 49 ukene, evt. er den faste ferien deres låst til de 4 resterende ukene av året, og da passer det jo perfekt. man har i hvert fall 4 uker ferie, og da er vi på 53  uker, altså ett helt år. 

Det er bare 46 uker etter fødsel

Anonymkode: b68b4...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei

Nei

Jeg tror nav har bedre greie på dette en dere, så...

Anonymkode: 7b0ba...31a

Hvorfor har ikke far ferie da? Vennligst opplys oss idioter om det. Hvis det ikke er snakk om et turnus yrke og ikke snakk om at far ikke har opparbeidet seg ferie. 

Anonymkode: 1cef8...897

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor har ikke far ferie da? Vennligst opplys oss idioter om det. Hvis det ikke er snakk om et turnus yrke og ikke snakk om at far ikke har opparbeidet seg ferie. 

Anonymkode: 1cef8...897

Fordi han har aap. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan søke om ferie i permisjonen?

Jeg la inn 5 uker ferie under permisjonen, i juli sånn at permisjonen ble utsatt med 5 uker. Valgte ferie i juli nettopp pga feriepenger :)

Da fikk vi plutselig ekstra uker med permisjon uten å tape penger.

Anonymkode: 1c0bf...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi han har aap. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Det er kanskje litt relevant å opplyse om det i HI?😅

Anonymkode: 1c0bf...a0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje litt relevant å opplyse om det i HI?😅

Anonymkode: 1c0bf...a0a

Beklager, blingsa på AB-kodene i farten! Ser nå at du ikke er TS

Anonymkode: 1c0bf...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er kanskje litt relevant å opplyse om det i HI?😅

Anonymkode: 1c0bf...a0a

 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Beklager, blingsa på AB-kodene i farten! Ser nå at du ikke er TS

Anonymkode: 1c0bf...a0a

😅 Nei, jeg prøver bare å si at jeg, som TS, har låst ferie utenom permen min. Er bare noen nysgjerrige i tråden som henger seg opp i hvorfor far ikke har ferie, holder ikke at jeg sier AT han ikke har ferie - rart hvordan folk uttaler seg så skråsikkert om hva som er mulig og ikke når de åpenbart ikke har kunnskap om det. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

😅 Nei, jeg prøver bare å si at jeg, som TS, har låst ferie utenom permen min. Er bare noen nysgjerrige i tråden som henger seg opp i hvorfor far ikke har ferie, holder ikke at jeg sier AT han ikke har ferie - rart hvordan folk uttaler seg så skråsikkert om hva som er mulig og ikke når de åpenbart ikke har kunnskap om det. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Når du ikke informerer om at han ikke har jobb eller permisjonsrettigheter, så er jo ikke det så rart. Noen kan ha ferie fra en jobb de ikke har. Her Ingen har påstått at DU må ha ferie i de månedene bare du har permisjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puny skrev (31 minutter siden):

Når du ikke informerer om at han ikke har jobb eller permisjonsrettigheter, så er jo ikke det så rart. Noen kan ha ferie fra en jobb de ikke har. Her Ingen har påstått at DU må ha ferie i de månedene bare du har permisjon. 

Han har permisjonsrettigheter, for n-te gang, men ikke ferie å forlenge med. Går det ikke inn?

Anonymkode: 7b0ba...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har permisjonsrettigheter, for n-te gang, men ikke ferie å forlenge med. Går det ikke inn?

Anonymkode: 7b0ba...31a

Det er egentlig ikke så interessant. Jeg lurer på hvorfor TS sin mann ikke har ferie. 

Anonymkode: 1cef8...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er egentlig ikke så interessant. Jeg lurer på hvorfor TS sin mann ikke har ferie. 

Anonymkode: 1cef8...897

Nei, det er irrelevant, jeg skjønner ikke hvorfor noen henger seg opp i det. TS sin mann har ferie. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er irrelevant, jeg skjønner ikke hvorfor noen henger seg opp i det. TS sin mann har ferie. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å diskutere? Når din mann ikke har jobb har han selvsagt ikke ferie, men du utelater å informere om det. Hva er poenget ditt? 

Anonymkode: bce5a...941

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å diskutere? Når din mann ikke har jobb har han selvsagt ikke ferie, men du utelater å informere om det. Hva er poenget ditt? 

Anonymkode: bce5a...941

Jeg snakker om min ferie, for jeg har samme situasjon som TS. Og så svarte jeg de som sa at jeg glemte min manns ferie at han ikke hadde ferie. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...