Gå til innhold

Home and Away [Spoilertråd]


liv

Anbefalte innlegg

Enig

Ikke mange oppadgående kvinnfolk hadde tålt oppførselen hans, han er døv

 

Og håper de to søstrene går ut av serien snart, irriterende duo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk det an å puste høyere enn Leah gjorde da hun kom seg ut av den bygningen?? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper Irene blir fengsla i lang tid, forferdelig irriterende kvinnfolk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justin holder på å dø, men Leah finner det ikke naturlig å ringe Tory, Brody eller Raffy, fordi hun er familien hans. Han ligger på verdens minste sykehus der alle innlagte uansett årsak ligger på rommet nærmest heisen. Søstera hans er lege og jobber på et annerkjent sykehus, men hun skal altså ikke ringes. Skjønner at det er bare tv, men likevel! 

Og nå våkna han jaggu opp i dødsøyeblikket!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Det irriterte meg også.. og at INGEN kom og var sammen med henne på sykehuset.. står i sitt livs værste traume, hvor er Irine og Marylin?? Alf kom tilslutt da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er drittlei Remi. For et surkehode. Alt er galt, også det som er bra. Og han tenker kun på seg selv. 

Synes også at Tane overdriver voldsomt i væremåte rundt det å få barn. Har han ikke lært at å pushe Felicity too much er fullstendig imot sin hensikt? Håper det går mot brudd. De er så av og på at jeg får vondt av å se på.

Tenker også at det er greit at Justin dør. Han har 1052 episoder bak seg, og ligger på 10. plass på flest av dem. Og da er hele Morgan-familien "utryddet" fra serien. Og ja, jeg deler deres syn på at det er rart at ingen fra hans familie hverken kontaktes eller er der når han ligger på dødsleie. Utrolig kunstig. 

For øvrig helt merkelig at de er innestengt i et lager i dagevis, der Justin konstant leter og prøver desperat å komme ut og der han tilslutt bygger en trapp av ting og tang for å komme seg opp under taket som han da faller ned fra, når det første Leah finner når hun ser seg rundt for å få tak i hjelp er en fastmontert "trapp" opp til taket. 😅

Og hva skjedde med verkstedet hans? Vi har ikke sett noe ifra det siden han ble dømt til samfunnstjeneste, som han kun deltok 2 ganger på tross for å ha blitt dømt til det over lang tid, som snart er ett år siden.

Såpedrama, jada jeg vet, men det er irriterende når røde, viktige tråder mangler eller er ulogiske.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker man har fulgt med for lenge når man blir skuffa når noen overlever :knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justin på vei til å dø

Så overlever fyren, klassisk såpe., he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Justin et så skadet hjerte at han måtte få hjerteoperasjon ASAP hvis han skulle overleve, men fordi tilstanden var så dårlig så lot operasjonen seg ikke gjøre, og han svevde mellom liv og død? 
Plutselig våkner han, og både han og hjertet er frisk?! Jeg er ikke helsepersonell, men dette ble bare tullete.

Alf ble hyllet hele episoden for sin lange tjeneste. Det ble hylletale mot Alf, og hylletale fra Alf til samfunnet og folkene. Med kaker, fest, minnerik bildeshow, oppsummeringer fra karrieren og stormende jubel osv. 
Ærlig talt synes jeg dette virket som en "takk for deg, og takk for meg". Egentlig en perfekt avslutning på Alfs tid i H&A. Hadde faktisk håpt at han reiste til Merimbula til Martha og at vi aldri fikk se han igjen etter dette, vell viten om at han hadde det bra og at han skulle leve lykkelig resten av sin alderdom med sin kjære. Et glimrende punktum for en hedersmann. Han er tross alt snart 80 år. Men jeg fikk inntrykk av at dette ikke var en avskjed, og det synes jeg faktisk er trasig.

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (11 timer siden):

Hadde ikke Justin et så skadet hjerte at han måtte få hjerteoperasjon ASAP hvis han skulle overleve, men fordi tilstanden var så dårlig så lot operasjonen seg ikke gjøre, og han svevde mellom liv og død? 
Plutselig våkner han, og både han og hjertet er frisk?! Jeg er ikke helsepersonell, men dette ble bare tullete.

Alf ble hyllet hele episoden for sin lange tjeneste. Det ble hylletale mot Alf, og hylletale fra Alf til samfunnet og folkene. Med kaker, fest, minnerik bildeshow, oppsummeringer fra karrieren og stormende jubel osv. 
Ærlig talt synes jeg dette virket som en "takk for deg, og takk for meg". Egentlig en perfekt avslutning på Alfs tid i H&A. Hadde faktisk håpt at han reiste til Merimbula til Martha og at vi aldri fikk se han igjen etter dette, vell viten om at han hadde det bra og at han skulle leve lykkelig resten av sin alderdom med sin kjære. Et glimrende punktum for en hedersmann. Han er tross alt snart 80 år. Men jeg fikk inntrykk av at dette ikke var en avskjed, og det synes jeg faktisk er trasig.

Etter så mange år i serien går nok Alf ut snart-

En ekte hedersmann 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2024 at 1:16 PM, Tradegy said:

Man merker man har fulgt med for lenge når man blir skuffa når noen overlever :knegg:

Jepp....håpet i det lengste at dette var slutten for Justin 🙈 Men, neida.....seig j**** 😂

Anonymkode: cada2...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bandet kunne fått en spin off serie

 

Alltid krangling og unnskyldning,  igjen og igjen og igjen og igjen, kjedelig nå

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye snakk om hvem og hva man ikke liker i denne serien. Så jeg har lyst til å snu på det; hvem likere dere best i serien da? Og hva er gøyest at det handler om? 
 

Jeg har sett fast siden 1995, og det er mange jeg savner. Men kanskje spesielt familien Braxton. 
 

For meg er Leah, Alf og Irene H&A, så de vil jeg gjerne beholde lengst mulig ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf og Tane og John er bra bla, men savner også Braxton gutta, det var livat på den tiden

Blir skilsmisse med Tane nå, han er skuffa nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (6 timer siden):

Mye snakk om hvem og hva man ikke liker i denne serien. Så jeg har lyst til å snu på det; hvem likere dere best i serien da? Og hva er gøyest at det handler om? 
 

Jeg har sett fast siden 1995, og det er mange jeg savner. Men kanskje spesielt familien Braxton. 
 

For meg er Leah, Alf og Irene H&A, så de vil jeg gjerne beholde lengst mulig ☺️

Er egentlig ingen. Dean og Ziggy var de siste gode.

Anonymkode: 1c1f4...123

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg liker best med H&A er atmosfæren. Stemningen, samholdet, fellesskapet, at det er sol og sommer hele året og at alle lever i nuet. Den oppmerksomheten og omtanken folk viser på tvers av hverandre er fint å se på.

Det er noe med det å sette på sommeren på TV når det er vinter, snø og mørketid her jeg bor. Derfor savner jeg H&A i desember når TV2 har pause.

Serien er et kollektiv der alle kjenner alle, og der de møtes så og si hver dag. På jobb, på kafè, på restaurant, på stranda, på sykehuset, hjemme til hverandre osv. Alt er så deilig avslappet og lavterskel. Bare å gå seg en tur utenfor døra og du møter på mennesker som du kjenner godt overalt. Uten at folk unngår hverandre, sitter med øynene ned i mobilene, blir distrahert osv. Det er nær mobilfri sone. Den eneste mobilen vi får se er den som ringer. Å ta seg en kaffe alene på kafè eller øl alene på bar? Ingen problem, det er alltids noen som setter seg ved siden av deg og tar en kaffe eller en øl med deg. 

Det er noe gammeldags, vakkert og romantisk ved serien. En unik atmosfære. Det er derfor serien kan spinne rundt år etter år med middels dårlige dramahendelser som ikke gir mening uten å miste meg som seer. For atmosfæren er det jeg søker etter, og det får jeg i bøtter og spann på veien på tross for intetsigende, langvarige hendelser.

Summer Bay er slik samfunnet vårt tidlig var og bør være, men som det ikke er lenger. Minner litt om hvordan mine forfedre hadde det i det lille bondesamfunnet de levde i for 50-100-150 år siden. Småbutikker overalt, folk møttes overalt og hele tiden, folk hjalp hverandre, besøkte hverandre og var venner med hverandre, uten distraksjoner og der alle levde i nuet. I dag møtes nesten ikke folk, folk unngår hverandre, ingen hjelper hverandre og man blir distrahert inn i den teknologiske verden konstant.

Jeg satt faktisk å tenkte på det for noen episoder siden, tenk å få bo i Summer Bay, eventuelt en lignende plass. Dèt hadde vært noe for meg. Finnes det faktisk, eller er det et eventyrsted i 2024? 

Og så synes jeg seriens skapere har vært dyktig på å finne attraktive, unge skuespillere. Noen har startproblemer og noen er bedre enn andre, men skuespillerne blir integrert godt i plottet etterhvert. At de fleste er noen smykkeskrin av noen mennesker gjør også serien verdt å se på. Det hadde ikke vært særlig å skiftet ut Tane, Cash, Felicity, Harper, Rose, Bree og co med mindre attraktive, overvektige og kanskje eldre skuespillere i et sommerparadis. Da hadde jeg nok stoppet å se på. 

Mali f.eks mislikte jeg når han kom inn, men nå har jeg fått sansen på han. Harper likte jeg fra første sekund, men det er fordi hun er en juvel å se på. Dana er litt som Mali, hun vokser på meg. 

Av nåværende skuespillere så liker jeg Cash og Rose, samt at jeg liker overlegen Bree, men ikke privatpersonen Bree. Faktisk synes jeg at Cash og Bree burde vært sammen. Dèr har du paret, gitt! 

Jeg savner egentlig ingen. Jeg liker fornyelse, og tenker at alle som har gått ut har gjort det til riktig tidspunkt. Men Jasmine og Colby kunne jeg dog tenkt å ha noen sesonger til. Samt at jeg savner noen ungdommer. Summer Bay har ingen ungdommer, og har ikke hatt det på noen år nå. Det er litt rart. Her kunne de integrert Ava f.eks, men hun gikk fra barn til småvoksen på to år, så den skuta har nok seilt.

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva finnes av ting i serien utenom Salt og cafeen egentlig

Fyret er vi på en skjelden gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...