Gå til innhold

Folk som bare åpner døren uten å banke på. Hva tenker du om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hater det! 

Har noen slektninger som gjør det der, og jeg sa fra en gang at dere kan i det minste ringe ringeklokka en gang, så jeg er litt forberedt. De syns nok jeg var rar, men det blåser jeg i. Jeg går ALDRI  rett inn til dem, eller noen andre. Muligens til bestisen min, men da har hun gjerne sagt på forhånd at jeg bare kan gå rett inn. Ellers er det en uting!  

 

Anonymkode: 13dff...7ec

Eller du kan bare vri om låsen? Enklere løsning når de besøkende ikke eier folkeskikk.

Anonymkode: 763e3...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan gjør det om folk vet at jeg kommer på besøk. Spesielt hos ei venninne som ofte er opptatt med barn og hund i en annen etasje. Som sagt så har vi da avtalt møte på forhånd. 

Ellers gjør jeg det kun hos min mormor, men det vet jeg at ikke er noe problem for henne :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min går rett inn hos meg hvis jeg har glemt å låse. Har vært veldig nært på at han har sett og hørt ting han ikke bør😅

Anonymkode: 7c185...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit om det er nær familie eller nære venner. Liker at det er avtalt på forhånd, da.

Anonymkode: 36c6d...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg forventer jeg at venner og familie går rett inn. Venner og famile har koden til nøkkelboksen i fall det er låst. 

Anonymkode: a6d1c...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Og går rett inn. 

C532CA67-6CB0-4ED9-8216-9D629B5B1E90.gif

Anonymkode: 6bf31...204

er det nære venner eller familie bryr jeg meg ikke,men liker ikke at andre folk går rett inn

Anonymkode: 7fbfc...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det selv så lenge det er venner/ nære relasjoner.  Samme gjør de med meg. 

Blir mer stressa over at noen banker på, da betyr det som regel at det er noe "mas".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, pappa og en venninne gjør det! Banker også går de inn - synes det er veldig praktisk, så slipper jeg gå å åpne😂 

De gjør det kun når jeg vet de skal komme, da. Samme folk som ordner seg drikke selv🤭🥳

Anonymkode: 1f469...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvem som kommer. Låst dør har vi sjeldent på dagtid, vi bor greit til i rolig liten blindgate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg bytta til kodelås er alltid utgangsdøra låst, men mine voksne unger har koden. De sier alltid fra på forhånd siden de bor en drøy time unna, og derfor sjekker på forhånd at det passer :)

Har bodd på landet tidligere, og der braste folk inn uanmeldt både tidlig og sent... 

 

Anonymkode: 458bb...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4/25/2022 den 22.55):

uavhengig*

Anonymkode: 58953...7c2

Bruk stekepanna 😁  Bruk av pepperspray er forbudt etter våpenloven og kan gi bøter eller inntil 3 måneders fengsel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Etter at jeg bytta til kodelås er alltid utgangsdøra låst, men mine voksne unger har koden. De sier alltid fra på forhånd siden de bor en drøy time unna, og derfor sjekker på forhånd at det passer :)

Har bodd på landet tidligere, og der braste folk inn uanmeldt både tidlig og sent... 

 

Anonymkode: 458bb...637

Vi hadde det før men etter at den gikk tom for batteri og vi ikke kom inn ble det vanlig nøkkellås. 

Anonymkode: 5a348...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 23.16):

Litt overrasket over at så få låser dørene?

Husker jeg og eksen bodde i leil nede, mora oppe. Felles ytterdør som var låst etter mitt ønske, for diverse folk trampa inn med sko i stua vår og uten å ringe på. Mora bare kom inn hos oss uten å banke på og. Tok ikke lang tid før vi begynte å låse døra til vår leilighet. Eksen og mora hadde pleid å gå rett inn til hverandre...

Jeg var oppvokst med en mor som banka på døra til rommet mitt, spurte om hun kunne komme inn, og gjorde det kun om jeg sa ja.

 

Jeg mener man skal kunne gå naken fra bad til soverom etter en dusj uten frykt for at noen ramler inn døra i egen leil...

Anonymkode: 510d7...d41

På landet er det vanlig å bare trampe inn….. Ikke noe kjekt, da jeg fremdeles etter 23 år ikke har vent meg til det, og går i sprader i truse og t-skjorte. 

Anonymkode: 79722...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg promper alltid når det skjer veldig plutselige ting.. så jeg promper ofte når det kommer noen inn. Hater d. Kunne ønske de banka på så prompen kommer før. 

Anonymkode: ab86e...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 23.16):

Litt overrasket over at så få låser dørene?

Husker jeg og eksen bodde i leil nede, mora oppe. Felles ytterdør som var låst etter mitt ønske, for diverse folk trampa inn med sko i stua vår og uten å ringe på. Mora bare kom inn hos oss uten å banke på og. Tok ikke lang tid før vi begynte å låse døra til vår leilighet. Eksen og mora hadde pleid å gå rett inn til hverandre...

Jeg var oppvokst med en mor som banka på døra til rommet mitt, spurte om hun kunne komme inn, og gjorde det kun om jeg sa ja.

 

Jeg mener man skal kunne gå naken fra bad til soverom etter en dusj uten frykt for at noen ramler inn døra i egen leil...

Anonymkode: 510d7...d41

Kommer jeg et sted døra er låst så antar jeg de ikke er hjemme, så da går jeg hjem . Bor på landet og her låser ikke folk. 

Anonymkode: 7bf6c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 21.32):

Og går rett inn. 

C532CA67-6CB0-4ED9-8216-9D629B5B1E90.gif

Anonymkode: 6bf31...204

Dette er akkurat som min svigerfar😂🙈 

Anonymkode: a5403...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer jeg et sted døra er låst så antar jeg de ikke er hjemme, så da går jeg hjem .  

 

Mission accomplished 😅

Anonymkode: 763e3...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...