Gå til innhold

Lisee gifter seg!


Kvist

Anbefalte innlegg

Da har vi valgt musikk til inn og ut av vielsen, Inn blir det Bruremarsj frå Jämtland med Gåte, og ut blir det Feeling Good med Michael Buble. Mamma skal lese dikt også Å Eiga av Aslaug Vaa. Det er så nydelig!

Har forressten oppdatert det første innlegget i boka mi med dilleriliste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nydelig dikt dere har funnet! Har aldri hørt det før, gøy med noe som ikke "alle" har!  :klem:

Ja ikkesant. Syns det er kjempefint selv. Og Mamma øver seg som bare det, ikke lett for en østlending å lese sånn "hardcore" nynorsk høyt, og særlig ikke i sin datters bryllup :grine:

Er Mammas idé å bruke det diktet, hun skrev visst analyse av det på ungdomsskolen eller noe, og tenkte på det med en gang vi nevnte at vi ønsket diktlesning i vielsen. men etter så mange år måtte hun ha litt hjelp av en flink biblitekar for å finne det igjen.

Nordlandspia: Har ikke bilder dessverre, prøvd å mase litt på blomsterdama, men uten resultater foreløpig. Kan ikke love bilder før etter mitt eget bryllup jeg :)

I morgen har jeg fri fra jobb. Skal først en tur på IKEA, hovedsaklig for å prøve madrasser og sånn, vi får nemlig seng og madrasser av mine foreldre i bryllupsgave og da må jeg teste ut om jeg liker IKEAs madrasser. Trenger jo ikke blir dyrere enn nødvendig lissom. Syns den gaven var stor alikevel jeg. Hadde aldri forventa noe sånt. Etter det skal jeg på kafé i Lillestrøm med Mamma og Svigermor, blir koselig med bryllupsprat :danse: Blir vel blomster og vielsen som blir hovedtema i morra tenker jeg + litt sånn praktiske ting rundt hele helga siden alle gjestene bortsett fra min forlover og min bror er tilreisende.

Nå skal jeg legge meg snart, vært en lang dag. :Gjesp: Får heller skrive litt i deres bøker en annen dag. God natt! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hentet korsett og truse på posten :hoppe: Var jo bare dritlekkert da. Satte meg til å tre i snorer så fort jeg kom hjem, på med tynn t-skjorte til prøvingen (i tilfelle jeg måtte bytte det) og ropte på sambo så han kunne snøre. Men, satt ikke så fint som jeg hadde håpet... jeg har for små pupper :grine: men duverden så smal jeg ble rundt livet! Har en sånn lime-på-silikon-bh, får prøve med den i morra og se om jeg klarer å fylle opp litt, hehe Juksing er lov!

Ja også har jeg vært på IKEA og prøveligget alle madrassene omtrent. Ganske ensomt å gjøre det alene.... hehe. Og på kafé med mamma og svigermor, veldig koselig! Prata en del om opplegget til vielsen, ingen har jo vært borti HEF-vielse før. Og prata masse om blomster til bordene, utrolig så enige begge damene var om hvordan ting burde være! Lar dem ordne det jeg, er i grunnen ikke så nøye for meg om vasene er 10 eller 15 cm og om det er tre eller fem roser osv... Da har de noe å dille med også.

Etterpå var jeg og mamma og bestillte senga vi skal få. Hadde tenkt å be dem utsette leveringa til bryllupet, men endte opp med å merke bestillinga med Haster så vi skulle få den i tide. Ante ikke at det var så lang bestillingstid på sånt jeg.

Tok en tur innom Christiania Glasmagasin også og tittet på serviset vi ønsker oss. Jeg gikk litt rundt og tittet mens mamma pratet med en ansatt, når jeg kom litt nærmere hørte jeg mamma spørre om hva slags rabatter man fikk om man bestillte servise til tolv samlet. Jeg lo litt for meg selv og tenkte at det var da typisk mamma og spørre etter rabatter selv om hun ikke skulle kjøpe. Men så forklarte mamma damen at hun spurte på vegne av min mormor som skulle kjøpe servise til oss. Hun kan vel ikke ha tenkt å kjøpe fullt sett? Til tolv? I gave? Vet at besteforeldrene mine har godt med penger, men alikevel da!! Syns dette gavegreiene i min familie tar helt av jeg. Joda, vi har jo skrevet på ønskelista at vi ønsker oss tolv, men da tenkte vi at vi skulle samle i mange år for å få det... skrev egentlig bare antall for å slippe at alle kjøpte en ting og vi ente opp med tredve kaffekopper og ingenting annet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som ein fin bryllupsdag!!! Så herleg å kune delegere blomster-ansvaret til mødrene dokkas!!

Kor har du bestilt deg korsett forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi besøk av sambos minstebror på tretten. Ser han ikke så ofte lengre, går kanskje en måned eller to mellom hver gang, så da er det så utrolig koselig når han kommer med toget. :hoppe: Verdens hyggeligste trettenåring! Henta han på stasjonen rett etter jobb, sambo skulle ha ryddet huset når han var ferdig før meg på jobb, men han gikk rett og la seg med hodepine. Selvfølgelig begynner jeg på det værste rotet når jeg kommer inn sammen med trettenåringen, og han hjelper til. Setter på oppvaskmaskina, henter ved og tenner i ovnen... fordi han har lyst! Sa at det skulle da bare mangle, jeg hadde jo vært på jobb, han har vinterferie...

Så satte vi oss ned med kaffe til meg og saft til han, og da blir det bryllupssnakk! :) Han har lyst til å holde tale, han gleder seg til timesvis med fin middag og sa at han måtte huske å ta med papir til vielsen for det kom sikkert til å bli så fint at han måtte tørke tårer. Er det rart man er glad i gutten? Han ligner på storebror, hehe.

Etter en stund var det tid for å lage middag, jeg finner fram det jeg skal bruke, og han kommer og tar nesten over så jeg kan gå og vekke sambo. Flinke gutten! Han er vel for ung til å være svigermors drøm, men han er helt klart svigerinnes drøm nå :) Dette blir en koselig helg det er helt klart.

Ganske så sikker på at jeg ikke var halvparten så blid, imøtekommende, hjelpsom, omtenksom og grei da jeg var tretten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kooooselig helg! I går gikk vi alle tre inn til byen en tur, var litt rundt omkring og spiste lunsj på café. Og jeg fikk kjøpt meg blått broderigarn, hadde tenkt å brodere noen søte ord i blått på trusa jeg har kjøpt. Den har et slags silkebånd tvers over foran som passer perfekt til litt tekst. Som en søt liten overaskelse til mannen min og "something blue" ;) I går kveld var vi på kino, så Brokeback Mountain, så utrolig fin film da. Skikkelig kjærlighetshistorie :hjerte:

Og i dag har jeg bakt masse masse fastelavnsboller, og sambos familie kom og spiste opp nesten alle sammen, hehe. Prata masse bryllupsgreier, er så gøy at folk begynner å engasjere seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten huskeliste til meg selv:

- Gaveoppakkere? Spørre kjæres kusiner?

- Pakke ned og ta med gaver?

- Pakke ned og ta med restekaker?

- Kaffe hos oss på søndag? Må vi ordne selv eller hvem gjør det?

- Ringe ferga. Kan de kjøre egen tur for oss hvis vi bruker dem til og fra fotograf?

- Hvordan komme til fotograf hvis det regner?

- Hva må vi betale han som skal guide hvis det regner og det ikke blir noen tur?

- Endre bordplanen ihht svigermors notater

- Bestille hotell til hans forlover

- Hvem henter gamle tanter?

- Musikkanlegg?

- Droppe dessertvin. Mokkakaffe istedetfor? Pris på kaffe ved bordet?

- Større skrift på menykortene

- Barnemeny som ligner på voksenmaten? Pris?

- Talen min til mannen

- Velkomsttale, må skrives/tenkes ut

- Takk for maten tale? Kan kjæres lillebror ta dette med i sin tale?

- Finne ut når Balaklava stenger

*urk* mye å gjøre da gitt!

Endret av Lisee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh, jo selvfølgelig skal vi det!

Men jeg har kun fått pris på dessertvin, og på kaffe avec, vi tenkte vi skulle servere en kopp mokkakaffe til desserten i stedetfor vin og så ta kaffe avec senere sammen med kakene. Da må jeg vite hvor mye stedet tar for å servere en "løs" kaffekopp ved bordet... Svigermor er restaurantsjef et annet sted og sa hun anbefalte å droppe dessertvinen, hennes erfaring var at de stort sett bar ut nesten urørte glass. Og dessertvin er dyrt!

Hihi, i lys at senere diskusjoner på bryllupsforumet hadde vi vel vært århundrets kjipinger om vi spanderte middag og vin mens kaffen (som serveres til maten) ikke var dekket av oss :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På lørdag var jeg på biblioteket for å finne tips til talen min. Sammen med tale-bøkene sto en liten oransje bok som het noe sånt som Hakkespettbok for toastmasteren. Lånte den jeg og ga den til broren min. I dag ringte han og ville komme og ta en prat. Han hadde lest boka og ville begynne forberedelsene sine sånn ordentlig :) Så nå har vi pratet og fortalt og han skrev to A4 sider med notater. Tror det kommer til å bli kjempebra jeg! Og litt deilig at han ikke syns det virker så skummelt å være toastmaster lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...