Gå til innhold

Hvem støtter du? Johnny Depp eller Amber Heard?


Sara1996

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (10 minutter siden):

Så tenker jeg at også dette er på tvers av kjønn. Menn kan være «som henne», folk kjenner igjen sin mann, far, mannlige arb.giver, kollega osv i henne. Det samme ved kjønnsnøytralitet/flytende/hen eller hva man føler seg som. 

Selvfølgelig. På samme tid mener jeg at det er mer vanlig å tro at mannen er den voldelige parten, ikke kvinnen. Kvinnen blir ofte sett på som den svake part grunnet mannens fysikk.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnnePåLande skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig. På samme tid mener jeg at det er mer vanlig å tro at mannen er den voldelige parten, ikke kvinnen. Kvinnen blir ofte sett på som den svake part grunnet mannens fysikk.. 

Ja, helt enig. Var bare supplering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Ja, helt enig. Var bare supplering.

Oki, 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om det skjer noe videre. Det virker som advokatene hennes skyter litt i alle retninger for tiden, og håper på napp i noe.

Hun bør jo være forsiktig i den boken sin også, ellers sitter hun plutselig i en ny rettssak. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintage skrev (3 timer siden):

Spent på om det skjer noe videre. Det virker som advokatene hennes skyter litt i alle retninger for tiden, og håper på napp i noe.

Hun bør jo være forsiktig i den boken sin også, ellers sitter hun plutselig i en ny rettssak. 

Advokatene burde sette bremsen kraftig på til de vet om de får oppgjør for all jobben de alt har gjort for henne. Det er snakk om enorme summer, kan ikke være lønnsomt for firmaet hvis hun ikke klarer betale. 

 

Sånn i forhold til boken og uttalelser generelt, så tror jeg ikke hun klarer å stoppe før hun blir ilagt en form for forbud. Eller inngår en avtale med JD om å slippe å betale erstatningen mot at hun holder kjeft om han for all fremtid.

Endret av Flettfrid
Rettet skriveleif
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niven skrev (9 timer siden):

Jeg tror det er mye sannhet i dette. Uten å nevne brukernavn, har det vært minst to stk jeg har bitt meg merke i, en i nyere tid, og en for flere uker siden, og fellestrekket er at de overså/overser absolutt alt som kan torpedere forestillingen om at kvinnen i alle situasjoner der menn er involvert, er offeret. Alt av bevismateriale enten oversees, eller manipuleres om til å likevel være til inntekt for personen de støtter. Alt gjøres om til en kjønnskamp mellom menn og kvinner.

Og forsøker noen å diskutere saken, finner man på grunner for hvorfor denne/disse personene ikke forstår det man skriver, ikke orker å undersøke kildene man selv kommer med, later som om man egentlig har forsøkt å få andre med på diskusjonen, når man selv bare har presentert noen bruddstykker fra tabloidpressen, og deretter sydd sammen en slags vag sammenheng som så presenteres til allmuen, og oversett det meste av respons.

Det er jo ikke hverdagskost akkurat å f.eks observere en bruker hevde at å få gjentatte spørsmål man ikke kan svare på, er en overtredelse mot denne personen som kvinne, og så dra paralleler til samlivsforumet på KG.

Det er blind ideologi og kjønnsekstremisme. Det kunne vært nazisme, det kunne vært incels, det kunne vært islamisme, og det kunne (og blir i flere tilfeller), ekstrem, og misforstått, feminisme. 

Jeg tror slike saker som nettopp den mellom JD og AH lokker frem mange av disse tilfellene, både fordi de kjenner seg igjen i, og identifiserer seg med AH, og også fordi at fokus på menn som ofre i voldelige forhold snur opp ned på forestillingen og verdensanskuelsen om at det alltid er menn som er voldelige mot kvinner, vi har jo sett brukere skrive rett ut at feminisme er kvinners kamp mot menn med makt...

Tror man sterkt nok at dette er virkeligheten, finnes det ikke grenser for hva man kan sette sammen av biter for å få puslespillet til å gå opp. Det verste, synes jeg, er likevel den forsøksvise manipuleringen av meningsmotstandere i prosessen. Man må aldri spille det samme spillet som slike mennesker.

 

Kunne jeg gitt innlegget ditt tusen likes hadde jeg gjort det! 

Det er en slags «bias holdning fra starten av som gjør at saklig diskusjon blir som sagt omtrent det samme som å diskutere holocaust med en nynazist. Premisset for den andre er uansett bygget på en vrangforestilling, man vil derfor aldri (særdeles sjeldent) - lykkes i å nå frem til en felles forståelse.

Her er min videre teori:

Menn som er av samme type (ofte stemplet som «psykopat/sosiopat» av omgivelsene) - blir nettopp det: Avslørt. Før eller siden, i større eller mindre grad. De kvinnelige maktmisbrukene av denne type («A.H-metodisk karakter») - klarer å operere lenge uten at omgivelsene kritiserer eller vedkommende møter motstand av reell karakter. Sagt på en annen måte: jeg tror det kan kanskje være enklere for en kvinne med disse personlighetstrekkene å «gaslighte» både offeret og omgivelsene under påskudd av at hun er kvinne. Det ligger en forventing i at kvinner er omsorgspersoner. De er ikke ondskapsfulle. De «vil vel». Gjør de feil er det ikke ondskap, Neida bare dumskap. A.H bruker dette «omsorgskortet» over hele fjøla: Hun tar nedverdigende foto og video av J.D fordi hun «vil ham vel». Hun snakker om at han tar livet av henne via å distansere seg fra konfrontasjon med henne, og hevder i ettertid at dette er noe hun gjør for å «redde ham».

Jeg tror faktisk den hun lyver mest til: er seg selv. Hun tror sikkert på disse tingene. Og med henne har hun en skokk av kvinnelige medsøstre som selv bruker samme retorikk, taktikk og utviser samme verdensbilde. Derfor får hun støtte fra disse. De er ikke vant til å konfronteres. De er vant til å «gå under radaren» og vinne frem. Nettopp fordi de er kvinner. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hva som må til for at Amber skal innse hvor syk hun er og at hun trenger hjelp. Hva må skje for at hun skal bli bevisst sin egen lidelse(?) og søke hjelp.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Depp! 🤚 De som har sett rettssaken tror jeg har vanskelig for å ta siden til Amber Heard.

Hun har de fleste kjennetegnene til en narsissist, og de som har vært involvert med partnere av slik kaliber kan kjenne seg igjen på faktene og manerene hennes.

En narsissist er ikke bare flink til å utøve fysisk og psykisk vold mot deg (og komme unna med det), men de får deg også til å tro at du er den grusomme. De får ut det verste i deg, og bruker det mot deg enhver mulighet de har for å blåse opp sin egen viktighet, og kjøre på med sitt egosentriske verdensbilde. De har absolutt INGEN empati. De håner deg hvis du prøver å stå imot, for å så snu på flisa og si at de elsker deg. Hvilket resulterer med kjempedårlig samvittighet, også prøver du alt du kan for å fikse det onde i deg selv.

Jeg sier dette fordi min bestevenn var i et forhold med en narsissist. Gikk i terapi 7 år sammenhengende etter at hun kom seg ut. Det ødela henne fullstendig, og vi kjente henne ikke igjen under den tiden. Hun har fortsatt tillitsproblemer, spesielt hva gjelder nye forhold. Hun kom endelig tilbake til meg 3 år etter at hun slo opp med helveteshunden ❤

Amber Heard er farlig.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtellure12 skrev (41 minutter siden):

Johnny Depp! 🤚 De som har sett rettssaken tror jeg har vanskelig for å ta siden til Amber Heard.

Hun har de fleste kjennetegnene til en narsissist, og de som har vært involvert med partnere av slik kaliber kan kjenne seg igjen på faktene og manerene hennes.

En narsissist er ikke bare flink til å utøve fysisk og psykisk vold mot deg (og komme unna med det), men de får deg også til å tro at du er den grusomme. De får ut det verste i deg, og bruker det mot deg enhver mulighet de har for å blåse opp sin egen viktighet, og kjøre på med sitt egosentriske verdensbilde. De har absolutt INGEN empati. De håner deg hvis du prøver å stå imot, for å så snu på flisa og si at de elsker deg. Hvilket resulterer med kjempedårlig samvittighet, også prøver du alt du kan for å fikse det onde i deg selv.

Jeg sier dette fordi min bestevenn var i et forhold med en narsissist. Gikk i terapi 7 år sammenhengende etter at hun kom seg ut. Det ødela henne fullstendig, og vi kjente henne ikke igjen under den tiden. Hun har fortsatt tillitsproblemer, spesielt hva gjelder nye forhold. Hun kom endelig tilbake til meg 3 år etter at hun slo opp med helveteshunden ❤

Amber Heard er farlig.

Den narsissitiske parten av innlegget ditt er en perfekt beskrivelse av min ekssvigerinne. Tror hun er det skummleste/mest ubehagelige/slue/utsoekulerte menneske jeg noen gang har omgåttes 😔

Svogeren min(eksmannen hennes) har ennå dype psykiske skader 4-5 år etter han klarte å komme seg bort fra henne. 

Mannen min sa det faktisk i ettermiddag, " ........ skulle man tro er Amber Heard. De har så mange likhetstrekk i personlighet og oppførsel at det gir meg frysninger!"

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (1 time siden):

Jeg lurer veldig på hva som må til for at Amber skal innse hvor syk hun er og at hun trenger hjelp. Hva må skje for at hun skal bli bevisst sin egen lidelse(?) og søke hjelp.

 

Jeg tror aldri det vil skje. Dette er et personlighetstrekk, (forstyrrelse) - det er ikke noe som kan endres eller gå bort. «At best» vil hun lære seg å tone seg ned, at den type adferd ikke er lønnsomt for henne selv. Men aldri tror jeg hun vil se seg selv slik verden gjør. Hun er offeret. Hun er jo kvinne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (6 minutter siden):

Den narsissitiske parten av innlegget ditt er en perfekt beskrivelse av min ekssvigerinne. Tror hun er det skummleste/mest ubehagelige/slue/utsoekulerte menneske jeg noen gang har omgåttes 😔

Svogeren min(eksmannen hennes) har ennå dype psykiske skader 4-5 år etter han klarte å komme seg bort fra henne. 

Mannen min sa det faktisk i ettermiddag, " ........ skulle man tro er Amber Heard. De har så mange likhetstrekk i personlighet og oppførsel at det gir meg frysninger!"

Huff. Håper det går bra med svogeren din ❤ Jeg har endelig fått tilbake noe av det venninnen min var, men det merkes fortsatt at hun er skadet. Hun sier hele tiden unnskyld for ALT.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtellure12 skrev (3 minutter siden):

Huff. Håper det går bra med svogeren din ❤ Jeg har endelig fått tilbake noe av det venninnen min var, men det merkes fortsatt at hun er skadet. Hun sier hele tiden unnskyld for ALT.

Helt ærlig så tror jeg aldri han blir lindret. Han som din venninne sier unnskyld for den miste ting. Han må hele tiden betrygges på at ting er ok, at vi har forståelse for han følelser, tanker osv. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig så tror jeg aldri han blir lindret. Han som din venninne sier unnskyld for den miste ting. Han må hele tiden betrygges på at ting er ok, at vi har forståelse for han følelser, tanker osv. 

Noe så grusomt. Har liksom alltid tullet med venninnen min gjennom oppveksten at hun må passe seg fordi hun er så generøs, slik at hun ikke blir utnyttet. Typiske personligheter som narsisstistene får kloa i. Vedder også på at din svoger er en snill person tvers igjennom. Stakkars mann ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Kunne jeg gitt innlegget ditt tusen likes hadde jeg gjort det! 

Det er en slags «bias holdning fra starten av som gjør at saklig diskusjon blir som sagt omtrent det samme som å diskutere holocaust med en nynazist. Premisset for den andre er uansett bygget på en vrangforestilling, man vil derfor aldri (særdeles sjeldent) - lykkes i å nå frem til en felles forståelse.

Her er min videre teori:

Menn som er av samme type (ofte stemplet som «psykopat/sosiopat» av omgivelsene) - blir nettopp det: Avslørt. Før eller siden, i større eller mindre grad. De kvinnelige maktmisbrukene av denne type («A.H-metodisk karakter») - klarer å operere lenge uten at omgivelsene kritiserer eller vedkommende møter motstand av reell karakter. Sagt på en annen måte: jeg tror det kan kanskje være enklere for en kvinne med disse personlighetstrekkene å «gaslighte» både offeret og omgivelsene under påskudd av at hun er kvinne. Det ligger en forventing i at kvinner er omsorgspersoner. De er ikke ondskapsfulle. De «vil vel». Gjør de feil er det ikke ondskap, Neida bare dumskap. A.H bruker dette «omsorgskortet» over hele fjøla: Hun tar nedverdigende foto og video av J.D fordi hun «vil ham vel». Hun snakker om at han tar livet av henne via å distansere seg fra konfrontasjon med henne, og hevder i ettertid at dette er noe hun gjør for å «redde ham».

Jeg tror faktisk den hun lyver mest til: er seg selv. Hun tror sikkert på disse tingene. Og med henne har hun en skokk av kvinnelige medsøstre som selv bruker samme retorikk, taktikk og utviser samme verdensbilde. Derfor får hun støtte fra disse. De er ikke vant til å konfronteres. De er vant til å «gå under radaren» og vinne frem. Nettopp fordi de er kvinner. 

 

Turtellure12 skrev (2 timer siden):

Johnny Depp! 🤚 De som har sett rettssaken tror jeg har vanskelig for å ta siden til Amber Heard.

Hun har de fleste kjennetegnene til en narsissist, og de som har vært involvert med partnere av slik kaliber kan kjenne seg igjen på faktene og manerene hennes.

En narsissist er ikke bare flink til å utøve fysisk og psykisk vold mot deg (og komme unna med det), men de får deg også til å tro at du er den grusomme. De får ut det verste i deg, og bruker det mot deg enhver mulighet de har for å blåse opp sin egen viktighet, og kjøre på med sitt egosentriske verdensbilde. De har absolutt INGEN empati. De håner deg hvis du prøver å stå imot, for å så snu på flisa og si at de elsker deg. Hvilket resulterer med kjempedårlig samvittighet, også prøver du alt du kan for å fikse det onde i deg selv.

Jeg sier dette fordi min bestevenn var i et forhold med en narsissist. Gikk i terapi 7 år sammenhengende etter at hun kom seg ut. Det ødela henne fullstendig, og vi kjente henne ikke igjen under den tiden. Hun har fortsatt tillitsproblemer, spesielt hva gjelder nye forhold. Hun kom endelig tilbake til meg 3 år etter at hun slo opp med helveteshunden ❤

Amber Heard er farlig.

Og jeg vil signere dere alle tre. Jeg kan ikke si hun har en narsissistisk pf ettersom det ikke er dokumentert. At det likevel er en forunderlig skue av en narsissistisk forestilling, det vil jeg si det er - av det jeg registrerer (trenger ikke ha den pf for å ha slike trekk, men ja, jeg undres). 

Og nesten uten unntak, i disse forestillingene, så blir det på et tidspunkt et spm om moral: eventyret om den snille og den slemme, de gode og onde.

Vedkommende klarer på finurlig vis å presse ut mest mulig devaluering og drit «skjult» i en forunderlig ordsalat om - nja, egentlig ingenting (eks intervjuet i etterkant). Ingenting annet enn en narsissistisk fortelling. Men, for andre igjen, en fortelling om omsorg, om kvinnerettigheter og menneskerettigheter. Hvem kan vel egentlig si nei til noe slikt? Hva blir det neste - den hellige ånd?

Moralens høyborg. Ingen er så glad i å preike om snille og slemme som narsissisten selv. Opp på pidestallen, talsperson for voldsutsatte, mens jeg knuser deg.

Offentlige voldsanklager, søksmål, rettssak for åpent publikum - med da, naturlig nok, ytterligere fokus på skyld/uskyld, god/ond. Intervju, med samme fokus. 

Det er fascinerende, at en hel verden nå pulserer i det landskapet. De gode og onde. De slemme og snille. Iscenesatt av ett menneske.

Man trenger ikke dra helt til Virginia for å se det heller.

 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uansett hvilken side man er på, skulle jeg ønske at man kunne hatt en mer saklig diskusjon her inne, og at ikke folk oppfører seg som gale Bieber fans

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror begge sliter med sterke psykiske issues og ble så giftige for hverandre det er mulig å bli. Tror ingen av dem var 100% uskyldige. Jeg tror Amber drev psykisk terror og at begge svarte med psykisk og fysisk vold.

En strategi Depp ofte brukte var å bare plutselig stikke av i konflikt. Gjerne i dagevis uten å høre fra seg. (flere ekser av ham har bekreftet denne strategien/adferden fra Depp). Det er en ganske grusom måte å kommunisere på i konflikt og kan oppleves som svært psykisk belastende. Særlig for en som sliter psykisk fra før. Det har nok gjort at Amber klikket totalt, hvorpå Depp sikkert har brukt vold tilbake.

Jeg tror begge har løyet i deler av rettsaken, men tror ikke nødvendigvis Amber har diktet opp alle de drøye historiene sine. Jeg tror Depp har gjort mye han ikke ville gjort ellers i svært ruset og ustabil tilstand. Ikke sikkert han husker det en gang.

Tror en må ha erfaring med ulike former for grov vold i forhold, enten egen erfaring eller ifm arbeid med voldsutsatte for å skjønne hvordan partnere som elsker hverandre kan gjøre de grusomste ting mot hverandre i psykisk og/eller fysisk vold. 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...