Gå til innhold

Hva hadde dere gjort her? jeg venter en nytt barn i Oktober, og kan ikke forvente barnehageplass neste år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

man kan,men har ikke råd

Anonymkode: 15a68...30b

Ikke råd til ferie? Når tenker du at du skal ta ut ferien du har krav på og plikt til å ta ut?

Anonymkode: 5bdce...410

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

2015, fikk beskjed av styrer i bhg på 17 mai at de ikke tok inn barn under 1 år, hun har et barn som går i klassen til min

Anonymkode: 15a68...30b

Ikke under ett år, nei, men fra og med måneden de blir 1. dere har rett på plass fra oktober. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (41 minutter siden):

Kjære vene, flere overganger for et så lite barn? 

Med 4 uker ferie på begge to klarer dere å drøye det til bhgstart i oktober 

Min var hos farmor før barneehagestart. Ingen skade skjedd når de er trygge fra før

Anonymkode: cbddf...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei dessverre

Anonymkode: 15a68...30b

Dere burde absolutt gjøre det. Ikke ta permisjon og ferie samtidig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

man kan,men har ikke råd

Anonymkode: 15a68...30b

Hæ? Det du ikke har råd til er jo å ta permisjon og ferie samtidig, det er hull i hodet. Selv lærere med fastbundet ferie har lov til å flytte på den i permisjonstiden. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel mamma permisjon? Såjobber mannen din frem til at hans permisjon lapper over deres 4 uker ferie..og sette ferien til før barnehage start

Anonymkode: eca69...172

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passer wøsteren din 5 unger alene? Høres jo alt for mye ut. Ville ikke sendt en 9 måneder gammel baby til en som har 4 andre unger å passe! Er det i det hele tatt lov? 

Anonymkode: d6543...a7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei dessverre

Anonymkode: 15a68...30b

Hvorfor kan du ikke det?  Jobben har ikke lov til å si nei til det. Og om du har ferie med perm får du jo dobbelt utbetalt så da du jo spare de de pengene til ulønnet

Anonymkode: b68b4...61a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

man kan,men har ikke råd

Anonymkode: 15a68...30b

Hvordan ikke råd? Du får jo feriepenger og permisjon.

Anonymkode: b68b4...61a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Du får jo feriepenger for ferien, så hvordan kan du si at du ikke har råd til å ta ferie og utsette permisjonen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo lamg tid på å spare opp litt penger til p være ekstra hjemme og du vil også få kontantstøtte 

Anonymkode: ff845...ec2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke det?  Jobben har ikke lov til å si nei til det. Og om du har ferie med perm får du jo dobbelt utbetalt så da du jo spare de de pengene til ulønnet

Anonymkode: b68b4...61a

Jeg har også støtt på ferieproblemet med termin i oktober. Ferie er fastlagt til juli på jobben hos oss, altså må jeg bruke årets ferie nå før barnet blir født. Med oktoberbarn skal jeg tilbake i jobb i mai, og dermed er også neste års ferie bundet til juli etter at jeg starter i jobb. Jeg kan ikke flytte hverken årets eller neste års ferie siden permisjonen faller mellom de to feriene og jeg er i jobb under den pålagte ferietiden. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp time for rådgivning hos nav eller hr på jobben. Slik at du fyller søknadene riktig. Ta også opp ferie og permisjonsproblematikken. 
 

Reglene er litt vanskelige, men du har virkelig ikke oversikt/kontroll. 
 

 

Anonymkode: 1c39d...4a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Passer wøsteren din 5 unger alene? Høres jo alt for mye ut. Ville ikke sendt en 9 måneder gammel baby til en som har 4 andre unger å passe! Er det i det hele tatt lov? 

Anonymkode: d6543...a7e

TS skrev også at 2 av barna begynner på skolen til høsten, så det er ikke snakk om 5 barn som ville hørt til på småbarnsavdeling.

TS, om prisen du skal betale for dagmamma ikke er mye høyere enn hva barnehagen ville kostet så ville jeg benyttet meg av den muligheten frem til høsten barnet er 1 1/2 år gammelt. Synes det er tidlig for barn å begynne i barnehage rundt 1 års alderen, mange nye å forholde seg til av både barn og voksne.

Etter som jeg har oppfattet det ved tidligere permisjoner så har en ikke permisjon og ferie samtidig, men at permisjonen blir forskjøvet like mange uker som en tar ut ferie. Men så klart hjelper ikke det om dere har fastlåst ferie slik at dere begge har ferieukene samtidig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barn i oktober, og barnehageplass fra oktober. Jeg var i permisjon til 1. juni med innlagt ferie. Pappaen var hjemme ut september. 

Anonymkode: f74ba...b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere prioriteres til plass når dere har barn i barnehagen fra før av. 

Anonymkode: 3bf45...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Mt3 said:

TS skrev også at 2 av barna begynner på skolen til høsten, så det er ikke snakk om 5 barn som ville hørt til på småbarnsavdeling.

TS, om prisen du skal betale for dagmamma ikke er mye høyere enn hva barnehagen ville kostet så ville jeg benyttet meg av den muligheten frem til høsten barnet er 1 1/2 år gammelt. Synes det er tidlig for barn å begynne i barnehage rundt 1 års alderen, mange nye å forholde seg til av både barn og voksne.

Etter som jeg har oppfattet det ved tidligere permisjoner så har en ikke permisjon og ferie samtidig, men at permisjonen blir forskjøvet like mange uker som en tar ut ferie. Men så klart hjelper ikke det om dere har fastlåst ferie slik at dere begge har ferieukene samtidig.

 

Om ikke ts tar plassen i oktober har hun ikke rett på plass før i august året etter. Det kan dor mange være problematisk 

Anonymkode: b68b4...61a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har også støtt på ferieproblemet med termin i oktober. Ferie er fastlagt til juli på jobben hos oss, altså må jeg bruke årets ferie nå før barnet blir født. Med oktoberbarn skal jeg tilbake i jobb i mai, og dermed er også neste års ferie bundet til juli etter at jeg starter i jobb. Jeg kan ikke flytte hverken årets eller neste års ferie siden permisjonen faller mellom de to feriene og jeg er i jobb under den pålagte ferietiden. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

Det er det samme hos oss, jeg får novemberbarn. Men jeg har fortsatt 2 uker til med ferie jeg kan utsette med og mannen utsetter sin permisjon med ferie da hans er låst samme tid som min (vi ville uansett vært begge hjemme, for barnehagen er stengt)

Anonymkode: b68b4...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også støtt på ferieproblemet med termin i oktober. Ferie er fastlagt til juli på jobben hos oss, altså må jeg bruke årets ferie nå før barnet blir født. Med oktoberbarn skal jeg tilbake i jobb i mai, og dermed er også neste års ferie bundet til juli etter at jeg starter i jobb. Jeg kan ikke flytte hverken årets eller neste års ferie siden permisjonen faller mellom de to feriene og jeg er i jobb under den pålagte ferietiden. 

Anonymkode: 7b0ba...31a

For det første så er ikke ferien bundet når du er i permisjon, det har de ikke lov til. For det andre, når du har ferie, så stopper du permisjonen din. Du har ikke ferie og permisjon samtidig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (1 time siden):

TS skrev også at 2 av barna begynner på skolen til høsten, så det er ikke snakk om 5 barn som ville hørt til på småbarnsavdeling.

TS, om prisen du skal betale for dagmamma ikke er mye høyere enn hva barnehagen ville kostet så ville jeg benyttet meg av den muligheten frem til høsten barnet er 1 1/2 år gammelt. Synes det er tidlig for barn å begynne i barnehage rundt 1 års alderen, mange nye å forholde seg til av både barn og voksne.

Etter som jeg har oppfattet det ved tidligere permisjoner så har en ikke permisjon og ferie samtidig, men at permisjonen blir forskjøvet like mange uker som en tar ut ferie. Men så klart hjelper ikke det om dere har fastlåst ferie slik at dere begge har ferieukene samtidig.

 

For dagmamma er bedre? Dagmammaer er ufaglærte som det offentlige har 0 kontroll over, ikke vandelsattest, ikke brannsikringskrav, ikke krav til uteareal. I tillegg så vil barnet oppleve et brudd ved først å knytte seg til en dagmamma, for så å bryte den relasjonen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...