Gå til innhold

Hva syntes du er digg/deilig/bra med å ikke ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 25 og har ikke planer om barn fordi:

- Redd for å velge feil mann og bli bundet resten av livet

- Redd for utviklingen i verden

- Redd barnet skal bli født med skade eller vokse opp og bli noe helt annet enn jeg hadde sett for meg (man vet jo aldri om de blir homofile, punkere, kriminelle, drapsmenn, psykisk syk, listen er lang!)

- Alt for glad i alenetid til å takle familielivet

- Har det allerede travelt med 100% jobb og hund

Men man vet aldri.. Jeg føler en veldig kjærlighet for mine framtidige barn allerede, selv om jeg ikke vet om jeg noen gang kommer til å sette de til live 😊

Anonymkode: 388e4...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er deilig med å ikke ha barn er jo at man har så mye tid til alt mulig annet. Jeg er litt minimalistisk av meg og liker å skape minst mulig bry for meg selv, og barn er jo en fysisk ting som tar ekstremt mye tid og energi. Noen ganger er det veldig deilig å tenke på at man kunne hatt så mye arbeid, men har valgt å ikke ha det. Hvorfor gjøre livet hardt når det kan gjøres enkelt…

Men samtidig så savner man jo litt det man går glipp av av kjærlighet. Er det verdt det likevel, liksom?

Anonymkode: 388e4...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har frihet til å gjøre akkurat hva jeg vil, både når det gjelder jobb, men også fritid. Jeg kan reise på ferie og restituere. Jeg sover så lenge jeg vil i helgene. Slipper sykdom i typiske barnesykdomsperioder. Kroppen er min. Underlivet er helt intakt. Jeg trenger ikke bekymre meg for at det skal noe med «barna». Jeg slipper å gjøre aktivister som jeg ikke vil, som å leke med dukker, biler, heie på dem i ulike sportsarrangement, hoste og rydde opp etter bursdager… Bedre økonomi ☺️

Anonymkode: e7a4a...801

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise is med sjokoladesaus etter jobb og slipper å dele 🎉

Anonymkode: 388e4...947

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er at alt er digg uten barn. Alt. Det ser jeg helt tydelig når mine søsken, som har henholdsvis en og to barn, endelig får barna til å sove. Det kommer en lettelsens sukk i hele huset. Problemet er at de aldri finner roen. For når tid våkner barnet, igjen? Kl 22, 00, 02 eller 04? Uansett så er det full trøkk fra senest kl 06 igjen. 

Så det som er digg med å ikke ha barn er livet i seg selv. Ingen mas, ansvar, forpliktelser, bekymringer osv. Du har roen, du gjør som du vil, du slipper alt rotet, du har kun deg selv å tenke på.... med alt det det innebærer. Uansett om det er mandag, lørdag, jul, ferie, påske eller 17. mai. 

Høres livet uten mas, ansvar, forpliktelser, bekymringer osv kjedelig ut kanskje? Javel, synd for deg, men for meg er dette livet. 

Anonymkode: ea34f...de9

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt. Ligger for øyeblikket i senga og spiser godteri. Er sliten og litt hodepine så godt å legge seg ned :) samboer går tur med hunden så, så alenetid er enda en bonus. 

Anonymkode: 6c599...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ALT var bedre før barn. Jeg var uheldig og fikk tvillinger, og livet blir nok aldri så bra igjen som det var før de ble født. De med barn som ikke innrømmer at de savner livet før, lever åpenbart i en løgn. Så prøver de så hardt å få andre til å tro på den løgnen. 

Anonymkode: 0fc1c...f02

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 12.04):

Denne tråden fikk meg til å tenke på tiden før barn. Og skal innrømme at det er mange ting jeg savner. 

Husker alltid at hver torsdag tok jeg helgehandelen. Bodde i sentrum, så ruslet ned til meny for å titte i disken. Handlet middagene litt på måfå, mye gikk faktisk i tapas, forskjellige oster og kjeks. Eller det som de tilbudte den dagen. Så var det rett inn på polet for å finne en passende vin til det jeg hadde handlet inn. På fredagene tok jeg ofte kort dag, gikk hjem og kickstartet helgen med en powernap på 2-3 timer. Så var det husvask med ABBA på full guffe. Ta på nytt sengetøy og putte nye blomster i vase. 

Så kom kvelden. Enten satt jeg og mannen foran tven med en flaske vin, eller så møtte vi venner ute for en middag. På somrene satt vi ute på terrassen hele kvelden (til sent ut på natta noen ganger), snakket om alt mulig, tittet på folka som gikk forbi og surfet på nettet etter nye reiser som vi kunne gjøre spontant. 

Jeg kan forstå godt hvorfor folk velger bort barn. Livet har mye annet å tilby. Jeg var lenge innom tanken selv, før jeg fant ut at jeg ønsket å stifte min egen familie. Angrer ikke, men tenker av og til på hvor enkelt jeg hadde det før 😅 

Anonymkode: 6120d...eba

Det er slik jeg har det nå og slik det kommer til å være fremover også. Det syns jeg er så deilig! Syns du beskrev det veldig flott.

Kan legge til at jeg nå jobber frivillig deltid, rett og slett fordi vi har mer penger uten barn. Flere ganger i uken på café er herlig!

Anonymkode: 212e5...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt ALT var bedre før barn. Jeg var uheldig og fikk tvillinger, og livet blir nok aldri så bra igjen som det var før de ble født. De med barn som ikke innrømmer at de savner livet før, lever åpenbart i en løgn. Så prøver de så hardt å få andre til å tro på den løgnen. 

Anonymkode: 0fc1c...f02

Nei lever virkelig ikke på løgn , jeg savner virkelig ikke livet før barn

Anonymkode: 96c72...00d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei lever virkelig ikke på løgn , jeg savner virkelig ikke livet før barn

Anonymkode: 96c72...00d

Du om det.

Anonymkode: 212e5...14d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

At jeg kan gjøre ting for meg selv,ro,egentid. Dagen idag var: sto opp 0830, gikk 1,5 time tur i skogen med hunden. Lagde frokost, sov til 1230, satt på en klesvask og rydda inn klær, lagde lunsj, så på Netflix til 1530. Gikk tur fra 16-17. Nå ligger i senga og slapper av før middag om litt. Så er det mer avslapping og snacks/tv. Jeg hadde hata livet mitt om jeg måtte ha ansvar for et annet menneske som krever uendelig. 

 

Anonymkode: 6c599...dc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 23.11):

Spesielt til dere over 25 år og oppover og som ikke skal ha barn (frivillig eller ufrivillig)  ..Hvilke tanker gjør du deg i ditt stille indre når du ser småbarns foreldre , barn i butikken eller når noen snakker om svangerskap og fødsler og ‘’ødelagte’’ kropper ? Som gjør deg letta eller glad tenker jeg på.

ble elendig formulert her men dårlig tlf.

Anonymkode: 00503...193

Tror ikke du synes det er så digg uten barn siden du må ha bekreftelse på hvor digg det er av andre å ikke ha barn..

Anonymkode: 08f40...7c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er bekymret for ensomheten ved ikke å ha barn. Men jeg ser også at mange som har barn, trekker seg inn i familielivet og all oppmerksomheten rettes mot barna. Foreldre har jo nesten ikke tid til seg selv? Jeg på den annen side har for mye tid til meg selv. Det må jo finnes en mellomting. Det har jeg funnet. Han heter Leo og går på fire bein.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er frivillig barnfri, fri i fra barn.. Når man bruker uttrykket barnfri istedenfor barnløs så ligger det også i det at dette er noe jeg har tatt meg fri i fra.
Jeg er også traktorfri, fri i fra det å ha en traktor, jeg har aldri ønsket meg en traktor heller og tar meg den største selvfølge til å velge det vekk.

Å ha fri i fra en så inngripende faktor som barn er er upåklagelig og ganske fantastisk🙌 Det er igrunn så mange (små og store) ting som utgjør en gigantisk asteroide av gleder ved å være barnfri for meg

Å få lov til å krype under dynen når jeg er syk og bli der til jeg er frisk.. Når jeg har helg så har jeg også helg uten noe 'alarmklokke' :nigo: 

Økonomi, spontanitet, å få lov til å slippe å bruke alle helger og fritid på foreldremøte, korpsøving, fotball kamper, ballerina oppvisninger etc. Slippe trassanfall på butikken, og å ha huset fult av venners venner av ungen og 30 andre foreldre å forholde seg til, slippe styr og mas og kjas om morgningen, om ettermiddagen og om kvelden. Jeg har mer overskudd i hverdagen til å være en god venninne, en god kjæreste, en søster og andre roller. Jeg slipper bæsjebleier og sure tennåringer og jeg bestemmer middagen, og jeg kan spise alle måltider helt ifred uten noe "mamma jeg må bæsje" hyling. Jeg slipper stae små individer som absolutt ikke skal ta på seg klær eller som skal ha 20 spm leken om morningen. Det er mitt liv, ikke mitt liv delt på.... Jeg slipper å gå med bekymringer ang alle farer som lurer i verden for et lite barn. Alle disse tingene og langt flere kan for meg oppsummere frihet, eller mangel på det med barn.

Jeg har frihet til å bare sitte på ræven en hel kveld i typen sin armkrok med en pils eller et glass rødvin om jeg ønsker i istedenfor å tørke gulp eller amme.

Selvsagt, hadde lysten på barn vært der ville jeg nok også tenkt annerledes, at min egentid ikke var sååå viktig, at søvn i mer enn 3 timer ikke var såå viktig, jeg ville nok tenkt at jeg ikke ofret så mye som jeg fikk, men i og med at lysten på avkom aldri har vært der så er søvn, egentid, spontanitet og frihet langt viktigere enn å føde et barn som ville vært 100% uønsket. Vi bestemmer i stor grad hvordan livet vårt skal være; å få barn er garantert stort og fantastisk for de som måtte ønske det, men det er ikke til å komme fra at det er mange "prevensjonstråder" laget av slitne småbarnsforeldre her på kg, og livet her ute irl ser heller ikke så veldig fristrnde ut med tanke på barnefamilier så ja jaggu er det godt å være barnfri for oss som aldri har ønsket det. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare mer og mer takknemlig for at jeg valgte et liv uten barn. Jeg elsker friheten,ro, egentlig,pengene. Jeg elsker å bare ta hengekøya opp i skogen og ligge der alene. Dra på stranda alene, gå tur i skogen med en venninne og hundene. Elsker å kunne ligge når jeg er syk. Elsker at jeg ikke trenger å være noens tjener.  Elsker at jeg kan flytte når og hvor jeg vil. Jeg kan kjøpe meg det jeg ønsker meg at ting og mat. 

Jeg slipper å gjenta meg selv eller dølle gjøremål som å oppdra noen andre.

Største grunnen til at jeg ikke vil ha barn er fordi jeg ikke har en tråd av interesse for å krangle,gjenta, spørre,og mase om det samme, jeg slipper å tenke på noen andre konstant, og at jeg hele livet har tatt vare på foreldrene mine og lillebror, og nå er det min tur til å tenke på meg og kun meg. 

Jeg måtte være voksen som barn og ungdom og for å si det mildt: det frister ikke til gjentagelse. 

 

Jeg har heller ikke behov for å få metta egoet mitt av et barn som sier jeg elsker deg eller føle meg trengt av noen. Jeg vet at jeg er verdifull uten barn, og jeg ville aldri brukt livet mitt på å være buttlern til noen andre. 

Anonymkode: 6c599...dc3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er snart 43 og har aldri ønsket meg barn. For meg er det bare fordeler. Jeg kan styre hverdagen min som jeg selv, samme med økonomien. 

Har venner med barn, men har aldri fått spørsmål fra dem om jeg ikke har lyst på barn. Jeg føler ikke at jeg kommer overens med barn og føler meg egentlig bare ukomfortabel rundt dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2022 at 12:16 AM, AnonymBruker said:

Hvor skal jeg begynne: 

-så mye søvn jeg vil 
- 6-10 000 igjen hver mnd etter utgifter
- stillhet
- ikke rotete hjem
-ikke barnelukt 
- slippe aktiverer og dugnad i bhg/skole 
-slippe å krangle om hver bidige ting
- frihet til å gjøre hva jeg vil 
- ha kroppen min for meg selv
-slippe å ha unger på besøk
- mindre stress og bekymringer
- slippe å dra på ferier for barn 
- slippe tidsklemma
- slippe å se de samme filmene,lese samme bøker og tusen spørsmål om det samme
-slippe mas 
- slippe å oppdra et menneske
- slippe å høre på sutring

Mm.

Når jeg ser foreldre ute tenker jeg ofte enten" stakkars" eller" fy faen så slitsomme barn " 

Evig takknemlig for at jeg lot være å få barn. Elsker å bare ha meg selv å ta vare på. 

Anonymkode: 6c599...dc3

Når jeg observerer alt tøyset som foreldre hjernevasker hverandre til å tro er obligatorisk med å ha barn så blir jeg glad at jeg fortsatt får lov å ha fornuften i behold uten barn.

Anonymkode: 831f9...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2022 at 4:02 PM, AnonymBruker said:

Er 25 og har ikke planer om barn fordi:

- Redd for å velge feil mann og bli bundet resten av livet

- Redd for utviklingen i verden

- Redd barnet skal bli født med skade eller vokse opp og bli noe helt annet enn jeg hadde sett for meg (man vet jo aldri om de blir homofile, punkere, kriminelle, drapsmenn, psykisk syk, listen er lang!)

- Alt for glad i alenetid til å takle familielivet

- Har det allerede travelt med 100% jobb og hund

Men man vet aldri.. Jeg føler en veldig kjærlighet for mine framtidige barn allerede, selv om jeg ikke vet om jeg noen gang kommer til å sette de til live 😊

Anonymkode: 388e4...947

En sønn som var homofil pønker kunne jeg godt tenkt meg sålenge han fikk seg jobb før 25 og klarte seg selv. Men enig i resten.

Anonymkode: 831f9...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 9.51):

At jeg ikke er ansvarlig for å oppdra et lite menneske til å bli en verdig sammfunnsborger og medmenneske, herregud jeg forstår ikke de som har 2-3 unger, hvordan de klarer å ha nok tid til å gjøre hver og en "normalt" oppegående og gode folk ut av de. 

Anonymkode: 51fdb...fe1

er mange som ikke klarer det og gitt! :fnise: 
 

Anonymkode: ecb4d...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...