Gå til innhold

Hva syntes du er digg/deilig/bra med å ikke ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bortsett fra turen til Paris høres dette gørr kjedelig ut, TS. Barnløs eller ei. 

Anonymkode: a537a...15a

Enig.  Så tomt på en måte.. kroppen og ansiktet forfaller til de som ikke har barn også. Syns det høres fryktelig trist ut og bare sove og fikse hår og negler. Mye koseligere med barn.

Anonymkode: 53c6f...be7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig.  Så tomt på en måte.. kroppen og ansiktet forfaller til de som ikke har barn også. Syns det høres fryktelig trist ut og bare sove og fikse hår og negler. Mye koseligere med barn.

Anonymkode: 53c6f...be7

Dette er det rareste og mest usammenhengende jeg har hørt. Barnløs 41

Anonymkode: 212e5...14d

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg riktig nok 3 barn, men det eneste jeg savner er å kunne bare tenke på meg selv når jeg er syk. Å ha spysyke selv og måtte ta seg av 3 barn er ikke morsomt 🤪

Anonymkode: c1b46...3b0

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg sørger hver dag over barna jeg ikke fikk😢

Anonymkode: bdc9e...2bf

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er stygt å skrive «ødelagte kropper». Måtte bare starte med å si det. 
 

Er frivillig barnløs og for meg er noe av det jeg er glad for: 

Søvn! Muligheter for å ta en powernap når jeg ønsker og til å sove ut i helgene. 
 

Økonomi. Syntes livet er dyrt nok som det er, så hvis jeg hadde hatt barn hadde det jo blitt enda dyrere.

Mye egentid og tid til meg selv. 
 

Slippe å forholde meg til andre foreldre som kan være slitsomme, foreldremøter, dugnader osv.

Slippe å bekymre meg for barnet. 
 

 

Anonymkode: e4806...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, avsporing og nedsettende ytringer.

- Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
fordi tråden ble ryddet for flere etterfølgende innlegg, disse ble ryddet for; avsporing og nedsettende ytringer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig.  Så tomt på en måte.. kroppen og ansiktet forfaller til de som ikke har barn også. Syns det høres fryktelig trist ut og bare sove og fikse hår og negler. Mye koseligere med barn.

Anonymkode: 53c6f...be7

Voldsomt som dere med barn føler dere krenket i denne tråden. Og med det behovet for å gå på utseendet på den måten. Har du det virkelig godt med det livet du har valgt? 

Jeg sover til 7-8. Og mellom kaffekoppen og hår/negler var det en lang løpetur. Det samme står på planen i dag. Og sola skinner, så i det skal jeg nok bare sitte ute og lese bok en stund. Bake brød for uka. Ta unna litt i hagen. Spise lunsj med mannen. Finnes ikke trist, og er for meg et mye bedre liv enn tidlige morgener, diskusjoner om skjermtid, "liker ikke" det til frokost, lekeland, og alt slikt :)

Anonymkode: c071f...927

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Voldsomt som dere med barn føler dere krenket i denne tråden. Og med det behovet for å gå på utseendet på den måten. Har du det virkelig godt med det livet du har valgt? 

Jeg sover til 7-8. Og mellom kaffekoppen og hår/negler var det en lang løpetur. Det samme står på planen i dag. Og sola skinner, så i det skal jeg nok bare sitte ute og lese bok en stund. Bake brød for uka. Ta unna litt i hagen. Spise lunsj med mannen. Finnes ikke trist, og er for meg et mye bedre liv enn tidlige morgener, diskusjoner om skjermtid, "liker ikke" det til frokost, lekeland, og alt slikt :)

Anonymkode: c071f...927

Hvem er det som blir krenka, sa du?

Dere lager lister over alt som er deilig med ikke å ha barn. Så påpeker noen av oss at de tingene dere bruker tiden på, høres kjedelige og tomme ut. Og så er VI krenka?? 😂😂😂

Sorry ass. Du må bare akseptere at for mange (sikkert også mange barnløse) er det ikke drømmen å slurve med mobil og negler til langt på dag, for så å ta seg en lang lunsj osv. 

Anonymkode: a537a...15a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem er det som blir krenka, sa du?

Dere lager lister over alt som er deilig med ikke å ha barn. Så påpeker noen av oss at de tingene dere bruker tiden på, høres kjedelige og tomme ut. Og så er VI krenka?? 😂😂😂

Sorry ass. Du må bare akseptere at for mange (sikkert også mange barnløse) er det ikke drømmen å slurve med mobil og negler til langt på dag, for så å ta seg en lang lunsj osv. 

Anonymkode: a537a...15a

Du ser at jeg skrev "for meg"? 

Jeg forstår på alle måter at ulike mennesker ønsker ulike ting for sitt liv. Det jeg ikke forstår er dette store behovet for å kommentere ting som blir skrevet i en tråd der vi diskuterer hva vi barnløse synes er best i vårt liv. Da fremstår man bare veldig krenket over temaet. 

Anonymkode: c071f...927

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du ser at jeg skrev "for meg"? 

Jeg forstår på alle måter at ulike mennesker ønsker ulike ting for sitt liv. Det jeg ikke forstår er dette store behovet for å kommentere ting som blir skrevet i en tråd der vi diskuterer hva vi barnløse synes er best i vårt liv. Da fremstår man bare veldig krenket over temaet. 

Anonymkode: c071f...927

Helt ok for meg at du mener det. Oppfordrer deg likevel til å gå i deg selv for å finne ut mer om hvorfor du blir så sur over å høre at noen synes den dagen du og andre beskriver (sove lenge/negler/lang lunsj/kaffe) høres døll og tom ut.

Anonymkode: a537a...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er vel bedre uten barn...

hilsen tobarnsmor

Anonymkode: ae93a...6a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden min er min egen, og jeg kan styre hverdagen som jeg vil.

Jeg slipper bekymringene som kommer med å ha barn. Slipper å bekymre meg for om jeg er en god nok forelder, slipper å bekymre meg for om barnet/barna har venner, har det godt på skolen, vil klare seg godt i ungdomstiden og kommer seg ut i voksenlivet uten å slite med ting som angst, depresjon, adhd osv. 

 

Anonymkode: efb62...fbf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tiden min er min egen, og jeg kan styre hverdagen som jeg vil.

Jeg slipper bekymringene som kommer med å ha barn. Slipper å bekymre meg for om jeg er en god nok forelder, slipper å bekymre meg for om barnet/barna har venner, har det godt på skolen, vil klare seg godt i ungdomstiden og kommer seg ut i voksenlivet uten å slite med ting som angst, depresjon, adhd osv. 

 

Anonymkode: efb62...fbf

Helt sant! 

du er heldig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det meste er vel bedre uten barn...

hilsen tobarnsmor

Anonymkode: ae93a...6a5

Så forfriskende å se at noen faktisk tør å si dette høyt. Virker som om livet med barn skal rosemales mest mulig, og hvis dagene ikke føles perfekt hele tiden er det noe alvorlig galt med en...

Anonymkode: 88c82...137

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 0.21):

Det deilige med å ikke ha barn er at jeg ikke har barn. Har aldri ønsket meg det, og lever heldigvis i et samfunn hvor jeg har et reelt valg.

Når jeg ser småbarnsforeldre tenker jeg ikke noe spesielt. Sender sympati til de som har barn i trassalderen, ønsker å applaudere de som tørr å grensesette i det offentlige, smiler til småbarn i vogn, og tenker at disse småbarnsforeldrene også har valgt sitt liv.

Anonymkode: 29f93...30f

Jeg hører ikke til i denne tråden, men synes denne posten var så koselig og fikk behov for å påpeke det! 

Anonymkode: 0e50b...40a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 23.41):

😳 Visste ikke at det ble så ille. Trodde det var 6-7 mnd kanskje åsså alt normalt.

Anonymkode: 00503...193

De aller fleste blir helt normale etter noen mnd. Det er så klart noen som er uheldige :) Altså om normen var ødelagt underliv hadde vel de færreste fått mer enn ett barn?

Anonymkode: 500d2...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden fikk meg til å tenke på tiden før barn. Og skal innrømme at det er mange ting jeg savner. 

Husker alltid at hver torsdag tok jeg helgehandelen. Bodde i sentrum, så ruslet ned til meny for å titte i disken. Handlet middagene litt på måfå, mye gikk faktisk i tapas, forskjellige oster og kjeks. Eller det som de tilbudte den dagen. Så var det rett inn på polet for å finne en passende vin til det jeg hadde handlet inn. På fredagene tok jeg ofte kort dag, gikk hjem og kickstartet helgen med en powernap på 2-3 timer. Så var det husvask med ABBA på full guffe. Ta på nytt sengetøy og putte nye blomster i vase. 

Så kom kvelden. Enten satt jeg og mannen foran tven med en flaske vin, eller så møtte vi venner ute for en middag. På somrene satt vi ute på terrassen hele kvelden (til sent ut på natta noen ganger), snakket om alt mulig, tittet på folka som gikk forbi og surfet på nettet etter nye reiser som vi kunne gjøre spontant. 

Jeg kan forstå godt hvorfor folk velger bort barn. Livet har mye annet å tilby. Jeg var lenge innom tanken selv, før jeg fant ut at jeg ønsket å stifte min egen familie. Angrer ikke, men tenker av og til på hvor enkelt jeg hadde det før 😅 

Anonymkode: 6120d...eba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 0.16):

Hvor skal jeg begynne: 

-så mye søvn jeg vil 

- 6-10 000 igjen hver mnd etter utgifter

- stillhet

- ikke rotete hjem

-ikke barnelukt 

- slippe aktiverer og dugnad i bhg/skole 

-slippe å krangle om hver bidige ting

- frihet til å gjøre hva jeg vil 

- ha kroppen min for meg selv

-slippe å ha unger på besøk

- mindre stress og bekymringer

- slippe å dra på ferier for barn 

- slippe tidsklemma

- slippe å se de samme filmene,lese samme bøker og tusen spørsmål om det samme

-slippe mas 

- slippe å oppdra et menneske

- slippe å høre på sutring

Mm.

 

Når jeg ser foreldre ute tenker jeg ofte enten" stakkars" eller" fy faen så slitsomme barn " 

 

Evig takknemlig for at jeg lot være å få barn. Elsker å bare ha meg selv å ta vare på. 

Anonymkode: 6c599...dc3

Jeg har barn selv, så jeg kan godt forstå denne listen. 🙈🙈 

Anonymkode: 77624...ea1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når 17. mai-trådene begynner poppe opp: slippe stresse med dugnader, aktiviteter, osv relatert til sånt!

Anonymkode: 36d34...cb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 å har mine siste mnd som barnløs nå. Helt ærlig er nok en del jeg kommer til å savne, men regner med allt det gode som følger det å ha barn vil gjøre opp får det. Desuten føler jeg ikke mine 33 år som barnløs har vert veldig innholdsrike.. savner noe mer i livet. Noe å fylle dagene med. 

Desuten så skal jeg jo nyyyte det å være pangsjonist når jeg blir gammel å barn er voksent 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...