Gå til innhold

Folk som bare åpner døren uten å banke på. Hva tenker du om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjør jeg bare til de aller nærmeste, som foreldre og besteforeldre. Hadde ikke gjort det hvis jeg ikke hadde det forholdet til folk. Man braser ikke bare inn til halvbekjente.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det opplever jeg aldri. 

Selv går jeg rett inn til mine foreldre, men forventer at de ringer på når de kommer til meg. :fnise: 

Anonymkode: 0cdcd...7fa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Det gjør jeg bare til de aller nærmeste, som foreldre og besteforeldre. Hadde ikke gjort det hvis jeg ikke hadde det forholdet til folk. Man braser ikke bare inn til halvbekjente.

Samme her. 

Å bare brase inn til alle man kjenner  er mangel på folkeskikk og frekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dør?
Inngangsdøra? Baderomsdøra?

Inngangsdøra er alltid låst, så der kommer de ikke inn

Anonymkode: d5635...308

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine foreldre rett inn (men jeg vet at de kommer)

Svigermor kommer også rett inn. Blir irritert viss jeg ikke vet at hun kommer. Går greit viss jeg vet hun er på vei

Anonymkode: 57f89...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena79 skrev (På 25.4.2022 den 22.46):

Samme her. 

Å bare brase inn til alle man kjenner  er mangel på folkeskikk og frekt. 

Dette

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anser jeg som innbrudd avhengig av hvem det er. Sprayer dem med pepperspray og tar frem stekepanna.

Anonymkode: 58953...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det anser jeg som innbrudd avhengig av hvem det er. Sprayer dem med pepperspray og tar frem stekepanna.

Anonymkode: 58953...7c2

uavhengig*

Anonymkode: 58953...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker at folk bare kommer rett inn! Tenker at da føler de seg avslappet og hjemme rundt oss.

Anonymkode: 6ea2d...1ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det vanlig altså? Går alltid bare rett inn jeg, med mindre jeg skal til noen jeg er veldig lite nære. Folk vet jo at jeg er på vei, jeg dukker ikke opp uventet eller uforskammet tidlig. Så må de ikke slippe det de holder på med for å slippe meg inn. Samme gjør så og si alle jeg kjenner. 

Anonymkode: 28d06...5de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dør er alltid låst så ingen som kan brase inn hos meg:P Selv ikke hos bestevenninna mi, hun bor i blokk, slipper meg inn døra til oppgangen og setter så døra til leiligheten på gløtt, likevel banker jeg på før jeg stikker inn huet:P Helt sikkert ikke nødvendig men

Anonymkode: c504f...d10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket over at så få låser dørene?

Husker jeg og eksen bodde i leil nede, mora oppe. Felles ytterdør som var låst etter mitt ønske, for diverse folk trampa inn med sko i stua vår og uten å ringe på. Mora bare kom inn hos oss uten å banke på og. Tok ikke lang tid før vi begynte å låse døra til vår leilighet. Eksen og mora hadde pleid å gå rett inn til hverandre...

Jeg var oppvokst med en mor som banka på døra til rommet mitt, spurte om hun kunne komme inn, og gjorde det kun om jeg sa ja.

 

Jeg mener man skal kunne gå naken fra bad til soverom etter en dusj uten frykt for at noen ramler inn døra i egen leil...

Anonymkode: 510d7...d41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min egen del praktiserer jeg det ikke og ingen braser bare inn til meg, men da jeg var på besøk i nordland og finnmark, var dette helt vanlig, for dørene var ulåste hele døgnet. Hvis det var tidlig på morgenen og huset sov, kunne man (som var en kjent venn) bare sette seg ned på kjøkkenet og lage seg kaffe, så kom husfar eller mor tuslende etter hvert. En uhøflig måte syns jeg, men ble møtt med høylytt flir og hoderisting da jeg forsøkte å si noe om "god takt og tone".  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og går rett inn. 

C532CA67-6CB0-4ED9-8216-9D629B5B1E90.gif

Anonymkode: 6bf31...204

Jeg gjør det, men roper bankbank. 

Anonymkode: 7fb9f...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt ok at folk det her hos oss, men gjør det ikke så ofte selv - det blir sett på som uhøflig her i Trøndelag. 😆

På hjemstedet mitt i Finnmark går alle bare rett inn. Tror knapt noen hus har ringeklokke. Hvis ingen er hjemme, men du tror de kommer snart er det bare å sette på kaffen og se litt på tv mens du venter. Eller ta en dupp på sofaen. ❤️

Anonymkode: 8213c...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (9 timer siden):

For min egen del praktiserer jeg det ikke og ingen braser bare inn til meg, men da jeg var på besøk i nordland og finnmark, var dette helt vanlig, for dørene var ulåste hele døgnet. Hvis det var tidlig på morgenen og huset sov, kunne man (som var en kjent venn) bare sette seg ned på kjøkkenet og lage seg kaffe, så kom husfar eller mor tuslende etter hvert. En uhøflig måte syns jeg, men ble møtt med høylytt flir og hoderisting da jeg forsøkte å si noe om "god takt og tone".  

Er stor forskjell på Nordland og Finnmark, både i hvordan de bor og hvordan de er.

Høres nå koselig ut. Da kunne jeg kommet ned til nytraktet kaffe 🙂

Endret av Illuminatum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Tvillingsjel said:

Det gjør jeg bare til de aller nærmeste, som foreldre og besteforeldre. Hadde ikke gjort det hvis jeg ikke hadde det forholdet til folk. Man braser ikke bare inn til halvbekjente.

Det gjorde jeg en gang xD driiit flaut... mamma hadde kjøpt nytt hus.. jeg husket feil da alle husene var like å braste inn til naboen hennes med ei venninne og hund 😅😅😅😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser ikke folk døra? Hos oss kan ingen komme rett inn fordi døra er alltid låst… synes uansett det er frekt å bare gå inn, spesielt hvis det er uannmeldt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...