Gå til innhold

Meglere som blir sure når man avlyser visning på leiligheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De vil jo ikke sløse bort sin tid på folk som ikke er interessert, og avlysning sier jo at du ikke er det.

Anonymkode: 34778...91d

Det koster ikke meglerne en kalori å la de stå på sms-lista for budrunden, de sender jo ikke sms til hver enkelt

Anonymkode: 23724...f68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir minst like frustrert på meglere som setter oss opp på visninger vi aldri har meldt oss på og så ringer og kjefter når vi ikke møter opp... 

Anonymkode: 7fcdf...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Meglere får ikke betalt for å stå kveld etter kveld på visning, de får betalt kun når de har solgt. Så å kaste bort tiden de har lagt av til visning skjønner jeg de blir sure for. De bruker ekstremt mye av fritiden sin på å være megler, uten å få noe igjen for det. Hilsen megler- kone.

Anonymkode: 571bc...890

Hva snakker du om?

Meglere får betalt uansett de!?

Anonymkode: 4e84d...ec9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette! Hilsen en annen meglerkone. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Da jeg solgte leiligheten min betalte jeg føkkings 5000,- per visning. Meglere jobber ikke gratis.

Anonymkode: 4e84d...ec9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er på boligjakt og etter at det ble Corona måtte man melde seg på visning og få tildelt klokkeslett, og det har meglerne fortsatt med.

Ofte er det flere boliger som har visning på samme dag og da må man velge, hvis man ikke får en privatvisning på forhånd.

Andre ganger setter jeg meg opp på en leilighet litt sånn forhastet, og finner ut etter noen dager at jeg ikke har råd til leiligheten eller at jeg ikke er interessert likevel, så da avlyser jeg visningen i god tid slik at noen andre kan få mitt visningstidspunkt. 

Har erfart i det siste at flere meglere blir sure fordi jeg avlyser, og jeg får spørsmål hvorfor jeg har avlyst, eller så får jeg ikke noe tilbakemelding i det hele tatt, og vet ikke helt om de har sett meldingen jeg har sendt. 

Selv om jeg har avlyst visningen er jeg interessert i å vite budrunden og hva leiligheten har blitt solgt for, men flere meglere er ikke interessert å sende meg denne informasjonen, og lurer på hvorfor jeg er interessert i å vite salgsprisen når jeg ikke er på visning. 

Er ikke sånn oppførsel uproft?

Anonymkode: b3779...d5d

Synes din oppførsel er verre, hvorfor drive å sette seg opp på visninger hele tiden hvis du ikke skal dra på de?

Anonymkode: 7dbe6...b87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det koster ikke meglerne en kalori å la de stå på sms-lista for budrunden, de sender jo ikke sms til hver enkelt

Anonymkode: 23724...f68

Faktisk koster det å sende masse sms’er ganske mye. Hvis masse uinteresserte får 10stk meldinger om bud og endt budrunde så blir det mange totalt. Jeg jobber med webtjenester og har sett regningene de store selskapene får.

Anonymkode: 6e422...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er kjedelig er f.eks.

Megler får ønske om privatvisning fra interessent. Ringer for å avtale med selger. Selger må kanskje ta seg fri og legge om planene for å få boligen visningsklar. Bruker masse tid på å få leiligheten ren og ryddig. Så viser det seg at interessenten ikke gir beskjed, eller dukker opp. Dette er kjedelig og unødvendig. Ting kan dukke opp, men ha respekt for selgeren. De fleste legger mye energi på et boligsalg. 

Siden megler tar seg betalt per visning er det flere selgere som ønsker å ha visningen selg hvis f.eks. ingen har meldt seg på for å spare kostnader. Da er det kjedelig for megler som forbereder at her har vi flere som kommer, så dukker ingen opp.  
 

Unødvendig av megler å bli sur, men ha litt respekt for andre og bruk 30 sekunder på å gi beskjed når du vet at det er uaktuelt. 

Anonymkode: e634f...e4f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Synes din oppførsel er verre, hvorfor drive å sette seg opp på visninger hele tiden hvis du ikke skal dra på de?

Anonymkode: 7dbe6...b87

Jeg setter meg ikke opp på visninger hele tiden og avlyser, men innimellom avlyser jeg fordi flere visninger er på samme dag og tidspunkt, eller jeg finner ut når jeg har lest skikkelig gjennom salgsoppgaven og har gjort en del research at leiligheten ikke blir aktuell likevel.

Det er helt normalt å melde seg av visning, og flere meglerfirma har nå begynt med å legge ut en link der man kan melde seg av, uten å ta kontakt med megler.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det som er kjedelig er f.eks.

Megler får ønske om privatvisning fra interessent. Ringer for å avtale med selger. Selger må kanskje ta seg fri og legge om planene for å få boligen visningsklar. Bruker masse tid på å få leiligheten ren og ryddig. Så viser det seg at interessenten ikke gir beskjed, eller dukker opp. Dette er kjedelig og unødvendig. Ting kan dukke opp, men ha respekt for selgeren. De fleste legger mye energi på et boligsalg. 

Siden megler tar seg betalt per visning er det flere selgere som ønsker å ha visningen selg hvis f.eks. ingen har meldt seg på for å spare kostnader. Da er det kjedelig for megler som forbereder at her har vi flere som kommer, så dukker ingen opp.  
 

Unødvendig av megler å bli sur, men ha litt respekt for andre og bruk 30 sekunder på å gi beskjed når du vet at det er uaktuelt. 

Anonymkode: e634f...e4f

Ts her

Jeg har alltid gått på privatvisningene jeg har avtalt, og på to av de siste privatvisningene jeg har vært på i år, var det megler som ikke dukket opp fordi ene gangen hadde han glemt meg, og andre gangen trodde megler at privatvisningen var to timer senere, så da var det jeg så fikk stress.

Har aldri unnlatt å gi beskjed hvis jeg ikke kommer på en visning, og jeg gir alltid beskjed senest én dag før, slik at megler skal få fylt opp den plassen som jeg skulle hatt.

Anonymkode: b3779...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om det. Har vært på mange visninger hvor folk møter opp uten å ha meldt seg på, og det er klart de ikke blir kastet ut - det kan jo være de vil by. Så om du synes det er ekkelt kan du la være å melde deg på, møte opp (gjerne i overgangen mellom 2 grupper om du vil være litt mindre synlig), og så logge inn for å by elektronisk via finn annonse eller lignende dagen etter om det skulle bli aktuelt. der kan du også følge budrunden, og om det er kort tid til frist - så vil megler prøve å ringe for å se om du skal by mer, da trenger du ikke ta telefonen.

Anonymkode: 02648...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg setter meg ikke opp på visninger hele tiden og avlyser, men innimellom avlyser jeg fordi flere visninger er på samme dag og tidspunkt, eller jeg finner ut når jeg har lest skikkelig gjennom salgsoppgaven og har gjort en del research at leiligheten ikke blir aktuell likevel.

Det er helt normalt å melde seg av visning, og flere meglerfirma har nå begynt med å legge ut en link der man kan melde seg av, uten å ta kontakt med megler.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

Men hvorfor melder du deg på visning før du har lest salgsoppgaven og gjør litt research? Ser også at skrev at du avlyser for du finner ut etter at du har meldt deg på visning finner ut at du ikke har råd til å kjøpe?

Anonymkode: 7dbe6...b87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når man ønsker salgsoppgaven med vedlegg, må man fylle ut navn og adresse og da får man spørsmål om man ønsker å bli orientert om budrunden eller ei.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

Man må ikke det, de har ikke lov til å kreve det. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fritiden?? Å være megler er ingen 8-16-jobb og det har vel alle visst når de valgte megleryrket. Ubekvem arbeidstid med visning på kveldstid og helg, og bud og kuppforsøk på odde tider, er del av yrkesvalget. 
Kan Forøvrig opplyse at før vårt siste boligkjøp brukte vi nesten 3 år før vi fikk kjøpt, og var på 100+ visninger. Vi var ikke på visninger for boliger vi ikke var interessert i i forkant, men det var en Haug av ulike grunner til at boligen ikke tilfredsstilte forventningene, vi ikke ga bud, budrunden gikk til himmels etc.

En megler som blir sur fordi noen som har vært på visning ikke ønsker å kjøpe en bolig etterpå, kan ta seg en bolle, en annen jobb e.l

Anonymkode: e79ba...7ff

Så meglere skal ikke ha noen fritid? De skal aldri ha rett til å sette grenser for jobben sin? Selvsagt har man lov til å bli irritert på folk som kaster bort tiden sin. Meglere jobber på 100% provisjon. De 0 betalt i timen, og bruker da i praksis fritiden sin på det. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva snakker du om?

Meglere får betalt uansett de!?

Anonymkode: 4e84d...ec9

På ingen måte! 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da jeg solgte leiligheten min betalte jeg føkkings 5000,- per visning. Meglere jobber ikke gratis.

Anonymkode: 4e84d...ec9

De jobber masse, masse gratis. Gratis verdivurderinger, gratis ekstravisninger, gratis stylingtips, gratis hjelp i budrunder etc. etc. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis styling tips og gratis hjelp i budrunder altså? Nei nå drar de den for langt.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De jobber masse, masse gratis. Gratis verdivurderinger, gratis ekstravisninger, gratis stylingtips, gratis hjelp i budrunder etc. etc. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Må du faenmeg gi deg!! Denne tiden de jobber «gratis» tjener de inn på andre altfor dyre tjenester! Tjener ikke penger på visning?? De siste gangene vi har solgt (og eneste) tok megler mellom 3.000kr og 4.000kr pr visning! Som tok 60min (pluss forberedelser etc). Regn ut timesprisene på det du!

Anonymkode: c07d4...1ed

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må du faenmeg gi deg!! Denne tiden de jobber «gratis» tjener de inn på andre altfor dyre tjenester! Tjener ikke penger på visning?? De siste gangene vi har solgt (og eneste) tok megler mellom 3.000kr og 4.000kr pr visning! Som tok 60min (pluss forberedelser etc). Regn ut timesprisene på det du!

Anonymkode: c07d4...1ed

De jobber stadig gratis for mennesker som ombestemmer seg, selvsagt må da prisene bli dyrere for andre. De kan risikere å følge opp, hjelpe og jobbe gratis i månedsvis for  folk som når de faktisk skal selge «valgte å gå for en annen megler». Da har de gitt dem gratis verdivurdering, brukt lørdagskvelden sin på å hjelpe dem å kuppe en budrunde etc. etc. for så å bare bli vist fingeren. De får 0 betalt for det. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De jobber masse, masse gratis. Gratis verdivurderinger, gratis ekstravisninger, gratis stylingtips, gratis hjelp i budrunder etc. etc. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Man betalter 100.00,- for megler, for en jobb som tar hva da, max 5timer. En megler jobber ikke et minutt gratis. 🤣

Anonymkode: 4e84d...ec9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her

Jeg har alltid gått på privatvisningene jeg har avtalt, og på to av de siste privatvisningene jeg har vært på i år, var det megler som ikke dukket opp fordi ene gangen hadde han glemt meg, og andre gangen trodde megler at privatvisningen var to timer senere, så da var det jeg så fikk stress.

Har aldri unnlatt å gi beskjed hvis jeg ikke kommer på en visning, og jeg gir alltid beskjed senest én dag før, slik at megler skal få fylt opp den plassen som jeg skulle hatt.

Anonymkode: b3779...d5d

Å avlyse en dag før er virkelig ikke i god tid. Da har kanskje selger gått glipp av mange kjøpere som ikke fikk plass på oppmøtelista fordi du sto der!

Du får lese om leilighetene FØR du melder deg på, det koster så lite å ikke være en drittsekk.

Anonymkode: 4e84d...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...