Gå til innhold

Hva er egentlig konesveis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Bruker selv dette. Kjøpte i utlandet for flere år siden og kunne trengt nytt. Har du link til en god side som selger clip extensions?

Anonymkode: 2ccce...182

Har bare prøvd Rapunzel of Sweden. De har bra utvalg og sender raskt. Har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men jeg er veldig fornøyd. Har en som man fletter inn i håret fra hestehale og to sleek clip in ponytails i litt ulike fargenyanser som begge matcher mitt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det sann "karen"-sveis? Sanne motbydelige bedrevitende eldre damer som hisser seg opp for alt, og tror de eier verden.

Anonymkode: bd697...459

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 17.59):

Konesveis er guttefrisyre som signaliserer at du ikke har kvinnelige interesser lengre ut over å være mor og vente på at barnebarn skal bli din nye hobby.

Anonymkode: 5067a...b4c

Jeg har alltid hatt guttefrisyre, flaks at jeg heller aldri har kvinnelige interesser heller da.

Anonymkode: d7081...dec

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler litt av denne tråden. Det er da ikke slik at alle går rundt og har et mål om å være så pene. Det fins viktigere ting i livet.

Anonymkode: adfc3...983

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er ikke det sann "karen"-sveis? Sanne motbydelige bedrevitende eldre damer som hisser seg opp for alt, og tror de eier verden.

Nei, det er noe helt annet.

Anonymkode: 98267...533

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt kort hår. Ikke så uvanlig at mange klipper håret etter baby. Da de har en tendena til å ta godt tak og lugge. Samt kort hår er raskere og enklere å holde rent og fikse. Så tids sparing

Anonymkode: 82d07...617

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 20.29):

Skjønner jeg godt, ikke hyggelig sagt. Men det sier mer om han enn om deg! 

Anonymkode: 283b4...91c

Enig.

Men ja, sånn generelt tenker jeg at vi kvinner over 40 ikke alltid kler det som gjerne kan kalles en «sprek frisyre» av frisøren. Jeg klippet håret litt kortere da jeg fikk barn, og når jeg ser bilder fra den tiden nå ser det faktisk ikke heldig ut. Det var til rett over skuldrene.

Anonymkode: e4d65...a65

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er er kortere enn over ørene/kjevebenet er konesveis. 

Men de eldre synes kort hår er "rocka", ungdommelig og praktisk. Min svigermor synes at langt hår er kjerring og kort hår er sprekt og ungdommelig. Sikkert fordi deres mødre hadde langt hår, og idolene på den tiden hadde kort hår (som Twiggy, usikker på om navnet er riktig) 🤭

Anonymkode: d3c7c...7e4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort hår, ser mandig ut.

Anonymkode: 133cd...9c5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 22.25):

Det er enkelt sagt kort hår på damer 🙂 
De fleste norske damer som har fått barn og fylt 40, ser ut som menn. Dere trenger ikke komme med eksempler på det motsatte, for jeg må generalisere her. F.eks våre italienske og spanske medsøstre, ser langt mer feminine ut når de har passert middelalderen

Anonymkode: 7613a...111

En av grunnene er at mange norske kvinner har tynt nordisk hår som ser sykelig ut når det er langt. Mange italienske kvinner har tykt hår.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 17.59):

Konesveis er guttefrisyre som signaliserer at du ikke har kvinnelige interesser lengre ut over å være mor og vente på at barnebarn skal bli din nye hobby.

Anonymkode: 5067a...b4c

Hva er galt med å ha barnebarn som hobby!

Anonymkode: e045f...029

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ler litt av denne tråden. Det er da ikke slik at alle går rundt og har et mål om å være så pene. Det fins viktigere ting i livet.

Eller at alle damer over 40 ønsker å se ut som tenåringer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

En av grunnene er at mange norske kvinner har tynt nordisk hår som ser sykelig ut når det er langt. Mange italienske kvinner har tykt hår.

Ser allikevel bedre ut med langt hår på damer, enn kort.

Anonymkode: 133cd...9c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her i denne tråden er det patriarkatet som snakker. Konesveis begrepet er tullete. Begrunnelsene peker mot at kvinner skal være pene, attraktive. Aldri over 40 og ihvertfall ikke ha nettop født, eller ha "barnebarn som hobby". Idiotisk tråd!!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et mål å være så stygg som mulig da? Finnes det ikke en mellomting?

Anonymkode: 332ea...abe

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er galt med å ha barnebarn som hobby!

Anonymkode: e045f...029

Det er jo bare trist. Da kan man ikke ha mye mål og mening i livet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo bare trist. Da kan man ikke ha mye mål og mening i livet.

Du kan lese mer om bestemor genet i Nature, og i Washington post:

https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2024/03/13/whales-menopause-grandmother/

Bestemødre gjør oss til evolusjonære vinnere, sammen med hvaler og elefanter. Menopausen styrker barnebarnas overlevelsessjanser for disse artene. Det er da alt annet enn trist. Dette er kultur, livserfaring, utvikling og mening.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (Akkurat nå):

Du kan lese mer om bestemor genet i Nature, og i Washington post:

https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2024/03/13/whales-menopause-grandmother/

Bestemødre gjør oss til evolusjonære vinnere, sammen med hvaler og elefanter. Menopausen styrker barnebarnas overlevelsessjanser for disse artene. Det er da alt annet enn trist. Dette er kultur, livserfaring, utvikling og mening.

Ellers takk, jeg driter så fullstendig i bestemødre at det kunne virkelig ikke interessert meg mindre. Jeg synes det er fullstendig patetisk at enkelte mennesker gjør det til å være bestemor (eller mor, for den saks skyld) til hele ens identitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ellers takk, jeg driter så fullstendig i bestemødre at det kunne virkelig ikke interessert meg mindre. Jeg synes det er fullstendig patetisk at enkelte mennesker gjør det til å være bestemor (eller mor, for den saks skyld) til hele ens identitet.

Det er instinkter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 4.12):

Er dette forumet virkelig så kvinnefiendtlig som denne kommentaren gir uttrykk for?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...