Gå til innhold

Hva er egentlig konesveis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thyra skrev (26 minutter siden):

Det var du som påstod at "kort hår er det eneste som står i huet på folk her inne".

Min oppfatning er at det er flere her inne som heier på langt hår enn på kort.

Om det er rart? Jeg synes også at langt hår er finest på de aller fleste om hårkvaliteten er bra. Men det er ikke alle som har like fint hår. Jeg mistenker at mange ser på kvinner med kort hår og tenker at hun hadde sett mye bedre ut med langt hår, ser for seg et langt, glansfullt tykt hår. Ikke tynt, pistrete, knusktørt, krusete hår som kanskje ville ha vært realiteten.

Og så er det heller ikke alle som gidder å bruke tid og penger på å se best mulig ut. De velger det de synes er praktisk. Og det må være lov. 

Generelt synes jeg folk burde bli flinkere til å gjøre som de selv vil, og bry seg mindre med hva andre gjør når det gjelder frisyre og klær.

Ja, jeg får nesten inntrykk av at noen mener at det ser bedre ut med sånn hår som på bildet under, enn kort: 

Check this beautiful transformation from a short damaged 🔥 hair to a long  beautiful set of 22 inch extensions 🤍 white silver blon... | Instagramimage.jpeg.839ad362d8d744a963b5fd34308b76ab.jpegimage.jpeg.34fd2cbad7d1bf324786311a46e48073.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan tror du denne dama hadde sett ut med kort hår? 

Ekstra lubben.

Hadde hun satt det lange håret i en tutt eller bare en hestehale, ville det vært langt mer kledelig. Men håret hun eier, er rett og slett for tynt og flatt til å kle noe som helst som ikke befinner seg i et strikk.

Anonymkode: 9428b...5b0

Det er jo Jenny fra 90 days fiance 

Anonymkode: 32258...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Men med strikk ser du jo likedan ut som med kort hår? Du har jo ikke den pene lengden nedover skuldrene?

Nei, det blir noe annet når ansiktet blir rammet inn med kort hår. Strikk rammer ikke inn med mindre det er den effekten man ønsker. 

 

Roci skrev (1 time siden):

Ja, i tillegg til at det ofte blir liggende flatt inntil skallen, spesielt om man har tynt hår. Det er virkelig ikke særlig pent, det heller. 

Ikke nødvendigvis. Vet man hva man driver med, får man selv tynt hår til å sitte bra i strikk. 

Anonymkode: 9428b...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei, det blir noe annet når ansiktet blir rammet inn med kort hår. Strikk rammer ikke inn med mindre det er den effekten man ønsker. 

 

Ikke nødvendigvis. Vet man hva man driver med, får man selv tynt hår til å sitte bra i strikk. 

Anonymkode: 9428b...5b0

Jeg ser styggere ut med strikk enn kort hår, ja. Nei, tynt hår er tynt hår. Det ser pistrete og jævlig ut uansett hvor "mesterlig" man setter det opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Jeg ser styggere ut med strikk enn kort hår, ja. Nei, tynt hår er tynt hår. Det ser pistrete og jævlig ut uansett hvor "mesterlig" man setter det opp.

Ja, da så. 

Anonymkode: 9428b...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (5 minutter siden):

Jeg ser styggere ut med strikk enn kort hår, ja. Nei, tynt hår er tynt hår. Det ser pistrete og jævlig ut uansett hvor "mesterlig" man setter det opp.

Det kommer an på øyet som ser. 

Anonymkode: 133cd...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Vet man hva man driver med, får man selv tynt hår til å sitte bra i strikk. 

Anonymkode: 9428b...5b0

Helt sikkert, men jeg har inntrykk av at mange (de fleste?)bare "rasker sammen" håret i en strikk eller dott fordi det er praktisk, i hvertfall sånn til daglig. Jeg ser i alle fall ikke så mange med stylede hestehaler eller andre oppsatte frisyrer rundt om. Poenget mitt er at en hestehale eller dott slett ikke alltid er så innmari stilig, selv om slike frisyrer selvsagt kan være kjempefine om man har tid og kunnskap til å gjøre det ordentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tynt nordisk hår, og har alltid tenkt at jeg ikke vil skaffe meg  "konesveis". Vipps er jeg 46 år, tidlig overgangsalder og håret har blitt enda tynnere. Når jeg setter det i hestehale nå må jeg passe på å se i speilet for å sjekke at håret ligger sånn at jeg ikke ser helt hårløs ut i bakhodet. Håret mitt er såpass langt at jeg må sette det opp på jobb. Hvis jeg har håret løst ser det ikke så tynt ut, så må si jeg vurderer sterkt å klippe meg såpass kort at jeg kan ha håret løst. Så har møtt meg selv i døra, og skjønner nå hvorfor endel faktisk klipper seg kort/halvlangt.

Anonymkode: a8b37...dcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke mulig å pynte en gris. Dvs, her er det for mye å tenke på, ikke bare håret. 

Linser, vekt, reduksjon rundt hals og deretter bygge opp volum på dette ekstremt slitte og tynne håret. 

Anonymkode: 4e6f6...74e

Så stygt sagt.

Dette er Jenny Slatten fra 90 Days-serien. Hun er en helt normal utseende kvinne på 66 år. Det er vanlig at man får tynnere hår med alderen, dette er hormonelt betinget. Ser du på bilder av henne da hun var ung hadde hun tykkere hår. Det er også vanlig med slappere hud. Ikke alle kjører på med fillers og botox. Hun ser ikke noe verre ut enn andre. Særlig overvektig er hun heller ikke om du ser bilder av henne i helfigur. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke mulig å pynte en gris. Dvs, her er det for mye å tenke på, ikke bare håret. 

Linser, vekt, reduksjon rundt hals og deretter bygge opp volum på dette ekstremt slitte og tynne håret. 

Anonymkode: 4e6f6...74e

For en stygg kommentar😕

 

Vet ikke hvem hun på bildet er,men vi blir alle eldre og ansikt,kropp og hår endres med alderen. Ser ingenting galt med damen på bildet,bortsett fra at det hadde vært kledelig om hun stusset håret litt siden det er litt tynt i lengdene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det blir noe annet når ansiktet blir rammet inn med kort hår. Strikk rammer ikke inn med mindre det er den effekten man ønsker. 

 

Ikke nødvendigvis. Vet man hva man driver med, får man selv tynt hår til å sitte bra i strikk. 

Anonymkode: 9428b...5b0

det er bare noe du sier for å lure deg sev. Alle ser at håret ditt er tynt og pistrete.

Anonymkode: d44e5...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

det er bare noe du sier for å lure deg sev. Alle ser at håret ditt er tynt og pistrete.

Anonymkode: d44e5...ca2

Jeg har ikke tynt hår (enda). Min bestemor på 78 har langt, tynt hår. Har bilder fra barndommen hvor hun har denne såkalte korte "konesveisen" og hun så mye eldre ut den gang. Det er 25 år siden. Hun får tynt, langt hår til å se bra ut.

Anonymkode: 9428b...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (9 timer siden):

Ja, jeg får nesten inntrykk av at noen mener at det ser bedre ut med sånn hår som på bildet under, enn kort: 

Check this beautiful transformation from a short damaged 🔥 hair to a long  beautiful set of 22 inch extensions 🤍 white silver blon... | Instagramimage.jpeg.839ad362d8d744a963b5fd34308b76ab.jpegimage.jpeg.34fd2cbad7d1bf324786311a46e48073.jpeg

image.jpeg

Hva er galt med håret på bildet nederst til høyre? 

Anonymkode: d3c7c...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er galt med håret på bildet nederst til høyre? 

Anonymkode: d3c7c...7e4

Ingen ting, jeg orket bare ikke å klippe det vekk. Det viser personen til venstre etter at hun har fått satt inn extensions, men det var bildet neders til venstre som var ment som eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sånn kort hår med permanent som bestemødre har 

Anonymkode: 1a2b8...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna Solberg er et godt eksempel på at noen kler kort "kjerringsveis" mye bedre enn langt eller halvlangt hår.

Selv om hun er yngre på det første bildet, synes jeg hun ser mye finere ut med det korte håret. 

800px-thumbnail.jpg

500px-Erna_Solberg_Norges_Bank_%C3%85rst

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kniv & gaffel skrev (2 minutter siden):

Erna Solberg er et godt eksempel på at noen kler kort "kjerringsveis" mye bedre enn langt eller halvlangt hår.

Selv om hun er yngre på det første bildet, synes jeg hun ser mye finere ut med det korte håret. 

800px-thumbnail.jpg

500px-Erna_Solberg_Norges_Bank_%C3%85rst

 

Uenig. Men Erna er et ganske dårlig eksempel generelt. Hun er jo ikke akkurat attraktiv 

Anonymkode: 9aa5e...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uenig. Men Erna er et ganske dårlig eksempel generelt. Hun er jo ikke akkurat attraktiv 

Anonymkode: 9aa5e...439

De fleste mennesker er helt vanlige og ikke spesielt attraktive. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (8 minutter siden):

Erna Solberg er et godt eksempel på at noen kler kort "kjerringsveis" mye bedre enn langt eller halvlangt hår.

Selv om hun er yngre på det første bildet, synes jeg hun ser mye finere ut med det korte håret. 

800px-thumbnail.jpg

500px-Erna_Solberg_Norges_Bank_%C3%85rst

 

helt enig. Et veldig godt eksempel.

Anonymkode: d44e5...ca2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (3 minutter siden):

De fleste mennesker er helt vanlige og ikke spesielt attraktive. 

Det er så, men Erna er mange hakk under gjennomsnittet. Men syntes hun var litt bedre med lengre hår, selv om brillene ikke hjalp

Anonymkode: 9aa5e...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...