Gå til innhold

Jeg bestemte meg for å lese koranen. Og er mildt sagt sjokkert over innholdet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blizz1 skrev (7 minutter siden):

Da har du jaggu lite kunnskap om norske menigheter. Mange av de som ikke støtter abort, homofili osv.

Poenget er vel at dette er en veeldig liten del av befolkningen. Og flere og flere vender seg bort fra disse holdningene, mens i Islam så er et ingen som sier noen ting eller står ordenltlig opp og da er det vanskelig å vite hva de mener om det. Å skrike ingen rasister i våre gater mens legitime fakta fra den hellige bok kommer opp tyder jo nesten mer på at man vil at færrest mulig skal vite hva som egentlig står i boka. Hadde de nå vært rasister hadde det vært noe annet.

Anonymkode: cdd18...cd4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg husker selv jeg ble sjokkert da en muslimsk dame jeg jobbet med fortalte meg hva de fleste muslimer som var i Norge faktisk syntes om oss nordmenn (noe av det ts sier, og at norske jenter er horer osv).  
 

Jeg hadde oppfattet henne som en avslappet muslim som ikke hadde spesielle tanker om oss, men der tik jeg feil, gett! Og hun satt og fortalte meg det som om det ikke skulle sjokkere meg også 😳

Jeg spurte henne om dette var noe hun mente selv, eller om det kun var hennes omgangskrets. Men nei, ifølge henne var dette ganske gjengs…

Det finnes garantert unntak, det tviler jeg ikke på. Men det finnes også hanske mange som er enige med henne. 
 

 

Anonymkode: 4a4d9...5e6

Det er ikke rart at de kun holder seg med sine egne da

Endret av TLR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å hjernevaske dere selv for moroskyld? Hvis dere vil vite mer om hverdagsmuslimen i norge, så må dere heller bli kjent med noen. At folk går å er redde for helt normale folk, er bare flaut! 🤦‍♀️

Anonymkode: 42068...2ae

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Svein Tindberg ble invitert til å lese juleevangeliet i ei kirke i Oslo på Julaften, leste han utgaven som står i Koranen. Det tok 14 dager før det var noen som la merke til det.

Det er ikke SÅ himla forskjell på Koranen og Bibelen.

Anonymkode: 4f070...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du nevner det, men hopper likevel lettvint videre; "det står mye rart i bibelen også". Jeg mener du burde stoppe opp litt lenger ved dette, og ikke bare legge bort fordi mange nordmenn visstnok har tatt et oppgjør med dette.

For ja, det står veldig mye rart der. Blant annet hvordan man skal straffe noen som har vært utro. Særlig kvinnesynet, reglene og straffene er helt syke. Det står også at homofili bør straffes hardt, og kan aldri godtas. Og særdeles mye mer.

Det er for enkelt å ta opp hvor mye "rart" det står i koranen, og samtidig legge vekk alt det rare i bibelen med denne argumentasjonen.

Gamletestamentet er (også) makaber lesing. Hva med å feie for egen dør først og fremst?

Anonymkode: 3a8d4...001

Det som er forskjellen mellom Koranen og Bibelen er at muslimer hevder at Koranen er skrevet av Gud direkte. Bibelen er skrevet av mennesker.

  • Liker 8
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at vi må se på enkelt personene. Men hvis dere ser dere rundt sjelden man ser en muslimsk jente med en norsk gutt? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er muslim og har ikke lest Koranen som du har gjort 😅😅😅 Jeg har ikke noe imot noen og aksepterer alle. Er venn med dem jeg kommer godt overens med spiller ikke noe rolle hva dem tror på. Står mye rart der og i Bibelen vel. Som jeg sier til muslimer, dem sier jo at gud finnes og gud skal straffe oss når det kommer til dommedagen. Hvorfor skal vi mennesker straffe hverandre da? Hva gir det oss rett til å straffe noen fordi dem e homofile eller ikke e muslimer. 

Anonymkode: fcc28...1e9

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du nevner det, men hopper likevel lettvint videre; "det står mye rart i bibelen også". Jeg mener du burde stoppe opp litt lenger ved dette, og ikke bare legge bort fordi mange nordmenn visstnok har tatt et oppgjør med dette.

For ja, det står veldig mye rart der. Blant annet hvordan man skal straffe noen som har vært utro. Særlig kvinnesynet, reglene og straffene er helt syke. Det står også at homofili bør straffes hardt, og kan aldri godtas. Og særdeles mye mer.

Det er for enkelt å ta opp hvor mye "rart" det står i koranen, og samtidig legge vekk alt det rare i bibelen med denne argumentasjonen.

Gamletestamentet er (også) makaber lesing. Hva med å feie for egen dør først og fremst?

Anonymkode: 3a8d4...001

Dette! 
 

Disse religionene er ikke så ulike, det står like mye sykt i begge bøkene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har alltid vrt i mot grupper som SIAN og syntes de har vert noen store idioter. For å få litt mer kunnskap om hva som virkelig står i Koranen tenkte jeg å lese den.

Jeg er mildt sagt sjokkert. Jeg har aldri lest så mye hatefullt i hele litt liv. Det står at de vantro skal dø i Ilden. At man ikke skal være venner med de, og trusler om å tro  på allah elers kommer du til helvete. Det står at en god muslim er en som drar ut til kamp for allah. 

om dette budskapet står et eller to ganger , så er dt jo rom for å tolke dette annerledes , jeg bestemte meg for å lese videre og tenkTe at jeg ikke skulle dra ting ut av kontekst om dette var noe som var nevnt et fåtall ganger i koranen. Men det gjentar seg og gjentar seg fra kapittel til kapittel. Annenhvert vers dreier seg faktisk om de vanntro. 

Jeg begynner faktisk å se litt hva SIAN mener om det er dette budskapet så mange følger. 

Det står mye rart i bibelen også. Men her har jo veldig mange nordmenn tatt et oppgjørog sagt høyt og tydelig at vi ikke støtter disse holdningene.  De aller færrete av nordmenn følger bibelen i 2022, og det viser også at vi ikke støtter disse holdningene lenger. 

Hvorfor er det ikke flere muslimer som står opp imot det forkastelige som står i denne hellige boken? hvorfor er det ingen som står opp mot innholdet i den ? 

Og dere som fortsatt står og skriker ingen rasister i våre gater. Har dere lest koranen? 

Jeg har hørt hva de sier. De informerer om innholdet i koranen. Jeg trodde også før at dette var dratt ut av kontekst. Men det var før jeg leste den selv.  Men jeg har egetlig aldri hørt at de har nevnt noe om rase. At de for eksempel mener at svarte er mindre verdt enn hvite. De tar jo for seg Islam og innholdet i koranen, så hvorfor er det så mange som sier at dette er rasisme? Sian har ikke nevnt et ord om hudfarge eller annet som kan tyde på rasehat. De stiller kritiske spørmål til innholdet i koranen.  Noe vi allerede har gjort med kristendommen uten å kalle det rasisme.

Eller de to brennpunkt dokumentarerene som tok for seg det mørke innenfor jehovas vitner og smiths venner. Er dette rasisme? hvorfor  er det rasisme så fort man stiller kritiske spørsmål om Islam da?

 

 

 

 

 

Anonymkode: cdd18...cd4

Hmm så rart. Hvilken vers var det?

Dette sa Muhammed fvmh i sitt siste preken:All mankind is from Adam and Eve, an Arab has no superiority over a non-Arab nor a non-Arab has any superiority over an Arab; also a white has no superiority over black nor a black has any superiority over white except bypiety (taqwa) and good action. 

 

Anonymkode: a6d60...e11

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh hallo har du lest noe av det gamle testamentet?😅

Kvinner er ikke pissvannet verdt ifølge den. Måtte dobbelsjekke hvilken bok jeg leste i etter å ha lest noen sider. Jeg bare la den vekk jeg, etter å ha lest at menn må vaske hender og føtter i 7 dager hvis de har vært uheldig å komme borti en menstruerende kvinne. Hvertfall som jeg husker at jeg tolket det der😂 kanskje jeg husker feil men det var uansett flere ganger jeg sa "hææ..?"

Anonymkode: 65d53...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (6 minutter siden):

Tror at vi må se på enkelt personene. Men hvis dere ser dere rundt sjelden man ser en muslimsk jente med en norsk gutt? 

Hadja Tajik og Shabana Rehman? altså man trenger ikke se så langt for å finne noen. Har selv kurdisk venninne som er gift med en norsk fyr. 

Anonymkode: 42068...2ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadja Tajik og Shabana Rehman? altså man trenger ikke se så langt for å finne noen. Har selv kurdisk venninne som er gift med en norsk fyr. 

Anonymkode: 42068...2ae

De er jo bedre integrert og bruker ikke hijab. Den tøyfilla hindrer integrering.  Frister ikke til kontakt når man får religionen deres rett i fleisen.

Anonymkode: 2ab51...a35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Poenget er vel at dette er en veeldig liten del av befolkningen. Og flere og flere vender seg bort fra disse holdningene, mens i Islam så er et ingen som sier noen ting eller står ordenltlig opp og da er det vanskelig å vite hva de mener om det. Å skrike ingen rasister i våre gater mens legitime fakta fra den hellige bok kommer opp tyder jo nesten mer på at man vil at færrest mulig skal vite hva som egentlig står i boka. Hadde de nå vært rasister hadde det vært noe annet.

Anonymkode: cdd18...cd4

Men Sian er rasister. Har du hørt på hva de sier, flere ting er ren løgn. Og de ønsker alle med en annen hudfarge ut av landet, de mener at de med en annen hudfarge ikke skal få ta utdannelse, ikke få en bra jobb. De er verdt mye mindre enn oss med lys hud. 

Hva skulle Norge ha gjort uten alle arbeidsinnvandrere? Hva med alle leger som ikke er etnisk norske. Jeg er oppvokst på østkanten i Oslo, og de som var muslimer ble jo leger og lignende. Men flere av de har giftet seg med etniske nordmenn. Noen har og giftet seg med noen fra samme land som de. 

Selv har jeg flere muslimske venner, og de er vel like muslimske, som du er kristen. 

Anonymkode: de9d3...4dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Eh hallo har du lest noe av det gamle testamentet?😅

Kvinner er ikke pissvannet verdt ifølge den. Måtte dobbelsjekke hvilken bok jeg leste i etter å ha lest noen sider. Jeg bare la den vekk jeg, etter å ha lest at menn må vaske hender og føtter i 7 dager hvis de har vært uheldig å komme borti en menstruerende kvinne. Hvertfall som jeg husker at jeg tolket det der😂 kanskje jeg husker feil men det var uansett flere ganger jeg sa "hææ..?"

Anonymkode: 65d53...024

Hvor står det at jeg støtter bibelen? jeg er like uenig i den jeg. men de aller fleste har tatt et oppgjør med den og det  er forskjellen.

Anonymkode: cdd18...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til SIAN, vet de fremstiller seg som religionskritikere men det å brenne Koranen er ikke ok. Lovlig, men ikke ok. 
Har sett dokumentarserien omgitt av fiender og hun kvinnelige representanten for SIAN hadde en forferdelig oppførsel, og imo en rasistisk språkbruk. 
Når det er sagt, synes jeg de meningsbærende i samfunnet går for langt når ALL  kritikk av islam blir kategorisert som rasisme. Selv det å brenne Koranen er ikke rasisme i min bok (men det er ufint)

Jeg reagerer som deg på at man ikke skal kunne si noe stygt om islam> rasisme, mens det å snakke dritt om kristne minoriteter er helt ok og lov. 
Hvordan kan det første være rasisme, og ikke det andre, all den tid vi snakker om religioner her og ikke hudfarge? Dette er en slags nytale, og det kan få en til å lure på hva motivasjonen bak dette er.

JV er forresten de minst rasistiske menneskene jeg vet om, bare for å si noe pent om dem. 
 

Problemet med islam er at det ikke bare er en religion, politikken i islamske land er blandet sammen med religionen på en måte vi nåtidseuropeere ikke forstår. Går vi tilbake noen hundreår, var det slik her også. Religion og politikk kunne ikke skilles. Tenk middelalderen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm så rart. Hvilken vers var det?

Dette sa Muhammed fvmh i sitt siste preken:All mankind is from Adam and Eve, an Arab has no superiority over a non-Arab nor a non-Arab has any superiority over an Arab; also a white has no superiority over black nor a black has any superiority over white except bypiety (taqwa) and good action. 

 

Anonymkode: a6d60...e11

Jødene sier" erza( Uzair) er guds sønn" de kristne " kristus er Guds sønn" Dette er de samme grunnløse ytringer som de tidligere ikke-troende hadde. Måtte gud straffe dem!Hvordan de vender seg vekk fra sannheten.

Troende! de som assosierier andre med Gud er urene ( i sine sinn) så la dem ikke en gan gå nær den hellige moskeen etter dette året. skulle dere fryste fattigdom, vil Gud gi dere rikelig av sin nåde. Hvis han vil. Gud er allvitende , vis.

det står også drøssevis av de såkalte flergudsdyrkerne og hvor ille det ender med de. De blir nevnt igjen og igjen. 

Og ja.. Kristendommen er sikkert like ille. men igjen, vi har tatt et oppgjør som vi ser muslimer ikke gjør.

Anonymkode: cdd18...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er den viktigste forskjellen mellom bibelen og koranen?

I bibelen kommer det mest ekstreme først, i det gamle testamente. Dødsstraff ved steining og at hele byer ble drept, at barn ble revet ihjel av bjørner fordi de spottet en profet. Det ble nærmest nullstilt med Jesus. Han ble "veien, sannheten og livet".

I mange av de tidlige menighetene var det kvinner. Brev ble adressert "Til mine brødre og søstre i Kristus". Du har en av de første misjonærene som Paulus, som ikke var mye likestilt. Men Paulus anbefalte ikke steining av utro kvinner.

Muhammed var det motsatt med. Når islam var en ny religion, så var Muhammed helt for å leve i fred med andre religioner. Han giftet seg 25 år gammel med en voksen enke som var en framgangsrik foretningskvinne. Han hadde kun henne til hun døde etter 25 års ekteskap. Etterpå giftet han seg med 10 eller 12 kvinner til, inkludert barnebruden Aisha. Han hadde også flere sexslaver. Han handlet med slaver, også fra Afrika. Muhammed ble ansett som hvit, og det var status å være lys i huden. Sahih Muslim 2340: ️”I said to Abu Tufail: Did you see Allah’s Messenger (ﷺ)? He said: Yes, he had a white handsome face.” Ash-Shifa of Qadi ‘Iyad): ️Ahmad ibn Abi Sulayman, the companion of Sahnun, said, “Anyone who says that the Prophet was black should be killed.”

Jo mer makt islam fikk, jo verre ble Muhammed. De mest hatske versene kommer på slutten. Og slik er det, at nyere vers som motsier andre vers, der er det de nye som skal følges. Hadde vers om fred og toleranse kommet sist i koranen, så overstyrte de versene om vold. Men slik er det ikke!

Muhammed beordret for eksempel at hver gutt som hadde nådd puberteten skulle drepes. https://www.quranexplorer.com/hadithebook/english/hadith/dawud/038.4390.html

Quote

Narrated Atiyyah al-Qurazi:

I was among the captives of Banu Qurayzah. They (the Companions) examined us, and those who had begun to grow hair (pubes) were killed, and those who had not were not killed. I was among those who had not grown hair.

Det er fra tiden da Muhammed var godt voksen at versene om å drepe vantro kommer, som islamistiske terrorister bruker for å rettferdiggjøre sine drap. Koranen inneholder 109 vers om å føre krig mot vantro. Slike som ISIS holder slaver fordi de mener det er deres rett. https://nypost.com/2017/11/18/i-was-was-an-isis-slave-and-now-im-fighting-back/

Det berømte verset om "Om noen dreper en mann, er det som om han har drept hele menneskeheten" er et utsnitt fra en større tekst. Direkte etter følger at derimot de som "skaper uro i landet" ved å sette seg opp mot profeten, skal drepes, og måten det skal gjøres på. https://quran.com/5/33

Quote

Indeed, the penalty for those who wage war against Allah and His Messenger and spread mischief in the land is death, crucifixion, cutting off their hands and feet on opposite sides, or exile from the land. This ˹penalty˺ is a disgrace for them in this world, and they will suffer a tremendous punishment in the Hereafter.

-------------------------------------------------------------------------------------

Å sammenligne bibelen med koranen er derfor å sammenligne epler og appelsiner. Begge er frukt, men de er forskjellige. Og hovedpersonene - Jesus og Muhammed - kunne ikke være mer forskjellige.

Jesus sa om kvinnen som ble grepet i hor, at den som var uten synd skulle kaste den første sten. (Jødene steinet også utro kvinner) Da mennene gikk bort fordi ingen ville si at han var uten synd, så Jesus opp og sa "Kvinne, hvor er de? Har ingen fordømt deg?" og når kvinnen sa nei, svarte han:"Heller ikke jeg dømmer deg. Gå bort og synd ikke mer".

Det står ikke noe i koranen om steining. Men i de to mest anerkjente hadith'ene står det mye om straff. Hvem kan trekke de i tvil? https://islamqa.info/en/answers/119516/are-there-any-daeef-weak-hadiths-in-al-bukhaari-and-muslim

Quote

Praise be to Allah.

The scholars are unanimously agreed that as-Saheehayn (i.e., Saheeh al-Bukhari and Saheeh Muslim) are the soundest two books after the Book of Allah, may He be exalted, and they are held in the highest esteem by the Muslims, elite and common folk, scholars and ignorant, as is well known.

Her er versene om noen av Muhammeds utmåling av straff, inkludert hvordan en kvinne tilstår for Muhammed at hun har vært utro, og er gravid. Muhammed forteller henne at hun skal føde barnet og amme det til det er avvent, og så komme tilbake. Muhammed gir da barnet til en annen, og beordrer henne steinet til døde. https://hadithcollection.com/sahihmuslim/sahih-muslim-book-17-punishments-prescribed-by-islam/sahih-muslim-book-017-hadith-number-4206

Quote

She said: Allah’s Apostle, here is he as I have weaned him and he eats food. He (the Holy Prophet) entrusted the child to one of the Muslims and then pronounced punishment. And she was put in a ditch up to her chest and he commanded people and they stoned her.

 

 

Endret av ops2
skrivefeil og rettet ordet "først" til "sist"
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jødene sier" erza( Uzair) er guds sønn" de kristne " kristus er Guds sønn" Dette er de samme grunnløse ytringer som de tidligere ikke-troende hadde. Måtte gud straffe dem!Hvordan de vender seg vekk fra sannheten.

Troende! de som assosierier andre med Gud er urene ( i sine sinn) så la dem ikke en gan gå nær den hellige moskeen etter dette året. skulle dere fryste fattigdom, vil Gud gi dere rikelig av sin nåde. Hvis han vil. Gud er allvitende , vis.

det står også drøssevis av de såkalte flergudsdyrkerne og hvor ille det ender med de. De blir nevnt igjen og igjen. 

Og ja.. Kristendommen er sikkert like ille. men igjen, vi har tatt et oppgjør som vi ser muslimer ikke gjør.

Anonymkode: cdd18...cd4

Dette er igjen tatt ut av kontekst. Men jeg ser ikke hvor her i teksten er det snakk om rasisme pga hudfarge? Meg bekjent er kristne mer rasistiske enn muslimer. Ta USA som eksempel. Så nevner du kristendommen er SIKKERT LIKE ILLE,ja du har helt rett der at kristendommen er ille. Hva sier bibelen om f eks kvinner?

Anonymkode: a6d60...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 time siden):

Hva er den viktigste forskjellen mellom bibelen og koranen?

I bibelen kommer det mest ekstreme først, i det gamle testamente. Dødsstraff ved steining og at hele byer ble drept, at barn ble revet ihjel av bjørner fordi de spottet en profet. Det ble nærmest nullstilt med Jesus. Han ble "veien, sannheten og livet".

I mange av de tidlige menighetene var det kvinner. Brev ble adressert "Til mine brødre og søstre i Kristus". Du har en av de første misjonærene som Paulus, som ikke var mye likestilt. Men Paulus anbefalte ikke steining av utro kvinner.

Muhammed var det motsatt med. Når islam var en ny religion, så var Muhammed helt for å leve i fred med andre religioner. Han giftet seg 25 år gammel med en voksen enke som var en framgangsrik foretningskvinne. Han hadde kun henne til hun døde etter 25 års ekteskap. Etterpå giftet han seg med 10 eller 12 kvinner til, inkludert barnebruden Aisha. Han hadde også flere sexslaver. Han handlet med slaver, også fra Afrika. Muhammed ble ansett som hvit, og det var status å være lys i huden. Sahih Muslim 2340: ️”I said to Abu Tufail: Did you see Allah’s Messenger (ﷺ)? He said: Yes, he had a white handsome face.” Ash-Shifa of Qadi ‘Iyad): ️Ahmad ibn Abi Sulayman, the companion of Sahnun, said, “Anyone who says that the Prophet was black should be killed.”

Jo mer makt islam fikk, jo verre ble Muhammed. De mest hatske versene kommer på slutten. Og slik er det, at nyere vers som motsier andre vers, der er det de nye som skal følges. Hadde vers om fred og toleranse kommet sist i koranen, så overstyrte de versene om vold. Men slik er det ikke!

Muhammed beordret for eksempel at hver gutt som hadde nådd puberteten skulle drepes. https://www.quranexplorer.com/hadithebook/english/hadith/dawud/038.4390.html

Det er fra tiden da Muhammed var godt voksen at versene om å drepe vantro kommer, som islamistiske terrorister bruker for å rettferdiggjøre sine drap. Koranen inneholder 109 vers om å føre krig mot vantro. Slike som ISIS holder slaver fordi de mener det er deres rett. https://nypost.com/2017/11/18/i-was-was-an-isis-slave-and-now-im-fighting-back/

Det berømte verset om "Om noen dreper en mann, er det som om han har drept hele menneskeheten" er et utsnitt fra en større tekst. Direkte etter følger at derimot de som "skaper uro i landet" ved å sette seg opp mot profeten, skal drepes, og måten det skal gjøres på. https://quran.com/5/33

-------------------------------------------------------------------------------------

Å sammenligne bibelen med koranen er derfor å sammenligne epler og appelsiner. Begge er frukt, men de er forskjellige. Og hovedpersonene - Jesus og Muhammed - kunne ikke være mer forskjellige.

Jesus sa om kvinnen som ble grepet i hor, at den som var uten synd skulle kaste den første sten. (Jødene steinet også utro kvinner) Da mennene gikk bort fordi ingen ville si at han var uten synd, så Jesus opp og sa "Kvinne, hvor er de? Har ingen fordømt deg?" og når kvinnen sa nei, svarte han:"Heller ikke jeg dømmer deg. Gå bort og synd ikke mer".

Det står ikke noe i koranen om steining. Men i de to mest anerkjente hadith'ene står det mye om straff. Hvem kan trekke de i tvil? https://islamqa.info/en/answers/119516/are-there-any-daeef-weak-hadiths-in-al-bukhaari-and-muslim

Her er versene om noen av Muhammeds utmåling av straff, inkludert hvordan en kvinne tilstår for Muhammed at hun har vært utro, og er gravid. Muhammed forteller henne at hun skal føde barnet og amme det til det er avvent, og så komme tilbake. Muhammed gir da barnet til en annen, og beordrer henne steinet til døde. https://hadithcollection.com/sahihmuslim/sahih-muslim-book-17-punishments-prescribed-by-islam/sahih-muslim-book-017-hadith-number-4206

 

 

Hadde anbefalt deg å høre på Omar Suleiman på youtube. Kan være at du forstår. Ut i fra dette her du skrev så ser jeg bare at du hater for å hate Islam. Profeten Muhammed hadde flere koner og det er en grunn til det. Aisha var ikke barnebrud.

Anonymkode: a6d60...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lest «islam and the future of tolerance» av Sam Harris for å prøve å forstå dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...