Gå til innhold

Hva er egentlig konesveis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

doc_10934_2.jpg

Anonymkode: b2f9c...45b

Synes hun kledde dette jeg🥴

Anonymkode: c5d25...7e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Konesveis"? - Velvære, hudpleie og kosmetikk - Kvinneguiden Forum

Konesveis"? - Velvære, hudpleie og kosmetikk - Kvinneguiden Forum

image.jpeg.e73c0ceae026b6653597135a4d5dfc6b.jpeg

image.jpeg.6dbaafe7e2f0da56fd44781f9580b866.jpeg

Anonymkode: bedf9...353

Fikk nesten hjerteinfarkt. Michelle Williams har da ikke konesveis ( bilde nr 1). Hun er super-hot uansett sveis. Men et fåtall kvinner som kler den frisyren da:) 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konesveis er kort hår og når venninnene dine sier 'du er så gøy på håret'. Da er du ikke ung lenger. 

Anonymkode: 2e667...15a

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt sagt kort hår på damer 🙂 
De fleste norske damer som har fått barn og fylt 40, ser ut som menn. Dere trenger ikke komme med eksempler på det motsatte, for jeg må generalisere her. F.eks våre italienske og spanske medsøstre, ser langt mer feminine ut når de har passert middelalderen

Anonymkode: 7613a...111

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Konesveis er kort hår og når venninnene dine sier 'du er så gøy på håret'. Da er du ikke ung lenger. 

Anonymkode: 2e667...15a

😂😂😂

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er enkelt sagt kort hår på damer 🙂 
De fleste norske damer som har fått barn og fylt 40, ser ut som menn. Dere trenger ikke komme med eksempler på det motsatte, for jeg må generalisere her. F.eks våre italienske og spanske medsøstre, ser langt mer feminine ut når de har passert middelalderen

Anonymkode: 7613a...111

Så langt, pistrete hår er uansett bedre enn kort hår, tenker du? På samme måte som en del menn blir tynne i håret/skallet i forholdsvis ung alder, har også en del kvinner en hårkvalitet som gjør det vanskelig å ha langt, fyldig og blankt hår, spesielt etterhvert som vi blir eldre. Nordisk hår er også annerledes enn søreuropeisk hår, som er mye kraftigere i teksturen.

Jeg synes selvsagt også langt, fyldig, sunt hår er kjempefint, men det er ikke oppnåelig for meg. Og det er klart at jeg som kvinne også i hovedsak synes at det er mye finere med tykt hår på menn. Samtidig klarer jeg faktisk å se at noen menn faktisk kler å være skallet/shavet, det ene utelukker ikke det andre. Men jeg har tydeligvis ikke like snevre preferanser som du har.

Anonymkode: 25c82...609

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, Hannah80 said:

Fikk nesten hjerteinfarkt. Michelle Williams har da ikke konesveis ( bilde nr 1). Hun er super-hot uansett sveis. Men et fåtall kvinner som kler den frisyren da:) 

Helt riktig at hun er hot, men det er på tross av sveisen, den gjør henne ingenting godt!

Anonymkode: 3b47a...bc2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt riktig at hun er hot, men det er på tross av sveisen, den gjør henne ingenting godt!

Anonymkode: 3b47a...bc2

Må innrømme at jeg ikke liker det korte håret😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (15 timer siden):

De to øverste sveisene i dette innlegget er jo helt klassiske pixie-haircuts, noe som aldri blir kjerring. Man kan like den stilen eller ikke, men kjerring eller konesveis er det ikke. 

De nederste derimot.... :hoho:Nederst til venstre er jo lærebokeksempelet på Karen. 

Pixie-cut kan være fint ja, HVIS man kler det, som i de to eksemplene 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (19 timer siden):

De to øverste sveisene i dette innlegget er jo helt klassiske pixie-haircuts, noe som aldri blir kjerring. Man kan like den stilen eller ikke, men kjerring eller konesveis er det ikke. 

De nederste derimot.... :hoho:Nederst til venstre er jo lærebokeksempelet på Karen. 

Klassisk pixie er utvilsomt kjerring, med mindre man er ung, pen og aller helst hollywoodkjendis. 

Anonymkode: 4f065...79c

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er enkelt sagt kort hår på damer 🙂 
De fleste norske damer som har fått barn og fylt 40, ser ut som menn. Dere trenger ikke komme med eksempler på det motsatte, for jeg må generalisere her. F.eks våre italienske og spanske medsøstre, ser langt mer feminine ut når de har passert middelalderen

Anonymkode: 7613a...111

«Passert middelalderen» faktisk. En person er middelaldrende mellom 45 og 59 år ifølge statistisk sentralbyrå. Så du mener altså at italiensks og spanske kvinner på 60+ er mer feminine enn norske? Det kan sikkert stemme det, men det er jo et litt merkelig utsagn. Godt at man sjeldent bryr seg om anonyme stemmer på kvinneguiden når man er såpass voksen. 

Anonymkode: 4f065...79c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pixien til Michelle Williams er virkelig IKKE «konesveis». 🙄
 

Dette er 👇

 

46F47180-8E5A-40B1-A4D6-B72E8A91D52D.jpeg
 

 

Endret av Perle
  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg synes langt, tørt pistrete hår er kjerring. Langt hår krever faktisk stell, synd at så mange ikke tenker over det.

Anonymkode: 1f17c...8a8

Du skjønner at kjerring ikke er synonymt med stygt? 

Hannah80 skrev (18 timer siden):

Fikk nesten hjerteinfarkt. Michelle Williams har da ikke konesveis ( bilde nr 1). Hun er super-hot uansett sveis. Men et fåtall kvinner som kler den frisyren da:) 

Hun er fin, men på tross av og inne på grunn av håret. Alt kler den smukke. Vedder huset mitt på at hun ser bra ut med hanekam også.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så langt, pistrete hår er uansett bedre enn kort hår, tenker du? På samme måte som en del menn blir tynne i håret/skallet i forholdsvis ung alder, har også en del kvinner en hårkvalitet som gjør det vanskelig å ha langt, fyldig og blankt hår, spesielt etterhvert som vi blir eldre. Nordisk hår er også annerledes enn søreuropeisk hår, som er mye kraftigere i teksturen.

Jeg synes selvsagt også langt, fyldig, sunt hår er kjempefint, men det er ikke oppnåelig for meg. Og det er klart at jeg som kvinne også i hovedsak synes at det er mye finere med tykt hår på menn. Samtidig klarer jeg faktisk å se at noen menn faktisk kler å være skallet/shavet, det ene utelukker ikke det andre. Men jeg har tydeligvis ikke like snevre preferanser som du har.

Anonymkode: 25c82...609

Hvorfor er det klart? Jeg synes menn er klart finest med 1-3 mm sveis. At du foretrekker mer hår er din preferanse og ikke en selvfølge. (Derimot har jeg aldri hørt om noen som synes tynt hår er penere enn tjukt.)

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Klassisk pixie er utvilsomt kjerring, med mindre man er ung, pen og aller helst hollywoodkjendis. 

Anonymkode: 4f065...79c

Sveisen er uansett kjerring/konesveis, men er man pen nok er man pen uansett.

Anonymkode: e863c...77f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker litt som at alt en godt voksen kvinne foretar seg kjerring, fælt og kan les høyt av. Voksne kvinner er uatraktive og latterlig uansett hva vi gjør. Og gjør vi en ting er den tingen uattraktiv og latterlig også 😂 

Anonymkode: ae92a...f86

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skjønner at kjerring ikke er synonymt med stygt? 

 

Anonymkode: e863c...77f

Nå er det ikke sånn at langt hår, velstelt eller ei, er automatisk fritatt fra å bli satt i kjerringbåsen. Det kan være langt mer kjerring enn kort hår og det kan være mye mindre kjerring. Det kommer helt an på stylingen. Rett og slett.

Anonymkode: 1f17c...8a8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvem sa du hadde konesveis da?

Anonymkode: a8b37...dcf

Svigerfar… 😔 huff. Ble satt ut… ☹️

Anonymkode: e033b...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Svigerfar… 😔 huff. Ble satt ut… ☹️

Anonymkode: e033b...8c5

Skjønner jeg godt, ikke hyggelig sagt. Men det sier mer om han enn om deg! 

Anonymkode: 283b4...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det klart? Jeg synes menn er klart finest med 1-3 mm sveis. At du foretrekker mer hår er din preferanse og ikke en selvfølge. (Derimot har jeg aldri hørt om noen som synes tynt hår er penere enn tjukt.)

Anonymkode: e863c...77f

Jeg skrev tykt, ikke langt.

Anonymkode: 25c82...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Hannah80 said:

Fikk nesten hjerteinfarkt. Michelle Williams har da ikke konesveis ( bilde nr 1). Hun er super-hot uansett sveis. Men et fåtall kvinner som kler den frisyren da:) 

Men det er på grunn av at Michelle Williams er superpen så ser hun bra ut uansett frisyre, men hun er jo mye finere med langt hår

Anonymkode: bedf9...353

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...