Gå til innhold

Lisee gifter seg!

Kvist

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen! Nå tenkte jeg at jeg skulle oppdatere litt her inne og lette etter boka mi på side to og tre, men så hadde jammen noen vært her inne og flyttet den oppover gitt :)

Nå er det 5 dager igjen og ting begynner å gå i orden.

- Holder på med vielsesprogrammene våre.

- Bordkortene er nesten ferdige (manglet selvfølgelig litt papir).

- Anlegg til musikk er bekreftet. Tusen takk til Bethina og hennes tilkommende for det!

- Kakebakelista er komplett, ansvar er fordelt og jeg har den jeg skulle bake klar til pynting i fryseren.

- Neglestelletimer til meg og mannen er bestilt (på fredag)

- Skal til frisøren for å få freshet opp fargen i morra

- Svigermor er i rute med bordpynten

- Avtalt lunsj hjemme hos oss for alle som ønsker det på fredag klokka to, så drar vi og foreldrene + min forlover og toastmaster til lokalet kl 1630 for å møte vigsler for en gjennomgang og overlater hus og opprydding til diverse tanter.

- Overnatting for gjestene som trenger det er bekreftet, og takket være svigermor får alle en veeeeldig hyggelig pris

- Guidet tur i gamlebyen, evt innendørs ved dårlig vær er bekreftet

- Transport til og fra fotograf er ordnet, vi tar byferga over elva :) Pappa er backup ved dårlig vær

- Klær til begge er i orden, jeg henter kjolen på torsdag

- Broren min henter kaka og kjører den til lokalet lørdag formiddag

- Jeg og forloveren min har vært og hilst på morgengaven jeg skal gi, en nusselig liten minigris.

Det som står igjen er:

- Resten av vielsesprogrammene

- Printe ut bordplanen med oversikt over allergier, barnemenyer etc til servitørene

- Printe ut bordplanen med navn, til den som skal sette ut bordkortene

- Tre-fire bordkort, må en tur på panduro først...

- Hvem henter blomster? Og når? Levere buketten, blomsten til forloveren min og pappas brystblomst hjemme hos oss og ta med resten til lokalet?

- Forberede fotoalbumet vi skal la ligge fremme som gjestebok

- Kjøpe notatbok til gaveutpakkerne

- Tape til å pakke ned gavene med igjen

- Litt mer solarium

- Siste finish på talen min og skrive den ut som helhet og på små kort

- Enda mer øving på brudevalsen, men vi kommer oss :)

- Pynte kaka i fryseren

- Stryke kjæres skjorte

- Fikse kortet som skal gis til mannen om morgen, gaven kan jo ikke akkurat pakkes inn, den skal hentes når vi kommer fra ferien. Gleder meg!

Og sikkert en masse småting jeg ikke helt kommer på nå. Innspill på om jeg har glemt noe mottas med takk!

Markblomsten: Takk for omtanke :klem: Mye mer overskudd nå ja, fikk noen piller mot magetrøbbelet mitt av legen, vet ikke om det var de som gjorde susen eller om det var tilfeldig men er mye bedre nå. Så mye overskudd at vi satte i gang med kjempeoppussing av gangen/trappa. Så før vi får folk på besøk må vi få gjort litt mer der, få vekk slipestøv og dritt og i hvertfall få malt så det ser nogenlunde ut. Skal ta opp gulvet og støpe nytt men det får vi vente med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi en minigris!!! Så gøy, det kunne jeg tenkt meg som kjæledyr.

Hva slags stell krever de?

De krever omtrent det som andre kjæledyr krever, kos, mat og omsorg. Minigriser blir fort voksne så mesteparten av treningen/dresseringen må tas før de er tre måneder gamle. De liker å gå tur men trenger ikke så mye tur som en hund. De er renslige fra naturens side og bruker kattedo innendørs eller et avsatt hjørne utendørs. Også er griser smarte, de finner fort ut hvordan de skal åpne kjøleskapsdøra hvis de ser at den åpnes også får de en godbit derfra f.eks. Av utstyr trenger de en solid og tung matskål, vannskål, en soveplass med myke tepper/puter og en sele til å gå tur med. Til og begynne med er de så små at jeg tenker å kjøpe en kattesele.

Du finner masse informasjon på nettet, men mye av det er bare tøv, skrevet av folk som ikke vet hva de snakker om. Anbefaler deg å ta kontakt med en seriøs oppdretter. Kan anbefale Marit på Råde, det er henne vi kjøper fra, hun har drevet med griser i mange år og er annerkjent for det. Selv om webside-laging nok ikke er det hun er best på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig mye erfaring med andre dyr, så akkurat det grunnleggende burde gå greit :)

Hvordan er de som kjæledyr? Er de kosete/sosiale?

Også vi som diskuterer om vi skal ha katt eller hund... også har vi ikke tenkt på gris! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du oppdrar dem som kjæledyr og har dem i huset som en hund eller katt blir de som en skygge sa hun jeg har avtale med, en liten gris som følger deg rundt og digger å ligge på fanget. Til å begynne med må man løfte dem opp mye, smågriser hater å bli løftet og hyler som "en stukken gris" de første gangene, men når de begynner å forbinde det å bli løftet med kos og hygge aksepterer de det og slutter å hyle. Har hørt at det har med at griser ikke bærer ungene sine, i naturen blir griser kun løftet hvis de blir tatt av rovdyr, så da er det jo naturlig å hyle litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det 111 timer til jeg er frue... herregud tida har gått fort!  :overrasket:

Ojj! Det er jo ikke lenge til jo!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stilig med minigris da! Men lukter de ikke vondt? Har hørt det en gang, men jeg aaaner jo ingenting om griser, så jeg må bare spørre.

Så utrolig kult at du kan begynne å regne timer da!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner! Nå begynner ting å gå i orden her... litt panisk med oppussing i siste liten, men nå er siste malespann ryddet bort :)

Mamma og Pappa kom nedover i dag da, med senga vi skulle få i bryllupsgave på henger, hehe. Så vi demonterte den gamle og bar ut i boden. Jeg pakket opp den nye og skulle sette i gang med monteringen, og så er det ikke med en eneste plugg eller skrue! :frustrert: Mamma finner ut på tlf med Bohus at det ikke er en eneste Bohus på hele østlandet som har akkurat den senga heller, så å ta en skruepose derfra funket ikke. Den må nok bestilles fra fabrikken... minst en ukes leveringstid. Æsj! Så da sover vi på madrass på gulvet i natt, men Pappa mente at det gikk ikke an på bryllupsnatta så han spanderer suite på oss :ler:

Nå kommer straks forloveren til sambo, de skal ha utdrikkningslag i dag. Sambo ble sendt i dusjen nå, hehe, han tror vi skal ut og spise med familien min :sjarmor: Håper han får en fin kveld!

Og ang. minigriser... de lukter veldig likt mennesker. Altså grusomt hvis man ikke vasker seg/dusjer og ligger i sin egen møkk i en binge. Kosegriser som er rene lukter mindre enn en hund eller en katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisee!

Kjenner jeg er nesten like spent som deg! Gleder meg på deres vegne jeg! :)

Så gleder jeg meg til å se lokalet når vi kommer med anlegget. :ler:

Så KJIPT med den senga da! Men, KULT med suite da! :ler::ler::ler:

Får håpe de er snille med din kjære ikveld da, ikke kult med sånne *utdritingslag* men, det er meg.... :sjenert:

Ha en koselig kveld med foreldrene dine da! Skal de være hos dere frem til lørdagen eller?

Skal dere sove sammen siste natten før O-STORE dagen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja håper de er snille med han. En kompis hadde tenkt å ta med seg hundehalsbånd og leie han rundt i det. Ba dem droppe sånt jeg...

Kveld sammen med foreldrene mine? Ærrugæærn? Holder ikke ut mer en et par timer med dem, og i hvertfall ikke alene :ler: Neida, de bor på hytta si de og jeg får antagelig besøk av dama til forloveren i kveld...

Og selvfølgelig skal vi sove i samme seng, ehh på samme madrass, kvelden før den store dagen. Jeg sover ikke noe godt uten han ved siden av meg så noe annet er uaktuellt.

Men hvor blir det av forloverfutten da? Skulle være her halv åtte han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da... Håper han kommer da!

Er foreldrene dine såå slitsomme da?? :ler:

Vi skal ikke sove sammen siste natten vi, selvom jeg heller ikke sover så godt uten han...

På morgenen tenkte jeg å ha koselig og ENKEL frokost (har vel ikke ro i kroppen til å anrette store greiene den dagen :ler: ) med forloveren og min beste venninne, så jeg tror nok at forloveren iallfall sover hos meg :)

Vi skal jo vies så tidlig så det kommer til å bli litt stress

*frisør kl 09.00 ferdig 10.30

*pappa kjører meg hjem og da står makeup artist svigerinna mi klar med sminkesakene, så er det å få på kjolen og så dra...

Har fått ei god venninne til å stå klar for meg i døra, og passe på at alt er klart når vi kommer..

HJELP! Blir NERVØS bare av å snakke om det jeg! Har ikke blitt det før..... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Liseemor!

Forhåpentligvis så sover du nå... Hvis du klarer da??? ;) Hadde tenkt til å ringe deg, men regnet med at du hadde nok tanker... Ikke lenge til du blir frue nå vennen! :bryllup:

Jeg har SÅ lyst til å se deg i den brudekjolen og mannen din i den dressen, men vi må nok komme med anlegget før kl 15.00 og da er jo dere opptatt med å bli gift. :danse:

Gleder meg masse til å høre om dagen, vielsen, talen din, andres taler, reaksjonen på morgengaven osv.... :hoppe:

MASSE LYKKE TIL LISEE OG ESPEN!

NYT DAGEN DERES FULLT UT, OG KOS DERE!

Dere er i tankene mine iallfall... :)

:klem: Mange bryllupsklemmer fra Silje og Jonas :klem:

:bryllup::bryllup::bryllup::bryllup::bryllup::bryllup::bryllup::bryllup::bryllup:

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Markblomsten

Tenk - i dag er DAGEN!

Håper dere får en flott dag, med mange gode minner som kan følge dere i livets lange løp :klem:

:bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...