Gå til innhold

Hva syntes du er digg/deilig/bra med å ikke ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spesielt til dere over 25 år og oppover og som ikke skal ha barn (frivillig eller ufrivillig)  ..Hvilke tanker gjør du deg i ditt stille indre når du ser småbarns foreldre , barn i butikken eller når noen snakker om svangerskap og fødsler og ‘’ødelagte’’ kropper ? Som gjør deg letta eller glad tenker jeg på.

ble elendig formulert her men dårlig tlf.

Anonymkode: 00503...193

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyt ditt intakte underliv! Jeg synes det er rett og slett dritkjipt at mitt aldri blir i nærheten av som det var. Ikke sexlivet heller.

Anonymkode: 48b53...1dd

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nyt ditt intakte underliv! Jeg synes det er rett og slett dritkjipt at mitt aldri blir i nærheten av som det var. Ikke sexlivet heller.

Anonymkode: 48b53...1dd

😳 Visste ikke at det ble så ille. Trodde det var 6-7 mnd kanskje åsså alt normalt.

Anonymkode: 00503...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne: 

-så mye søvn jeg vil 

- 6-10 000 igjen hver mnd etter utgifter

- stillhet

- ikke rotete hjem

-ikke barnelukt 

- slippe aktiverer og dugnad i bhg/skole 

-slippe å krangle om hver bidige ting

- frihet til å gjøre hva jeg vil 

- ha kroppen min for meg selv

-slippe å ha unger på besøk

- mindre stress og bekymringer

- slippe å dra på ferier for barn 

- slippe tidsklemma

- slippe å se de samme filmene,lese samme bøker og tusen spørsmål om det samme

-slippe mas 

- slippe å oppdra et menneske

- slippe å høre på sutring

Mm.

 

Når jeg ser foreldre ute tenker jeg ofte enten" stakkars" eller" fy faen så slitsomme barn " 

 

Evig takknemlig for at jeg lot være å få barn. Elsker å bare ha meg selv å ta vare på. 

Anonymkode: 6c599...dc3

  • Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann 35 og ufrivillig barnløs. Største fordelen er at jeg slipper bekymringene barn kan medføre. Jeg slipper å ha et sykt barn, jeg slipper å ha et barn som havner i trøbbel, osv. 

Andre fordeler er bedre økonomi og bedre tid, men det er egentlig ikke så viktig for meg.

Anonymkode: 748d8...7ee

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det deilige med å ikke ha barn er at jeg ikke har barn. Har aldri ønsket meg det, og lever heldigvis i et samfunn hvor jeg har et reelt valg.

Når jeg ser småbarnsforeldre tenker jeg ikke noe spesielt. Sender sympati til de som har barn i trassalderen, ønsker å applaudere de som tørr å grensesette i det offentlige, smiler til småbarn i vogn, og tenker at disse småbarnsforeldrene også har valgt sitt liv.

Anonymkode: 29f93...30f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nyt ditt intakte underliv! Jeg synes det er rett og slett dritkjipt at mitt aldri blir i nærheten av som det var. Ikke sexlivet heller.

Anonymkode: 48b53...1dd

Mitt er i høyeste grad intakt etter tre barn (tvillinger pluss en til). Keisersnitt er en fin ting. 

Anonymkode: a9a82...4ff

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper maset og er fri. Fri til å leve livet som jeg vil. Jeg skal ikke ha barn. Nærmer meg 40

Anonymkode: 212e5...14d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste uten barn for meg er:

- Romsligere økonomi

- Friheten til å være spontan, både når det kommer til reiser, men også det å bare spontant møte en venninne eller gå på kino med mannen en kveld 

- Sove så lenge jeg vil i helgene 

- Fleksibelt på jobb i forhold til overtid mm

- Fritid på ettermiddagene til egne hobbyer og interesser 

Anonymkode: 36d34...cb6

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

😳 Visste ikke at det ble så ille. Trodde det var 6-7 mnd kanskje åsså alt normalt.

Anonymkode: 00503...193

Jeg har kanskje hatt uflaks. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt er i høyeste grad intakt etter tre barn (tvillinger pluss en til). Keisersnitt er en fin ting. 

Anonymkode: a9a82...4ff

Skulle ønske jeg fikk ks. 

Anonymkode: 48b53...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt.

K42, ekstremt frivillig barnløs

Anonymkode: 88c82...137

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Jeg syns det er delig å slippe det ansvaret, og slippe å være redd for å gjøre feil som får fatale konsekvenser.
  • Liker også friheten det gir meg, til å ta vare på meg selv.
  • kan gjøre mer jeg har lyst til, uten at det går ut over andre.
  • Slipper å tilsidesette mine egne behov, for å ivareta andres (Noe alle foreldre må lære seg, for å i det hele tatt fortjene å være foreldre, etter min mening).


Har på ingen måte noe imot barn. Det passer bare ikke i mitt liv, og jeg vet jeg ikke ville vært den omsorgspersonen jeg hadde ønsket å være, hvis jeg hadde hatt barn. Det vil jeg hverken utsette meg selv eller andre for. Nå er ikke sårt for meg at dette er en realitet, siden dette ikke er et ønske uansett. Men mulig det hadde vært vondt å kjenne på at jeg ikke burde ha barn, hvis jeg virkelig hadde ønsket det.

 

Anonymkode: 765bc...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å liste opp bedre økonomi.

Anonymkode: 765bc...b7f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spesielt til dere over 25 år og oppover og som ikke skal ha barn (frivillig eller ufrivillig)  ..Hvilke tanker gjør du deg i ditt stille indre når du ser småbarns foreldre , barn i butikken eller når noen snakker om svangerskap og fødsler og ‘’ødelagte’’ kropper ? Som gjør deg letta eller glad tenker jeg på.

ble elendig formulert her men dårlig tlf.

Anonymkode: 00503...193

At jeg ikke er ansvarlig for å oppdra et lite menneske til å bli en verdig sammfunnsborger og medmenneske, herregud jeg forstår ikke de som har 2-3 unger, hvordan de klarer å ha nok tid til å gjøre hver og en "normalt" oppegående og gode folk ut av de. 

Anonymkode: 51fdb...fe1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye. Men akkurat i dag;

Våknet av meg selv. Satt en time og drakk kaffe, og surfet. Jeg og mannen bestemte oss for å spontan-booke en tur til Paris neste helg, og la også en del ekstra i et bra hotell. Nå slapper jeg bare av litt igjen, vurderer å ta et langt bad, og fikse hår og negler. Etterpå skal vi ut og spise en sen lunsj, med litt bobler til. 

Anonymkode: c071f...927

  • Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme argumenter som dere men må også legge til at jeg er verdens mest utålmodige menneske og har ekstremt behov for alenetid. Jeg hadde vært forferdelig mot egne barn, og hadde nok vært en av de som kunne ha ristet barnet av ren frustrasjon. Så jeg skal aldri ha barn. Både for min egen del, men også for andres trygghet.

Anonymkode: f0589...d35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mye. Men akkurat i dag;

Våknet av meg selv. Satt en time og drakk kaffe, og surfet. Jeg og mannen bestemte oss for å spontan-booke en tur til Paris neste helg, og la også en del ekstra i et bra hotell. Nå slapper jeg bare av litt igjen, vurderer å ta et langt bad, og fikse hår og negler. Etterpå skal vi ut og spise en sen lunsj, med litt bobler til. 

Anonymkode: c071f...927

Bortsett fra turen til Paris høres dette gørr kjedelig ut, TS. Barnløs eller ei. 

Anonymkode: a537a...15a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bortsett fra turen til Paris høres dette gørr kjedelig ut, TS. Barnløs eller ei. 

Anonymkode: a537a...15a

Da er vi veldig ulike :)

Jeg liker å sove ut, og rolige stunder med kaffe. Bruke tid på egenpleie. Samt lange lørdagsbruncher med mannen, venner, og bobler. 

Og jeg er ikke TS ;)

Anonymkode: c071f...927

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fritid, som jeg kan bruke på akkurat det jeg vil uten å ta hensyn til noen andre.

-Bedre råd, mer penger til overs hver måned som kan gå til reiser.

-Slipper å ha familiebil/stasjonsvogn. Kan velge bil ut i fra MINE behov, ikke at det skal ha plass til bilstoler osv. Slipper også at noen griser ut bilen min med skitne klær og søl.

-Fit kropp(og underliv), uten strekkmerker og slapp hud osv.

-Slipper å være borte fra jobb pga syke barn.

Sikkert tusen andre ting også som jeg ikke kommer på i farta. Elsker å være frivillig barnløs i 30-årene. Egoisten i meg elsker dette livet🤩

Anonymkode: 5a073...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg vet jo ikke hvordan det er å ha barn, men jeg ser for meg at denne lørdagen hadde vært ganske så annerledes med barn enn uten. Alle barn er ikke like bråkete, men det hadde nok vært mer lyd enn det er her nå. Jeg er kanskje mer avhengig av å ha ro enn andre for å kunne lade batteriene. Jeg synes det høres overveldende ut å ha barn med alt man må gjøre og i tillegg prøve å få dem til å bli bra mennesker.

I tillegg så er det ikke bare 18 år og så klarer barnet seg selv. I hvert fall hadde ikke jeg hatt hjerte til å ikke hjelpe og støtte et barn selv etter at de ble voksne. Noe som sikkert er normalt for de fleste foreldre, men jeg har lest de som skriver at det bare er frem til de er 18 og så er man fri. Det synes jeg er litt naivt.

Jeg er nok også usikker på om jeg i det hele tatt hadde vært egnet til å være mor. Det å føle omsorg er ikke nok. Man skal ha kapasitet til å følge dem opp, gi dem det de trenger og så er det krav og andre ting fra andre man må forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...