Gå til innhold

Hva er egentlig konesveis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ser allikevel bedre ut med langt hår på damer, enn kort.

Anonymkode: 133cd...9c5

Nei, det ser ikke ut med tre slitne, lange hårstrå som eneste hårvekst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er det et mål å være så stygg som mulig da? Finnes det ikke en mellomting?

Anonymkode: 332ea...abe

Nei. Men mange av oss vet at vi aldri har vært pene og aldri vil bli pene. Derfor velger vi det som ser mer sunt ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Nei, det ser ikke ut med tre slitne, lange hårstrå som eneste hårvekst. 

Jo man kan klippe det skulderkort. Herregud så kranglete.

Anonymkode: 133cd...9c5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva er galt med å ha barnebarn som hobby!

Anonymkode: e045f...029

Å ha et annet menneske som hobby er jo psykt.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo man kan klippe det skulderkort. Herregud så kranglete.

Anonymkode: 133cd...9c5

Ikke kranglete. Skulderkort kan fortsatt ha floker og se sykelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo man kan klippe det skulderkort. Herregud så kranglete.

Anonymkode: 133cd...9c5

Man kan også velge å ha hårsveisen man liker/trives med selv. Nei, alle komme ikke syntes at den er fin eller sin preferanse, og det er også mange kvinner som ikke liker menn som er skalla, har man bun, hentesveis, tupé eller har hestehale, men poenget er at folk må få bestemme selv hvilken sveis de har. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mange land, bla. India er det jo vanlig å ha langt hår hele livet. Eldre damer med langt hår i flette etc. De har jo ofte ganske tykt hår- så skjønner jo litt de som har tynt nordisk hår som blir ennå tynnere og ikke har lyst på pistrete hår, men man må ikke ha det helt kort, men til haken feks. 

Anonymkode: aab9f...0a6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser allikevel bedre ut med langt hår på damer, enn kort.

Anonymkode: 133cd...9c5

Nei, då har du aldri vore til ein flink frisør. 😍

Anonymkode: ea4d1...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (9 timer siden):

Nei, det ser ikke ut med tre slitne, lange hårstrå som eneste hårvekst. 

Heilt enig, får litt Gollum-assosiasjonar på enkelte som på død og liv ikkje skal klippe dei tre lange hårstråa.

Anonymkode: ea4d1...7c2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 11.58):

Alt som er er kortere enn over ørene/kjevebenet er konesveis. 

Men de eldre synes kort hår er "rocka", ungdommelig og praktisk. Min svigermor synes at langt hår er kjerring og kort hår er sprekt og ungdommelig. Sikkert fordi deres mødre hadde langt hår, og idolene på den tiden hadde kort hår (som Twiggy, usikker på om navnet er riktig) 🤭

Anonymkode: d3c7c...7e4

Ja, det har nok veldig mye med hva trenden var da man selv var ung.

Jeg var tenåring på 80-tallet, og da hadde de aller fleste en frisyre som var krevende - det kunne være en kort pixie, eller det kunne være totalt puddelrocker, det var ganske stor variasjon egentlig, men det vi ikke hadde var langt, glatt hår. Det var helt ut.  Jeg hadde en eneste venninne som holdt håret langt, og glatt på 80-tallet, og det ble hun ertet for. Det ble ansett som barbie, gammeldags, kjedelig, tradisjonelt.

Så for meg var det rart å se hvordan nettopp den frisyren ble fullstendig enerådende blant ungdom noen tiår senere.

Men jeg ser jo at det forsåvidt er en klassisk frisyre, selv om den altså ikke var førstevalget til generasjon X.

Men det jeg virkelig ikke med min beste vilje klarer å forstå, er at den generasjonen som vokste opp med langt hår-moten, fremstår som fullstendig blind for at langt hår er en trend  og ikke en evig sannhet - folk kler faktisk forskjellige ting. De som hardnakket hevder at langt hår alltid er best og at kort hår alltid er kjerring, det er jo den gjengen som fremstår som fullstendig låst til sin egen ungdomstid, mer firkanta enn min bestemor var da hun holdt på de blågrå krøllene sine.

At man ikke klarer å heve blikket fra sin egen ungdomstid, og se at på noen er en pixie cut kjempekledelig ,på andre er det langt, glatt hår som er best - uavhengig av alder eller trender, det bør være et digert rødt flagg i forhold til egen fremtid med konesveis. For det er jo det som gjør en person kjerring - at man ikke greier å holde seg oppdatert, men låser seg til det som var in da man var 17.

Min venninne som holdt håret langt i tenårene, klippet det senere i en pixie cut og hun så enormt mye bedre ut med den, både da hun var 30, 40 og 50. Fordi det er den fasongen hun kler, uavhengig av alder. Som voksen har jeg forstått at hun ikke hadde råd til å holde håret kort i tenårene.

Anonymkode: d44e5...ca2

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 15.57):

Kan noen gi eksempler på konesveis….? 😅 ble beskyldt for å ha det i dag.. 

Anonymkode: e033b...8c5

Her er malen:

68c7eefb-a16e-488c-9318-70fc762bdb24?fit

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 22.23):

Konesveis er kort hår og når venninnene dine sier 'du er så gøy på håret'. Da er du ikke ung lenger. 

Anonymkode: 2e667...15a

Ingen er ung for evig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (15 timer siden):

Her er malen:

68c7eefb-a16e-488c-9318-70fc762bdb24?fit

Hadde hun vært kjempefin med langt hår, mener du? Jeg syns hun kler sveisen sin, jeg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Iia skrev (Akkurat nå):

Hadde hun vært kjempefin med langt hår, mener du? Jeg syns hun kler sveisen sin, jeg. 

Hun kler den perfekt, spesielt som leder i LO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (16 timer siden):

Her er malen:

68c7eefb-a16e-488c-9318-70fc762bdb24?fit

Synes hun er pen og kler hårfrisyren sin😍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (9 timer siden):

Hadde hun vært kjempefin med langt hår, mener du? Jeg syns hun kler sveisen sin, jeg. 

ja, enig. Hun kler den antagelig mye bedre enn hun ville kledd langt hår.

Er man middelaldrende kan man fort se enda eldre ut med langt hår. Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne balansen. Jeg har hår til midjen selv, og det er fremdeles fyldig og fint, selv om jeg er 50+. Men jeg er utrolig usikker på om det egentlig er fint med langt hår i min alder, selv om håret i seg selv er fint. 

Anonymkode: d44e5...ca2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (På 6.4.2024 den 12.35):

Er dette forumet virkelig så kvinnefiendtlig som denne kommentaren gir uttrykk for?

Å jada. Misogynien, ikke minst den internalisere, på denne underforumet er helt for jævlig. 

Anonymkode: 70ccd...089

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...