Gå til innhold

Er så lei meg nå 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk også overgangsalder påvist nettopp. Har ikke hatt mensen siden første vaksine i juni i fjor. 

Det rare er st på en rutinemessig undersøkelse for ett år siden, var det ingen tegn til overgangsalder. 

Jeg lurer oppriktig på om vaksinen kan ha fremskyndet overgangsalderen. 

Anonymkode: 7f88a...62e

Jeg hadde ingen problemer, annet enn litt forsinket grunnet stress, noen ganger i fjor. Vaksinene utsatte i flere uker. Boosterdosen tok jeg i desember og har ikke fått full mens etterpå.
😔 jeg håper ikke det er det der. Da er det jo håpløst for mange. 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noe man kan gjøre for å få noe menstruasjon igjen? Jeg har hatt «fulle» pupper i flere uker, den typen man vanligvis får før mens. 
Bør jeg tilbake til legen igjen? Er det andre jeg kan dra til, akupunktør for eksempel? 😭

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det forresten noe man kan gjøre for å få noe menstruasjon igjen? Jeg har hatt «fulle» pupper i flere uker, den typen man vanligvis får før mens. 
Bør jeg tilbake til legen igjen? Er det andre jeg kan dra til, akupunktør for eksempel? 😭

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Du er bare 40? uvanlig om du har overgangsalder allerede nå. Om det er begynnende overgangsalder, så har du vel fremdeles en liten sjanse kanskje.

 

Anonymkode: 305ab...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er bare 40? uvanlig om du har overgangsalder allerede nå. Om det er begynnende overgangsalder, så har du vel fremdeles en liten sjanse kanskje.

 

Anonymkode: 305ab...e3d

Over 40. Ja begynnende. 
❤️

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er det nok en naturlig forklaring på at du ikke blir gravid fordi eggene dine er blitt for gammel. Men har du sjekket egg kvaliteten hos legen ?

Anonymkode: e60bf...f3d

Eggene blir ikke for gamle. Overgangsalderen er at man går tom for egg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

45-52 år er gjomsnittet for overgangs alder. Alt utenom er untagene. Så ikke utsett det å få barn til du er i 40 årene om du vil være sikker på å få barn.

Anonymkode: e60bf...f3d

Gynekologen min sa at den gjennomsnittlige alderen for overgangsalder er 52. 
Fra 45 års alder er ikke korrekt 

Anonymkode: ec2f9...d87

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ha stolt på fastlegen. Jeg ville ha dratt til en gynekolog og hørt om noe kunne forsøkes.

Anonymkode: 204b7...0bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Over 40. Ja begynnende. 
❤️

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Hva betyr det? 41? Kan eggdonasjon være noe? ❤️

Anonymkode: eb6d9...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke ha stolt på fastlegen. Jeg ville ha dratt til en gynekolog og hørt om noe kunne forsøkes.

Anonymkode: 204b7...0bb

Betyr ikke blodprøver at det er sant? 
Er det noe annet som kan prøves – akupunktur eller noe? 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det forresten noe man kan gjøre for å få noe menstruasjon igjen? Jeg har hatt «fulle» pupper i flere uker, den typen man vanligvis får før mens. 
Bør jeg tilbake til legen igjen? Er det andre jeg kan dra til, akupunktør for eksempel? 😭

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Du er i ferd med å gå tom for egg det er jo det det står på. Jo eldre vi blir jo dårligere er kvaliteten på eggene. Mensen og rare symptomer kan tulle i flere år før man kommer i selve overgangsalderen. Det er ikke mulig å få kroppen til og lage flere egg. 

Anonymkode: 52152...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (55 minutter siden):

Eggene blir ikke for gamle. Overgangsalderen er at man går tom for egg

Man går aldri tom for egg!!!!

Anonymkode: 7bdba...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man går aldri tom for egg!!!!

Anonymkode: 7bdba...e4e

Joda. De få som er igjen er ikke aktive, og man er tom for fruktbare egg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hatt uteblitt menstruasjon i ganske lang tid og har tenkt det har vært pga stress og eller vaksine. Gikk til legen, tok blodprøver, og fikk vite i dag at det er pga begynnende overgangsalder. Jeg er så lei meg :cry3:💔🖤 Jeg har ikke fått barn, og det har vært et så utrolig sårt tema. Jeg er enebarn så jeg har altså ingen til å ta over noe som helst! Det er så sinnsykt sårt 😔 Måtte bare få det ut et sted. Det er vel ikke noe jeg kan gjøre heller 💔

Beklager så mye om dette er i feil forum. 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Kom det som et sjokk på deg at du skulle komme i overgangsalder? 

Så undrer jeg, hvordan hat det seg at dette savnet om barn meldte seg nå og ikke for ti år siden? 

For meg virker det som om du prøver å trolle. 

Anonymkode: 893d1...f1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du er i ferd med å gå tom for egg det er jo det det står på. Jo eldre vi blir jo dårligere er kvaliteten på eggene. Mensen og rare symptomer kan tulle i flere år før man kommer i selve overgangsalderen. Det er ikke mulig å få kroppen til og lage flere egg. 

Anonymkode: 52152...286

Jeg har hatt eggløsning for litt siden med spotting, men jeg ønsker bare å få mens om mulig for jeg orker ikke å gå i flere måneder med hovne bryst. 

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom det som et sjokk på deg at du skulle komme i overgangsalder? 

Så undrer jeg, hvordan hat det seg at dette savnet om barn meldte seg nå og ikke for ti år siden? 

For meg virker det som om du prøver å trolle. 

Anonymkode: 893d1...f1c

Nei, jeg vet jeg kommer i den en gang, jeg bare trodde ikke den ville komme NÅ. 
Jeg ville ha barn med en PARTNER. Jeg er ikke ei sånn som bare kan finne meg en mann. Og så ville jeg ha en som var ok og ikke rar. Er man et troll da? 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil du ha barn? Du må reise til en gynekolog og høre der. Folikkler har vi mange av, spørsmålet er hvor mange fruktbare egg som ligger inni der. 

Hvis du ønsker barn så ville jeg ringt med en gang. Privatklinikk er raskest (men også dyrest). Mannen må ta sædprøve og du blir sjekket grundig. Så finner dere en plan eller muligheter for dere. 

Ønsker du ikke barn (men har lyst på men av forskjellige årsaker ikke bør ha) så ville jeg søkt på Google om hva som kan hjelpe deg og plagene dine. Hva du tror på av de forskjellige hjelpemidlene og velge utifra det. 

Stor klem til deg 🥰

Anonymkode: 06144...fe9

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (4 timer siden):

Adopsjon er i praksis umulig. Omtrent ingen barn legges ut for adopsjon og det er lange ventelister. Dessverre.

En bekjent har nettopp adoptert alene, hun er nermere 50 år og fikk ett litt eldre barn (fortsatt barnehage) som har en del diagnoser.

Ts. Du kan fortsatt bli gravid selv om overgangsperioden har startet. Det er en overgang, ikke en fullstendig avslutning. Mange har fått seg en overraskelse når de trodde de ikke kunne bli gravide lengre. Vet også om ei som ikke ble gravid på sine 20 år uten prevensjon (fast partner) men etter dose to med vaksine ble hun gravid.

Ville bare gi deg litt håp. Et ønsket om barn stort så ville jeg forsøkt i Danmark. 

Anonymkode: b2c4d...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I og med at det er begynnende, så er det absolutt ikke sikkert det er for sent. Men du har ingen tid å miste. Har dere mulighet, så bør dere gå privat. En nær venninne av meg fikk samme beskjed som deg i en alder av 33 dessverre. Begynnende overgangsalder og langt mindre egg enn forventet. Hun ble raskt gravid etter litt hjelp til å prøve å "booste" eggløsningen. Brukte letrozol. Håper ting ordner seg for deg. 

Anonymkode: 9b62a...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Over 40. Ja begynnende. 
❤️

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Så ikke 40, men over 40? Hvor mye over da? Er 40 selv, og har AMH på 5, ikke så høyt det heller.

Anonymkode: 305ab...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I og med at det er begynnende, så er det absolutt ikke sikkert det er for sent. Men du har ingen tid å miste. Har dere mulighet, så bør dere gå privat. En nær venninne av meg fikk samme beskjed som deg i en alder av 33 dessverre. Begynnende overgangsalder og langt mindre egg enn forventet. Hun ble raskt gravid etter litt hjelp til å prøve å "booste" eggløsningen. Brukte letrozol. Håper ting ordner seg for deg. 

Anonymkode: 9b62a...e58

Er det noe man får fra fastlegen, letrozol?

Anonymkode: 305ab...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå til en spesialist, en gynekolog. Få målt amh (hvor mange egg du har) og fsh (kvaliteten på disse eggene). Da kan du få vite om og i så fall h ilden behandling de kan tilby deg. Du må nok gå privat hvis det er mulighet for ivf, da du er for gammel for offentlig behandling.  

Ville gjort dette sooner than later for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...