Gå til innhold

Jeg bestemte meg for å lese koranen. Og er mildt sagt sjokkert over innholdet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vrt i mot grupper som SIAN og syntes de har vert noen store idioter. For å få litt mer kunnskap om hva som virkelig står i Koranen tenkte jeg å lese den.

Jeg er mildt sagt sjokkert. Jeg har aldri lest så mye hatefullt i hele litt liv. Det står at de vantro skal dø i Ilden. At man ikke skal være venner med de, og trusler om å tro  på allah elers kommer du til helvete. Det står at en god muslim er en som drar ut til kamp for allah. 

om dette budskapet står et eller to ganger , så er dt jo rom for å tolke dette annerledes , jeg bestemte meg for å lese videre og tenkTe at jeg ikke skulle dra ting ut av kontekst om dette var noe som var nevnt et fåtall ganger i koranen. Men det gjentar seg og gjentar seg fra kapittel til kapittel. Annenhvert vers dreier seg faktisk om de vanntro. 

Jeg begynner faktisk å se litt hva SIAN mener om det er dette budskapet så mange følger. 

Det står mye rart i bibelen også. Men her har jo veldig mange nordmenn tatt et oppgjørog sagt høyt og tydelig at vi ikke støtter disse holdningene.  De aller færrete av nordmenn følger bibelen i 2022, og det viser også at vi ikke støtter disse holdningene lenger. 

Hvorfor er det ikke flere muslimer som står opp imot det forkastelige som står i denne hellige boken? hvorfor er det ingen som står opp mot innholdet i den ? 

Og dere som fortsatt står og skriker ingen rasister i våre gater. Har dere lest koranen? 

Jeg har hørt hva de sier. De informerer om innholdet i koranen. Jeg trodde også før at dette var dratt ut av kontekst. Men det var før jeg leste den selv.  Men jeg har egetlig aldri hørt at de har nevnt noe om rase. At de for eksempel mener at svarte er mindre verdt enn hvite. De tar jo for seg Islam og innholdet i koranen, så hvorfor er det så mange som sier at dette er rasisme? Sian har ikke nevnt et ord om hudfarge eller annet som kan tyde på rasehat. De stiller kritiske spørmål til innholdet i koranen.  Noe vi allerede har gjort med kristendommen uten å kalle det rasisme.

Eller de to brennpunkt dokumentarerene som tok for seg det mørke innenfor jehovas vitner og smiths venner. Er dette rasisme? hvorfor  er det rasisme så fort man stiller kritiske spørsmål om Islam da?

 

 

 

 

 

Anonymkode: cdd18...cd4

  • Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke rasistisk å være kritisk til religion. Det har det aldri vært. Rasismekortet er trukket for ofte, av sutrende religiøse, som ikke liker at andre lever i en annen virkelighet enn dem selv.

Jeg forundrer meg over dette stadige oppstyret, og vold fra motdemonstranter. Hvis de virkelig tror på dette tullet, burde de vel stole på at «allah» som de kaller ham, kan straffe de vantro med sin egen hånd? 

Anonymkode: 1c646...734

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å skrive «de vantro», da jeg ikke tror på islam selv.

Anonymkode: 1c646...734

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner det, men hopper likevel lettvint videre; "det står mye rart i bibelen også". Jeg mener du burde stoppe opp litt lenger ved dette, og ikke bare legge bort fordi mange nordmenn visstnok har tatt et oppgjør med dette.

For ja, det står veldig mye rart der. Blant annet hvordan man skal straffe noen som har vært utro. Særlig kvinnesynet, reglene og straffene er helt syke. Det står også at homofili bør straffes hardt, og kan aldri godtas. Og særdeles mye mer.

Det er for enkelt å ta opp hvor mye "rart" det står i koranen, og samtidig legge vekk alt det rare i bibelen med denne argumentasjonen.

Gamletestamentet er (også) makaber lesing. Hva med å feie for egen dør først og fremst?

Anonymkode: 3a8d4...001

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man kan ikke si at nordmenn har tatt avstand fra det som står i bibelen, når oppslutningen rundt kristendommen i landet er såpass stor som den er. Det skal mer til å ta avstand enn å si noen ord, man må vise ved handling også.

Anonymkode: 3a8d4...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har alltid vrt i mot grupper som SIAN og syntes de har vert noen store idioter. For å få litt mer kunnskap om hva som virkelig står i Koranen tenkte jeg å lese den.

Jeg er mildt sagt sjokkert. Jeg har aldri lest så mye hatefullt i hele litt liv. Det står at de vantro skal dø i Ilden. At man ikke skal være venner med de, og trusler om å tro  på allah elers kommer du til helvete. Det står at en god muslim er en som drar ut til kamp for allah. 

om dette budskapet står et eller to ganger , så er dt jo rom for å tolke dette annerledes , jeg bestemte meg for å lese videre og tenkTe at jeg ikke skulle dra ting ut av kontekst om dette var noe som var nevnt et fåtall ganger i koranen. Men det gjentar seg og gjentar seg fra kapittel til kapittel. Annenhvert vers dreier seg faktisk om de vanntro. 

Jeg begynner faktisk å se litt hva SIAN mener om det er dette budskapet så mange følger. 

Det står mye rart i bibelen også. Men her har jo veldig mange nordmenn tatt et oppgjørog sagt høyt og tydelig at vi ikke støtter disse holdningene.  De aller færrete av nordmenn følger bibelen i 2022, og det viser også at vi ikke støtter disse holdningene lenger. 

Hvorfor er det ikke flere muslimer som står opp imot det forkastelige som står i denne hellige boken? hvorfor er det ingen som står opp mot innholdet i den ? 

Og dere som fortsatt står og skriker ingen rasister i våre gater. Har dere lest koranen? 

Jeg har hørt hva de sier. De informerer om innholdet i koranen. Jeg trodde også før at dette var dratt ut av kontekst. Men det var før jeg leste den selv.  Men jeg har egetlig aldri hørt at de har nevnt noe om rase. At de for eksempel mener at svarte er mindre verdt enn hvite. De tar jo for seg Islam og innholdet i koranen, så hvorfor er det så mange som sier at dette er rasisme? Sian har ikke nevnt et ord om hudfarge eller annet som kan tyde på rasehat. De stiller kritiske spørmål til innholdet i koranen.  Noe vi allerede har gjort med kristendommen uten å kalle det rasisme.

Eller de to brennpunkt dokumentarerene som tok for seg det mørke innenfor jehovas vitner og smiths venner. Er dette rasisme? hvorfor  er det rasisme så fort man stiller kritiske spørsmål om Islam da?

 

 

 

 

 

Anonymkode: cdd18...cd4

Jeg er mer imponert over at du holdt ut å lese den boken ... 

Anonymkode: a255c...c45

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står så og si det samme i bibelen.

Muslimer flest er ikke islamister, så å si at muslimer følger det som står i koranen er like generaliserende som å si at alle kristne er som de ytterliggående som følger alt som står i bibelen. 

Og ser man på de norske menighetene rundtom så er de ikke det spor bedre i sitt syn på de "hellige skriftene"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mange muslimer som følger Koranen helt bokstavelig da, uten om enkelte ekstremister 

Anonymkode: 9fdac...502

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har lest bibelen. Som viser at den kristne Gud er en psykopat som vilkårlig truet med å drepe folk sine sønner om de ikke ofret ting til han, påla dem å si «Gud er god» for å ikke få nære slektninger drept, for så å bestemme seg for å bli «god» gjennom et helt merkelig og fullstendig ulogisk stunt der han voldtar Maria og gir henne sin sønn som han så sørger for at folk dreper og … ja.

Det er ikke helt bra. Og definitivt ikke noe for barn. Utover å lære barn på skolen at «mennesker har funnet opp noe som vi kaller «religion» som de bruker til å utøve sosial kontroll over hverandre» ser jeg ikke behovet for å lære barn om overtro. (Muligens kan man også føye til at voksne ofte later som om de tror på «Gud» fordi de er redde for sanksjoner fra slekt og venner, men at Gud selvsagt ikke finnes» 

Så jeg forstår ikke helt at du har valgt å fokusere på en overtro, ts? De er alle så like at de utenfra er nesten umulig å se forskjell på. Og de avviker kun i helt uvesentlige detaljer. At alle er skapt for å kontrollere befolkningen og fokuserer tungt på å tjene penger fra sine medlemmer er heller ikke verken ukjent eller for den del noe de overtroiske samfunnene selv forsøker å skjule?

Anonymkode: 094a7...0bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du nevner det, men hopper likevel lettvint videre; "det står mye rart i bibelen også". Jeg mener du burde stoppe opp litt lenger ved dette, og ikke bare legge bort fordi mange nordmenn visstnok har tatt et oppgjør med dette.

For ja, det står veldig mye rart der. Blant annet hvordan man skal straffe noen som har vært utro. Særlig kvinnesynet, reglene og straffene er helt syke. Det står også at homofili bør straffes hardt, og kan aldri godtas. Og særdeles mye mer.

Det er for enkelt å ta opp hvor mye "rart" det står i koranen, og samtidig legge vekk alt det rare i bibelen med denne argumentasjonen.

Gamletestamentet er (også) makaber lesing. Hva med å feie for egen dør først og fremst?

Anonymkode: 3a8d4...001

Jeg vet ikke om en eneste i in omgangskrets som er kristne lenger. Kristendommen har også gjort et opprør selv ved å gjøre det lovlig å gifte seg i kirken selv om de er homofile. Det blir færre og færre i Norge som er kristne jo. 

Anonymkode: cdd18...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (1 minutt siden):

Det står så og si det samme i bibelen.

Muslimer flest er ikke islamister, så å si at muslimer følger det som står i koranen er like generaliserende som å si at alle kristne er som de ytterliggående som følger alt som står i bibelen. 

Og ser man på de norske menighetene rundtom så er de ikke det spor bedre i sitt syn på de "hellige skriftene"

Jo, det gjør de. De følger ikke gamle testamentet.

Når tilog med norske biskoper går ut og forsvarer abortloven i USA, skjønner du at det er forskjell i misjonering av religion mellom Islam og Kristendom her i Norge.

Anonymkode: 9214a...6e1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par muslimer. De synes også det står mye sykt i koranen som de ikke mener er nødvendig å følge i dagens samfunn. Men de skriker liksom ikke høyt om det.
Men disse "moderne" avslappa muslimene vil jo bare leve livet sitt i fred og ro. Det er alltid de mest konservative og høylytte som får mest oppmerksomhet, uansett om de er i et fåtall eller ikke.

Anonymkode: c7aa8...937

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og jeg har lest bibelen. Som viser at den kristne Gud er en psykopat som vilkårlig truet med å drepe folk sine sønner om de ikke ofret ting til han, påla dem å si «Gud er god» for å ikke få nære slektninger drept, for så å bestemme seg for å bli «god» gjennom et helt merkelig og fullstendig ulogisk stunt der han voldtar Maria og gir henne sin sønn som han så sørger for at folk dreper og … ja.

Det er ikke helt bra. Og definitivt ikke noe for barn. Utover å lære barn på skolen at «mennesker har funnet opp noe som vi kaller «religion» som de bruker til å utøve sosial kontroll over hverandre» ser jeg ikke behovet for å lære barn om overtro. (Muligens kan man også føye til at voksne ofte later som om de tror på «Gud» fordi de er redde for sanksjoner fra slekt og venner, men at Gud selvsagt ikke finnes» 

Så jeg forstår ikke helt at du har valgt å fokusere på en overtro, ts? De er alle så like at de utenfra er nesten umulig å se forskjell på. Og de avviker kun i helt uvesentlige detaljer. At alle er skapt for å kontrollere befolkningen og fokuserer tungt på å tjene penger fra sine medlemmer er heller ikke verken ukjent eller for den del noe de overtroiske samfunnene selv forsøker å skjule?

Anonymkode: 094a7...0bd

Er helt enig.. men her er det også mange fler som velger å kritisere innholdet og fordømme innholdet.

Anonymkode: cdd18...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og jeg har lest bibelen. Som viser at den kristne Gud er en psykopat som vilkårlig truet med å drepe folk sine sønner om de ikke ofret ting til han, påla dem å si «Gud er god» for å ikke få nære slektninger drept, for så å bestemme seg for å bli «god» gjennom et helt merkelig og fullstendig ulogisk stunt der han voldtar Maria og gir henne sin sønn som han så sørger for at folk dreper og … ja.

Det er ikke helt bra. Og definitivt ikke noe for barn. Utover å lære barn på skolen at «mennesker har funnet opp noe som vi kaller «religion» som de bruker til å utøve sosial kontroll over hverandre» ser jeg ikke behovet for å lære barn om overtro. (Muligens kan man også føye til at voksne ofte later som om de tror på «Gud» fordi de er redde for sanksjoner fra slekt og venner, men at Gud selvsagt ikke finnes» 

Så jeg forstår ikke helt at du har valgt å fokusere på en overtro, ts? De er alle så like at de utenfra er nesten umulig å se forskjell på. Og de avviker kun i helt uvesentlige detaljer. At alle er skapt for å kontrollere befolkningen og fokuserer tungt på å tjene penger fra sine medlemmer er heller ikke verken ukjent eller for den del noe de overtroiske samfunnene selv forsøker å skjule?

Anonymkode: 094a7...0bd

Ja, men dette har vesten gått igjennom i 200 år. Temaet er koranen. 

Anonymkode: a255c...c45

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

 

Hvorfor er det ikke flere muslimer som står opp imot det forkastelige som står i denne hellige boken? hvorfor er det ingen som står opp mot innholdet i den ? 

Anonymkode: cdd18...cd4

Fordi da må disse personene leve på hemmelig adresse. 

Jeg er helt enig med deg TS. Det er helt sykt. Det dummeste jeg ser er motdemonstranter til SIAN, som dukker opp med Pride flag. Hadde den muslimske gjengen de står side om side med fått det som DE ville, med sharia regler og alt, så hadde det vel ikke vært en gruppe som hadde blitt utryddet raskere enn LGBT.

Det er bare ordentlige rasister som har berøringsangst i forhold til islam. De forventer tydeligvis mye mindre av folk de innerst inne anser som primitive.

Anonymkode: b2968...81d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, det gjør de. De følger ikke gamle testamentet.

Når tilog med norske biskoper går ut og forsvarer abortloven i USA, skjønner du at det er forskjell i misjonering av religion mellom Islam og Kristendom her i Norge.

Anonymkode: 9214a...6e1

Da har du jaggu lite kunnskap om norske menigheter. Mange av de som ikke støtter abort, homofili osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel forskjell på å BRENNE koranen, og kritisere deler av innholdet? 

Jeg støtter fullt ut det sistnevnte, men overhodet ikke det første. På samme måte som jeg støtter saklig og kritikk av kristendommen (gjerne uten hatretorikk), men kom ikke her og BRENN kirkene våre! De er kulturskatter og symboler på vår tradisjon og historie, uansett hva man mener om religionen de symboliserer.

Anonymkode: e8ffe...adb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker selv jeg ble sjokkert da en muslimsk dame jeg jobbet med fortalte meg hva de fleste muslimer som var i Norge faktisk syntes om oss nordmenn (noe av det ts sier, og at norske jenter er horer osv).  
 

Jeg hadde oppfattet henne som en avslappet muslim som ikke hadde spesielle tanker om oss, men der tik jeg feil, gett! Og hun satt og fortalte meg det som om det ikke skulle sjokkere meg også 😳

Jeg spurte henne om dette var noe hun mente selv, eller om det kun var hennes omgangskrets. Men nei, ifølge henne var dette ganske gjengs…

Det finnes garantert unntak, det tviler jeg ikke på. Men det finnes også hanske mange som er enige med henne. 
 

 

Anonymkode: 4a4d9...5e6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har alltid vrt i mot grupper som SIAN og syntes de har vert noen store idioter. For å få litt mer kunnskap om hva som virkelig står i Koranen tenkte jeg å lese den.

Jeg er mildt sagt sjokkert. Jeg har aldri lest så mye hatefullt i hele litt liv. Det står at de vantro skal dø i Ilden. At man ikke skal være venner med de, og trusler om å tro  på allah elers kommer du til helvete. Det står at en god muslim er en som drar ut til kamp for allah. 

om dette budskapet står et eller to ganger , så er dt jo rom for å tolke dette annerledes , jeg bestemte meg for å lese videre og tenkTe at jeg ikke skulle dra ting ut av kontekst om dette var noe som var nevnt et fåtall ganger i koranen. Men det gjentar seg og gjentar seg fra kapittel til kapittel. Annenhvert vers dreier seg faktisk om de vanntro. 

Jeg begynner faktisk å se litt hva SIAN mener om det er dette budskapet så mange følger. 

Det står mye rart i bibelen også. Men her har jo veldig mange nordmenn tatt et oppgjørog sagt høyt og tydelig at vi ikke støtter disse holdningene.  De aller færrete av nordmenn følger bibelen i 2022, og det viser også at vi ikke støtter disse holdningene lenger. 

Hvorfor er det ikke flere muslimer som står opp imot det forkastelige som står i denne hellige boken? hvorfor er det ingen som står opp mot innholdet i den ? 

Og dere som fortsatt står og skriker ingen rasister i våre gater. Har dere lest koranen? 

Jeg har hørt hva de sier. De informerer om innholdet i koranen. Jeg trodde også før at dette var dratt ut av kontekst. Men det var før jeg leste den selv.  Men jeg har egetlig aldri hørt at de har nevnt noe om rase. At de for eksempel mener at svarte er mindre verdt enn hvite. De tar jo for seg Islam og innholdet i koranen, så hvorfor er det så mange som sier at dette er rasisme? Sian har ikke nevnt et ord om hudfarge eller annet som kan tyde på rasehat. De stiller kritiske spørmål til innholdet i koranen.  Noe vi allerede har gjort med kristendommen uten å kalle det rasisme.

Eller de to brennpunkt dokumentarerene som tok for seg det mørke innenfor jehovas vitner og smiths venner. Er dette rasisme? hvorfor  er det rasisme så fort man stiller kritiske spørsmål om Islam da?

 

 

 

 

 

Anonymkode: cdd18...cd4

Uff trist 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (9 minutter siden):

Da har du jaggu lite kunnskap om norske menigheter. Mange av de som ikke støtter abort, homofili osv.

Du sikter vel til sektene nå. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...