Gå til innhold

Ser du i handlekurven til tjukke mennesker på matbutikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hva andre handler for meg er totalt uinteressant, uavhengig av om de er slanke eller overvektige. Legger knapt merke til hvordan folk ser ut.

Jeg er på butikken for å handle matvarer til min familie. Hva andre gjør er jeg likegyldig til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer at jeg kaster et blikk i handlevogna dersom et veldig overvektig par har vært på storhandel f.eks. Litt slitne middelaldrene damer og menn som kjøper typ en Findus grateng og en billig sixpack registreres også hos meg, men jeg klarer å la være å glane likevell.

Hadde ikke falt meg inn å stirre så lenge at den andre kunden hadde reagert på det. Har bedre ting å gjøre enn å stå å glo på andres varer, og mer folkeskikk ikke minst... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det gjør jeg aldri, men har tenkt mitt når jeg ser overvektige som står ved godtehyllene.

Anonymkode: f8da7...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De og alle andres.  Eller glaner ikke nedi den inne i butikken, men i køen. Sorry men syns det er spennende.. ser på mange småting rundt meg og en av de.. kassabåndet når jeg køer.. 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleier å ta en kikk på hva alle handler sier mye om person,men glor ikke det er frekt.

Anonymkode: 32f75...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette et seriøst spørsmål?  Selvfølgelig ser jeg ikke på hva overvektige folk har i sin handlekurv ,akkurat som jeg ikke ser  hva tynne mennesker har i sin. Det heter folkeskikk og respekt for  sine medmennsker .

I tillegg har jeg blitt lært å passe mine egne saker og ikke mobbe og trakassere andre mennesker som ikke har gjort meg noen verdens ting.
Jeg har også godt med selvtillit at jeg ikke har behov for å se ned på andre mennesker for å føle meg bedre . Og til slutt mener jeg mobbing og trakassering av andre mennesker er noe som er under min verdighet. Vi må skjerpe oss folkens og vite at denne verden huser millioner av forskjellige folk som ikke ligner oss, eller deler samme meninger som oss, men vi må fortsatt etterstrebete å oppføre oss med respekt og anstendighet . 

Anonymkode: 192d3...efd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel knapt noen som handler mer usunt enn meg. Men jeg er normalvektig, så kanskje ikke like "interessant" å kikke ned i kurven min. Selv ser jeg aldri i andres handlevogner. Hadde ikke lagt merke til det, om de så hadde trillet rundt på en apekatt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, gjør du?

Jeg gjør det. Skjedde faktisk en gang at en dame spurte hva jeg så på. Så bare på alt av godteriet du handler sa jeg å gikk. Herregud, jeg må da få lov å se, har jo øyne og kan ikke bare fjerne de liksom..

Så til deg som er i matbutikken. Ser du på hva tjukke mennesker handler? Og til deg som er tjukk: Føler du deg beglodd i matbutikken?

Anonymkode: dbd10...939

Jeg pleier ikke å se på hva folk handler, men jeg pleier å se på folk som glor på andre.

Anonymkode: 98d0a...5fd

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det ser jeg ikke etter. Jeg legger sjeldent merke til hvordan folk ser ut eller kler seg når jeg er butikken, annet enn at jeg selvsagt ser at det er folk der. Og jeg gidder iallfall ikke å observere hva folk handler. Jeg har mer enn nok med å passe på meg selv i butikken😅 

Anonymkode: 931be...588

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, gjør du?

Jeg gjør det. Skjedde faktisk en gang at en dame spurte hva jeg så på. Så bare på alt av godteriet du handler sa jeg å gikk. Herregud, jeg må da få lov å se, har jo øyne og kan ikke bare fjerne de liksom..

Så til deg som er i matbutikken. Ser du på hva tjukke mennesker handler? Og til deg som er tjukk: Føler du deg beglodd i matbutikken?

Anonymkode: dbd10...939

Man må ha et utrolig kjedelig liv når man bruker tiden sin på å lage trolletråder på et nettforum.

Anonymkode: f07fe...741

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt godt å lese at det er et fåtall som gjør seg noe særlig tanker om andre enn seg selv.

Da jeg var overvektig, syntes jeg faktisk det var veldig ubehagelig å handle - nettopp fordi jeg innbilte meg hva «alle andre» tenkte. «Jada, derfor er hun tykk ja..» viss jeg kjøpte noe usunt. Eller «Hun der prøver å late som hun er sunn ja? Ser jo at det ikke stemmer» om jeg kjøpte kun salat-stæsj… Så ubeskrivelig slitsomt. 

Anonymkode: c13d0...0f6

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har egentlig mer enn nok med min egen handlekurv. 

0g jeg går uansett aldri på kjøpesenter eller noe, for å kikke på andre mennesker liksom. 

:danser:  

Anonymkode: 363f0...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det virkelig folk som går og titter ned i handlekurvene til andre?😂 da må du veldig tett på altså.

Når jeg står i kø så ser jeg jo på hva de foran meg handler, blikket må jo være et sted. Men tenker aldri over sammneheng med vekt og hva de handler. Men mer sånn "oi, det er det lenge siden jeg har spist" eller "den varen så god ut". 

La godt merke til ei jente en gang, kjøpte sjokolade, is, tamponger og paracet.😂 

Anonymkode: 146a5...5f7

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er totalt uinteressant for meg hva andre handler. Jeg har nok med å finne det jeg skal ha selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har mer enn nok med å passe på ungen min når jeg er på handletur, har ikke tid til å beglo andre kunder og registrere kroppsstørrelsen deres, enda mindre å reflektere over innholdet i handlevognen de triller på;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker ikke så mye på hva andre handler, er mest opptatt med å finne det jeg skal ha. Om jeg kikker så ser jeg på alle mennesker, ikke spesifikt tykke. Legger mest merke til de som har toppet handlekurv, det synes jeg er morsomt (ikke negativt). Legger også merke til de som bytter ting i handlingen, morsomt å se en agurk ligge i ølhylla og lure på hvordan de tenkte når de gjorde dette valget.

Da jeg jobbet i kassa merket jeg meg av og til de som kom med morsomme kombinasjoner eller de som kjøpte det samme hver dag (heller ikke negativt). Noe humor må man ha om man skal sitte der i all negativiteten man mottar gjennom dagen. 

Anonymkode: 6e413...0b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det virkelig folk som går og titter ned i handlekurvene til andre?😂 da må du veldig tett på altså.

Når jeg står i kø så ser jeg jo på hva de foran meg handler, blikket må jo være et sted. Men tenker aldri over sammneheng med vekt og hva de handler. Men mer sånn "oi, det er det lenge siden jeg har spist" eller "den varen så god ut". 

La godt merke til ei jente en gang, kjøpte sjokolade, is, tamponger og paracet.😂 

Anonymkode: 146a5...5f7

Jeg føler meg alltid litt beglodd når jeg kjøper en lignende kombinasjon. Det er så innmari gjennomsiktig 😂. Det er jo helt normalt, men samtidig litt flaut.  

Anonymkode: 6e413...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg tenker at handlekurven egentlig viser veldig lite 

Selv handler jeg alt av frukt, grønt, korn, belgfrukter, osv, hos Rema 1000. Coop Mega og Meny har ofte golde tilbud på ferdigprodukter og snacks, så når jeg handler hos dem så er det bare "usunne" ting i handlekurven 

Anonymkode: ab70d...dfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser nedi handlekurven til alle, men ja, jeg legger nok spesielt godt merke til hva overvektige handler. Der har jeg mange fordommer jeg må jobbe med, mye bunner nok i at jeg selv har vært veldig stor og klart å gå ned i vekt, så jeg har en slags internalisert forakt for store folk. 

Anonymkode: f3fab...b01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre handler! Har aldri kommet på tanken at jeg skal se på hva andre har i handlekurven.

Anonymkode: 830e9...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...