Gå til innhold

Er så lei meg nå 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei! Jeg er 42 nå. Vi har forsøkt i halvannet år på naturlig vis. Vi ble derfor anbefalt IVF, men fikk beskjed om at mine eggreserver er for lave/dårlige (jeg husker ikke nå hva legen sa). Det vil være tilnærmet umulig med mine egg, og vi ble derfor anbefalt eggdonasjon. 

Jeg tok blodprøver i begynnelsen av prosessen som var ganske fine, men jeg ble ikke sjekket for amh da. Legen nå (fertilitetsklinikk) sammenlignet prøvene mine da og nå og mener at jeg antakelig hadde for lave verdier da også. Vi kunne altså tatt valget om eggdonasjon tidligere. Skulle jeg gjort prosessen på nytt nå ville jeg sjekket ut ALT med en gang.

Anonymkode: cba64...f42

Jeg fikk også beskjed at AMH var for lavt, og at det var veldig usikkert om IVF ville i det hele tatt fungere. Det var så de ikke anbefalte det, men vi ville prøve. Jeg fikk ut flere egg, flere på frys og ble gravid på første forsøk. Av ulike leger fikk jeg vite at man burde ikke stole utelukkende på AMH. Det er ingen eksakt vitenskap. Så jeg ville nevne det, for at man ikke skal gi opp håpet helt når man får lave verdier :) 

Anonymkode: f3f4c...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hottentått skrev (På 7.5.2022 den 7.21):

Skam deg 

Hva er galt med eggdonasjon?

Anonymkode: d9447...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er galt med eggdonasjon?

Anonymkode: d9447...9e1

Hvis du tenker deg om, så er det ikke det å nevne eggdonasjon som var det kjipe her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Folk er så usympatiske. Jeg tror nok de aller fleste kvinner er klar over at de kan bli gravide fra de er fjortiser til de er i nærheten av 40. Jeg tror også de aller fleste er klar over at de ikke nødvendigvis lykkes i slutten av det fruktbare vinduet.

Det er jo ikke slik at de som ønsker seg barn sitter passivt og venter. Det har ofte en kjip forklaring.

I mitt tilfelle røk forholdet jeg hadde i starten av 30-årene. Mannen jeg var sammen med  hadde jeg vært sammen med i mange år og plutselig ville han visst ikke ha barn allikevel, i tillegg til å ha utviklet et alkoholproblem som slet på forholdet. Jeg hadde heller ikke lyst på barn med en som slet med alkohol. Men jeg kunne selvsagt dumpet fyren lenge før, vært kynisk og tenkt på meg selv! Jeg var snill, elsket av hele mitt hjerte, naiv og uskyldig. Ikke mer å si om det. Og prisen å betale i dag er stor, så ikke si at kvinner bare sitter tafatte og venter. Jeg kunne jo ha lurt han og fått barn, men så ego er jeg ikke, verken overfor et barn eller en mann. Hadde jeg fått gutten jeg var forelsket i på videregående, hadde jeg hatt barn med en flott og snill mann. Jeg var ikke så populær.

Andre venninner av meg har hatt et ekstremt press på hjemmebane om å lykkes, gjøre karriere, leve opp til forventningene. De har flyttet til storbyen og konkurrert på et ganske så tøft singlemarked. Det har jeg selv prøvd, og det er et ganske vanskelig prosjekt å lykkes med, selv om man ikke er kresen. Det var få av de jeg studerte med som fikk seg kjæreste i studietiden, og mange forble alene.

Et par andre venninner har vært sammen med manipulerende drittsekker i årevis og kommet seg ut når toget har gått. De har gått fra den ene sorgen til den andre. Temaet " hvorfor forblir en kvinne i et voldelig forhold  er forsket på, og i psykologien er det godt forklart hva slags menanismer som kicker inn som gjør at helt normale, ressursterke kvinner forblir i et voldelig forhold. 

Så ikke tenk at forklaringen er at de ventet og ikke visste. Hva om dere som dømmer hadde blitt dumpet rett før dere skulle prøve?  Da måtte dere ha begynt letingen etter en ny. Hva om du ikke forelsket deg i noen de kommende 2 årene? Hvor gammel hadde du da vært? Hadde du tatt til takke med godt nok? Og hva om han ikke ønsket seg barn? Hvor gammel hadde du da vært i nok et forsøk på singelmarkedet? 2 år til uten hell? 

Jeg beklager, TS.

 

 

 

Anonymkode: d6f7d...c92

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 22.27):

Og hva er alderen som regnes for å være "for gammel" til å bli gravid? Jeg blir 41 i neste uke, er det for gammelt også?Må jeg regne med å bruke letrozol eller andre medisiner?

Anonymkode: 305ab...e3d

Gynekologen min sa at man begynte å bli infertile ca 10 år før overgangsalderen som man kommer i rundt 51-årsalderen. Det betyr at mange mister evnen til å få barn rundt 41-42

Anonymkode: 2fe52...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 10.10):

Har hatt uteblitt menstruasjon i ganske lang tid og har tenkt det har vært pga stress og eller vaksine. Gikk til legen, tok blodprøver, og fikk vite i dag at det er pga begynnende overgangsalder. Jeg er så lei meg :cry3:💔🖤 Jeg har ikke fått barn, og det har vært et så utrolig sårt tema. Jeg er enebarn så jeg har altså ingen til å ta over noe som helst! Det er så sinnsykt sårt 😔 Måtte bare få det ut et sted. Det er vel ikke noe jeg kan gjøre heller 💔

Beklager så mye om dette er i feil forum. 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Det var leit! Men husk at du fortsatt kan gå for eggdonasjon i utlandet eller fosterhjem. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til jeg er ferdig med mensen. Men hva skjer etter en overgangsalder? Hvordan føler man seg? 

Anonymkode: 61fc7...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 11.55):

Gynekologen min sa at den gjennomsnittlige alderen for overgangsalder er 52. 
Fra 45 års alder er ikke korrekt 

Anonymkode: ec2f9...d87

Gjennomsnittet er 52 ja. Med andre ord blir det innenfor normalen i årene både før og etter 52…

Anonymkode: 015e5...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden sist så syntes jeg det varte og rakk med mensen. Fikk noe som lignet en stund etter jeg skrev første posten her. Da hadde det gått 122 dager fra sist. Jeg hadde lest at akupunktur kunne hjelpe, selv om det kalles «alternativt» så ville jeg prøve og gikk til ei. Neste menstruasjon fikk jeg etter 26 dager (normalt) og så langt har den vart i 6 dager. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro jeg. 
Hvor lenge varer det før mensen kobles helt ut om man er i begynnende overgangsalder nå? 
~Ts

Anonymkode: 3ebcf...7d3

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer når en sitter på sin  høye hest og avslutter et forhold av tåpelige  grunner og ligger seg rundt til 40-årene og skal rope feminisme ved småting. 

Også Ops overgangsalder. 

Gjelder ikke det deg så håper jeg at du finner gleder i noe annet i livet ellet får barn likevel . 

Anonymkode: af31d...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

 

Anonymkode: ea9a8...e1e

For en idiot, troll

Anonymkode: 20191...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 10.27):

45-52 år er gjomsnittet for overgangs alder. Alt utenom er untagene. Så ikke utsett det å få barn til du er i 40 årene om du vil være sikker på å få barn.

Anonymkode: e60bf...f3d

Og det begynner gjerne med milde symptomer flere år før også….

Anonymkode: bb1b1...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som skjer når en sitter på sin  høye hest og avslutter et forhold av tåpelige  grunner og ligger seg rundt til 40-årene og skal rope feminisme ved småting. 

Også Ops overgangsalder. 

Gjelder ikke det deg så håper jeg at du finner gleder i noe annet i livet ellet får barn likevel . 

Anonymkode: af31d...aa7

? Jeg har ikke vært heldig i livet.

48 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: ea9a8...e1e

Da skjønner jeg ikke vitsen med at du svarte. Har du så mye tid at du kan kaste det bort? 

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det begynner gjerne med milde symptomer flere år før også….

Anonymkode: bb1b1...348

Jeg har aldri kjent noen symptomer på noe som helst. Moren min hadde heller ingen symptomer. Hun fikk det mye senere. 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...