Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Måtte hente pass fra Oslo- Politistasjonen på Grønland, var det ca kl 06:00 var en av de 7 første. Jeg fikk passet mitt 08:20 når jeg kom ute var køen ganske lang utenfor.   

Anonymkode: b5dcd...062

Dette igår. 

Anonymkode: b5dcd...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Måtte hente pass fra Oslo- Politistasjonen på Grønland, var det ca kl 06:00 var en av de 7 første. Jeg fikk passet mitt 08:20 når jeg kom ute var køen ganske lang utenfor.   

Anonymkode: b5dcd...062

Oh, det er sykt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja i Oslo er det bare til 14, skaper en del krøll for folk med jobb. Spesielt når man kan bli sittender der i timer. Også hørt om de som måtte gi opp og komme tilbake en annen dag. Det må offisielt være en av de bitreste måtene å miste en tur på, sitte og vente på et pass som du vet befinner seg noen meter unna, men som du ikke får utlevert.

Anonymkode: bbc24...8e6

Er du sikker? Flere av politistasjonene har jo lengre åpningstider nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Queen94 said:

Er du sikker? Flere av politistasjonene har jo lengre åpningstider nå

I hvert fall det som står på politets sider, henting av pass fra 8-14 på hverdager. Vet ikke om man kan vente lenger hvis man har tatt kølapp før 14, var i hvert fall ikke sånn før. Da var det mange som måtte gi opp for dagen. Antar at de har så innskrenkede hentetider bevisst, for å få flest mulig til å velge post. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I hvert fall det som står på politets sider, henting av pass fra 8-14 på hverdager. Vet ikke om man kan vente lenger hvis man har tatt kølapp før 14, var i hvert fall ikke sånn før. Da var det mange som måtte gi opp for dagen. Antar at de har så innskrenkede hentetider bevisst, for å få flest mulig til å velge post. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Ja, så det nå! Drammen har åpent til 21.00 mandag til torsdag mens kl 19 på fredager. Oslo burde hatt det samme da etterspørsel der er større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Queen94 said:

Ja, så det nå! Drammen har åpent til 21.00 mandag til torsdag mens kl 19 på fredager. Oslo burde hatt det samme da etterspørsel der er større

Ja, det er jo veldig spesielt. Da burde det jo nesten vært en ordning der Oslofolk kunne hente i Drammen. En av mange svakheter i systemet nå er at man ikke kan endre på valg man har gjort. Ikke velge post istedenfor henting, eller motsatt, ikke endre hentested osv. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er jo veldig spesielt. Da burde det jo nesten vært en ordning der Oslofolk kunne hente i Drammen. En av mange svakheter i systemet nå er at man ikke kan endre på valg man har gjort. Ikke velge post istedenfor henting, eller motsatt, ikke endre hentested osv. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Men når jeg ringte sa hun skal jeg endre til at du henter her?

jeg sa jeg har alt valgt henting hos dere?

merkelig at det ikke kan endres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 23.53):

Måtte hente pass fra Oslo- Politistasjonen på Grønland, var det ca kl 06:00 var en av de 7 første. Jeg fikk passet mitt 08:20 når jeg kom ute var køen ganske lang utenfor.   

Anonymkode: b5dcd...062

Åpnet de kl. 08.00? 

Anonymkode: d8d61...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner eget sted for utstedelse av nødpass: – Utvider kapasiteten

Politiet opplyser i en pressemelding fredag at utstedelse av nødpass flyttes til nytt sted i Oslo, når de mandag 27. juni åpner et eget utstedelsessted for disse passene.

– Vi utvider kapasiteten for å møte de endrede kriteriene for utstedelse av nødpass, sier Elisabeth Lund, seksjonsleder forvaltning i Oslo politidistrikt.

Det nye utstedelsesstedet skal ligge i Schweigaardsgate 15b, ved bussterminalen. Det vil være åpent mellom 16.00 og 20.00 på hverdager, og kun være åpent for drop-in.

***

Synes nesten de burde åpnet et eget sted for utlevering også, siden det tar så lang tid og man havner innimellom alt det andre 😅

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise til Hellas med utgåtte pass

Fra før kan man også reise inn med gyldig ID-kort. Grekerne vil nok nødig gå glipp av feriehungrige nordmenn. Får håpe det gjelder fra nå som vi ikke får flere historier om folk som står fast.

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i løypa er de nå? Dere som har fått pass de siste dagene, når bestilte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristine79 skrev (6 timer siden):

Hvor i løypa er de nå? Dere som har fått pass de siste dagene, når bestilte dere?

12 mai, fikk passet 22 juni

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sms nå, hadde time i Oslo sent 23. mai. :)

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sms i går, bestilte 25/5

Anonymkode: 29c2b...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen flere som har fått SMS om pass i går eller i dag? Hvilken dato bestilte dere passene?

Har bestilt våre den 31.mai så kanskje den kommer innen neste uke, forhåpentligvis...

Anonymkode: 5eddc...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk beskjed at passet mitt var klart til å hentes på ambassaden i landet jeg bor i fredag 8.07. Bestilte 25.05. 

Anonymkode: 3c9d8...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å roe seg i tråden her, vil det si at det begynner å ordne seg for de fleste? Eller er det bare at folk ikke trenger passene lenger siden de er streikefast i heimen. 🤨

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begynt å roe seg i tråden her, vil det si at det begynner å ordne seg for de fleste? Eller er det bare at folk ikke trenger passene lenger siden de er streikefast i heimen. 🤨

Anonymkode: bbc24...8e6

Jeg vil tro at det heller er det at de som ikke har fått tak i nå har slått seg til ro med at det ikke blir utlandet denne sommeren. Så får man håpe at folk bruker høsten og vinteren til å skaffe seg pass og ikke alle venter til neste vår.

Anonymkode: 28dfe...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...