Gå til innhold

Meglere som blir sure når man avlyser visning på leiligheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hvis du ender opp med å gå for den megleren som har gitt deg denne ekstraservicen er det jo inkludert. Ganske surt å ha jobbet gratis for norn gitt de masse stylingtips på hvordan denne boligen kan presenteres bedre, men så velger de å ta med seg disse tipsene til en annen megler. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Hvorfor komme med mange stylingtips før man i det hele tatt har fått oppdraget? Da kan man jo skylde på seg selv om det er «surt».

Anonymkode: 9cdd6...d0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor komme med mange stylingtips før man i det hele tatt har fått oppdraget? Da kan man jo skylde på seg selv om det er «surt».

Anonymkode: 9cdd6...d0f

For å prøve å få oppdraget. Gjør du ikke det, og noen andre gjør det, taper du kanskje. Samme med å bruke tid på å hjelpe de i budrunder. Det er en beintøff jobb. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å prøve å få oppdraget. Gjør du ikke det, og noen andre gjør det, taper du kanskje. Samme med å bruke tid på å hjelpe de i budrunder. Det er en beintøff jobb. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Hvorfor skulle noen velge megler basert på tips om styling? Det er da mye mer naturlig å gå inn på dette når selger har inngått kontrakt med megler.

Jeg ville syntes det var litt frekt om en megler uoppfordret begynte å fortelle hvordan jeg skulle fikse/style hjemmet mitt før vedkommende i det hele tatt hadde fått oppdraget. (Etterpå er det selvsagt noe annet). Av den grunn ville jeg da kanskje vært tilbøyelig til å velge en annen, selv om jeg etter dine begreper hadde fått «masse gratis tips».

Anonymkode: 9cdd6...d0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor skulle noen velge megler basert på tips om styling? Det er da mye mer naturlig å gå inn på dette når selger har inngått kontrakt med megler.

Jeg ville syntes det var litt frekt om en megler uoppfordret begynte å fortelle hvordan jeg skulle fikse/style hjemmet mitt før vedkommende i det hele tatt hadde fått oppdraget. (Etterpå er det selvsagt noe annet). Av den grunn ville jeg da kanskje vært tilbøyelig til å velge en annen, selv om jeg etter dine begreper hadde fått «masse gratis tips».

Anonymkode: 9cdd6...d0f

Fordi man kan tenke at han er god på å presentere leiligheten. Folk spør jo hva megleren tenker om presentasjon og styling, de har ikke lystbetont å gi de tips før kontrakten er signert, men hva gjør man når man har lyst på oppdraget? Så får masse gratis tips, som de står helt fritt til å ta med seg videre til en annen megler. Gratisjobbing som de ikke aner om de får betalt for. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner de blir irritert om du er eneste som har tenkt deg på visning. De klargjør. Også dukker du ikke opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleblomst skrev (1 time siden):

Skjønner de blir irritert om du er eneste som har tenkt deg på visning. De klargjør. Også dukker du ikke opp.

Gir beskjed at jeg ikke kommer selvfølgelig

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 20.51):

Meglere får ikke betalt for å stå kveld etter kveld på visning, de får betalt kun når de har solgt. Så å kaste bort tiden de har lagt av til visning skjønner jeg de blir sure for. De bruker ekstremt mye av fritiden sin på å være megler, uten å få noe igjen for det. Hilsen megler- kone.

Anonymkode: 571bc...890

Hva mener du "fritid". Om man blir megler, og tror at man skal ha A4 arbeidstid, dvs 8 - 15:30, så har man tatt et dårlig valg. Meglere, som mange andre yrkesgrupper, har en arbeidsdag og arbeidsuke som varierer veldig og som foregår i bolker. Tatt i betraktning at flere meglere tjener ganske godt over gjennomsnittet, så synes jeg ikke akkurat synd på de. 

Men det er klart, alle skal begynne et sted. Og en fersk megler som kanskje ikke har opparbeidet seg et renomme, vil nok oppleve at timebetalingen gjør sitt til at det føles som om man bruker fritiden på å jobbe. Men det følger med yrkesvalget.

At du som kone til en megler føler at det går utover fritiden, stemmer nok. For det går helt sikkert ut over den fritiden du så for deg at dere skulle ha sammen. Men du har også tatt et valg ved å gifte deg med en megler. Kommer nok til å bli slik så lenge han er i det yrket.

Bunnlinjen er ihvertfall at ingen megler skal bli sur fordi noen ikke kommer på en visning eller ikke legger inn i et bud. Både det å gå på visning og det å legge inn bud er helt 100% frivillig. Og kan hende den aktuelle megleren, hvis det gjentar seg ofte, heller må se på sin egen fremferd og måten et prospektet er laget på, for å finne grunnen til at interessenter faller av.

Anonymkode: 29beb...16a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleblomst skrev (6 timer siden):

Skjønner de blir irritert om du er eneste som har tenkt deg på visning. De klargjør. Også dukker du ikke opp.

Står ingen steder at påmelding er bindende. Man kunne kanskje omdefinert det, og heller meldt sin interesse. Da måtte både selger og megler ta høyde for at interessen kan forsvinner.

Utover det kan hverken megler eller selger bli sur om den eneste ene som meldte ikke dukket opp. Da må de heller se på objektet som skal selges, og finne ut hva med annonseringen som gjør at interessen er så laber. Å bruker krefter på å bli sur på interessenten som mistet interessen, er ganske uprofft.

Anonymkode: 29beb...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meglere lokker i  annonsene at det er enkelt å melde seg på visning og like enkelt å melde seg av, men frem til nå har jeg kun sett en boligannonse der "avmeldings linken" er lett å se.

Mange annonser har ikke avmeldingslink og da må man sende sms/mail eller ringe megler for å melde avbud og det orker ikke alle, og derfor driter de i det eller glemmer det.

Tror dette er bevisst fra meglernes side for at folk skal komme på visning de egentlig ikke har tenkt å gå på likevel.

De spiller på folks samvittighet.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meglere lokker i  annonsene at det er enkelt å melde seg på visning og like enkelt å melde seg av, men frem til nå har jeg kun sett en boligannonse der "avmeldings linken" er lett å se.

Mange annonser har ikke avmeldingslink og da må man sende sms/mail eller ringe megler for å melde avbud og det orker ikke alle, og derfor driter de i det eller glemmer det.

Tror dette er bevisst fra meglernes side for at folk skal komme på visning de egentlig ikke har tenkt å gå på likevel.

De spiller på folks samvittighet.

Ts

Anonymkode: b3779...d5d

Jeg tror du legger for mye i dette.

Anonymkode: 0aa5f...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du "fritid". Om man blir megler, og tror at man skal ha A4 arbeidstid, dvs 8 - 15:30, så har man tatt et dårlig valg. Meglere, som mange andre yrkesgrupper, har en arbeidsdag og arbeidsuke som varierer veldig og som foregår i bolker. Tatt i betraktning at flere meglere tjener ganske godt over gjennomsnittet, så synes jeg ikke akkurat synd på de. 

Men det er klart, alle skal begynne et sted. Og en fersk megler som kanskje ikke har opparbeidet seg et renomme, vil nok oppleve at timebetalingen gjør sitt til at det føles som om man bruker fritiden på å jobbe. Men det følger med yrkesvalget.

At du som kone til en megler føler at det går utover fritiden, stemmer nok. For det går helt sikkert ut over den fritiden du så for deg at dere skulle ha sammen. Men du har også tatt et valg ved å gifte deg med en megler. Kommer nok til å bli slik så lenge han er i det yrket.

Bunnlinjen er ihvertfall at ingen megler skal bli sur fordi noen ikke kommer på en visning eller ikke legger inn i et bud. Både det å gå på visning og det å legge inn bud er helt 100% frivillig. Og kan hende den aktuelle megleren, hvis det gjentar seg ofte, heller må se på sin egen fremferd og måten et prospektet er laget på, for å finne grunnen til at interessenter faller av.

Anonymkode: 29beb...16a

Selv om man har valgt å bli megler så har man full rett til å bli irritert på folk som kaster bort tiden og dermed pengene dine. Det er ikke sånn at fordi man er megler så har man ikke rett på noen fritid, selv om selvsagt alle er innstilt på å ofre noen fritid betyr det ikke at de er fornøyde med å jobbe gratis.

 

Det å ikke møte opp på en visning de har sagt at de skulle på, er jo nettopp å kaste bort tiden til megleren. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 22.30):

Ja, hvis du ender opp med å gå for den megleren som har gitt deg denne ekstraservicen er det jo inkludert. Ganske surt å ha jobbet gratis for norn gitt de masse stylingtips på hvordan denne boligen kan presenteres bedre, men så velger de å ta med seg disse tipsene til en annen megler. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

 

AnonymBruker skrev (På 14.5.2022 den 7.21):

For å prøve å få oppdraget. Gjør du ikke det, og noen andre gjør det, taper du kanskje. Samme med å bruke tid på å hjelpe de i budrunder. Det er en beintøff jobb. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Høres ut som at mannen din trenger å bli flinkere til å sette grenser?

Når jeg har solgt har jeg selv typisk invitert 3 meglere hjem for verdivurdering etc. De har vært hos meg mellom 30 min og 2 timer, og de er nok fullt klar over at det i praksis var et jobbintervju - kun én ville få oppdraget. Hvis mannen bruker haugevis med timer utover dette før han overhodet får oppdraget må han bli flinkere til å prioritere, men bruker han masser av tid på slikt uten å vinne noen oppdrag er det muligens selgeren i ham som trenger trening..

Når jeg kjøpet en tjeneste til 100.000 er ikke stylingtips, visninger etc noe megleren gjør gratis på fritiden - det er del av pakken jeg betaler masse for!

Anonymkode: e79ba...7ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 20.24):

Er ikke sånn oppførsel uproft?

Anonymkode: b3779...d5d

Jo. Og er det noen jeg ikke har sympati for når det kommer til ekstrajobb og merarbeid, samt krav om ekstra serviceinnstilthet, så er det nettopp meglere. For fy fasan for noen overbetalte oppdrag de tar og for en lønn de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

 

Høres ut som at mannen din trenger å bli flinkere til å sette grenser?

Når jeg har solgt har jeg selv typisk invitert 3 meglere hjem for verdivurdering etc. De har vært hos meg mellom 30 min og 2 timer, og de er nok fullt klar over at det i praksis var et jobbintervju - kun én ville få oppdraget. Hvis mannen bruker haugevis med timer utover dette før han overhodet får oppdraget må han bli flinkere til å prioritere, men bruker han masser av tid på slikt uten å vinne noen oppdrag er det muligens selgeren i ham som trenger trening..

Når jeg kjøpet en tjeneste til 100.000 er ikke stylingtips, visninger etc noe megleren gjør gratis på fritiden - det er del av pakken jeg betaler masse for!

Anonymkode: e79ba...7ff

Setter du for mange grenser, mister du mange kunder. Når han er på det jobbintervjuet som du snakker om og blir spurt om. Styling og presentasjon. Er han dum om han ikke svarer. Han tjener greit, så han er en god selger. 
 

visningene du betaler for er gjerne en fast pakke (to visninger) og blir ikke boligen solgt etter to visninger er det mange meglere som må jobbe gratis og holde masse ekstravisninger/privatvisninger, fordi selger har nektet å prise realistisk. Jo bedre megler du er jo enklere er det å ta seg betalt for det, men mange jobber masse gratis. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo bare bli så sure de vil da. Er jo ikke TS eller andre kjøpere som har ansatt megleren. Ville heller vært svært skuffet om jeg var selger og fikk beskjed om at megleren oppførte seg som en gretten kontrollfreak. Tenk om første visning ikke gikk bra, og noen av de droppet å komme tilbake for å se siden fordi de ble behandlet dårlig i første runde...

Jeg la av to plagg i en butikk en gang, skulle bare ha et av de - viste seg at ingen av de var slik jeg håpet på. Siden butikken var hjelpsom og tipset meg om noe annet som skulle komme inn i løpet av uka, har jeg fortsatt å handle der. Har måtte avbestille bordreservasjon på restaurant for jobben også, med kort varsel, hadde vi kommet tilbake om de ble irriterte? nei. Kan jeg avbestille time hos tannlegen? Ja... Kan jeg droppe å dra på visning hvor jeg har meldt meg på? Selvfølgelig.

Livet skjer, ting skjer, avtaler avlyses, useriøst om de blir sure.

Anonymkode: 02648...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

visningene du betaler for er gjerne en fast pakke (to visninger) og blir ikke boligen solgt etter to visninger er det mange meglere som må jobbe gratis og holde masse ekstravisninger/privatvisninger, fordi selger har nektet å prise realistisk. Jo bedre megler du er jo enklere er det å ta seg betalt for det, men mange jobber masse gratis. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Er det ikke megler som kommer med verdivurdering da? Og kan si nei om selger ikke priser realistisk?

Anonymkode: 02648...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke megler som kommer med verdivurdering da? Og kan si nei om selger ikke priser realistisk?

Anonymkode: 02648...e30

Ja, det kan de si, sjansen for at en selger velger den megleren som gir de høyest prisvurdering er ganske høy. Du er bra tøff om du kommer inn og vet at du er megler nr. 3 på intervjulisten (og vet at de to foregående har lovet for mye), og legger deg unner. Hvis du vil vinne oppdraget så går du med på å overprise, og heller tar «støyten» med å nedjustere etterhvert.

 

Jo dyrere eiendom, jo mer kan en selger bare stikke en finger i været og bestemme sin egen utgangspris. INGEN megler kommer til å krangle med en selge som mener boligen son er verd 20 000 000+ De tenker at den kommer aldri til å gå for det, men med mindre man stryker selger medhårs, så får de aldri de oppdragene. 

Anonymkode: 8c6cc...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...