Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte to id kort 1 juni, fikk melding i dag om at det ene er klart til henting.

 

Anonymkode: ccde2...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bestilte to id kort 1 juni, fikk melding i dag om at det ene er klart til henting.

 

Anonymkode: ccde2...383

Nå ble jeg glad! Da er det håp for meg også 😄 Jeg hadde time 31. mai. Har ikke fått melding enda da… 

Anonymkode: 52ac6...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er alltid greit å ha et gyldig pass uavhengig om man skal til utlandet,at du ikke fatter dette og gå til angrep på oss som har tatt ansvar for faktisk ligge på deg.

Og det er litt ironisk at du skriker opp om at  er en menneskerettighet samtidig som du selv ikke sørge for å ha et gyldig pass så lenge du ikke kommer deg til gode med andre ord du skal ut og reise.

Anonymkode: b7ab8...bd3

Vi har jo pass, men ikke gyldighet på 6 mnd ved utreise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sendte ut for 5 mai i går, så ser  ut til at 6 mai er i dag.

jeg fikk sms for 2 dager siden , og lurer på hvor lang tid det tar i posten. .  

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått melding om å hente ID-kortene. Tok bare 10 dager!

Anonymkode: 52ac6...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De sendte ut for 5 mai i går, så ser  ut til at 6 mai er i dag.

jeg fikk sms for 2 dager siden , og lurer på hvor lang tid det tar i posten. .  

Anonymkode: 5a773...cf0

Vi fikk sms på onsdag formiddag. Passene kom ikke med posten torsdag. Neste postlevering er mandag. Krysser fingrene for at vi får de da. Bor i Oslo. Så vidt jeg forstår så sendes de fra Oslo, så bør for oss gå ganske raskt.

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi fikk sms på onsdag formiddag. Passene kom ikke med posten torsdag. Neste postlevering er mandag. Krysser fingrene for at vi får de da. Bor i Oslo. Så vidt jeg forstår så sendes de fra Oslo, så bør for oss gå ganske raskt.

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Jeg fikk også sms onsdag og bor inoslo. Her kommer posten i dag, så jeg håper veldig . Neste mulighet er tirsdag og da begynner det å bli farlig sent 

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk også sms onsdag og bor inoslo. Her kommer posten i dag, så jeg håper veldig . Neste mulighet er tirsdag og da begynner det å bli farlig sent 

Anonymkode: 5a773...cf0

Krysser fingrene! Oppdater gjerne her om du får de i dag!

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som oppdaterer. 
Ser politiet har lagt ut ny forventet leveringstid på 6 uker. Lurer på om man skal ta utgangspunkt i 6 uker eller 7 uker leveringstid når man bestilte i uke 19? 

Anonymkode: 39a79...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk til alle som oppdaterer. 
Ser politiet har lagt ut ny forventet leveringstid på 6 uker. Lurer på om man skal ta utgangspunkt i 6 uker eller 7 uker leveringstid når man bestilte i uke 19? 

Anonymkode: 39a79...a5c

Ser de nå sier 6 uker + postgang , og 2 uker + postgang for Id kort . Tidligere har de innberegnet postgang i oppgitt ventetid . 

Men veldig positivt at tiden ihvertfall ikke øker for de som venter 😊

 

Anonymkode: 49ced...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk til alle som oppdaterer. 
Ser politiet har lagt ut ny forventet leveringstid på 6 uker. Lurer på om man skal ta utgangspunkt i 6 uker eller 7 uker leveringstid når man bestilte i uke 19? 

Anonymkode: 39a79...a5c

Politiet sier du skal ta utgangspunkt i den timen du fikk opplyst da du bestilte. De sender ut ca en dato om dagen og er nå på på 6-7 mai. Du kan prøve og regne deg frem på virkedager😊

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Politiet sier du skal ta utgangspunkt i den timen du fikk opplyst da du bestilte. De sender ut ca en dato om dagen og er nå på på 6-7 mai. Du kan prøve og regne deg frem på virkedager😊

Anonymkode: 5a773...cf0

Men det saksbehandleren sier kan du ikke nødvendigvis stole på. Vi ble opplyst om at det var 4 uker leveringstid da vi bestilte i begynnelsen av mai. Nå har vi ventet 5 uker + 2 dager. Håper på pass ved neste postlevering. Da har vi det i beste fall etter 5 uker + 5 dager. På telefon med politiet henviste de bare til leveringstiden du finner på nett for bestilling på den aktuelle datoen; 6 uker. 

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo: Bestilte time i januar. Fikk time 04. mai. Fikk sms på tirsdag og i går lå passene i postkassa.

Anonymkode: e261d...d6d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du skal kneppe igjen herr eller fru Politimester ! 
Det er mange av oss som ikke ønsket å reise før alt var som før , trygt og greit. 
Barnas pass har kortere levetid, og derfor ingen vits å fornye de i mars-20. 

Dessuten så kunne Politiet gått ut tidligere med en info om at en greier seg med ID-kort innen Schengen . 
Jeg hadde faktisk  ikke peiling på hva dette ID-kortet var for noe når jeg bestilte pass. 
Og når jeg bestilte time for pass i starten på april og reisen er i august så må jo Politiet for pokker greie å produsere et pass. 
Det er grenser for mye ansvar myndighetene skal legge på oss innbyggerne i dette landet. 
Bare vent og se når alt dette er over. 
Da kommer revurderingene om hva som kunne ha blitt gjort for å unngå dette kaoset. 

Det verste som finnes er desse personene dom et reservepoliti og som elsker å poengtere på hva andre gjør feil. 

Vi har ikke gjort noe feil, det er en menneskerett å ha ID-dokument og pass . 
Dermed så et ansvaret ene og alene myndighetene sitt. 
De velger løsninger og informasjon ! 

Anonymkode: bc6f1...c57

Om du ikke visste hva id kortet var kan du jo ikke ha lest nyheter i 2021

Anonymkode: 2e5bb...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oslo: Bestilte time i januar. Fikk time 04. mai. Fikk sms på tirsdag og i går lå passene i postkassa.

Anonymkode: e261d...d6d

Gode nyheter 😊

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke visste hva id kortet var kan du jo ikke ha lest nyheter i 2021

Anonymkode: 2e5bb...315

Leser du absolutt alle nyheter ? 
Jeg vet om flere som ikke visste om dette ID- kortet. 
Og hva jeg vet om ID- kort har ingenting betydning i forhold til de problemene Poltiet har med å skaffe pass til befolkningen. 
Det var informasjonen de ga ut i forkant av dette kaoset som var mangelfull ang ID -kort 

Anonymkode: bc6f1...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Krysser fingrene! Oppdater gjerne her om du får de i dag!

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Begge passene kom i dag😊

bestilte på Grønland i Oslo 5 mai. Sms på onsdag og i postkassa i dag. Ferien er reddet😊😊

Anonymkode: 5a773...cf0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Begge passene kom i dag😊

bestilte på Grønland i Oslo 5 mai. Sms på onsdag og i postkassa i dag. Ferien er reddet😊😊

Anonymkode: 5a773...cf0

Hurra! Da blir det en god fredag!

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leser du absolutt alle nyheter ? 
Jeg vet om flere som ikke visste om dette ID- kortet. 
Og hva jeg vet om ID- kort har ingenting betydning i forhold til de problemene Poltiet har med å skaffe pass til befolkningen. 
Det var informasjonen de ga ut i forkant av dette kaoset som var mangelfull ang ID -kort 

Anonymkode: bc6f1...c57

ID kort har det jo blitt skrevet flere artikler om i avisene de siste årene. 

Anonymkode: 604f4...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...