Gå til innhold

Min mann vil kjøpe en veldig dyr bil, er det greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Første gangen jentungen ble hentet i 911’n var på 2-årsdagen….

Anonymkode: 8b1b7...4c8

Og da var hun sikkert veldig glad for at det var akkurat den bilen du kom med. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillevill skrev (Akkurat nå):

Og da var hun sikkert veldig glad for at det var akkurat den bilen du kom med. 🤪

Ser ironien der. 😛 

Selv har jeg en sportsbil, en valig familiebil og en VW transporter (stor kassebil) Begge ungene mine synes den kassebila er kulest, rett og slett fordi den er SVÆR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Og da var hun sikkert veldig glad for at det var akkurat den bilen du kom med. 🤪

Jepp!! Hun kunne ikke snakke særlig rent, men når vi kom ut porten så brølte hun PÅSSE!!! Søre PÅSSE!!!!  Hun hadde, i likhet med søsken et veldig avklart forhold til biler og hva som var gøy og ikke….

Anonymkode: 8b1b7...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp!! Hun kunne ikke snakke særlig rent, men når vi kom ut porten så brølte hun PÅSSE!!! Søre PÅSSE!!!!  Hun hadde, i likhet med søsken et veldig avklart forhold til biler og hva som var gøy og ikke….

Anonymkode: 8b1b7...4c8

Har et barnebarn, under to år. Og hun elsker å bli hentet i sportsbilen min. De fleste ungene i barnehagen vet godt forskjell på en sportsbil og en "vanlig" bil. Både med tanke på lyd og utseende. 

Ingen tvil om at små unger ser sånt. 

Anonymkode: f81ee...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit. Kjør på. :trene:

Anonymkode: 5ae65...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp!! Hun kunne ikke snakke særlig rent, men når vi kom ut porten så brølte hun PÅSSE!!! Søre PÅSSE!!!!  Hun hadde, i likhet med søsken et veldig avklart forhold til biler og hva som var gøy og ikke….

Anonymkode: 8b1b7...4c8

🤪 Men du velger en bil pga hva du ønsker, ikke hva behovene er. Men jeg har ikke sett bilen din, kan jo være du får plass til alt dere trenger. 

 Jeg skal være ærlig og si at når jeg ser familiemenn med slike biler så tenker jeg at de er særs lite familie orienterte / at de ikke tar sin rolle alvorlig, og at de er i overkant opptatt av image ( og om hvem som synes hva om det de har)  

Men det kan være jeg dømmer dere pga min eks som er en ganske grunn og lite empatisk mann. Han velger slike biler og glemmer faktiske behov og sin rolle som far.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goodtimes skrev (19 minutter siden):

Ser ironien der. 😛 

Selv har jeg en sportsbil, en valig familiebil og en VW transporter (stor kassebil) Begge ungene mine synes den kassebila er kulest, rett og slett fordi den er SVÆR. 

jeg har en altfor liten bil selv, og lurer på å kjøpe en familiebil med masse plass, typ berlingo, for å bare ha masse plass.  Men jeg har jo bare en unge. 🤔

Anonymkode: c2f1a...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg har en altfor liten bil selv, og lurer på å kjøpe en familiebil med masse plass, typ berlingo, for å bare ha masse plass.  Men jeg har jo bare en unge. 🤔

Anonymkode: c2f1a...431

Var meg over her, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

911 er jo ikke spesielt fancy da

Anonymkode: 03685...5ee

Den koster bare fra 1.5 til 3.6 mill ny.

De gamle modellene stiger i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

911 er jo ikke spesielt fancy da

Anonymkode: 03685...5ee

GT3 eller Turbo S er.

Anonymkode: fa435...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tror ikke du har så mye å si på det når mannen tjener såpass mer enn deg.

Anonymkode: 24f95...935

Men altså - ser at det kommer flere varianter av den her. TS skriver at de har FELLES økonomi. Det betyr at det ikke betyr noe hvem som tjener mest eller minst, de pengene de to tjener går til fellesskapet. De har også egne «lommepenger» så da kan jo han (og hun) spare til egenting de ønsker seg. 

Når de er gift med fellesøkonomi så er det helt klart at han ikke kan bestemme mer enn henne hva de skal bruke deres felles midler til. De må dermed være enige i dette kjøpet. Som andre ting de ønsker å kjøpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann tjener ca.400 000 mer enn meg og han har lyst å kjøpe seg motorsykkel nå. Jeg tenker at så lenge økonomien tåler det, så må han gjerne det, helt i orden ☺️

Anonymkode: 55067...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må skaffe garasjeplass til leketøyet sitt.

Jeg vet ikke jeg... det du vil ha, er en investering i det begge eier. Det han vil ha, er det noe som varer i verdi?

Hvis du kom og ville bruke 1 mill på en hobby, hva ville han ha sagt?

Puss opp først og kjøp bilen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 2.28):

Hva tenker dere? 

 

På forhånd takk ☺️

Anonymkode: f1e32...123

Høres ut som om at han trenger å bevise noe ovenfor seg selv. Eventuelt at midtlivskrisen kom litt tidlig og egoet måtte fòres. Uansett et ulogisk og korttenkt valg av han. Likevel virker det som om at han har råd til det. Så hva kan du gjøre med det, liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste bare gjennom første side. Vil komme med noen betraktninger. Her på KG er det en dødssynd å bruke penger på bil, i hvert fall en sportsbil. Tjener du en million i året kan du kanskje ta til takke med en 15 år gammel Yaris, med manuell, og 50 hester, fordi "billig", og fordi man skal spare. Spare, spare, spare. Som om det er lommer på likskjorta. Eller i ditt tilfelle: pusse opp. BIL?! Nei, det er bare tull. 

Men her har du en mann som vil ha en bil. Jeg har en bil jeg - i følge KG - ikke burde kjøpt. Men den bilen har gitt meg så utrolig mye glede. Ok, greit, litt frustrasjon og - men sånn er kjærligheten. Ingenting er som å kjøre til Snertingdal eller Falun en sommer, bare fordi, og nyte utsikten og LIVET. Hverdager i et nyoppusset kjøkken (fordi det gamle var hele FEM år gammelt) vil ALDRI bli det samme. 

Hvis jeg er sammen med noen som ønsker å kjøpe noe dyrt som gir dem glede, ville jeg så klart støttet dette. Under forutsetning om vedkommende faktisk brukte tingen som ble kjøpt :P 

Anonymkode: 27d21...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 23.36):

911 er jo ikke spesielt fancy da

Anonymkode: 03685...5ee

Det er jo en tidløs klasiker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En dyr bil uten praktisk verdi er jo utelukkende et status symbol. Det man før kalte en ‘penisforlenger’😅 Han har god råd og har tydeligvis lyst å ‘skryte’ litt med dette utad.
Nå er jeg helt motsatt selv og har aldri vært opptatt av materiell status på noen områder, så jeg er helt enig at dette var lite tiltrekkende😏😅 Hadde ikke likt om mannen min var opptatt av å få seg en bil til 1 mill midt i en nyetablerings fase. En sånn hobby burde komme i andre omgang. Rede først.

Anonymkode: 5f2eb...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En dyr bil uten praktisk verdi er jo utelukkende et status symbol. Det man før kalte en ‘penisforlenger’😅 Han har god råd og har tydeligvis lyst å ‘skryte’ litt med dette utad.
Nå er jeg helt motsatt selv og har aldri vært opptatt av materiell status på noen områder, så jeg er helt enig at dette var lite tiltrekkende😏😅 Hadde ikke likt om mannen min var opptatt av å få seg en bil til 1 mill midt i en nyetablerings fase. En sånn hobby burde komme i andre omgang. Rede først.

Anonymkode: 5f2eb...3e0

Hva skal jeg si da, som er en voksen dame med sportsbil til nesten to mill? Klitorisforlenger? 

Jeg kjører den bilen UTELUKKENDE for min egen del, ikke for å vise meg fram. 

Anonymkode: f81ee...a55

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva skal jeg si da, som er en voksen dame med sportsbil til nesten to mill? Klitorisforlenger? 

Jeg kjører den bilen UTELUKKENDE for min egen del, ikke for å vise meg fram. 

Anonymkode: f81ee...a55

Hva slags bil har du?

Anonymkode: 54837...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det går greitt.

Anonymkode: d94fa...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...