Gå til innhold

Meglere som blir sure når man avlyser visning på leiligheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å avlyse en dag før er virkelig ikke i god tid. Da har kanskje selger gått glipp av mange kjøpere som ikke fikk plass på oppmøtelista fordi du sto der!

Du får lese om leilighetene FØR du melder deg på, det koster så lite å ikke være en drittsekk.

Anonymkode: 4e84d...ec9

Man er drittsekk hvis man gjør noe med vilje, jeg gjør det ikke med vilje.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Å avlyse en dag før er virkelig ikke i god tid. Da har kanskje selger gått glipp av mange kjøpere som ikke fikk plass på oppmøtelista fordi du sto der!

Du får lese om leilighetene FØR du melder deg på, det koster så lite å ikke være en drittsekk.

Anonymkode: 4e84d...ec9

Hvis det er et så stort problem, må de jo nesten vurdere å gå tilbake til å ha åpne visninger uten påmelding. Tviler sterkt på at noen blir avvist dersom det er så mange interessenter, i så tilfelle er megler/selger unødvendig rigid.

Anonymkode: 9cdd6...d0f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De jobber stadig gratis for mennesker som ombestemmer seg, selvsagt må da prisene bli dyrere for andre. De kan risikere å følge opp, hjelpe og jobbe gratis i månedsvis for  folk som når de faktisk skal selge «valgte å gå for en annen megler». Da har de gitt dem gratis verdivurdering, brukt lørdagskvelden sin på å hjelpe dem å kuppe en budrunde etc. etc. for så å bare bli vist fingeren. De får 0 betalt for det. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Jeg klarer ikke helt å ha sympati kjenner jeg. Meglere tjener i gjennomsnitt mer enn nok.

Anonymkode: bb71a...94e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt om de blir litt frustrert, selv om de burde prøve å ikke vise det utad.

Meglere er jo mennesker med et privatliv de også. Kanskje har de takket nei til andre morsomme planer på fritiden fordi de skulle jobbe (holde visning for deg) eller kanskje de har styret fælt med å skaffe sønnen skyss til fotballkampen? Kanskje har kona måtte bytte vakter slik at hun kunne passe barna mens han holder visning for deg?

Jeg blir også gretten når folk avlyser ting på kort varsel…

 

Anonymkode: a162d...8d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er på boligjakt og etter at det ble Corona måtte man melde seg på visning og få tildelt klokkeslett, og det har meglerne fortsatt med.

Ofte er det flere boliger som har visning på samme dag og da må man velge, hvis man ikke får en privatvisning på forhånd.

Andre ganger setter jeg meg opp på en leilighet litt sånn forhastet, og finner ut etter noen dager at jeg ikke har råd til leiligheten eller at jeg ikke er interessert likevel, så da avlyser jeg visningen i god tid slik at noen andre kan få mitt visningstidspunkt. 

Har erfart i det siste at flere meglere blir sure fordi jeg avlyser, og jeg får spørsmål hvorfor jeg har avlyst, eller så får jeg ikke noe tilbakemelding i det hele tatt, og vet ikke helt om de har sett meldingen jeg har sendt. 

Selv om jeg har avlyst visningen er jeg interessert i å vite budrunden og hva leiligheten har blitt solgt for, men flere meglere er ikke interessert å sende meg denne informasjonen, og lurer på hvorfor jeg er interessert i å vite salgsprisen når jeg ikke er på visning. 

Er ikke sånn oppførsel uproft?

Anonymkode: b3779...d5d

Det jeg undrer meg på er om du tolker mer inn i dette enn du tror. Som tidligere megler kan jeg skrive under på en del av tingene andre har sagt om de.. mindre lukrative sidene av dette yrket. 

Når du sier de er "sure", tolker du det basert på tonefall, det de sier eller det at de faktisk spør deg om hvorfor du kansellerer? Som megler er det faktisk utrolig mye rart man er borti, så man prøver å ta høyde for alt. Jeg pleide alltid ringe ved kanselleringer (jeg jobbet før det ble vanlig med påmelding til fellesvisninger) av privatvisninger. Dette fordi jeg hadde en selger som gjerne ville vite hvorfor, jeg ønsket å se om det kunne ordnes på en annen måte om det forelå en misforståelse, at interessenten forstod tidsaspektet i forhold til fellesvisning/foreliggende bud osv.

Dette med å opplyse om salgspris er noe som ofte bare forsvinner i arbeidsmengden. Jeg ville oppfordre deg til å ta en kjapp telefon i de tilfellene du faktisk synes det er verdt å vite. Hvis du ber om å ikke stå på interessentlisten og motta budinformasjon er du ute av de automatiske systemene meglerne bruker. Altså kan du bare be om å få budinfo - det høyeste budet du får info om er jo som regel det det er solgt for...

Utdypende informasjon om en budrunde osv er gjerne noe jeg delte ut, men da måtte folk ringe meg på dagtid hverdag hvis jeg hadde tid. Å Bli oppringt på lørdagskvelden fordi man ønsker "litt info" om noe er noe som ikke er spesielt gøy for noen. 

Kort oppsummert tror jeg ikke det er slik at meglere er spesielt lite serviceminded (for hvordan eller lykkes de som meglere(?) - konkurransen er knallhard), men må faktisk huske på at de også er mennesker. I alle tjenestebransjer er det slik at innsatsen må legges ned der pengene genereres. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg skjønner godt om de blir litt frustrert, selv om de burde prøve å ikke vise det utad.

Meglere er jo mennesker med et privatliv de også. Kanskje har de takket nei til andre morsomme planer på fritiden fordi de skulle jobbe (holde visning for deg) eller kanskje de har styret fælt med å skaffe sønnen skyss til fotballkampen? Kanskje har kona måtte bytte vakter slik at hun kunne passe barna mens han holder visning for deg?

Jeg blir også gretten når folk avlyser ting på kort varsel…

 

Anonymkode: a162d...8d2

Det er ikke privatvisninger jeg skriver om i hovedinnlegget men å melde seg på visning på oppsatte tidspunkt. Visninger i dag foregår ved at man går inn og melder seg på oppsatte tidspunkt, feks kl 16:-16:15, og man er ikke alene om å se på boligen dette klokkeslettet, men det er tre til fire andre personer som også har fått dette tidspunktet.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man betalter 100.00,- for megler, for en jobb som tar hva da, max 5timer. En megler jobber ikke et minutt gratis. 🤣

Anonymkode: 4e84d...ec9

De som betaler betaler det ja, det er definitivt mer en. 5 timers arbeid, og mange betaler 0 for mange timers arbeid ved at de ansetter en annen megler etter å ha fått masse gratis hjelp. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg skjønner godt om de blir litt frustrert, selv om de burde prøve å ikke vise det utad.

Meglere er jo mennesker med et privatliv de også. Kanskje har de takket nei til andre morsomme planer på fritiden fordi de skulle jobbe (holde visning for deg) eller kanskje de har styret fælt med å skaffe sønnen skyss til fotballkampen? Kanskje har kona måtte bytte vakter slik at hun kunne passe barna mens han holder visning for deg?

Jeg blir også gretten når folk avlyser ting på kort varsel…

 

Anonymkode: a162d...8d2

Det er jo ikke snakk om privatvisning.

Til tross for at koronarestriksjoner er opphevet, velger en del meglere å opprettholde praksisen med påmelding til vanlige visninger, så hvis megler blir sur for at noen melder seg av en forhåndsannonsert visning er det ganske rart. 
 

 

580134AC-B9F0-4769-B3D6-6CDD6B4EA70C.jpeg

Anonymkode: 9cdd6...d0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke helt å ha sympati kjenner jeg. Meglere tjener i gjennomsnitt mer enn nok.

Anonymkode: bb71a...94e

Nei, ingen greier det, så det er ikke så rart. Det er visst helt legitimt å hate meglere av en eller annen grunn🤷🏼‍♀️ 
 

Ja i gjennomsnitt gjør de det, men det er noen få som drar opp snittet veldig! Første året min mann jobbet som megler tjente han 57 000(!) ALT er provisjon og det er beinhardt. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er så slit for meglerne å administrere av og påmeldinger til visning kan de jo bare gå tilbake til åpne visningstidspunkt som det var før. Bedre for personvernet og lettere for meglerne. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Man er drittsekk hvis man gjør noe med vilje, jeg gjør det ikke med vilje.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

Men når du gjør det så ofte som det virker som du gjør så er det drittsekk-oppførsel

Anonymkode: 7dbe6...b87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men når du gjør det så ofte som det virker som du gjør så er det drittsekk-oppførsel

Anonymkode: 7dbe6...b87

Får ikke drittsekk-vibber av TS i det hele tatt, han/hun gjør som veldig mange gjør og som er fullstendig normalt

Anonymkode: 23724...f68

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men når du gjør det så ofte som det virker som du gjør så er det drittsekk-oppførsel

Anonymkode: 7dbe6...b87

Jeg melder meg av fellesvisning kanskje 2-3 av 10 visninger, det er jo ikke akkurat ofte, og det er jo forskjellige meglere hver gang.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg melder meg av fellesvisning kanskje 2-3 av 10 visninger, det er jo ikke akkurat ofte, og det er jo forskjellige meglere hver gang.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

Jeg er imponert over at du gidder å melde avbud jeg. Vi har bare droppet å gå de få gangene vi ombestemte oss ang en bolig.
Hvis meglerne vil slippe «no-show», så er det bare for de å droppe påmeldingsvisning. Jeg har gjort telefonnummeret mitt hemmelig, og oppgir kun fornavn. (Ikke alltid ekte eller.) Ønsker overhodet ikke at en megler skal sitte på navn, telefonnummer eller annen info om meg før et evt bud er lagt inn.

Anonymkode: c79fd...099

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er imponert over at du gidder å melde avbud jeg. Vi har bare droppet å gå de få gangene vi ombestemte oss ang en bolig.
Hvis meglerne vil slippe «no-show», så er det bare for de å droppe påmeldingsvisning. Jeg har gjort telefonnummeret mitt hemmelig, og oppgir kun fornavn. (Ikke alltid ekte eller.) Ønsker overhodet ikke at en megler skal sitte på navn, telefonnummer eller annen info om meg før et evt bud er lagt inn.

Anonymkode: c79fd...099

Ts her

Det er jo vanlig folkeskikk å gi beskjed at man ikke kommer når man har meldt seg på, er det ikke det da? Hadde aldri gitt blaffen i å gi beskjed.

Anonymkode: b3779...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meglere er som gribber. Tjener store penger uten å skape noen verdi til samfunnet. Ikke noe produkt som blir skapt akkurat. Håper det blir vanlig og lettere med tiden å selge huset selv. Om meglere blir sure for sånt, får de slutte med påmelding igjen

Anonymkode: d5eb7...0ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Meglere er som gribber. Tjener store penger uten å skape noen verdi til samfunnet. Ikke noe produkt som blir skapt akkurat. Håper det blir vanlig og lettere med tiden å selge huset selv. Om meglere blir sure for sånt, får de slutte med påmelding igjen

Anonymkode: d5eb7...0ac

Tja, jeg tror vi er ganske mange som setter pris på å slippe å aktivt selge egen bolig og papirarbeidet på toppen av stresset med selve flyttingen. 

Hvis du ønsker å selge uten megler er det jo bare å kjøre på?

Anonymkode: 9cdd6...d0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her

Det er jo vanlig folkeskikk å gi beskjed at man ikke kommer når man har meldt seg på, er det ikke det da? Hadde aldri gitt blaffen i å gi beskjed.

Anonymkode: b3779...d5d

Nei, for meg går ikke dette under vanlig folkeskikk. De kunne fint hatt åpen visning som før, det er de som har valgt denne varianten der de vil gribbe til seg navn og telefonnummer for å kunne mase i ettertid.

Megler er stort sett uten folkeskikk, så de ofrer jeg ikke så mye som en kalori. 

Anonymkode: c79fd...099

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De jobber masse, masse gratis. Gratis verdivurderinger, gratis ekstravisninger, gratis stylingtips, gratis hjelp i budrunder etc. etc. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Har aldri opplevd en megler som har tilbudt «gratis ekstravisninger», og styling av boligen gjør jo boligen mer lettsolgt, så å antyde at dette er en ekstraservice som megler gjør «gratis» er i beste fall latterlig. Budrundene tjener jo megler også på, så jeg lurer litt på hva du snakker om her. :klo: 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De som betaler betaler det ja, det er definitivt mer en. 5 timers arbeid, og mange betaler 0 for mange timers arbeid ved at de ansetter en annen megler etter å ha fått masse gratis hjelp. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Dette kan jo meglerbransjen takke seg selv for, all den tid de tilbyr gratis verdivurderinger. 🤷‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: ec178...600

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri opplevd en megler som har tilbudt «gratis ekstravisninger», og styling av boligen gjør jo boligen mer lettsolgt, så å antyde at dette er en ekstraservice som megler gjør «gratis» er i beste fall latterlig. Budrundene tjener jo megler også på, så jeg lurer litt på hva du snakker om her. :klo: 

Dette kan jo meglerbransjen takke seg selv for, all den tid de tilbyr gratis verdivurderinger. 🤷‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: ec178...600

Ja, hvis du ender opp med å gå for den megleren som har gitt deg denne ekstraservicen er det jo inkludert. Ganske surt å ha jobbet gratis for norn gitt de masse stylingtips på hvordan denne boligen kan presenteres bedre, men så velger de å ta med seg disse tipsene til en annen megler. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...